Resident Evil 4 |
PC
pridal eXzi 18.9.2006 o 3:08 pod používateľské preview
9.3
Pre začiatok upresním jednu vec, hra na, ktorú píšem toto PREVIEW, ešte oficiálne neuverejnila ani jeden jediný materiál k PC verzií, takže budem vychádzať za predpokladu, že pôjde o port PS2 alebo GC verzie. Ja vychádzam z GC verzie, ktorá sa mi dostala pre nedávnom pod ruku ... fakt sa nepítajte prečo až
tak neskoro :D.
Úvod
Začneme tým, asi najpodstatnejším. Čo je to Resident Evil ? Mno ťažko povedať. Je totiž veľmi špecifické dakde túto hru zaradiť. No povedzme, že je to Survival-Action game. Výsadou každého RE, je veľmi silný a premyslený dej. Spoločnost Umbrela Corp. je Megakorporácia čo svetom a konkrétne jednému veľkomestu.
Ide o Racoon City, kde sa všetky Residenty odohrávajú. Celú sériu odštartoval síce Resident Evil 1, ale
ako sami viete, alebo neviete ... fanúšik a neznalec nech si vyberie ... dej sa v skutočnosti má odohrávať
ešte oveľa skôr, PREQUELOM, ktorý vyšiel na konzolu Nintendo GameCube. Ide o Resident Evil Zero. V krátkosti zhrniem dej pôvodných Resident Evilov asi takto. Umbrela sa snaží v každom z nich o
ukoristenie,alebo o experimentálne pokusy s Istou Virovou látkou s názvom T-Virus, prípadne G-Virus.
Látka ma tú moc, že dokáže vzkriestiť mrtvoly. Stanú sa z nich nemrtvé zombie. Počas RE 1,2,3 a CNV ... CodeName Veronica ... prejdete jednak Strašidelným a desivým zámkom, mestom Racoon City zamoreným, až do morku kostí, aby ste ho nakoniec
v diely RE3 po likvidácii Nemesisa opustili a príbehom sa paralelne presunuli na neznámy ostrov, kde ste
DEFINITÍVNE dokonaly prácu Umbreli. Tak to by malo na úvod stačit ...
Zlo si vždy najde cestu na povrch ...
Stručnu históriu máme za sebou a tí čo prežily :D nech čítajú ďalej. Dej Resident Evil 4 je iný. Možno tým
,že začína 6 rokov po likvidácii Umbrely a svet sa zdal byť krajším. Je to tak, pokusy s Virom ustaly, ale nie
na dlho ... Začínate zo známym or neznámym hrdinom ... vyberte si čo chcete ... Leonom Scottom Kennedym. Nie nemyslím menovca toho prezidenta USA i,keď tohto by som asi vynimočne zvolil :D. Leon si to už rozdal v RE2. A tak nejde o amatéra. No však po incidente v RE2, akosi zmenil povolanie. Z R.P.D - Racoon Police Department odišie a teraz vystupuje, ako Agent v službách prezidenta USA. Jeho milú dcérušku dakto uniesol a stopy Leona zaviedly, až do akejsi Fiktívnej Španielskej dedinky v Európe. Prvé očekovanie domu a majiteľ Vám priateľsky :D chce useknúť hlavku. Mno privítanie, po Resident Evilovsky sa dalo očakávať. Povedzme, že záchrana Ashley, ako sa unesená volá, sa zvrtne na boj o holý život.
Technické spracovanie ...
Kedže som to hral na GameCube a PC verzia, ak sa nesprasí, bude aspoň vo väčšom rozlíšení, musím skonštatovať, že
aj keď RE4 stále využíva Pseudo-Pred-Renderované scény. Teda sú predkreslené, ale už nie statické. Pôsobí celkovo
dosť dobre. Na mašinku s celkom smiešnym HW a z ktorého RE4 vysáva MAXIMUM výkonu vyzerá dobre. Niekoho možno zaskočím, ale ako zarytý PCčkár musím uznať, že dlho som nenarazil, na tak skvelo odvedené vizuálne pojatie hry. Hlavne hra efektov a prostredia ma dostala. Nič tu nepôsobí umelo, ale naopak, svet si žije svojím ... hm mrtvolným :D životom a vy vydíte všetku tu krajinu a stromy okolo seba. Netreba hovoriť, že aj keď je hra uzavretá do levelou, máte
ako takú slobodu pohybu a tak nieste obmedzovaným ničím iným, len lineárnym dejom STORY. Keď som prvý krát uvidel vodu. Jasné na PC už aj lepšie som videl, ale v málo ktorej som videl RYBY. Chápete ??? Skúste sa kuknúť pod vodu v HL2. Že tam dačo chýba, že ? Dážd je tu veľmi pobre spracovaný, ako aj záblesky a o veciach, ako su záclony a dynamické tiene netreba hovoriť. Proste graficky by mala byť PC verzia minimálne na úrovni GameCube. Ak ovšem CAPCOM nepripravý prekvapko.
Hrateľnosť ... podstata každej hry ...
Ako sa RE4 hrá ? Mno na PC ešte nemám šajnu, ako to spravia. Je dosť možné, že bude ovládanie myškou. Ale zas treba
brať ohľad na dizajn hry. Je totálne na hlavu prerábať hru, ktorá je robená a stavaná pre GAMEPADY. Navyše práve
ovládanie GAMEPADom je súčasťou atmosféry danej hry. A myška by síce mohľa priniesť dobré ovládanie, ale s ním by padala obtiažnosť hry. A pocit, že fakt ide o život, by zmizol úplne a tak by Vám ostala ľahšia hra z AKČNOU vložkou. Namiesto Survival Hororovo-ladenej Akčnej hre. Takže ovládanie na GC verzií fungovalo perfektne. Aj keď myš je u mňa jednotka, GC gamepad je na túto hru perfektne stvorený. Nikdy sa mi nestalo, že by som nedokázal trafiť cieľ. I keď občas to nebolo ľahké, ale o tom sú hry a myška z tejto hry spravý, akurát CSko. Ale vráťme sa k RE4. Nepriateľmi niesú napočudovanie zombie ... nie nerežte si hlavy a počkajteeeeee ... ale podivné, hm ako to nazvať ... posadnutý ludia ... možete to nazvať aj SFETOVANÝ ak cete ... Týto milý, červeno-oký a veľmi kanibalistický ľudkovia dokážu byť oveľa otravnejší, ako zombíci. Fakt. Tam, kde to zombiemu trva celú večnosť kým sa tam dotrmáca, tu máme na prvý pohľad nevinného sedláka, ktorý si to za 2 sec zrýchli s chôdze na beh a je pri vás skorej, ako poviete MOTOROVKA. Medzi ďalších
nepriateľov patrí Dr. Salvatore. Na prvý pohľad chlapík z maskou urobenou z vreca. Mno kamoš na pohladanie ... na ten druhý zistíte jeho nástroj, čo drží v ruke a už sa Vam hlavenka hompáľa pri nohách :D. Kreatury z RE sú naspäť, ale poviem Vám, že hnusnosti moc nepobrali. Okrem Bossov, ty su hnusný až až. Rozhodne pri El Gigante nezabudnem na tu scénu. 2 metrový obor zo silou slona Vás chytí pod krkom. Nato sa z toho dostanete. Jedným uderom El Gigante urobi dieru do zeme :D a vy len kukáte, čo by z Vás asi spravil. Mno Leon
pohotovo strelý do kanistru a zo slovami "ASTALA VISTA BAYBE" pošle El Gigante do prdele ... tu som si v duchu pomyslel toto "Pche mohlo to byť aj horšie" ... hneď, ako som to domyslel ... mu z hlavy vyrastlo čosi, po čom som už tu bagetu nedožral :D Nato som si pomyslel "Mal som držať hubu" ... Vypätých In-game scén si užijete habadej. Čo stojí za zmienku je, že hra nevyužíva hrača len pre srandu a tak keď si myslíte,
že Vás nechá pri In-Game vydýchnuť, tak to ste vedľa. Boj s Krauserom patrí medzi to najlepšie, čo sa da vidieť s zažiť. Postreh tu hraje úľohu.
Jedna zlá kombinácia a ste MŔTVY. Chápete čo Vám cem povedať? Normálne môžete skapať aj pri videu !!! S toho som bol ohromený. Berte to tak, že Tomb Raider Legend s tým došiel neskôr. OK takže čo dodať ? RE4 sa hraje skvelo a veľmi bude závisieť, koľko sa CAPCOM
bude venovať portu ... Po zvukovej stránke niet čo dodať. Priestorový zvuk a záhadné hudby a efekty sú spracované solídne, len miestami je to trocha prehnané ... počuť kričať každého nepriateľa po zásahu je fakt ehm ... No nič. A zabudol som na spôsob mierenia a interface. Takže mieri sa laserom. To znamená NO CROSSFIRE. Máte laser a koncom bodky zasahujete nič zložité. Interface je perfektný. Nebráni vo výhľade a ukazuje fakt to čo treba. Ešte spomeniem Inventár a s ním, aj možnosť nakupovať veci od ehm ... záhadného predávača, ktorého hlašky sú fakt dobré.
Zbrane sa môžu vylepšovať a to v 5tich + 1 kategóriach. Ide o Silu, Rýchlosť prebíjania, Kapacitu zásobníka, atď ... Počas celej hry okrem všetkého možného, zbierate aj peniaze a poklady. Tie predávate u obchodníka a meníte za prašule. A za tie investujete do Itemov. Prípadne upgradujete zbrane. To je všetko. Nebudem tu rozoberať aj Týmovu spoluprácu s NPC je to prekvapenie :D
Minulosť sa zmeniť nedá a chyby robíme všetci ...
Je to tak. Resident Evil 4 je na PS2 a GC nekompromisne NAJLEPŠOU hrou na svojích platformách a preto by bola veľká, preveliká škoda keby PC port dopadol nedobre. Po grafickej a zvukovej stránke sa nebojím. Tam nieje čo doflákať, ale keď si zoberiete nedávno Devil May Cry 3 na PC a ten aj napriek otrasnému prístupu v ovládaní na PC ohodnotily nad 60% a, že je to dobrá hra. Tak veľmi vidíte, ako môže skvelú a
originálnu hru zabiť otrasné nepriateľské ovládanie. Snáď to CAPCOM nepokazí a aj na PC si budete/me môcť vychutnať jednu z najlepších peciek,
aké vyšli v Hernom nebi ... Predbežne je dátum vydania stanovené na 8. Decembra 2006 a tak, ak sa dačo posere, budeme si užívať hru hneď 2 dni po mikulášovi :D ... Inak GC verziu hodnotím na 93%.
tak neskoro :D.
Úvod
Začneme tým, asi najpodstatnejším. Čo je to Resident Evil ? Mno ťažko povedať. Je totiž veľmi špecifické dakde túto hru zaradiť. No povedzme, že je to Survival-Action game. Výsadou každého RE, je veľmi silný a premyslený dej. Spoločnost Umbrela Corp. je Megakorporácia čo svetom a konkrétne jednému veľkomestu.
Ide o Racoon City, kde sa všetky Residenty odohrávajú. Celú sériu odštartoval síce Resident Evil 1, ale
ako sami viete, alebo neviete ... fanúšik a neznalec nech si vyberie ... dej sa v skutočnosti má odohrávať
ešte oveľa skôr, PREQUELOM, ktorý vyšiel na konzolu Nintendo GameCube. Ide o Resident Evil Zero. V krátkosti zhrniem dej pôvodných Resident Evilov asi takto. Umbrela sa snaží v každom z nich o
ukoristenie,alebo o experimentálne pokusy s Istou Virovou látkou s názvom T-Virus, prípadne G-Virus.
Látka ma tú moc, že dokáže vzkriestiť mrtvoly. Stanú sa z nich nemrtvé zombie. Počas RE 1,2,3 a CNV ... CodeName Veronica ... prejdete jednak Strašidelným a desivým zámkom, mestom Racoon City zamoreným, až do morku kostí, aby ste ho nakoniec
v diely RE3 po likvidácii Nemesisa opustili a príbehom sa paralelne presunuli na neznámy ostrov, kde ste
DEFINITÍVNE dokonaly prácu Umbreli. Tak to by malo na úvod stačit ...
Zlo si vždy najde cestu na povrch ...
