Bývalý zamestnanec DICE diskutoval o ovplyvňovaní vývoja hier zo strany EA

Keď marketingové oddelenie EA niečo vymyslí, občas to oznámi komunite ešte skôr než vývojárom, ale mimo toho má EA na samotný vývoj menší vyplyv ako si ľudia myslia.

pridal roberto 29.9.2014 o 16:20 pod hry
Bývalý zamestnanec DICE diskutoval o ovplyvňovaní vývoja hier zo strany EA

HRY > NOVINKY >

Zaujímavé informácie o DICE, ich hrách a ich vzťahu s vedením EA Games sa dostali na svetlo sveta vďaka Reddit a 26 ročnému hernému vývojárovi, Švédovi Timovi „stormonster“ Kjellovi. Ex-zamestnanec DICE má napriek svojmu mladému veku už bohaté skúsenosti s vývojom hier zo sérií Battlefield, Medal of Honor, akčnej adventúry Mirror's Edge a Frostbite enginu.

Najlákavejšou témou bol samozrejme vplyv EA na kvalitu vydávaných titulov. Napriek očakávaniam Kjell potvrdil, že za celé roky sa nestretol s tým, že by im EA skrátila čas na vývoj. Má to však svoj háčik – vydavateľstvo tím vývojárov zaťažuje požiadavkami na nový obsah, ktorý sa do hry musí neraz zapracovávať na poslednú chvíľu.

„Vydavateľ aj samotné štúdio samozrejme chcú vydávať čo najviac vecí, ale nespomínam si, že by nám niekedy skrátili čas na vývoj,“ napísal Kjell. „EA má na kreatívnu stránku menší vplyv, ako si ľudia myslia. Roky som bol kmeňovým členom tímu, ktorý má na starosti hrateľnosť v Battlefielde a ani raz neurobilo kreatívne rozhodnutie vedenie spoločnosti ani marketingové oddelenie.

Občas sa ale stane, že ľudia od marketingu niečo sľúbia a vôbec sa s nami o tom neporadia. Tak to bolo napríklad aj pri ACB-90 prídavku pre BF3 Premium. Vôbec som nevedel, že to budeme musieť pridať k základnej hre. Dozvedel som sa to až od člena komunity, ktorý mi poslal odkaz na YouTube. Nemali sme na taký prídavok vyhradenú pamäť ani povolenie použiť meno zbrane, takže som použil iniciálky mena a rok narodenia jedného zo svojich blízkych. Museli sme narýchlo nájsť zdroje a riešenia, inak by sme to do hry nestihli dostať a bol by z toho ďalší nesplnený sľub.“

Bývalý zamestnanec DICE diskutoval o ovplyvňovaní vývoja hier zo strany EA

V čase, keď EA a DICE vydali problémový Battlefield 4, už Kjell nebol členom vývojového tímu. Chyba sa však podľa neho evidentne stala v prístupe, keď sa vedenie po BF3 rozhodlo do ďalšieho Battlefieldu pridať čo najviac vecí. Tím síce stihol tieto veci do hry pridať, ale na vybalansovanie a testovanie už nezostával čas. DICE pritom zamestnáva desiatky testerov a počas vývoja má tím každý deň k dispozícii 70 až 80 ľudí pripravených sa pripojiť na servery a ďalších, ktorí testujú jednotlivé fragmenty.

„Naozaj BF potrebuje také množstvo zbraní, príslušenstva či gadgetov? Nebolo by lepšie urobiť menej vecí, ktoré by boli unikátne a dobre zapracované do hry?“

Ďalšou zaujímavou témou je absencia módovacích nástrojov pre BF3 aj BF4. DICE by rado módovacie nástroje vydalo, ale Frostbite engine je príliš komplexný. Kjell bol pri jeho zrode a v kanceláriách DICE sa s ním pracuje skvele, ale vyrezať z neho časť, ktorá by bola schopná fungovať samostatne, by bolo tak zložité, že skutočný editor pre komunitu možno nikdy ani nevznikne.

Bývalý zamestnanec DICE diskutoval o ovplyvňovaní vývoja hier zo strany EA





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29898)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk