Assassins Creed: Unity |
Po pirátskom dobrodružstve Edwarda Kenwaya v BlackFlagu nám o rok neskôr Ubisoft servíruje Unity, prvý skutočný nextgen diel Assassins Creed série, poďme sa teda pozrieť ako dopadol.
7.0
Po pirátskom dobrodružstve Edwarda Kenwaya v BlackFlagu nám o rok neskôr Ubisoft servíruje Unity, prvý skutočný nextgen diel Assassins Creed série, poďme sa teda pozrieť ako dopadol. Autori pri Unity vyslovili množstvo sľubov, medzi ktorými boli inovačný herný systém, nextgen grafické spracovanie, návrat ku koreňom za čias Ezia Auditore, ktoré sériu dostali na vrchol a mnoho ďalšieho. Je však veľmi sporné, do akej miery a či vôbec tieto sľuby naplnili. Vydaniu hry predchádzala masívna reklamná kampaň a úžasné trailery, ktoré vo mne vzbudzovali ešte väčšie očakávania a naozaj som sa nevedel dočkať vydania hry.
Príbeh
Dôležitým aspektom assassínskej série je príbeh. Samotný dej sa ako už všetci isto dobre viete, odohráva vo Francúzsku v časoch veľkej revolúcie. Tento krát sa znovu chopíme nového hrdinu menom Arno Dorian.
Arnov príbeh začína v časoch jeho detstva kedy mu zavraždia otca. Malého chlapca sa ujme muž menom De La Serre, templársky veľmajster a otec Arnovej lásky z detstva Elise. Posúvame sa o niekoľko rokov neskôr, kedy už dospelý Arno zažíva ďalšiu stratu. Jeho mentor De La Serre je zavraždený a z jeho vraždy je krivo obvinený samotný Arno. Ten je následne odsúdený a zatvorený do slávnej francúzskej väznice Bastille. Tam sa Arno zoznámi s Bellicom, assassínom ktorý ho naučí bojovať a po úteku pri dobití Bastily privedie k bratstvu. Tieto udalosti dajú Arnovi príležitosť pomstiť sa a vypátrať vrahov svojho otca a mentora. Hlavný hrdina nie je taký charizmatický ako napríklad Ezio Auditore, jeho potenciál sa po čase vytráca, no Arno má aj svetlé chvíľky a v porovnaní s predchodcami v treťom a štvrtom diely je mojím favoritom. Takmer sa vytratil príbeh z reality čo je pre mňa plusom, keďže od pútavého vedľajšieho príbehu Desmonda to šlo dole vodou. Vyzdvihol by som dialógy medzi Arnom a Elise ktoré majú svoje čaro. Zápletka neprekvitá originalitou, ale nepatrí ani k najslabším, prináša pár zaujímavých zvratov a pri jej sledovaní si príbeh hráč celkom užije. Okrem súčasného Paríža v roku 1789, budeme mať ešte možnosť nahliadnu pomocou portálu aj do budúcnosti či minulosti. Čo považujem za skvelý krok. Napríklad liezť na Eiffelovku počas II. svetovej vojny ? No proste woow!
Problémy herného giganta...
Pri vydaní prvého nextgen titulu od Ubisoftu, áno bavíme sa tu o nevydarenom WatchDogs, hra nevyzerala ani zďaleka tak ako ju prezentovali na výstave E3 a vývojári nezvládli množstvo vecí. Človek by očakával, že sa toto obrovské štúdio s dlhoročnou hernou tradíciou a silnými titulmi poučí, no podobné problémy bohužiaľ neobišli ani Unity a zvlášť na konzolách, ale k tomu sa ešte dostaneme.
Hrateľnosť
Po stránke ktorá hru robí hrou, trpí Assassins Creed Unity najviac a je ťažké si predstaviť, ako mohol vývojár takých kvalít ako je Ubisoft, vypustiť von takto nedoladenú hru. Na svojej ceste za pomstou stretne Arna množstvo bugov a technických problémov (nie, to nie je dodatok k príbehu ale smutná realita).
Parkúr
K assassínskej sérii patrí obľúbený parkúr kde pribudli nové animácie a pohyby. Tie vyzerajú naozaj efektne a dobre no stáva sa, že trpia nepresnosťou ktorá sa prejavuje napríklad tým, že Arno skočí vedľa miesta než ste chceli, zasekne sa, neprejde otvorom okna ale vylezie po rovnej stene vedľa neho z ktorej spadne, čo pri úteku pred skupinkou nepriateľov znamená fatálne následky a opakovanie misie. Každý z týchto prípadov sa mi stal dokonca pri hraní jednej misie 5x po sebe, čo už jemne pocuchalo moje nervy.Okrem toho sa stane, že nepriatelia vás vidia už na kilometer ďaleko a občas aj cez stenu.
Súboje
Ďalším neodmysliteľným prvkom série sú súboje a assassínske schopnosti. Tie prešli oproti vlaňajšku niekoľkými zmenami. Tou prvou pri súbojoch je zmena ovládania a úplné zmiznutie efektných kombo zabití, kedy ste po vykrytí úderu mohli zabiť niekoľkých nepriateľov po sebe. Tento fakt dodáva súbojom väčšiu náročnosť a reálnosť čo je z hľadiska hrania fajn. Pri väčšej skupinke nepriateľov sa musíte kryť a rozmyslieť si kedy udriete, no na efektnosť minulých kombo úderov sa mi pozeralo lepšie. Čo sa týka schopností, tam sa udiali asi tie najnelogickejšie zmeny. Arno začína ochudobnený o základné assassínske techniky na ktoré sme boli zvyknutí. Tie si hráč musí po čase odomknúť. Medzi ne patrí napríklad zabitie z rímsy, dvojité zabitie, nedokáže lockpick technikou odomknúť dvere či truhlicu, jeho orlí zrak je časovo obmedzený, kedy sa po uplynutí krátkej doby vypne a hráč musí čakať kým sa dobije.
