Matrix: Path of Neo |
PC
pridal xtreme 19.11.2005 o 18:24 pod používateľské recenzie
6.4
Na hru Matrix Path of Neo (ďalej len PoN) som sa celkom tešil. Zaujímavé trailery, spolupráca s bratmi Wachovskimi a hlavne svet matrixu dávali môjmu matrixo-pozitívne naladenému srdiečku nádej, že by to nemuselo byť také sklamanie, ako bol Enter the Matrix . Púšťam sa teda do inštalácie, ktorá prebieha bez problémov. Klikám na ikonku vyškereného agenta Smitha na pracovnej ploche, nasledujú úvodné reklamné háky-báky, menu, new game a potom to príde. Chvíľka napätia, ešte jedna chvíľka napätia a ...
"To čo má byť? To si hádam zo mňa robia tí vývojári prdel?! Tie zeleno-sivé kockaté šmuhy, to má byť grafika?". Zmätený hľadím na pixely svojho monitora a snažím sa zobudiť zo zlého sna. Po chvíľke sa spamätám a šokovaný mierim do menu OPTIONS. Nastavujem detaily na maximum a vraciam sa do hry. Nič, stále ten istý humus. Potom dobehne z obývačky brat, ktorý začul moje šťavnaté nadávky. Niekoľko sekúnd hľadí na môj monitor, potom sa začne rehotať na celý byt.
Takto nejako prebiehali prvé okamihy s hrou PoN...
Nepatrím k typom, ktorí hru okamžite zavrhnú len kvôli jej zastaralej grafike, takže sa rozhodnem dať hre aspoň nejakú šancu. Po počiatočnom znechutení sa postupne adaptujem na totálne odfláknutý engine a s prekvapením zisťujem, že PoN má aj zopár kladných stránok. Prvé levely síce nie sú veľmi zaujímavé, avšak druhá polovica hry má niečo do seba. Viac bojov, (relatívne) krajšie a detailnejšie prostredia. Neo sa postupne upgraduje a jeho kombá majú čím ďalej, tým efektnejší charakter, pribudajú boje s väčším množstvom nepriateľov naraz. Avšak nietoré z nich sú naozaj náročné- psychicky (naučiť sa kombo pozostávajúce z 10 stlačení dá zabrať) aj fyzicky (moje kĺby na prstoch ľavej ruky by o tom vedeli povedať viac...). Výrazným negatívom v hrateľnosti je boj so strelným zbraňami. Ja som prakticky vôbec strelné zbrane nepoužíval (keď si to skúsite, pochopíte prečo). Iná vec sú ručné zbrane ako palica, meč, sekáčik na mäso, s ktorými majú kombá oveľa lepšiu účinnosť (príklad komba so zbraňou: vyhodíte meč nad nepriateľa, ktorý evidentne nechápe, čo to stvárate. V spomalenom móde mu najskôr upravíte vizáž tváričky Neovou šikovnou pravačkou, nasleduje efektné salto ponad nepriateľa, pri ktorom chytíte svoj letiaci meč a zozadu dorazíte nepriateľa. Jednoducho krása :). Upozorňujem, že niektoré boje sú celkom tvrdé, takže v rámci šetrenia vašich nervov odporúčam easy obtiažnosť.
Okrem bojov si hneď na začiatku hry vyskúšate aj jednu "kvázy-stealth" misiu a jednu adventúrnu misiu v labirinte Francúzovej vily.
Technická stránka hry je veľmi rozporuplná. Na jednej strane hnusná grafika (keďže som sa jej venoval už v úvode, nechcem sa ňou zaoberať aj teraz, aby ma znova nezačalo napínať na zvracanie), na druhej strane hudobná a zvuková stránka je výrazne lepšia. Hudba a lá matrix spolu s profesionálnym dabingom je asi najpozitívnejšou zložkou celej hry.
Čo sa týka HW nárokov, stačí jedna veta: Tak zle optimalizovanú hru som ešte nehral. Na mojej mašinke (2,8 GHz, 1GB RAM, GF 6600 GT 128 MB) som si v niektorých lokáciach namiesto hrania užil slide-show, hoci som detaily znížil na minimum.
Celkovo je pre mňa PoN sklamanie roka. Nezachráni to ani skvelá hudba, zaujímavé bojové scény z matrixovského sveta a alternatívny koniec (áno, aj bratia Wachovski majú zmysel pre humor :). Najväčšie mínus je určite grafická stránka, ktorá mi pripadá ako paródia na dnešné graficky namakané hry (FEAR, Quake 4). Inak si tento grafický vtip vývojárov zo Shiny neviem vysvetliť. HW nároky sú takisto neúmerné technickej stránke. Ja som síce tých cca 8 hod s PoN prežil bez výraznejšej psychikej ujmy (sám sa tomu čudujem). Ak však patríte k labilnejším jedincom, vaše nervy (a klávesnica) z PoN nebudú mať veľkú radosť...