Stručnu históriu máme za sebou a tí čo prežily :D nech čítajú ďalej. Dej Resident Evil 4 je iný. Možno tým
,že začína 6 rokov po likvidácii Umbrely a svet sa zdal byť krajším. Je to tak, pokusy s Virom ustaly, ale nie
na dlho ... Začínate zo známym or neznámym hrdinom ... vyberte si čo chcete ... Leonom Scottom Kennedym. Nie nemyslím menovca toho prezidenta USA i,keď tohto by som asi vynimočne zvolil :D. Leon si to už rozdal v RE2. A tak nejde o amatéra. No však po incidente v RE2, akosi zmenil povolanie. Z R.P.D - Racoon Police Department odišie a teraz vystupuje, ako Agent v službách prezidenta USA. Jeho milú dcérušku dakto uniesol a stopy Leona zaviedly, až do akejsi Fiktívnej Španielskej dedinky v Európe. Prvé očekovanie domu a majiteľ Vám priateľsky :D chce useknúť hlavku. Mno privítanie, po Resident Evilovsky sa dalo očakávať. Povedzme, že záchrana Ashley, ako sa unesená volá, sa zvrtne na boj o holý život.
Technické spracovanie ...
Kedže som to hral na GameCube a PC verzia, ak sa nesprasí, bude aspoň vo väčšom rozlíšení, musím skonštatovať, že
aj keď RE4 stále využíva Pseudo-Pred-Renderované scény. Teda sú predkreslené, ale už nie statické. Pôsobí celkovo
dosť dobre. Na mašinku s celkom smiešnym HW a z ktorého RE4 vysáva MAXIMUM výkonu vyzerá dobre. Niekoho možno zaskočím, ale ako zarytý PCčkár musím uznať, že dlho som nenarazil, na tak skvelo odvedené vizuálne pojatie hry. Hlavne hra efektov a prostredia ma dostala. Nič tu nepôsobí umelo, ale naopak, svet si žije svojím ... hm mrtvolným :D životom a vy vydíte všetku tu krajinu a stromy okolo seba. Netreba hovoriť, že aj keď je hra uzavretá do levelou, máte
ako takú slobodu pohybu a tak nieste obmedzovaným ničím iným, len lineárnym dejom STORY. Keď som prvý krát uvidel vodu. Jasné na PC už aj lepšie som videl, ale v málo ktorej som videl RYBY. Chápete ??? Skúste sa kuknúť pod vodu v HL2. Že tam dačo chýba, že ? Dážd je tu veľmi pobre spracovaný, ako aj záblesky a o veciach, ako su záclony a dynamické tiene netreba hovoriť. Proste graficky by mala byť PC verzia minimálne na úrovni GameCube. Ak ovšem CAPCOM nepripravý prekvapko.
Hrateľnosť ... podstata každej hry ...
Ako sa RE4 hrá ? Mno na PC ešte nemám šajnu, ako to spravia. Je dosť možné, že bude ovládanie myškou. Ale zas treba
brať ohľad na dizajn hry. Je totálne na hlavu prerábať hru, ktorá je robená a stavaná pre GAMEPADY. Navyše práve
ovládanie GAMEPADom je súčasťou atmosféry danej hry. A myška by síce mohľa priniesť dobré ovládanie, ale s ním by padala obtiažnosť hry. A pocit, že fakt ide o život, by zmizol úplne a tak by Vám ostala ľahšia hra z AKČNOU vložkou. Namiesto Survival Hororovo-ladenej Akčnej hre. Takže ovládanie na GC verzií fungovalo perfektne. Aj keď myš je u mňa jednotka, GC gamepad je na túto hru perfektne stvorený. Nikdy sa mi nestalo, že by som nedokázal trafiť cieľ. I keď občas to nebolo ľahké, ale o tom sú hry a myška z tejto hry spravý, akurát CSko. Ale vráťme sa k RE4. Nepriateľmi niesú napočudovanie zombie ... nie nerežte si hlavy a počkajteeeeee ... ale podivné, hm ako to nazvať ... posadnutý ludia ... možete to nazvať aj SFETOVANÝ ak cete ... Týto milý, červeno-oký a veľmi kanibalistický ľudkovia dokážu byť oveľa otravnejší, ako zombíci. Fakt. Tam, kde to zombiemu trva celú večnosť kým sa tam dotrmáca, tu máme na prvý pohľad nevinného sedláka, ktorý si to za 2 sec zrýchli s chôdze na beh a je pri vás skorej, ako poviete MOTOROVKA. Medzi ďalších
