Mirror's Edge Catalyst ponúkne otvorený svet a množstvo možností |
Otvorenejší a plynulejší než prvý Mirror's Edge, ale zároveň viac zameraný na charakter Faith.
Tohtoročná E3 priniesla aj skutočné predstavenie dlho pripravovaného Mirror's Edge Catalyst. Tvorcovia nám prostredníctvom traileru ukázali trocha parkúru v podaní hlavnej hrdinky Faith a oznámili aj februárové vydanie. O hre zatiaľ hovoria opatrne, na marketingovú masáž ešte bude dostatok času, môžeme si však všimnúť, že pri opisovaní mesta sa dôsledne vyhýbajú slovnému spojeniu open-world. Väčšinou ho nahrádzajú neurčitejším free-roaming, naznačujúcim iba určitú mieru slobody, alebo nie až tak veľké mesto, ako by sme očakávali od open-world hry.
Slobody však má byť viac než dosť, oveľa viac než v pôvodnom Mirror's Edge z roku 2008. Niektorí návštevníci E3 majú možnosť krátko si vyskúšať parkúr skrz ulice i strechy futuristického mesta. Vďaka tomu vieme, že zadanie úlohy môže byť rovnaké - dostať sa efektívne z bodu A do bodu B, ale už nie je nevyhnutné držať sa jedinej správnej cesty. Pokým v Mirror's Edge ste si zvykli, že dizajnéri vás držia na úzkej cestičke z jedného konca úrovne na druhý, v Mirror's Edge Catalyst môžete urobiť aj chybu, zísť z cesty, a pritom to chyba nebude. Zídete z jednej cesty a mala by sa otvoriť iná, treba sa však vyhnúť strate tempa.
Udržať sa v pohybe a nezastavovať, nenechať sa vyviesť z tempa, to bude dôležité. Ak budete rýchlo zdolávať jednu prekážku za druhou, nepriatelia vás nemajú šancu trafiť. Rýchlosť je zároveň sila, ktorou sa môžete zbaviť nepriateľov. Jednou možnosťou je plynulý útok, napríklad skopnutie dole zo strechy, bez straty tempa. Druhou možnosťou je potom útok, pri ktorom použijete celú svoju hybnosť proti nepriateľovi. Hra má celkovo menej trestať a menej odsekávať jednotlivé pohyby, aby tým docielila pocit plynulého parkúru.
Najväčšie obavy asi panujú ohľadom bojov a bojového systému, ktoré nemusia vyhovovať každému. Zážitok z pohľadu vlastných očí je v najnapätejších momentoch prerušovaný animáciami, pri ktorých sa kamera prepína do third-person režimu a ukazuje Faith počas akrobatického zakončenia boja. Pre štúdio EA DICE je to však príležitosť, ako hráčom pravidelne pripomenúť, že hrajú za túto "cool postavu". Preto si bude treba zvyknúť na pravidelné prepínanie do thir-person režimu počas zneškodnenia posledného nepriateľa v okolí, tiež po skončení pretekov a samozrejme aj počas in-engine prestrihových scén. Faith bude ako charakter výraznejšia než v pôvodnej hre.
Hra oficiálne vychádza naraz na Xbox One, PlayStation 4 a PC 23. februára, do Európy však dorazí o tri dni neskôr, 26. februára.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|