ROZHOVOR O ĽADOVEJ EXPANZII MONSTER HUNTER: WORLD - ICEBORNE

ROZHOVOR O ĽADOVEJ EXPANZII MONSTER HUNTER: WORLD - ICEBORNE

Ľadové kráľovstvo s najväčšími beštiami na lovenie

Monster Hunter: World je bez debaty najúspešnejším titulom Capcomu, ktorému v predajoch dokáže konkurovať len Street Fighter 2. Po takom nečakanom úspechu však tvorcovia nezaspali na vavrínoch a prinášajú expanziu už tak obrovskej hry. Počas Gamescomu sme si Monster Hunter: World - Iceborne nielen zahrali, ale dostali sme možnosť sa porozprávať aj s producentmi a režisérmi, ktorí za hrou stoja. Producent Ryozo Tsujimoto, Executive and Art Director Kaname Fujioka a tiež režisér Monster Hunter Daisuke Ichihara priznali, že úspech Monster Hunter World prekonal ich očakávania.

Chceli sme urobiť skvelú hru a chceli sme, aby sa dobre predávala medzi rôznymi hráčmi, ale skutočnosť, že sme prekonali náš vlastný rekord v Capcome a stali sa najpredávanejšou hrou Capcomu všetkých čias, bola úplne úžasná,“ uviedol producent Ryozo Tsujimoto. „Myslím, že teraz sme na 13 miliónoch kusov, to je skutočne úžasné. Nechceme byť však pohodlní a chceme priniesť Monster Hunter čo najväčšiemu počtu ľudí na celom svete, takže s prídavkami ako Iceborne a čímkoľvek, čo príde v budúcnosti, to chceme ďalej rozširovať.

Na otázku, prečo sa rozhodli zasadiť novú expanziu Iceborne práve do prostredia snehu a ľadu, nám Art Director Kaname Fujioka vysvetlil, že primárne chceli predstaviť novinku v podobne Master Rank, ktorý prináša novú sériu questov. „To znamená, že sme chceli nové monštrá a väčšiu rozmanitosť monštier, ale v Monster Hunter sme monštrá vždy navrhovali so zreteľom na ich prostredie, takže sme mali pocit, že potrebujeme novú mapu alebo úroveň, aby sme priniesli nové monštrá,“ uviedol Fujioka. Keďže Monster Hunter už pokryl lesy aj púšte, zasnežená krajina sa pre tvorcov stala ideálnym prostredím, do ktorého mohli zasadiť monštrá, ako Velkhana alebo Barioth.

Na rozohratie Iceborne obsahu potrebujete mať dokončenú príbehovú kampaň Monster Hunter. Režiséri hry vysvetlili, že nechcú, aby sa hráči dokázali vrhnúť rovno do Iceborne, pretože potrebujú mať tréning z pôvodnej hry. Bez nutných znalostí o lovení monštier a rôznych stratégiách si tak Iceborne neužijete, no existuje menšia barlička, ktorá má hráčom pomôcť. S Iceborne prichádza do hry zadarmo aj nové Guardian brnenie, ktoré má výrazné defenzívne vlastnosti, ktoré hráčom pomôžu dlhšie sa udržať nažive. Toto brnenie vám podľa Tsujimota zaručí hladkejší priebeh pri hraní Monster Hunter World a rýchlejšie budete pripravení na Iceborne.

Rozhovor o ľadovej expanzii Monster Hunter: World - Iceborne

To však podľa Tsujimota neznamená, že ak ste nedokončili World, tak si nemôžete nový obsah užiť: „Zatiaľ čo obsah Master Rank v Iceborne je k dispozícii až po dokončení príbehu, všetky nové akcie, ako napríklad Clutch Claw mechanika a všetky zmeny zbraní, pohybov a balans sú k dispozícii vo World. Takže aj keď ste len v strede World, môžete si kúpiť Iceborne a užiť si niektoré z týchto nových zážitkov.“

Nového obsahu v Iceborne je skutočne neúrekom a podľa režiséra Ichiharu dokonca konkuruje pôvodnému Monster Hunter: World a môžeme ho vnímať ako novú hru. Okrem nových aj starších monštier prináša Iceborne rozsiahlu lokalitu na preskúmanie. Hoarfrost Reach je zatiaľ najväčšia mapa v hre. „Spočiatku nebude všetko prístupné, ale ako bude pokračovať príbeh v Master Rank, budete musieť otvárať nové oblasti Hoarfrost Reach, aby ste ich preskúmali, a keď ho úplne otvoríte, bude to najväčšia mapa v hre,“ uviedol Ichihara.

