Day of Defeat: Source |
PC
pridal 3rnesto 25.10.2005 o 18:23 pod používateľské recenzie
7.9
Každý to pozná,každý to vie,boj o každý centimeter zeme dvoch znepriatelených tímov...DAY OF DEFEAT 2,očakávané pokračovanie skvelej multiplayerovky odohrávajúc sa (ako inak :) v druhej svetovej vojne.
Poďme ku zmenám,tých je samozrejme veľa...na oboch stranách je na výber:RIFLEMAN,ASSAULT,SUPPORT,SNIPER,MACHINEGUNNRE a ROCKET.Taktiež zmenám podlahli aj zbrane..prvý teda RIFLEMAN,toho zasiahli asi najväčšie úpravy:jeho výzbroj obsahuje lopatku alebo nôž,pušku KAR98 alebo M1 GARAND a granáty,tie sa však nehádžu ale montujú sa na zbraň(na hlaveň)!Avšak jeich výhodou je ďaleký dostrel,nevýhodou je snáď,že sa nedajú akosi načasovať na malú vzdialenosť>>>dosť sa odražajú...Taktiež puška už nemá možnosť úderu s pažbou ale šikovné zamierovanie:) Poskytuje oveľa lepšiu presnosť. Taktiež bola upravená aj nemecká karabina(sila a presnosť)smerom nadol,zatial čo sa rýchlosť strelby GARANDU zvýšila.Vlastne sú tieto zbrane rovnocenné(každá ma svoje klady a zápory).Horšie je to so súbojmy na krátku vzdialensť>>>chýba tu pištolka:o)...takže ja na vás či si radšej prebijete, bo či vytiahnete nôž. Najmenej zmien nastalo u SNIPERA a u MASCHINEGUNNERA,SNIPER je viacmenej totožný s predchádzajúcim,MASCHINEGUNNER prišiel o MG-34(bohužial)...u raketometčíkov je to podobne,akurát,že sekundárna zbraň je na stranách odlišná,u AMERIČANOV je to M1-CARBINE a u NEMCOV pištolka MAUSER. SUPPORT si vybojoval:) dva trieštivé granáty,pištolku,lopatku/nôz :) a samozrejme neodlúčiteľnou primárnou zbraňou StG-44 a BAR,tá je skôr presnejšia na ďiaľku pri neobmedzenom strielaní,no Sturmgewehr má väčší zásobník.Poďme ku ASSAULT-ovi jeho výstroj tvoria:pištolka,trieštivé granáty a jeden dymový a samopal...Dymový granát je fakt super,dokáže na dlhú dobu skryť váš pohyb(niekedy vám môže zchrániť aj krk :) Samopaly majú útok lavou päžbou,avšak ich presnosť sa podstatne zmenšila(na väčiu dialku je na nič)
Nechám už zbraní a priblížim vám mapy :)...no zaskočilo ma to,že sú len 4!!!!!A to Anzio,Avalanche,Donner a Flash ,samozrejme sú aj ďalšie no tie niesú oficiálne.Vďaka SOURCE enginu je prostredie "bohaté">>svedčia o tom aj rôzne predmety,ktoré sa voľne pohadzujú po mape,napr. rôzne plechovky,dosky,papiere,flaše atd...celkovo je to veľmi "živé"...Vynikajúca je fyzika,ktorá je prepracovaná do každučkého detailu.Mnohé tieto spomínané predmety(strelenim do nich) odletia alebo sa presunú na iné miesto.
Celkovo mapy dostali velkú zmenu "imigu"pribudli rôzne budovy,niektoré miesta zmenili ráz,ale podstata mapy zostala ...
Podľa mńa je velkým plusom MINIMAPA,na ktorej sú vidieť aktuálne pozície hráčov a taktiež ich zdravie...No a čo sa týka samotnej grafiky tá je úžasná :D(neprechválil som to moc? :) čo už asi viete z HL2 a samotného SOURCA.A ako to býva zvykom aj grafika potrebuje niečo "na papanie",ciže mať na DOD2 slušné PC je len plusom no a tým sa dostávame k "obľúbeným" HW nárokom:tie su neúprostné na množstvo hračov ale aj na nejakú "melu". Akonáhle sa niekde začne naplno bojovať,počet fraimov klesá...
No a ešte by som pripomenul jednu vychytávku,pri ktorej je simulácia smrti dokonale NASIMULOVANÁ :)...(to vam však moc nepriblížim,to by ste museli vidieť na vlastné oči)
Taktiež zvuk je dokonale vyriešený,v pozadí (síce slabšie ako v DOD a menej častejšie)je ho počuť,čo atmosféru ešte viac obohacuje.
