Chronicles of Riddick: Escape From Butchers Bay |
PC
pridal Eduardo 22.8.2006 o 19:59 pod používateľské recenzie
9.6
Po vzhliadnutí filmu čiernočierna tma (pitch black) ma najviac trápila otázka "Kto to ten Richard B. Riddick vlastne je?". Všetko čo sme sa vo filme mohli dozvedieť bolo len toľko že Riddick je väzeň ktorý utiekol z najstráženejšieho vezenia z ktorého sa nikomu nepodarilo utiecť a že v tomto vezení prišiel Riddick k svojim očiam vďaka ktorým vidí počas tmi. Po asi 5 rokoch tu máme hru ktorá vám objasní ako Riddick utiekol z vezenia zvaného Butcher Bay ale stále sa nedozvieme kto to ten Riddick vlastne je.
Hra sa začína v dobe keď vás vezú vo vesmírnej lodi do vezenia. Hneď po pristátí a jednej kratšej konverzácií zabijete vojak ktorý vás chytil, jeden z väzňov sa načiahne po vojakovom samopaly ale zisťuje (na jeho škodu) že zbraň je chránená DNA kódom a tak nasleduje jeho smrť po zasiahnutí elektrickým šokom. Druhý väzeň vám otvorí poklop v podlahe do ktorého skočíte hneď ako sa po vás rozbehne ďalší vojak ktorý stál nablízku. Kolega to neprežije a tak musíte pokračovať na vlastnú päsť (tak ako to je v Riddickovom zvyku). Po krátkom putovaní nájdete zbraň ktorá nieje chránená DNA kódom a tak si ju (ako inak) zoberiete, vystrieľate zopár vojakov a nasleduje útek z vezenia. Ale hneď nato začujete slová "Zobuď sa Riddick" a ste späť v reálnom svete...
Po príchode do vezenia zisťujete že ste žijúca legenda ktorú sa konečne podarilo chytiť. Všetci na vás pokrikujú "To je Riddick!!" a tak si hovoríte že priateľstvo s NPC postavami bude prebiehať bezproblémovo, ale práve naopak- väčšina z väzňov sa vás bude snažiť hneď na začiatku zabiť ale po pár nevydarených pokusoch si väzni začnú uvedovoať že nieste len jeden z ďalších ale jeden z mála. Postupom času si získavate rešpekt a dohadovanie z väzňami sa stáva ľahším. V hre si na počudovanie veľa streľby neužijete ale to nevadí pretože bitky sú prepracované do posledného detailu a tak si nebudete hovoriť "Dúfam že taras spraví ten super ťah", taras je len na vás či ten super ťah spravíte vy. Každý jeden úder ovládate pomocou šípok- ak chcete udrieť lávou rukou stlačíte láve tlacítko, ak pravou pravé, ak mu chcete natiahnuť pravý hák stlačíte dozadu šípku a tak podobne. Nemyslite si taras že pretože nemáte zbrane tak nemáte šancu proti vojakom ktorý sú ozbrojený. Stačí ak mu jednu natiahnete, on sa vás bude snažiť odstrčiť svojim kvérom tak stačí len v správnom momente stlačiť ľavé tlačítko myši a hoplaaaa, vojak nemá mozog a vy máte jeho zbraň. Strelných zbraní je tu málo a nečakajte nič extra. Bude na vás čakať pištoľ, samopal, brokovnica a nakoniec rotačný guľomet s ktorým to nieje také jednoduché ako sa to v niektorých FPS hrách vzdá a v určitých momentoch si budete asi pripadať ako terminátor vo svojom treťom filme keď odtrhol guľomet z jedného robota aby zničil toho druhého. Vláčiť ho zaberie dosť veľa času ale výsledok stojí za to.
čo sa týka umelej inteligencie, tá je na vysokej úrovni. Vojaci sa snažia ukrývať sa, odskakovať a tak podobne. Ale strieľať zato bohvieako nevedia ale keď mám pravdu povedať tak to neviete ani vy takže nečakajte že ste vo výhode. Vojaci dokonca reagujú aj na zvuk, čiže ak sa budete snažiť rýchlo dobehnúť zozadu na vojaka aby ste mu ukázali ako sa pozerá o 180 studňou dozadu tak sa vám to nemusí len tak ľahko podariť. Radšej sa pekne pomalí priblížte a naplno si užite ten zvuk pukajúcich kostí.
