Ako vlastne (ne)funguje grafika v Rage? |
Pozrime sa na podrobnú grafickú analýzu Rage, ako aj na aktuálne vyjadrenia Carmacka k PC verzii.
Digital Foundry priniesol podrobnú grafickú analýzu Rage, kde sa pozrel na konzolové aj PC verziu. K tomu tu máme aj vyjadrenie Johna Carmacka k launchu PC vezie.
Začnime konzolovými verziami Rage, ktoré majú bežať v 60 fps pri 720p, ako sme však už tušili s rozpixelovaných porovnávacích obrázkov po vydaní hry, nie je to presne tak. Hra síce v základe beží približne na 60 fps a 720p, ale poklesy framerate nechýbajú a autori sa ich snažili obmedziť zmenou rozlíšenia. Napríklad niektoré lokality bežia namiesto 1280x720 v 640x720 rozlíšení, do ktorého často klesá hlavne PS3 verzia hry. Xboxová klesá na 896x720, prípadne 1152x720. Článok poukazuje na to, že toto sa deje aj pri relatívne nenáročných scénach. Napríklad pri PS3 len pri pohľade na auto v garáži. Vzhľadom na absenciu antialiasingu v konzolových verziách vidieť zuby pri zníženom rozlíšení dosť výrazne.
Ďalším elementom enginu je doťahovanie textúr, ktoré sme v plnej paráde uvideli na niektorých PC, kde načívania textúr trvajú aj pár sekúnd (id Soft to zvaľuje na ovládače), ale vidieť ich aj na Xbox360 a PS3, kde technológie načítavania nestíhajú. Xbox360 s nainštalovaným obsahom na HDD ide z konzol rýchlejšie. Najlepšie ide fungujúca hra na PC, kde viditeľnosť načítavanie textúr je minimálna. Podľa testu na Digital Foundry im GTX560 potiahla hru na 1080p pri 60 fps bez problémov aj so zvýšenými nastaveniami antialiasingu a filtrovania. Tieto nastavenia grafiky sa doteraz museli zadávať cez príkazový riadok, ale dnešný patch to zafixoval a pridal niekoľko ďalších možností do nastavenia grafiky. Počítače s pomalým streamigom však stále neopravil. V našom teste nám hra na 9800GTX klesá aj na 10 fps a načítava textúry pomaly, pritom vyťažuje quadcore procesor takmer naplno. Uvidíme, či to zachránia nové Nvidia ovládače.
Launch PC verzie však sám Carmack označil ako "Clusterfuck". Podľa neho mali všetko na PC otestované a fungujúce, ale aktuálne ovládače všetko pokazili. AMD to novými ovládačmi opravilo, na Nvidiu sa ešte čaká. Ale tam môžeme potvrdiť, že ani aktuálne beta Nvidia ovládače ani staré ničomu nepomáhajú, tak netušíme, na čom to vlastne testovali, ak to vôbec Rage na PC testovali.
Zatiaľ to s megatexture enginom nevyzerá veľmi ružovo, síce pekné scenérie, ale veľa problémov, výkonové kompromisy, prázdny svet, slabé textúry pri pohľade zblízka, A nakoniec animácie, AI a fyzika sú pár rokov zastaralé. id Soft sa veľmi neukázal ani enginom, ani hodnoteniami hry, takáto kvalita nie je presne to, čo sme od nich čakali. Hlavne nie po toľkých rokoch vývoja.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Game Pass Switch 2 Vývoj: Bethesda / id Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|