A ak by som vám mal poradiť a aspoň truchu máte radi FPSky tak určite neváhajte!!!!
U mňa je celkový dojem určite na POZITÍVNEJ STRANE :)!
Poďme ku zmenám,tých je samozrejme veľa...na oboch stranách je na výber:RIFLEMAN,ASSAULT,SUPPORT,SNIPER,MACHINEGUNNRE a ROCKET.Taktiež zmenám podlahli aj zbrane..prvý teda RIFLEMAN,toho zasiahli asi najväčšie úpravy:jeho výzbroj obsahuje lopatku alebo nôž,pušku KAR98 alebo M1 GARAND a granáty,tie sa však nehádžu ale montujú sa na zbraň(na hlaveň)!Avšak jeich výhodou je ďaleký dostrel,nevýhodou je snáď,že sa nedajú akosi načasovať na malú vzdialenosť>>>dosť sa odražajú...Taktiež puška už nemá možnosť úderu s pažbou ale šikovné zamierovanie:) Poskytuje oveľa lepšiu presnosť. Taktiež bola upravená aj nemecká karabina(sila a presnosť)smerom nadol,zatial čo sa rýchlosť strelby GARANDU zvýšila.Vlastne sú tieto zbrane rovnocenné(každá ma svoje klady a zápory).Horšie je to so súbojmy na krátku vzdialensť>>>chýba tu pištolka:o)...takže ja na vás či si radšej prebijete, bo či vytiahnete nôž. Najmenej zmien nastalo u SNIPERA a u MASCHINEGUNNERA,SNIPER je viacmenej totožný s predchádzajúcim,MASCHINEGUNNER prišiel o MG-34(bohužial)...u raketometčíkov je to podobne,akurát,že sekundárna zbraň je na stranách odlišná,u AMERIČANOV je to M1-CARBINE a u NEMCOV pištolka MAUSER. SUPPORT si vybojoval:) dva trieštivé granáty,pištolku,lopatku/nôz :) a samozrejme neodlúčiteľnou primárnou zbraňou StG-44 a BAR,tá je skôr presnejšia na ďiaľku pri neobmedzenom strielaní,no Sturmgewehr má väčší zásobník.Poďme ku ASSAULT-ovi jeho výstroj tvoria:pištolka,trieštivé granáty a jeden dymový a samopal...Dymový granát je fakt super,dokáže na dlhú dobu skryť váš pohyb(niekedy vám môže zchrániť aj krk :) Samopaly majú útok lavou päžbou,avšak ich presnosť sa podstatne zmenšila(na väčiu dialku je na nič)
Nechám už zbraní a priblížim vám mapy :)...no zaskočilo ma to,že sú len 4!!!!!A to Anzio,Avalanche,Donner a Flash ,samozrejme sú aj ďalšie no tie niesú oficiálne.Vďaka SOURCE enginu je prostredie "bohaté">>svedčia o tom aj rôzne predmety,ktoré sa voľne pohadzujú po mape,napr. rôzne plechovky,dosky,papiere,flaše atd...celkovo je to veľmi "živé"...Vynikajúca je fyzika,ktorá je prepracovaná do každučkého detailu.Mnohé tieto spomínané predmety(strelenim do nich) odletia alebo sa presunú na iné miesto.
Celkovo mapy dostali velkú zmenu "imigu"pribudli rôzne budovy,niektoré miesta zmenili ráz,ale podstata mapy zostala ...
Podľa mńa je velkým plusom MINIMAPA,na ktorej sú vidieť aktuálne pozície hráčov a taktiež ich zdravie...No a čo sa týka samotnej grafiky tá je úžasná :D(neprechválil som to moc? :) čo už asi viete z HL2 a samotného SOURCA.A ako to býva zvykom aj grafika potrebuje niečo "na papanie",ciže mať na DOD2 slušné PC je len plusom no a tým sa dostávame k "obľúbeným" HW nárokom:tie su neúprostné na množstvo hračov ale aj na nejakú "melu". Akonáhle sa niekde začne naplno bojovať,počet fraimov klesá...
No a ešte by som pripomenul jednu vychytávku,pri ktorej je simulácia smrti dokonale NASIMULOVANÁ :)...(to vam však moc nepriblížim,to by ste museli vidieť na vlastné oči)
Taktiež zvuk je dokonale vyriešený,v pozadí (síce slabšie ako v DOD a menej častejšie)je ho počuť,čo atmosféru ešte viac obohacuje.
A ak by som vám mal poradiť a aspoň truchu máte radi FPSky tak určite neváhajte!!!!
U mňa je celkový dojem určite na POZITÍVNEJ STRANE :)!
napísal 3rnesto 25.10.2005
Páči sa mi!
7.9
DAY OF DEFEAT: SOURCE