GC: Brutalita nad brutalitu |
Debaty o najbrutálnejšej hre sa zastavia niekde medzi Manhunt a God of War. Je tu však ešte jeden stupeň a na ňom stojí iba jedna hra - Mad World. Predstava, že takáto ultranásilná hra prichádza pre rodinný systém Wii je zvrátená. SEGA si z toho veľkú hlavu nerobí, otázka ratingu ich netrápi a Platinum Games dostávajú toľko voľnosti, koľko potrebujú, aby do svojich hier natlačili čo najviac kreatívnej sily.
Mad World je zvrátená, krvavá, násilná, brutálna, je absolútne jedno, ako jej budete nadávať, jedno ako ju označíte, na obrazovku vám bude konštantne a každých 10 sekúnd pumpovať litre krvi, odseknuté končatiny a scény, na ktoré slabšie žalúdky nemusia stačiť. Samozrejme, že nejde o realistické zobrazovanie mučenia, znetvorenia tiel a iných zverstiev, viete však, že pod povrchom monochromatického vizuálu sa schováva stroj na zabíjanie a postrach ratingových spoločností.
Ak vezmete postavu Marva z komiksu Sin City, pozadie zvrátenej hry na obeť a lovca z Manhunt, snuff z 8mm a dáte to nakresliť Frankovi Millerovi tušom, dostanete Mad World, svet, kde sa každý navzájom vraždí, kde si vaše meno komentátor šialenej hry zapamätá iba, ak uvidí niečo neobvykle brutálne. Mad City, kde sa všetci zbláznili a vraždia sa pre rešpekt, prachy, život, je všetko čiernobiele, jedine miesta postriekané krvou svietia na červeno.
Atsushi Inaba, producent Platinum Games (predtým Clover Studio), berie do rúk ovládače a na zahriatie hlavičkou drví lebku chlapíka a rozpára mu brucho motorovou pílou, ktorú má hlavný hrdina Jack pripevnenú k pravačke. Obecenstvo novinárov v malom stánku Segy dostane do varu, keď odkopne pribehajúceho samovraha a ten sa počas letu napichne na koly. Uznanlivé „uff, to muselo bolieť" zaznieva v okamihu, keď zdrapí nepriateľa a opakovane ho naráža na ostne, ktoré nájdete prakticky všade.
Prostredie Mad City umožňuje ďaleko brutálnejšie praktiky. Zodvihnete starú pneumatiku, uväzníte v nej protivníka, hlavičkou preventívne ukončíte jeho vzpieranie a z vytrhnutou dopravnou značkou odvedľa mu prepichnete hlavu v detailnom zábere. Vytrhnutie srdca je za sprievodu tučnej hip hopovej skladby a skandovaním moderátora ukážkou, že autori nepoznajú zábran. Protivníkov môžete hádzať na točiace sa cirkulárky, napichávať ich, hrať s nimi kolky, alebo v minihre Death Press ich nahádzať do jamy, ktorú o malý moment prikryje stotonový lis.
Jack sa okrem píly a pohybov wrestlera bude oháňať aj inými zbraňami napríklad katanami, ktoré okamžite zmenia sadu úderov a finišov. V Lipsku bola po prvýkrát predvedená aj úroveň s jazdou na diabolskej motorke. Jack sa na nej strmhlav rúti po stene vysokého mrakodrapu ako Hellrider, črepiny z okien lietajú na všetky strany a hluk motora trhá subwoofer. Motorkové intermezzo je však len ukážkou toho, že Mad World nebude len o zabíjaní na nohách, ale aj na kolesách.
Po prechádzke na prázdnej diaľnici nám ešte autori zbežne ukázali súboj s bossom. Vo vzduchu lietali rôzne objekty roztočené tornádami v pozadí a Jack sa musel cez ne predierať ako v nejakej skákačke smerom k bossovi s vrtnými zariadeniami namiesto oboch rúk. Po rýchlych útokoch padol na zem a vrták sa mu točil v hlave.
Momentálne najbrutálnejšia hra vás vpustí do svojho zvráteného sveta v priebehu budúceho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 298
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Wii
Vývoj: SEGA / Platinum Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|