V hre sa momentálne nachádza 14 zbraní, ktoré prinášajú 14 odlišných herných štýlov. Tie ostali po Iceborne nedotknuté. Podľa Fujioku totiž pridajú zbrane len vtedy, ak prinášajú nové zaujímavé prvky a stratégie na lovenie monštier. V hre by nikdy nemali byť duplicitné zbrane, preto zatiaľ neuvažujú o pridávaní ani odoberaní zbraní. Zo súčasného výberu si podľa tvorcov každý nájde svoje obľúbené a hráči zvyknú mať top 2 alebo 3 zbrane, ku ktorým sa stále vracajú. Vývojári by preto neradi zasahovali do výberu hráčov a menili zaužívané zbrane.

Autori neplánujú rozširovať obsah v pôvodnom Monster Hunter: World, no s Iceborne prišiel aj do World veľký update, ktorý má za úlohu zlepšiť balans hry. „Dôvod, prečo sme to urobili, je, že chceme, aby mohli hráči Monster Hunter: World a Iceborne stále hrať spolu. Pretože herné servery sú spoločné, nie sú oddelené. Takže vykonanie všetkých týchto zmien rovnako vo World ako aj v Iceborne, znamená, že aj keď vyjde Iceborne, hráči World nezostanú pozadu. Všetci môžu stále hrať pôvodný World obsah spoločne,“ uviedol Tsujimoto.

Iceborne však aj po vydaní dostane zadarmo aktualizácie, patche, či nový obsah, aby hráči ostali expanzii čo najdlhšie verní. Na otázku, či chcú priniesť aj ďalšie expanzie však producent Tsujimoto uviedol, že Iceborne je zatiaľ to najväčšie, čo mali v pláne. Okrem toho ich ešte stále čaká vydanie tejto expanzie na PC. Nanešťastie, PC hráči sa tohto ľadového dobrodružstva nedočkajú tematicky do Vianoc, ale až v januári budúceho roka. „Bohužiaľ, máme jednoducho menšie skúsenosti s vývojom Monster Hunter na PC,“ vysvetľuje Tsujimoto, „takže spôsob, akým pracujeme, je taký, že rozbeháme konzolovú verziu a potom pracujeme na jej prinesení na PC.

Kaname Fujioka ďalej vysvetlil, že potrebujú čas navyše, aby sa venovali optimalizácii na PC. Tiež sa musia zapodievať faktom, že štruktúra serverov na PC je veľmi odlišná od konzol, „takže sa musíme uistiť, že online funguje rovnako dobre aj na PC. Pre všetky tie veci, ktoré sú pre PC jedinečné, ako napríklad ovládanie klávesnice a myši, sa musíme uistiť, že všetko funguje. A to si vyžaduje viac práce v porovnaní s konzolovou verziou.“ Zdá sa, že ešte väčším orieškom by pre nich bol presun Monster Hunter značky na Nintendo Switch. Aj keď ich otázka o Switchi pobavila, Tsujimoto uviedol, že si do budúcna nechávajú dvierka otvorené nielen pre domáce konzoly či Switch, ale aj streamovacie služby: „Herný priemysel sa v súčasnosti rozširuje. Berieme v úvahu všetky možnosti pre budúcnosť série.

Ďakujeme za rozhovor. Iceborne expanzia vyšla 6. septembra na Xbox One a PS4, PC hráči sa dočkajú v januári 2020.


napísal Tanya 11.9.2019
Páči sa mi! (+2)
ROZHOVOR O ĽADOVEJ EXPANZII MONSTER HUNTER: WORLD - ICEBORNE


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akcia / RPG
Dátum vydania: 26. január 2018
 9.8. 2018 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (4)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29628)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk