Soul Calibur III |
PS2
pridal Bigboss 27.7.2006 o 18:52 pod používateľské recenzie
9.0
Spomínate si na zlaté časy ranného kapitalizmu,ked´ ste sa s priateĺmi zišli nad jedným osembitovým nintendom a drvili ste "Street fighter"?Áno?Ja nie,či vlastne ...veĺmi matne,ale oná osembitová 2D grafika a pixelové telíčko "Ryu" je jednoducho nezabudnuteĺné.A viete si vlastne predstavit,akou neskutočne velkou zmenou prešiel žáner bojových hier a kde je teraz?Pri pohlade na Soul calibur 3 je zmena(niektorí ju považujú za progres)zrejmá.Konečne sme teda sa od mojej úplne zbytočnej "hodiny historie"dopracovali k hre,ktorú by som Vám v nasledujucich riadkoch rád priblížil.
Pod´me od začiatku,čo sa stane ,ked´ do svojej konzoly vložíte disk s touto hrou?Nič neobyčajné,uvíta vás logom "Playstation2" ,nápisom "Namco" a nadherným renderovým introm,v ktorom sa Vám predstavia niektorí z bojovníkov.Po intre nasleduje bohaté a tiež zložité menu hry.V "Options" sa da nastavit takmer všetko od počtu kôl potrebných k vítazstvu,až po AI nepriateĺov.S touto možnostou by som však veĺmi neexperimentoval,pretože pri vyšších obtiažnostiach je protivníka ovládaného cpu takmer nemožné skolit a ked sa o to vážne pokúšate,tak to zvyčajne dopadne znivočeným gamepadom,pochovaným v cintoríne ostatných obetí nasilností ,páchaných rozzúrenými hráčmi na nevinnom HW(uff).Podme k výberu bojovníkov.Ten je vážne bohatý,od začiatku máte prístupných 18 štandartných postáv(okolo 25 po odomknutí všetkých),okrem veteránov ako samurai Mitsurugi,či masochista Voldo alebo ženský ninja Taki pre Vás tvorcovia prichystali tri zbrusu nové charaktery Zasalamela,gejšu Setsuku a tajomnú Tiru.Keby Vám to nestačilo,tak si môžte odomknút zopár bonusových charakterov,či postavit vlastného bojovníka(táto možnost mi obvzlášt dobre neznela).Pre hráčov samotárov je v ponuke hned niekolko herných módov:"Tales of souls"priblíži príbeh každej štandartnej postavy(každá má svoje vlastné dôvody a cestu),hrania si však vela neužijete,na porazenie protivníka Vám stačí jedno vyhrané kolo,potom lading s príbehovou vložkou,ktorú si musíte krvopotne prečítat ,znovu súboj a tak dalej,až sa nakoniec dostanete k poslednému bossovi(ten ma trošku sklamal) a zistili,že na Vás na konci nečaká žiadne skvelé renderové videjko ,ako v prípade Tekkena,ale nejaká zlátanina s dvomi možnými zakončeniami v engine hry."Quick play" ponúka sériu normálnych súbojov,"Mission" zas špeciálne úlohy,ako napríklad likvidácia obrovskej sochy,v troch obtiažnostých úrovniach."Chronicles of sword" je akási kombinácia realtimovej stratégie a bojovky.Hrat sa dá len s vlastnoručne poskladaným bojovníkom,čo je tak trošku naškodu,pretože možno nie som jediný,kto by sa radšej predieral bojiskom so štandartnými charaktermi.V "Practice",tréningovom mode, sa naučíte ovládacím princípom hry a tiež si nacvičíte tie najničivejšie údery.V komplexnosti a kvalite tohto módu som zatial nebojavil medzi bojovkami konkurenta.A aby hra vydržala,tak je tu dostupný aj odomykatelný obsah,bud sa nové veci odomknú samy,alebo si ich zaobstaráte za peniaze z vyhranch bitiek.Poviem Vám však,že Soul calibur najlepšie chutí vo dvojici,kedy svojim nováčikovským kamarátom udelujete lekcie zo slušného správania sa,len keby nám tá hra obsahovala aj sietový multiplayer...
To,čo som tu popísal je vcelku pekné,ale určite Vám to nepriblíží tú vekú zmenu,o ktorej som hovoril na začiatku tohto člaánku.Jednou odlišnostou je fakt,že Soul calbur je vlastne boj na meče(teda vlastne na zbrane).Druhou je samotné ovládanie hry,kde sa využíva na pohyb osem smerov.Chôdza dostrany je rovnako prirodzená a hladká ako chôdza dopredu.Útočit sa dá horizontálne,vertikálne a kopom.Nepoviem nič nečakané,ked poviem,že správnou kombináciou týchto prvkov sa dá dopracovat k dosiahnutiu realizácie všemožných kômb.Ich nadväznost,ako aj nadväznost jednotlivých úderov je absolútne plynulá a velmi dynamická.A aby to nebolo také jednoduché,tak môžte jednotlivé údery vykryt tlačítkom pre obranu .Sem tam pridu na rad aj rôzne taktické vymoženosti,ako zhodenie protivníka z arény či pritlačenie o stenu.
Každá dobrá hra by mala mat aj dobrú grafiku.Soul calibur3 sa nestal výnimkou potvrdzujôcou pravidlo,design a detaily postáv s mimikou,fetišisticky dokonale zvládnuté animácie,či celkový art vyrážajú dych.Za spomenutie stoja aj arény.Medzi moje oblúbené patrí hrad v obliehaní,jaskyňa s tajným pokladom a na dobrú noc si zabojujem aj v námornej bitke feudálneho Japonska.Má to však jeden malinký zádrhel,arény sú niekedy menšie,akoby sa čakalo...A čo zvuky?Tie sú,jednoducho perfektné,rynčanie zbraní a výkriky.Nadabovanie postáv a ich frázy sú solídne,len ma tak trošku zarazilo,že japonský samurai hovorí plynulo anglicky.A čo z toho plynie?No,to,že aj ked tento žáner tak úplne nemusíte,tak by ste si mali túto hru aspoň vyskúšat! VERDIKT:9/10
ps.ospravedlnte prosim pravopisne chyby,ci hrubku,nechce sa mi to po sebe kontrolovat
Pod´me od začiatku,čo sa stane ,ked´ do svojej konzoly vložíte disk s touto hrou?Nič neobyčajné,uvíta vás logom "Playstation2" ,nápisom "Namco" a nadherným renderovým introm,v ktorom sa Vám predstavia niektorí z bojovníkov.Po intre nasleduje bohaté a tiež zložité menu hry.V "Options" sa da nastavit takmer všetko od počtu kôl potrebných k vítazstvu,až po AI nepriateĺov.S touto možnostou by som však veĺmi neexperimentoval,pretože pri vyšších obtiažnostiach je protivníka ovládaného cpu takmer nemožné skolit a ked sa o to vážne pokúšate,tak to zvyčajne dopadne znivočeným gamepadom,pochovaným v cintoríne ostatných obetí nasilností ,páchaných rozzúrenými hráčmi na nevinnom HW(uff).Podme k výberu bojovníkov.Ten je vážne bohatý,od začiatku máte prístupných 18 štandartných postáv(okolo 25 po odomknutí všetkých),okrem veteránov ako samurai Mitsurugi,či masochista Voldo alebo ženský ninja Taki pre Vás tvorcovia prichystali tri zbrusu nové charaktery Zasalamela,gejšu Setsuku a tajomnú Tiru.Keby Vám to nestačilo,tak si môžte odomknút zopár bonusových charakterov,či postavit vlastného bojovníka(táto možnost mi obvzlášt dobre neznela).Pre hráčov samotárov je v ponuke hned niekolko herných módov:"Tales of souls"priblíži príbeh každej štandartnej postavy(každá má svoje vlastné dôvody a cestu),hrania si však vela neužijete,na porazenie