X Rebirth

Ako zariadiť znovuzrodenie znovuzrodenia hry X Rebirth 4.0 Home Of Light

PC
pridal E1M15xSk 6.5.2016 o 7:14 pod používateľské recenzie

8.5


EGOSOFT história značky a X Rebirth 4.0 Home of Light DLC

Na úvod musím povedať, že nie je veľa hier, o ktorých by som rozmýšľal robiť recenziu a o to menej hier, na ktoré by sa mi chcelo nejakú urobiť. V nasledujúcom výživnom texte by som rád voľnejšie porozprával o histórii značky Egosoft pre lepšie pochopenie konečného pokusu na moju prvú recenziu. Pre tých, ktorým sa nechce čítať nasledovný „bitching“, recenzia je podstatne nižšie, ale upozorňujem, že sa pripravíte o pár fekálnych a nekrotických poznámok (presnejšie tri).

Malé nemecké herné štúdio Egosoft vytvorilo od roku 1999 tri skvelé tituly X-univerza - X: Beyond the Frontier, X2: The Threat a X3: Reunion aj so všetkými ich expanziami a DLC obsahom, ktoré ponúkli stovky hodín zaujímavo nudnej hrateľnosti pre veľmi špecifického hráča.


V roku 1999 odštartoval X: Beyond the Frontier ságu X-univerza

Povedzme, že tento hráč inklinoval k vesmírnym simulátorom, podobným Elite, Starlancerovi a Freelancerovi, požadoval široké spektrum obsahu, otvorený vesmír, možnosti galaktickej ekonomiky, stovky pilotovateľných a upgradovateľných lodí, neznámu hrozbu, zaujímavý hudobný podmaz v štýle ruského techna, modovateľnosť a mal rád sushi (vysvetlenie na konci). Ak boli požiadavky hry splnené, náš hráč jej odpustil miernu monotónnosť, kopu neprehľadných menu okien, dej ako vystrihnutý z porna z východného Berlína a bugy, ktoré boli aj tak nakoniec patchom odstránené (a že tých bugov a patchov bolo hodne).

Očakávania od X Rebirth boli veľmi vysoké, hlavne zo strany nášho typu hráča. X Rebirth sľuboval mnohé vylepšenia, zjednodušenie ovládania in-game menu, jednu pilotovateľnú loď, skvelú grafiku, väčší vesmír, gigantické stanice, väčšiu ekonomiku, väčšie rozhodnutia. Mala to byť „Game of Aces“, pútavá hra pre širšie publikum.

Pôvodne mala byť spustená v roku 2012, no vydanie bolo odložené kvôli chybám a nekompletnosti.

„Čo už, počkám si ešte chvíľu, hlavne nech to spravia kvalitnejšie“, povedal si náš hráč a počkal na vydanie. Hra vyšla koncom roku 2013 po piatich rokoch vývoja, ale pracovalo na nej nemecké „punktlich“ štúdio Egosoft. So what can possibly go wrong.

Teda po takej dobe musí byť hra skvelo optimalizovaná a hrateľná. Náš hráč si ju teda kúpi, nainštaluje, spustí a hra spadne pri prvom spustení. „Pracuje sa na novom patchi, ktorý odstráni padanie hry pri spustení“, číta náš hráč na stránkach Egosoftu. Kývne rukou a povie si, že je to len nejaký malý bug. Každá X hra ich predsa mala, a vždy sa poriešili.

Síce prvé tri dni po kúpe boli premárnené čakaním na patch, hráč sa usadí do svojej lode Albion Skunk, ktorá má za sebou veľkú históriu a možno ešte väčšiu budúcnosť. Porozhliadne sa po vesmíre, no zistí, že framerate na engine z roku 2003 padá na 10 fps na počítači, ktorý zvláda každú hru na max bez problému. Ako tak sa dopracuje k niekoľkým dejovým misiám, no zistí, že nejaký bug mu zabraňuje dokončiť misiu, pretože nie je dokončený modul pre obchodovanie so stanicami a lode len blúdia vesmírom. Takmer všetky postavy sú holohlavé babičky, samozrejme okrem toho násilne sexualizovaného objektu, ktorý sedí v sedadle spolujazdca – nikto nevie prečo. Hra v ktorej sú dialógy tak umelé a fádne, akoby ich zmontoval nemecký učiteľ angličtiny vo Fiate Multipla.

Vtedy už náš hráč začne nadávať a pozrie si fóra, kde zistí akú smrsť výkalov si vlastne predobjednal, a že je to vlastne „Game of Asses“.


Priestory staníc sú nudné a prázdne, tak to vývojári zakryli sexom. Podobne ako reklama istej záložne.

