The Evil Within 2 |
Keby ste prežili niečo hrozné a prostredie toho strašného zážitku, by ste mali čerstvo v mysli každý deň. Verím, že by ste sa už na takéto miesto vrátiť nikdy nechceli.
8.5
Keby ste prežili niečo hrozné a prostredie toho strašného zážitku, by ste mali čerstvo v mysli každý deň. Verím, že by ste sa už na takéto miesto vrátiť nikdy nechceli. Presvedčilo by vás niečo, aby ste zmenili svoj názor? Odpovedáte negatívne? Čo keby na tom mieste bol niekto, koho milujete a na kom vám záleží? Stále krútite hlavou, že nie? Som z vás sklamaný :-(
To sa aspoň nedá povedať o bývalom detektívovi menom Sebastian Castellanos. Keď sa vám rozsvietila žiarovka nad hlavou, pretože vám to meno niečo hovorí, mám dobrú správu. Sebastian je späť, ožralejší a zúfalejší než kedykoľvek predtým. Hrôzostrašný zážitok z psychiatrickej liečebne Beacon Mental Hospital, ho prenasleduje na každom kroku. Démoni minulosti majú svoje pazúre zabodnuté v jeho mysli hlbšie, než je dno jeho alkoholizmu. Sedí si v bare a neustále myslí len na jednu vec, no nie je to Ruvik a peklo, ktorým kvôli nemu musel prejsť.
Je to jeho dcéra o ktorú prišiel, keď mu zhorel dom. Spomienka na ňu, mu neustále spôsobuje bolesť v srdci, ktorú dokáže utíšiť len zaliatím svojich vnútornosti alkoholom. Keď už stráca nádej, že by ju niekedy ešte dokázal uvidieť, tak sa pred ním zjaví známa tvár. Julie Kidman! Sedí si tam, ako keby sa nič nestalo. Nedá o sebe vedieť 3 roky a odrazu príde s návrhom, ktorý sa neodmieta. Lily, jeho dcéra žije a potrebuje ho, aby ju zachránil! Sebastian má pochybnosti, no tie mal aj o tom či bola skutočne mŕtva. Organizácia pre ktorú Julia pracuje je veľmi mocná a pravdu dokáže ohnúť k svojím potrebám. Nemá na výber. Kvôli nádeji, že Lily ešte žije, to pôjde skúsiť. Ostáva sa už len opäť ponoriť do tých najhorších nočných môr.
Osobne som veľmi rád, že sme sa dočkali pokračovania. Jednotka mala svoje čaro a veľmi sa mi páčil príbeh aj hrateľnosť. Na dvojku som mal vysoké očakávania, no dostal som ešte viac. Príbeh pokračuje 3 roky po udalostiach prvého dielu. Sebastian je zarastenejší, zanedbanejší a ešte viac utrápený. Počas hry mi ale prišiel viac cieľavedomý a lepší v boji, než tomu bolo v predošlom diely.
Jednoznačne musím povedať, že druhý diel mi príde lepší v každom smere. Už len to, že z hry nie je len tunel. Máte prostredia, kde si sami určujete, čo chcete preskúmať. Pomocou svojej vysielačky, môžete zachycovať signály. Tie vám budú určovať úlohy, podľa farieb signálu, kde hlavný je oranžový a ostatné farby sú nepovinné. Každopádne, vám silno odporúčam, plniť všetky úlohy. Počas vedľajších úloh, môžete získať nové zbrane a dôležité veci k prežitiu. Aby som vám ale neklamal, hra sa aj tak viac zameriava na priame veci.
Voľnejšie na tom budete asi v troch prípadoch. Zbytok hry, budete prechádzať tak, aby ste sa posúvali priamo, čiže tunel. To mi ale nevadilo ani v jednotke. Myslím si, že v tomto diely spravili správny krok a prepojili voľnosť s tunelom. Skvelo som sa zabával pri skúmaní šialených prostredí, ktoré na mňa pripravila chorá myseľ. Má to perfektnú atmosféru, kedy ste neustále v napätí, čo sa stane. Do každej uličky, domu, obchodu, som vchádzal s rešpektom a pripravený bojovať. Za každú odvahu niečo poriadne preskúmať, budete odmenení.
Vylepšovanie je aj tentokrát veľmi dôležitá vec. Je to viac komplexnejšie a prepracovanejšie. Ako aj v jednotke, zelený gél je na vylepšovanie schopnosti. Tie budete mať teraz ešte viac rozvetvené. Pridal sa červený gél, ktorého úloha je povoliť vám vyšší level bežného vylepšovania.
Pridali sa tiež rôzne suroviny ako: strelný prach, šrot, listy z liečivej rastliny, trubky, atď. Všetko má svoj účel, buďto na výrobu nábojov a lekárničiek, alebo u šrotu pre vylepšovanie svojich zbraní. Zelený gél a suroviny si musíte vybojovať, či len nachádzať v koši v skrinkách alebo debničkách. Možnosti máte skutočne veľa a všetko vám z toho pomôže k pohodovejšiemu postupu.
Ako som už spomínal, hlavný hrdina mi príde tentokrát lepší v svojich bojových možnostiach. Pridali mu dokončovacie priame útoky oslabených nepriateľov. Počas tichého postupu sa dokážete skvelo vyhnúť konfrontáciám. Keď chcete šetriť náboje a to ich teda je málo, budete musieť nepriateľov obísť.
Keď ste ale predátor, ako som bol ja, tak si vylepšite "stealth" schopnosť a likvidujte ich pomocou bodania nožom hlboko do lebky. Rambo štýl prichádza tiež do úvahy a niekedy nebudete schopný sa tomu vyhnúť. Na pomoc mate arzenál ako: pištoľ, brokovnicu, kušu, samopal alebo sniper. Budete môcť nachádzať aj iný typ už získanej zbrani, ktorá ma určité výhody aj nevýhody.
Grafický sa mi hra páčila. No všimol som si, že sú veľmi podivné textúry. V určitých častiach, sú úplne rozostrené a inde sú tak krásne ostré, že vidíte na tom každý detail. Efekty má hra perfektné a fyzika je uspokojivá. Hra mi fungovala stabilne a FPS sa u mňa držalo vysoko a bez viditeľných prepadov.
Prostredie hry žije a každá vaša akcia vyvoláva určitú reakciu. Nepriatelia sa neobjavujú na tom istom mieste, či už po reštarte alebo po opustení oblasti. Kde ich vysekáte, tam už nebudú, no spravili to ešte zaujímavejšie. Napríklad, ste v nejakom dome, splníte určitú vedľajšiu úlohu a odrazu vyletia nepriatelia z predtým zatvorených dverí. Opäť sa prostredie troška zaplní a máte aspoň čo loviť.
Nepriatelia a ich A.I je podobná ako v prvom diely, sú sprostý, pomalí, nevšímavý. Trošku ma to mrzelo, čakal som niečo viac. Je tu celkom dosť rôznych druhov nepriateľov a dokopy traja hlavný šéfkovia, ktorí vám trošku zavaria. Pohráte sa aj s mini-bossmi, ktorých bolo na môj vkus, až dosť.
Čo sa týka príbehu, tak som cítil, že už to chcú urýchliť a dať nám nejaký koniec. V prvom diely, sa to aspoň kryptovalo a chceli, aby sme to skúmali hlbšie. Tu to bolo všetko naservírované ako na striebornom podnose. Ľudia sa dosť sťažovali, že v prvom diely ničomu nechápali, tak sa asi naštvali a urobili to ako pre blbcov. Pravdu povedať, neviem ako sa mám cítiť po dohraní. Nechcel som, aby hra skončila, no príbeh bol predvídateľný. Nemôžem povedať, že by sa mi vyložene nepáčil, no určité sklamanie som pociťoval. Hra mala začiatok aj poriadny koniec. Dosť často budú spomínať udalosti, ktoré sa stali v jednotke. Hráči čo sa prvej hre vyhli, im budú tieto spomienky totálne cudzie.
Dĺžka hry je rôzna, záleží ako postupujete. Ja som všade všetko prehľadával, vraždil a snažil sa získať každú vec. Vedľajšie úlohy + hlavný príbeh + šmejdenie na survival obťažnosti mi zabralo 18 hodín. To beriem na túto dobu ako nadpriemer.
V hre mi vadilo málo veci a bol som s ňou spokojný, od začiatku až do konca. No určite negatíva to má, asi ako každá hra. Textúry niekedy boli ako päsť na oko. Od bitiek s hlavnými nepriateľmi som očakával väčšiu kreativitu a hlavne výzvu. Sebastian má veľmi zvláštnu animáciu chôdze. A nakoniec rýchlo dovarený príbeh, kde som čakal hlbšiu myšlienku.
Nenechajte sa ale odradiť, hra je i cez tieto menšie negatíva veľmi dobre spracovaná. Hororová atmosféra a herná mechanika hry sú na jedničku s hviezdičkou. Má to moje odporúčanie a finálne hodnotenie 8.5/10
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Tango Gameworks Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|