+ hudba, dabing, bojové kombá, filmové video-sekvencie, zaujímavé misie z matrixu,
- grafika, engine, ovládanie strelných zbraní, (ne)optimalizácia, krátkosť (hoci neviem či to nie je skôr plus :)
"To čo má byť? To si hádam zo mňa robia tí vývojári prdel?! Tie zeleno-sivé kockaté šmuhy, to má byť grafika?". Zmätený hľadím na pixely svojho monitora a snažím sa zobudiť zo zlého sna. Po chvíľke sa spamätám a šokovaný mierim do menu OPTIONS. Nastavujem detaily na maximum a vraciam sa do hry. Nič, stále ten istý humus. Potom dobehne z obývačky brat, ktorý začul moje šťavnaté nadávky. Niekoľko sekúnd hľadí na môj monitor, potom sa začne rehotať na celý byt.
Takto nejako prebiehali prvé okamihy s hrou PoN...
Nepatrím k typom, ktorí hru okamžite zavrhnú len kvôli jej zastaralej grafike, takže sa rozhodnem dať hre aspoň nejakú šancu. Po počiatočnom znechutení sa postupne adaptujem na totálne odfláknutý engine a s prekvapením zisťujem, že PoN má aj zopár kladných stránok. Prvé levely síce nie sú veľmi zaujímavé, avšak druhá polovica hry má niečo do seba. Viac bojov, (relatívne) krajšie a detailnejšie prostredia. Neo sa postupne upgraduje a jeho kombá majú čím ďalej, tým efektnejší charakter, pribudajú boje s väčším množstvom nepriateľov naraz. Avšak nietoré z nich sú naozaj náročné- psychicky (naučiť sa kombo pozostávajúce z 10 stlačení dá zabrať) aj fyzicky (moje kĺby na prstoch ľavej ruky by o tom vedeli povedať viac...). Výrazným negatívom v hrateľnosti je boj so strelným zbraňami. Ja som prakticky vôbec strelné zbrane nepoužíval (keď si to skúsite, pochopíte prečo). Iná vec sú ručné zbrane ako palica, meč, sekáčik na mäso, s ktorými majú kombá oveľa lepšiu účinnosť (príklad komba so zbraňou: vyhodíte meč nad nepriateľa, ktorý evidentne nechápe, čo to stvárate. V spomalenom móde mu najskôr upravíte vizáž tváričky Neovou šikovnou pravačkou, nasleduje efektné salto ponad nepriateľa, pri ktorom chytíte svoj letiaci meč a zozadu dorazíte nepriateľa. Jednoducho krása :). Upozorňujem, že niektoré boje sú celkom tvrdé, takže v rámci šetrenia vašich nervov odporúčam easy obtiažnosť.
Okrem bojov si hneď na začiatku hry vyskúšate aj jednu "kvázy-stealth" misiu a jednu adventúrnu misiu v labirinte Francúzovej vily.
Technická stránka hry je veľmi rozporuplná. Na jednej strane hnusná grafika (keďže som sa jej venoval už v úvode, nechcem sa ňou zaoberať aj teraz, aby ma znova nezačalo napínať na zvracanie), na druhej strane hudobná a zvuková stránka je výrazne lepšia. Hudba a lá matrix spolu s profesionálnym dabingom je asi najpozitívnejšou zložkou celej hry.
Čo sa týka HW nárokov, stačí jedna veta: Tak zle optimalizovanú hru som ešte nehral. Na mojej mašinke (2,8 GHz, 1GB RAM, GF 6600 GT 128 MB) som si v niektorých lokáciach namiesto hrania užil slide-show, hoci som detaily znížil na minimum.
Celkovo je pre mňa PoN sklamanie roka. Nezachráni to ani skvelá hudba, zaujímavé bojové scény z matrixovského sveta a alternatívny koniec (áno, aj bratia Wachovski majú zmysel pre humor :). Najväčšie mínus je určite grafická stránka, ktorá mi pripadá ako paródia na dnešné graficky namakané hry (FEAR, Quake 4). Inak si tento grafický vtip vývojárov zo Shiny neviem vysvetliť. HW nároky sú takisto neúmerné technickej stránke. Ja som síce tých cca 8 hod s PoN prežil bez výraznejšej psychikej ujmy (sám sa tomu čudujem). Ak však patríte k labilnejším jedincom, vaše nervy (a klávesnica) z PoN nebudú mať veľkú radosť...
+ hudba, dabing, bojové kombá, filmové video-sekvencie, zaujímavé misie z matrixu,
- grafika, engine, ovládanie strelných zbraní, (ne)optimalizácia, krátkosť (hoci neviem či to nie je skôr plus :)
napísal xtreme 19.11.2005
Páči sa mi!
6.4
MATRIX: PATH OF NEO
PC
PS2 Xbox Vývoj: Atari / Shiny Entertainment Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|