Týmto obmedzenia ani z ďaleka nekončia. Ďalej Arno nedokáže prepínať medzi mečom a ručnou vysúvacou dýkou, zodvihnúť zbrane nepriateľov a prenášať mŕtve telá, takže si treba rozmyslieť koho a kde zabijete. Chýba tu aj nejaká jemná interakcia s obyvateľmi na ulici, nie je možné ich napríklad napadnúť či okrádať a finančne si prilepšiť. Keď sme pri financiách hra tradične ponúka obchodníkov. Druh obchodu sa zúžil na jeden a v jeho ponuke nájdeme rôzne zbrane, odomykanie schopností a customizáciu vzhľadu postavy. Dve posledne zmienené je možné kupovať, odomykať a meniť v menu hry. Obchod sa teda odlišuje od týchto možností len ponukou zbraní a bômb. Ak neplníte vedľajšie úlohy (ktorých ponuke je mimochodom bohatá čo je super), prípadne nevykrádate pokladnice, peňazí na rozdávanie teda nemáte a iných platidiel za odomykanie vylepšení je taktiež málo. Ubisoft tak zámerne do hry integroval mikro transakcie, ktoré podľa mňa v singleplayer kampani nemajú čo robiť. Miesto nich tu mohla byť možnosť zbierania nejakých vzácnych predmetov, ktoré by ste mohli v obchodoch predať. Vrátim sa ešte k Arnovej customizácii ktorá je skutočne bohatá na možnosti a zmeniť sa teda dá kompletný vzhľad aj rôzne farebné prevedenia. Taktiež sú tu hotové “outfity“ ako napríklad Eziov kostým.
Grafika
Po skvelom úvode a zistení že to, načo sa práve pozerám nie je grafika animovaného herného videa, ale skutočná grafika hry mi padla sánka. Prechod medzi úžasne vyzerajúcou cut scénou a hrou je z hľadiska grafiky nerozoznateľný. Vývojári na grafike kvalitne popracovali a v hre je vidieť do detailu vymodelovaný Paríž, krásnu architektúru budov, skvelo vyzerajúce postavy a naozaj obrovské davy ľudí v uliciach, ktoré boli doposiaľ nevídané (možno vám napadli davy v Hitman Absolution no verte, že v Unity je to trošku iný level). Po grafickej stránke si presne takto predstavujem nextgen.
Táto krása má ale aj svoje nevýhody ktoré sa podpísali na optimalizácii hry. Naozaj sme chceli vidieť ako sa nextgen konzoly už rok po svojom vydaní zadýchavajú pri nejakej hre ? Uznávam, je to trošku znepokojujúce ale treba si uvedomiť, že je to záležitosť Ubisoftu ktorému slovo optimalizácia asi nič nehovorí (GTA V s podobne očarujúcou grafikou 1080p pri 30fps, funguje na nextgen konzolách krásne a teraz všetci 3x hurá Rockstaru). Unity beží v natívnom rozlíšení 900p a Ubisoft udáva 30fps, no tie si má v niektorých momentoch hra problém udržať a zažívajú pekné prepady. Treba ale podotknúť, že po poslednom veľkom UPDATE (cca 6GB) je to s hrou o čosi lepšie, grafické chyby či iné bugy sa minimalizovali a počet snímkov za sekundu sa tiež zlepšil.
Záver
Ubisoft zatienený vlastným egom má pocit, že si z nás môže robiť dobrý deň. Herný gigant vypustí von nedokončenú hru, z hráčov si spraví testerov a napráva chyby za pochodu vo forme updatov. Takto si to teda nepredstavujem a verím, že nie som sám. Unity je prvý nextgen AC titul a vývojárov jemne ospravedlňuje snáď fakt, že s hardvérom súčasných konzol sa ešte len pomerne nedávno zoznámili i keď je to diskutabilné. Ako kompenzáciu za veľa problémov Ubisoft zvolil veľké (pôvodne v pláne platené) DLC Dead Kings, ktoré si hráči budú mať možnosť stiahnuť zdarma (vychádza 13. januára), pre majiteľov seasson pasu k nemu pridáva ešte samostatnú hru AssassinsCreed Chronicles: China. Tento diel ponúka úžasnú grafiku, množstvo vedľajších úloh, slušnú hernú dobu, množstvo chýb, opravné updaty, nové animácie a v neposlednom rade kooperatívny režim čo je určite super, no zámerne som sa mu viac nevenoval keďže ho bohužiaľ nemám vyskúšaný. Celá hra vo mne zanechala len vlažný a skôr neutrálny dojem typu ani zlé ani dobré. Pre fanúšikov série je to jasná voľba od ktorej ich neodhovorí žiadna recenzia (podobne ako mňa). Ostatní ktorí AC sériu ešte nehrali, prípadne by si Unity chceli vyskúšať nič nepokazia, ak to jednoducho neurobia a počkajú na ďalší diel, ktorý naozaj úprimne dúfam dopadne lepšie.
PLUSY:
- grafika
- množstvo bočných misií
- animácie
- dlhá herná doba
- cestovanie časom (pomocou portálu)
MÍNUSY:
- technické nedostatky
- optimalizácia
- čiastočná čeština (len titulky, české menu a texty v hre blokujú nastavenia konzoly)
- mikrotransakcie v singleplayer kampani
- nevýrazné hlavné postavy a nevyužitý potenciál hlavného hrdinu
- 4 druhy platidiel
- totálne nevyvážená obtiažnosť odomykania dverí lockpickom
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|