Quantum Break je ako náhrada za Half Life |
Quantum Break sa blíži a keďže už padlo embargo na prvé časti hry, môžeme si zhrnúť čo vlastne ponúka.
Quantum Break sa blíži a keďže už padlo embargo na preview na časť prvej kapitoly hry, môžeme si zhrnúť čo vlastne ponúka.
V zásade čakajte Remedy hru, teda hru výrazne postavenú na príbehu podobne ako Alan Wake, ale teraz s intenzívnejšou akciou pripomínajúcou Max Payne. Je to ako mix oboch titulov a to v prostredí, ktoré štýlom a atmosférou nemá ďaleko od Half Life. Len experiment tu neotvoril dieru do inej dimenzie, ale do času. Všetkým, čo v hre Remedy ponúka, by určite aj samotné Valve pekne ulahodilo už z čakania unaveným fanúšikom. Keďže Half Life je zjavne na dlhodobom odpočinku, Quantum Break môžeme brať ako jeho náhradu.
Quantum Break začína pri nevydarenom experimente s časom, ktorý nevyhnutne vedie k zničeniu času ako takého. Vy to musíte zastaviť. Ste Jack Joyce a osobne ste sa zúčastnili samotného experimentu. Ten viedol váš priateľ Paul Serene, šéf Monarch Solutions korporácie a pomáhal mu váš brat, ktorý celý časový stroj vytvoril. Experiment však všetko zmení. Ani neviete ako a už spolu so svojim bratom utekáte pred vojakmi Monarchu. Púšťate sa tak do boja a postupne zisťujete, čo sa tu vlastne deje, čo sa zmenilo a prečo po vás Monarch ide.
Hra vám kombinuje pomalé pasáže s akčnými scénami. Teda ponúka skúmanie prostredia, hľadanie náznakov príbehu cez emaily, zvukové záznamy a alebo aj videá (kde nechýba Alan Wake Returns teasing) a rozhovory. Doplní to zaujímavými puzzle prvkami, založenými na fyzike a čase. A samozrejme hlavne akčnými prestrelkami, ktoré sú doplnené o vaše špeciálne sily. Nie je tu síce bullet time z Max Payne, ale nahrádza to zastavenie času a ďalšie časové schopnosti, ktoré postupne dostanete. Ponúknu vám síce malú výhodu v boji, ale nikdy nie ste príliš silný a nikdy nebudú prestrelky ľahké. Skôr naopak. Zo zaujímavostí, pôvodne autori plánovali aj pretočenie času a vrátenie sa späť, pričom pôvodná postava by ostala v hre a takto by ste sa mohli naklonovať, ale to im už nesedelo do samotnej akčnosti hry a tak to zrušili. Sily sú však dostatočne slušné.
Celú hru však nehráte za Jack Joycea, vždy pred skončením kapitoly sa dostanete do časti nazvanej Junction point. Tu preberáte druhú postavu - Paula Serena v hre, dozviete sa viac o jeho príbehu a vyberiete ako budú udalosti ďalej pokračovať. Napríklad prvé rozhodnutie je o výbere násilnej cesty, alebo miernej PR cesty urovnania aktuálnej situácie ovplyvňovaním médií. Pekná možnosť je, že oba výbery si môžete predtým v skratke pozrieť a až následne sa rozhodnúť, ktorú vyberiete. Aj keď nikdy neviete aký presne dopad to bude mať na ďalšiu hru. To zistíte až pri ďalších zahraniach, ku ktorým vás takto hra motivuje.
Podobne aj následný TV seriál ukazuje pohľad na Monarch spoločnosť a dianie v nej. Herné postavy tam dostanú reálne tváre a ponúkajú zaujímavý prechod z hry do živého sveta. Nezdá sa to rušivé, aj keď ani nevyhnutne dôležité pre samotnú hru. Obohacujú však príbeh informáciami a ponúkajú taký zvláštny oddych a odklon od hry. K tomu sa do nich premietajú aj o vaše rozhodnutia, kde niektoré scény budú iné. Postupných alternatív je tam podľa autorov cez 40, nakoniec preto aj stiahnutie TV seriálu má 75GB. Ak však máte stabilnú linku, môžete kľudne všetky epizódy čisto streamovať (na PC sa bude dať len streamovať). Rovnako sa tieto rozhodnutia objavujú v hre a napríklad tak môžu zmiznúť niektoré postavy a zmeniť sa udalosti.
V grafickej oblasti je hra presne v Remedy štýle ktorý nastolili v Alan Wake. Teraz však prostredie temného lesa založeného na tme a svetle vymenili za laboratória a mesto, ktorého prostredie deformuje samotný čas. Vidíte to takmer neustále okolo seba, kde autori použili množstvá efektov na ohýbanie prostredia, rozbitie ho, ale aj zrýchľovanie času, jeho pretáčanie späť. Miestami priam grafická extáza, aj keď miestami vidieť, že ešte musia pofixovať niekedy neskoršie načítanie textúr, alebo občasné presvitajúce svetelné efekty cez objekty. Celkovo však vytvorili iný vizuál aký vidíte v ostatných hrách. Mimo deformácie prostredia je to aj pre temporal reconstruction, kde obraz vytvárajú zo štyroch predchádzajúcich 720p 4xMSAA záberov, čo vytvorí prekvapivo kvalitný obraz a s tým že je plne vyhladený. Nie je to upscaling zo 720p, ale ani čistý 1080p obraz, vyzerá to na dobrý kompromis za množstvá efektov v hre. Bude to zaujímavé porovnať s obrazom v PC verzii hry.
Celú recenziu prinesieme 1. apríla, kedy padne embargo. Ešte v pondelok môžete čakať ďalšie ukážky z hrateľnosti, keďže padne embargo na druhú kapitolu hru, aj keď záleží, ako si budete chcieť nechať prezradiť príbeh.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 307
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC Windows Steam Vývoj: Microsoft / Remedy Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|