Patche pribúdajú v týždenných intervaloch, upravia pár drobností, no misie sa stále nedajú dokončiť. Tak čaká. Patche pribúdajú každé dva týždne, hráč si všimne že niečo odďaľuje opravy bugov. Následne príde patch mesiac po predošlom, následne dva mesiace po predošlom a hra stále nie je hrateľná. Potom príde patch 2.0; 2.0.1; 2,0,2;...bude to ešte dlhý rad patchov, kým je hra pojazdná. Hráč si teda nainštaluje mody od komunity, stovky modov, ktoré spojazdňujú to, na čo štúdio už očividne kašle.

Náš skalný Egosoft hráč sa dozvie, že riaditeľ štúdia sa ospravedlňuje za to v akom stave je hra, ale vraj musela byť spustená, pretože už nemali peniaze a vraj jej stav je spôsobený mnohými nápadmi, ktoré nedokázalo štúdio včas zapracovať (alebo ani tými základnými, ktorými sa neobťažovalo).

Dovtedy si veľa ľudí netrúfalo vydať na Rebirth recenziu, pretože sa v hre nedokázali dostať tak ďaleko, aby mohli vlastne nejakú recenziu spraviť. Ak už recenzia vznikla, bola v hodnotení veľmi blízko pravde (33/100 Metacritic) a akékoľvek negatívne reakcie hráčov na Steame boli vymazávané moderátormi Egosoftu. Na hráčov padali od Egosoftu vyhrážky o blokovaní Steam účtov, slovné napádanie a urážanie od moderátorov, ktorý boli zároveň aj tvorcami hry.

Namiesto Znovuzrodenia sa náš hráč dočkal Potratu, možno aj Pitvy, následnej Dezinfekcie matky, Pohrebu, Karu a Obcikania hrobu svojho novorodenca rodičmi.

Až pri vydaní „najprv free - teraz plateného“ DLC Teladi Outpost v roku 2014 môžeme hovoriť o nejakom Znovuzrodení, čo je logické, keďže pred znovuzrodením je potrebné zomrieť. Autori sa pokúsili vychytať niektoré muchy svojej páchnucej mršiny, pridať nový obsah a pozmeniť hrateľnosť z mínusového do nulového teritória a zjednodušiť obchodovanie. Patch 3.0 a DLC Teladi Outpost pridal nový obsah najprv zadarmo pre predobjednávateľov základnej hry - podľa riaditeľa Egosoftu ako darček (podľa nášho hráča ako „entchuldigung“) pre hráčov.

Hráč už bol tak znechutený a sklamaný z tých infikovaných náplastí, po prevalení kauzy o správaní sa Egosoftu na fórach a všetkých tých prázdnych sľuboch, že Teladi Outpost proste ignoroval. Však aj bola zadarmo.

Pár dní dozadu sa náš hráč dozvedel o vydaní X Rebirth 4.0. Nie je to štvrtý diel, ale free patch 4.0 a platené DLC po názvom Home of Light za 10 € na Steame. „Dokonca na to boli aj veľmi kladné hodnotenia, čo bolo veľmi prekvapivé za tých 10 eur“, povedal si hráč.

 

Recenzia X Rebirth 4.0 + DLC Home Of Light

X Rebirth Home of Light je konečne to znovuzrodenie série, ktoré trvalo 9 a niečo rokov. Nový DLC obsah a patch opravuje stovky (čítate správne) chýb hrateľnosti, optimalizuje výkon a framerate, DLC ponúka dva nové herné štarty, obtiažnosť „very hard“, zväčšenie herného priestoru o 3 nové systémy a desiatky sektorov. Prepojil vesmír pôvodnej hry s novou a cez brány spojil ekonomiky, ktoré boli po stovky rokov (alebo tie naše tri roky od vydania) odkázané na prežívanie.

Do hry pribudli nové lode, nové zbrane, nové misie, nové upgrady, nová stanica, ktorú samozrejme hráč môže vybudovať. Konečne je možné meniť pohľady kamery mimo kokpit. Otázkou môže byť prečo je dizajn lodí, staníc a zbraní v nových teritóriach rovnaký ako v pôvodnej hre, ak boli sektory stovky rokov izolované.

Do Home of Light expanzie pribudol ekonomicky vyspelý systém Home of Light – sídlo starej známej Terracorp, na zdroje a nepriateľov bohatý systém Cold Star a „graficky-síce-tak-pred deviatimi-rokmi-úchvatný“ systém Toride skrývajúci vo svojich nehostinných fialových hmlovinách dávno zabudnutého nepriateľa a warpové anomálie.

Systémy disponujú sieťou sektorov, medzi ktorými je možné cestovať cez superdiaľnice alebo cez engine boost, čo pri vzdialenostiach v stovkách kilometrov začne pôsobiť monotónne. Našťastie počas nabíjania boost-režimu motoru je možné využiť diaľkový skener a odhaliť skryté zamknuté sejfy, na ktorých je možné veľmi dobre zarobiť.


Jeden z nových sektorov Toride je nehostinným miestom, možno aj kvôli ingame enginu z roku 2003

Rekonštrukciou prešli aj misie a odmeňovanie. K dispozícii sú nové misie na získanie exkluzívnych upgradov pre našu loď Albion Skunk. Odmeňovanie odzrkadľuje nebezpečenstvo misií a nepôsobí tak strnulo ako sme boli zvyknutí. Do hry pribudla aj špeciálna misia, kde budeme brániť systém Toride pred obrovskou inváziou Xenonov. Táto misia poriadne potrápi ingame konto každého hráča, a bude potrebné investovať do veľmi veľkej flotily krížnikov.

Optimalizácia zasiahla aj boje a umelú inteligenciu. Ak na vás teraz zaútočia Xenoni, je potrebné vedieť meniť zbrane a uhýbať sa. Ak útočíme krížnik alebo superkrížnik, už to nie je len o kempovaní a ostreľovaní výklenkov na lodi. Teraz sú veľké lode vážnejšou hrozbou a je potrebné detailnejšie hľadať slabé miesta. To je poznať hlavne na spomínanej misii s inváziou.

Do hry bol konečne zakomponovaný aj SETA, čo je urýchľovač času pri dlhých cestách, no je možné získať ho cez systém craftovania pomocou nie veľmi dostupných komodít, ktoré vypadnú z niektorých lodí alebo sejfov vo vesmíre. Pre tých ostatných má SETA svoj vlastný mod na stiahnutie. To isté platí aj o Jump Drive, warpovom pohone, ktoré bolo do hry zakomponované už skôr, no teraz by malo fungovať správne. V hre môžeme craftovať, teda zlepšovať si výbavu lode a zbrane prostredníctvom troch kategórií upgradov – low end, mid a high end modov. Tieto získavame za zabitie niektorých silnejších protivníkov alebo ich dostaneme ako odplatu za misiu.

Počas tých troch rokov vzniklo cez 200 modov, vylepšujúcich hrateľnosť a pridávajúcich malé, ale potrebné úpravy. Určite doporučujem pozrieť si Steam workshop a NEXUS knižnicu a stiahnuť si mody pridávajúce zbrane, rakety, top posádku, zlepšenie a pridanie 2-4k textúr a tieňov, mod na obsadenie Xenon lodí, a aj SETA a Jump Drive mod. Hra je na mody zvyknutá, teda nie je problém s ukladaním pozícií, no pre niektoré mody je potrebný nový herný štart. Kvôli tomu odporúčam pred spustením nainštalovať čo najviac modov.

Upgradom prešlo aj obchodovanie a budovanie staníc. Boli pridané nové okná pre štatistiky nášho impéria (hlavne sexy grafy). Naše obchodné lode už neblúdia vesmírom a dokážu vybaviť na diaľku zadané objednávky. Novou stanicou je stanica skladiska, ktoré slúži tomu, o čom hovorí aj jeho názov. Ide o masívny sklad na výrobky, ktoré vyprodukuje naše impérium a na suroviny, ktoré potrebuje výroba. Stanice sú modulovateľné a každá stanica má možnosť prístavby ďalších modulov, či už na zväčšenie výroby, zmenu výrobného programu, obranu, vedu a výskum alebo radar. Stanica má vlastného manažéra, ktorý sa stará o prevádzku. My zabezpečíme transportéry a stíhačky. O zvyšok sa postará in-game ekonomika. Prístavby na stanice sa dajú stavať na diaľku, čo bolo v pôvodných verziách Rebirthu zabugovanou otázkou. Teda môžeme si to zatiaľ rozdávať so superkrížnikom Xenon I a architekt na stavebnej lodi v inom systéme na príkaz postaví ďalší modul stanice.

Superkrížnik Xenon I je zatiaľ najväčšou (obsaditeľnou) loďou v hre.Bez top výbavy a elitných mariňákov sa neunúvajte.

Na koniec musím povedať, že X Rebirth po patchi 4.0 a s novým DLC Home of Light si zaslúži nové recenzie. Napriek tomu, že hra začínala ako obrovské hnedé psie vajce servírované so studeným mačacím mliekom, stalo sa z nej sushi. Pretože sú len dva typy ľudí, a to ľudia, ktorí sushi milujú a tí ktorí neochutnali dobre urobené sushi. A práve tým je X Rebirth Home of Light DLC. S pár modmi je to vynikajúce sushi za dobrú cenu a tamto predtým sa akože nestalo.





 

 


napísal E1M15xSk 6.5.2016



Páči sa mi! (+1)

8.5
X REBIRTH

PC

Vývoj: Egosoft / Deep Silver
Štýl: Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 15.11. 2013
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (4)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29375)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk