Tomb Raider: Legend |
PC
pridal Fiona Croft 5.3.2006 o 15:09 pod používateľské preview
10
Ctiť základ akékoľvek veci sa často vypláca a tak nový diel TR bude podľa všetkých informácií lahôdkou v tomto akčno-adventúrnom žánre.
Crystal Dynamics sú ľudia, ktorí pracujú na tomto dieli starej a súčasne aj naozaj novej hry. Prevzali to od Core Designu, ktorí sú zodpovedný za predchádzajúce hry. Pretože k tomu pristupovali asi inak, kým ich predchodcovia, tak sa môžeme tešiť na hru, ktorá bude skôr pripomínať prvé diely. Okrem toho, že budete skúmať prapodivná a tajomná zákutia, tak vás tiež povedie svieži a pútavý príbeh, ktorý by mal zabezpečiť vašu chtivosť hraní a dohraní hry. Hlavná protagonistka – slečna Croft samozrejme zostáva a pre svoj veľký comeback získala nevídanú krásu. Autori sa na nej vyriadili a je to znať. Podľa obrázkov aj ďalších zdrojov to bude najlepšia Lara, akú ste kedy mali možnosť vidieť. Dejiskom hry bude stratené mesto tawanakov, kde naša hrdinka opäť pátra po dajakých vzácnostiach, ktoré by si mohla odniesť do svojich zbierok. Obrovskou výhodou aj nevýhodou súčasne bude to, že Lara je ako opička. Je dobré, že sa týmto spôsobom môžete dostať v podstate všade a vďaka tomu preskáčete cez celú hru, no niekedy by to mohlo skôr otravovať, keď sa niekedy pohybujete a ona sa zachytáva každého prievisu, okolo ktorého ide.
Tiež bude ťažké trafiť sa na to správne miesto, kým už sa rozhodnete niekam šplhať a skákať. Na rozdiel od predchádzajúcich dielov bude naša slečna ešte viacej pohybovo nadaná, kým skôr a vďaka tomu si to tiež budete musieť pracnejšie osvojovať. Napríklad kým budete visieť za jednu ruku v skalnej pukline, tak nebude nutné šplhať po stene, no môžete skočiť, kam len sa vám bude chcieť. Kým je nad vami dobré miesto, nieje nič jednoduchšieho, ako tam skočiť. To isté bude platiť o lanách, po ktorých niekedy budete šplhať, s tým rozdielom, že tu sa bude možné pohybovať ľahšej smerom dole. Super vecičkou potom bude rýchlosť lezenia, ktorú si môžete stiskom patričných kláves určovať vy sami. Je to dobré nielen pre efekt, aby ste sa cez dlhé úseky netrmácali niekoľko desiatok minút, no predo všetkým preto, že sa autorom otvárajú ďalšie možnosti, ako vám hru okoreniť. Počítajte teda s úsekmi, kedy rýchlejší pohyb bude nutnosťou.
Ďalšie vylepšenie sa týka vecí, s ktorými sa dá pohybovať. Opäť je to jedna z činností, ktorú budete v hre často potrebovať. Krabice aj skaly sa budú chytať veľmi jednoducho, postavička zrazu pochopí, čo sa od nej chce a vezme objekt do svojich rúk. Všetko v hre sa riadi fyzikálnymi zákonmi a keď nepoložíte vami nesený nepravidelný objekt na rovný podklad, začne sa odvaľovať preč. Aj celý nový engine si dáva záležať na fyzike vecí. Akrobatické kúsky v hre sa ďalej rozvíjajú tým, že máte laso s magnetickým hákom, ktorý je schopný prichytiť sa na akýkoľvek kovový materiál. Ten spoznáte tak, že sa bude patrične lesknúť vášmu oku, no a tu stačí sa len pritiahnuť. Tento prvok bude vhodný nielen ku šplhaniu, no tiež k prekonávaniu veľkých vzdialeností a v neposlednej rade tiež tak trocha obrátene – ku spúšťaniu predmetov niekam do hlbín. Ďalším prvkom výbavy bude baterka, ktorú budete nosiť na ramene a PDA, v ktorom sa vám budú zobrazovať dôležité informácie – čo máte urobiť a koľko za to dostanete.
Bonbónikom sú vaše hi-tech okuliare. Tie sa dajú prepnúť do RAD módu, čo je vec, kedy sa len pohľadom môžete dozvedieť, čo sú aké predmety zač. Funguje to tak, že po zapnutí tohto režimu sa vám pohľad prepne do zelených odtieňov a kým sa pozeráte na nejakou vec trocha dlhšie, po chvíľke sa zobrazí informácie, čo to vlastne je. Budete vedieť, či je to páka, ktorú možno prepnúť alebo napríklad výbušnina, do ktorej sa nevyplatí strieľať. Pokiaľ to už nemôžete vydržať a chcete sa spýtať, či tu bude lekáreň, tak áno, bude.