protivníka Vám stačí jedno vyhrané kolo,potom lading s príbehovou vložkou,ktorú si musíte krvopotne prečítat ,znovu súboj a tak dalej,až sa nakoniec dostanete k poslednému bossovi(ten ma trošku sklamal) a zistili,že na Vás na konci nečaká žiadne skvelé renderové videjko ,ako v prípade Tekkena,ale nejaká zlátanina s dvomi možnými zakončeniami v engine hry."Quick play" ponúka sériu normálnych súbojov,"Mission" zas špeciálne úlohy,ako napríklad likvidácia obrovskej sochy,v troch obtiažnostých úrovniach."Chronicles of sword" je akási kombinácia realtimovej stratégie a bojovky.Hrat sa dá len s vlastnoručne poskladaným bojovníkom,čo je tak trošku naškodu,pretože možno nie som jediný,kto by sa radšej predieral bojiskom so štandartnými charaktermi.V "Practice",tréningovom mode, sa naučíte ovládacím princípom hry a tiež si nacvičíte tie najničivejšie údery.V komplexnosti a kvalite tohto módu som zatial nebojavil medzi bojovkami konkurenta.A aby hra vydržala,tak je tu dostupný aj odomykatelný obsah,bud sa nové veci odomknú samy,alebo si ich zaobstaráte za peniaze z vyhranch bitiek.Poviem Vám však,že Soul calibur najlepšie chutí vo dvojici,kedy svojim nováčikovským kamarátom udelujete lekcie zo slušného správania sa,len keby nám tá hra obsahovala aj sietový multiplayer...
To,čo som tu popísal je vcelku pekné,ale určite Vám to nepriblíží tú vekú zmenu,o ktorej som hovoril na začiatku tohto člaánku.Jednou odlišnostou je fakt,že Soul calbur je vlastne boj na meče(teda vlastne na zbrane).Druhou je samotné ovládanie hry,kde sa využíva na pohyb osem smerov.Chôdza dostrany je rovnako prirodzená a hladká ako chôdza dopredu.Útočit sa dá horizontálne,vertikálne a kopom.Nepoviem nič nečakané,ked poviem,že správnou kombináciou týchto prvkov sa dá dopracovat k dosiahnutiu realizácie všemožných kômb.Ich nadväznost,ako aj nadväznost jednotlivých úderov je absolútne plynulá a velmi dynamická.A aby to nebolo také jednoduché,tak môžte jednotlivé údery vykryt tlačítkom pre obranu .Sem tam pridu na rad aj rôzne taktické vymoženosti,ako zhodenie protivníka z arény či pritlačenie o stenu.
Každá dobrá hra by mala mat aj dobrú grafiku.Soul calibur3 sa nestal výnimkou potvrdzujôcou pravidlo,design a detaily postáv s mimikou,fetišisticky dokonale zvládnuté animácie,či celkový art vyrážajú dych.Za spomenutie stoja aj arény.Medzi moje oblúbené patrí hrad v obliehaní,jaskyňa s tajným pokladom a na dobrú noc si zabojujem aj v námornej bitke feudálneho Japonska.Má to však jeden malinký zádrhel,arény sú niekedy menšie,akoby sa čakalo...A čo zvuky?Tie sú,jednoducho perfektné,rynčanie zbraní a výkriky.Nadabovanie postáv a ich frázy sú solídne,len ma tak trošku zarazilo,že japonský samurai hovorí plynulo anglicky.A čo z toho plynie?No,to,že aj ked tento žáner tak úplne nemusíte,tak by ste si mali túto hru aspoň vyskúšat! VERDIKT:9/10
ps.ospravedlnte prosim pravopisne chyby,ci hrubku,nechce sa mi to po sebe kontrolovat
napísal Bigboss 27.7.2006
Páči sa mi!
9.0
SOUL CALIBUR III