nepriateľov patrí Dr. Salvatore. Na prvý pohľad chlapík z maskou urobenou z vreca. Mno kamoš na pohladanie ... na ten druhý zistíte jeho nástroj, čo drží v ruke a už sa Vam hlavenka hompáľa pri nohách :D. Kreatury z RE sú naspäť, ale poviem Vám, že hnusnosti moc nepobrali. Okrem Bossov, ty su hnusný až až. Rozhodne pri El Gigante nezabudnem na tu scénu. 2 metrový obor zo silou slona Vás chytí pod krkom. Nato sa z toho dostanete. Jedným uderom El Gigante urobi dieru do zeme :D a vy len kukáte, čo by z Vás asi spravil. Mno Leon
pohotovo strelý do kanistru a zo slovami "ASTALA VISTA BAYBE" pošle El Gigante do prdele ... tu som si v duchu pomyslel toto "Pche mohlo to byť aj horšie" ... hneď, ako som to domyslel ... mu z hlavy vyrastlo čosi, po čom som už tu bagetu nedožral :D Nato som si pomyslel "Mal som držať hubu" ... Vypätých In-game scén si užijete habadej. Čo stojí za zmienku je, že hra nevyužíva hrača len pre srandu a tak keď si myslíte,
že Vás nechá pri In-Game vydýchnuť, tak to ste vedľa. Boj s Krauserom patrí medzi to najlepšie, čo sa da vidieť s zažiť. Postreh tu hraje úľohu.
Jedna zlá kombinácia a ste MŔTVY. Chápete čo Vám cem povedať? Normálne môžete skapať aj pri videu !!! S toho som bol ohromený. Berte to tak, že Tomb Raider Legend s tým došiel neskôr. OK takže čo dodať ? RE4 sa hraje skvelo a veľmi bude závisieť, koľko sa CAPCOM
bude venovať portu ... Po zvukovej stránke niet čo dodať. Priestorový zvuk a záhadné hudby a efekty sú spracované solídne, len miestami je to trocha prehnané ... počuť kričať každého nepriateľa po zásahu je fakt ehm ... No nič. A zabudol som na spôsob mierenia a interface. Takže mieri sa laserom. To znamená NO CROSSFIRE. Máte laser a koncom bodky zasahujete nič zložité. Interface je perfektný. Nebráni vo výhľade a ukazuje fakt to čo treba. Ešte spomeniem Inventár a s ním, aj možnosť nakupovať veci od ehm ... záhadného predávača, ktorého hlašky sú fakt dobré.
Zbrane sa môžu vylepšovať a to v 5tich + 1 kategóriach. Ide o Silu, Rýchlosť prebíjania, Kapacitu zásobníka, atď ... Počas celej hry okrem všetkého možného, zbierate aj peniaze a poklady. Tie predávate u obchodníka a meníte za prašule. A za tie investujete do Itemov. Prípadne upgradujete zbrane. To je všetko. Nebudem tu rozoberať aj Týmovu spoluprácu s NPC je to prekvapenie :D
Minulosť sa zmeniť nedá a chyby robíme všetci ...
Je to tak. Resident Evil 4 je na PS2 a GC nekompromisne NAJLEPŠOU hrou na svojích platformách a preto by bola veľká, preveliká škoda keby PC port dopadol nedobre. Po grafickej a zvukovej stránke sa nebojím. Tam nieje čo doflákať, ale keď si zoberiete nedávno Devil May Cry 3 na PC a ten aj napriek otrasnému prístupu v ovládaní na PC ohodnotily nad 60% a, že je to dobrá hra. Tak veľmi vidíte, ako môže skvelú a
originálnu hru zabiť otrasné nepriateľské ovládanie. Snáď to CAPCOM nepokazí a aj na PC si budete/me môcť vychutnať jednu z najlepších peciek,
aké vyšli v Hernom nebi ... Predbežne je dátum vydania stanovené na 8. Decembra 2006 a tak, ak sa dačo posere, budeme si užívať hru hneď 2 dni po mikulášovi :D ... Inak GC verziu hodnotím na 93%.
napísal eXzi 18.9.2006
Páči sa mi!
9.3
RESIDENT EVIL 4
PS2
PC Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|