Rovnako tak ako zbrane. Klasikou zostávajú pištole v duálu, ktoré sú nerozlučne spojené s postavou Lary. Zvyšok výbavy budete musieť najprv nájsť a to platí tiež o munícii. Zabijete – dostanete lepšiu výbavu. Pri streľbe bude možné si cieľ „zamknúť“, aby vám neutiekol, no zrovna tak si môžete užívať streľbu len tak od boku. Počet manévrov sa tiež rozrástol, takže skutočne je na čo sa tešiť. Kým sa dostanete naozaj blízko k nepriateľovi, tak prichádza chvíľa na ďalšie pohyby. Zo začiatku to budú len kopy a podsekávanie nohou, napokon však prejdete na kopy do genitálií a neskoršie aj na kopy do hlavy. Nielen že tieto útoky nepriateľa na chvíľu vyradí zo hry, no tiež je tu vďaka špeciálnym pohybom niečo ako veľmi známy bullet-time.
Za každý dohraný level dostanete odmenu a to presne podľa toho, ako ste hrali. Je to klasická trojkombinácia drahých kovov, takže netreba písať. Najčastejšie budú prideľované za rýchlosť plnenia úkolov.
Ďalej nás čakajú levely, v ktorých si hráč užije jazdy na motorke. Tu môžete vopred počítať so zaujímavými prestrelkami v plnej rýchlosti, aj za použitia granátov.
Tomb Raider Legend sa tak zdá byť starou osvedčenou klasikou, ktorá k nám prichádza v najnovším grafickom vzhľade. A prečo to vlastne babenka všetko robí? Prečo si neužíva vlastného kľudu vo svojom sídle? Okrem toho, že ju to zrejme baví, tak tú figuruje tajomná postava z jej minulosti, ktorá jej nedá spať a stále ju prenasleduje. A presne s týmto človekom si Lara dá akýsi závod v honbe za poklady. Lokačne to bude v Peru, konkrétne v Paradisu. A pre hráča tento raj započne už neskoro, v apríli 2006
Crystal Dynamics sú ľudia, ktorí pracujú na tomto dieli starej a súčasne aj naozaj novej hry. Prevzali to od Core Designu, ktorí sú zodpovedný za predchádzajúce hry. Pretože k tomu pristupovali asi inak, kým ich predchodcovia, tak sa môžeme tešiť na hru, ktorá bude skôr pripomínať prvé diely. Okrem toho, že budete skúmať prapodivná a tajomná zákutia, tak vás tiež povedie svieži a pútavý príbeh, ktorý by mal zabezpečiť vašu chtivosť hraní a dohraní hry. Hlavná protagonistka – slečna Croft samozrejme zostáva a pre svoj veľký comeback získala nevídanú krásu. Autori sa na nej vyriadili a je to znať. Podľa obrázkov aj ďalších zdrojov to bude najlepšia Lara, akú ste kedy mali možnosť vidieť. Dejiskom hry bude stratené mesto tawanakov, kde naša hrdinka opäť pátra po dajakých vzácnostiach, ktoré by si mohla odniesť do svojich zbierok. Obrovskou výhodou aj nevýhodou súčasne bude to, že Lara je ako opička. Je dobré, že sa týmto spôsobom môžete dostať v podstate všade a vďaka tomu preskáčete cez celú hru, no niekedy by to mohlo skôr otravovať, keď sa niekedy pohybujete a ona sa zachytáva každého prievisu, okolo ktorého ide.
Tiež bude ťažké trafiť sa na to správne miesto, kým už sa rozhodnete niekam šplhať a skákať. Na rozdiel od predchádzajúcich dielov bude naša slečna ešte viacej pohybovo nadaná, kým skôr a vďaka tomu si to tiež budete musieť pracnejšie osvojovať. Napríklad kým budete visieť za jednu ruku v skalnej pukline, tak nebude nutné šplhať po stene, no môžete skočiť, kam len sa vám bude chcieť. Kým je nad vami dobré miesto, nieje nič jednoduchšieho, ako tam skočiť. To isté bude platiť o lanách, po ktorých niekedy budete šplhať, s tým rozdielom, že tu sa bude možné pohybovať ľahšej smerom dole. Super vecičkou potom bude rýchlosť lezenia, ktorú si môžete stiskom patričných kláves určovať vy sami. Je to dobré nielen pre efekt, aby ste sa cez dlhé úseky netrmácali niekoľko desiatok minút, no predo všetkým preto, že sa autorom otvárajú ďalšie možnosti, ako vám hru okoreniť. Počítajte teda s úsekmi, kedy rýchlejší pohyb bude nutnosťou.
Ďalšie vylepšenie sa týka vecí, s ktorými sa dá pohybovať. Opäť je to jedna z činností, ktorú budete v hre často potrebovať. Krabice aj skaly sa budú chytať veľmi jednoducho, postavička zrazu pochopí, čo sa od nej chce a vezme objekt do svojich rúk. Všetko v hre sa riadi fyzikálnymi zákonmi a keď nepoložíte vami nesený nepravidelný objekt na rovný podklad, začne sa odvaľovať preč. Aj celý nový engine si dáva záležať na fyzike vecí. Akrobatické kúsky v hre sa ďalej rozvíjajú tým, že máte laso s magnetickým hákom, ktorý je schopný prichytiť sa na akýkoľvek kovový materiál. Ten spoznáte tak, že sa bude patrične lesknúť vášmu oku, no a tu stačí sa len pritiahnuť. Tento prvok bude vhodný nielen ku šplhaniu, no tiež k prekonávaniu veľkých vzdialeností a v neposlednej rade tiež tak trocha obrátene – ku spúšťaniu predmetov niekam do hlbín. Ďalším prvkom výbavy bude baterka, ktorú budete nosiť na ramene a PDA, v ktorom sa vám budú zobrazovať dôležité informácie – čo máte urobiť a koľko za to dostanete.
Bonbónikom sú vaše hi-tech okuliare. Tie sa dajú prepnúť do RAD módu, čo je vec, kedy sa len pohľadom môžete dozvedieť, čo sú aké predmety zač. Funguje to tak, že po zapnutí tohto režimu sa vám pohľad prepne do zelených odtieňov a kým sa pozeráte na nejakou vec trocha dlhšie, po chvíľke sa zobrazí informácie, čo to vlastne je. Budete vedieť, či je to páka, ktorú možno prepnúť alebo napríklad výbušnina, do ktorej sa nevyplatí strieľať. Pokiaľ to už nemôžete vydržať a chcete sa spýtať, či tu bude lekáreň, tak áno, bude.
Rovnako tak ako zbrane. Klasikou zostávajú pištole v duálu, ktoré sú nerozlučne spojené s postavou Lary. Zvyšok výbavy budete musieť najprv nájsť a to platí tiež o munícii. Zabijete – dostanete lepšiu výbavu. Pri streľbe bude možné si cieľ „zamknúť“, aby vám neutiekol, no zrovna tak si môžete užívať streľbu len tak od boku. Počet manévrov sa tiež rozrástol, takže skutočne je na čo sa tešiť. Kým sa dostanete naozaj blízko k nepriateľovi, tak prichádza chvíľa na ďalšie pohyby. Zo začiatku to budú len kopy a podsekávanie nohou, napokon však prejdete na kopy do genitálií a neskoršie aj na kopy do hlavy. Nielen že tieto útoky nepriateľa na chvíľu vyradí zo hry, no tiež je tu vďaka špeciálnym pohybom niečo ako veľmi známy bullet-time.
Za každý dohraný level dostanete odmenu a to presne podľa toho, ako ste hrali. Je to klasická trojkombinácia drahých kovov, takže netreba písať. Najčastejšie budú prideľované za rýchlosť plnenia úkolov.
Ďalej nás čakajú levely, v ktorých si hráč užije jazdy na motorke. Tu môžete vopred počítať so zaujímavými prestrelkami v plnej rýchlosti, aj za použitia granátov.
Tomb Raider Legend sa tak zdá byť starou osvedčenou klasikou, ktorá k nám prichádza v najnovším grafickom vzhľade. A prečo to vlastne babenka všetko robí? Prečo si neužíva vlastného kľudu vo svojom sídle? Okrem toho, že ju to zrejme baví, tak tú figuruje tajomná postava z jej minulosti, ktorá jej nedá spať a stále ju prenasleduje. A presne s týmto človekom si Lara dá akýsi závod v honbe za poklady. Lokačne to bude v Peru, konkrétne v Paradisu. A pre hráča tento raj započne už neskoro, v apríli 2006
napísal Fiona Croft 5.3.2006
Páči sa mi!
10
TOMB RAIDER: LEGEND
PS2
PC PSP Xbox Xbox 360 Switch 2 Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|