Po grafickej stránke je hra jedným slovom nádherná. Engine využíva všetky najnovšie vychytávky ako sú reálne tiene, pixel sheder 2,0 a tak podobne. Jedinou chybou enginu je absencia reálnej fyziky okolia ale tá tu nejak veľmi nechýba pretože o všetko sa postarajú naskriptované situácie ktoré zvládajú svoju úlohu bezchybne a možno aj lepšie ako by to zvládala reálna fyzika. Vďaka prepracovaným tieňom hra vyzerá ešte lepšie ako Doom 3. čo sa týka HW nárokov je hra tak na priemernej úrovni. Na minimum si vyžaduje P4 1,8 GHz, 256 MB RAM a Ati Radeon 8500 alebo GeForce 3. Hra ale nefunguje na starších GeForce 4 MX kvôli nepodporovaným pixel shaderom. Ale myslím že hra by mala ísť aj na starších zostavách. Stačí len povypínať zopár efektov a znížiť textúry a pôjde v pohode. Na mojej zostave AMD Athlon64 2800+, 768 MB RAM, GF 6600GT 128 Mb to išlo na plných detailoch a spusteným filtrovaním v rozlíšení 1024x768 bez problémov. Za grafikou nezaostáva ani zvuková stránka ktorá je tiež na skvelej úrovni. Hlavnú postavu našťastie dabuje Vin Diesel, Johanesa z prvého dielu filmu jeho pôvodný herec a jedného z vojakov dokonca Xzibit ktorý svoju úlohu zvládol bezchybne.
čo dodať na záver... Asi len toľko že táto hra ma veľmi prekvapila. Bola dokonca ešte lepšia ako som chcel ale túto takmer dokonalú hru kazí len dĺžka hry. Je možno aj dobre že je taká krátka. Aspoň sa nedočkáme žiadneho stereotypu.
+ filmová atmosféra
+ dabing a zvuky
+ grafika
+ hrateľnosť
+ umelá inteligencia
+ kombinovanosť herných štýlov
- krátkosť
Hra sa začína v dobe keď vás vezú vo vesmírnej lodi do vezenia. Hneď po pristátí a jednej kratšej konverzácií zabijete vojak ktorý vás chytil, jeden z väzňov sa načiahne po vojakovom samopaly ale zisťuje (na jeho škodu) že zbraň je chránená DNA kódom a tak nasleduje jeho smrť po zasiahnutí elektrickým šokom. Druhý väzeň vám otvorí poklop v podlahe do ktorého skočíte hneď ako sa po vás rozbehne ďalší vojak ktorý stál nablízku. Kolega to neprežije a tak musíte pokračovať na vlastnú päsť (tak ako to je v Riddickovom zvyku). Po krátkom putovaní nájdete zbraň ktorá nieje chránená DNA kódom a tak si ju (ako inak) zoberiete, vystrieľate zopár vojakov a nasleduje útek z vezenia. Ale hneď nato začujete slová "Zobuď sa Riddick" a ste späť v reálnom svete...
Po príchode do vezenia zisťujete že ste žijúca legenda ktorú sa konečne podarilo chytiť. Všetci na vás pokrikujú "To je Riddick!!" a tak si hovoríte že priateľstvo s NPC postavami bude prebiehať bezproblémovo, ale práve naopak- väčšina z väzňov sa vás bude snažiť hneď na začiatku zabiť ale po pár nevydarených pokusoch si väzni začnú uvedovoať že nieste len jeden z ďalších ale jeden z mála. Postupom času si získavate rešpekt a dohadovanie z väzňami sa stáva ľahším. V hre si na počudovanie veľa streľby neužijete ale to nevadí pretože bitky sú prepracované do posledného detailu a tak si nebudete hovoriť "Dúfam že taras spraví ten super ťah", taras je len na vás či ten super ťah spravíte vy. Každý jeden úder ovládate pomocou šípok- ak chcete udrieť lávou rukou stlačíte láve tlacítko, ak pravou pravé, ak mu chcete natiahnuť pravý hák stlačíte dozadu šípku a tak podobne. Nemyslite si taras že pretože nemáte zbrane tak nemáte šancu proti vojakom ktorý sú ozbrojený. Stačí ak mu jednu natiahnete, on sa vás bude snažiť odstrčiť svojim kvérom tak stačí len v správnom momente stlačiť ľavé tlačítko myši a hoplaaaa, vojak nemá mozog a vy máte jeho zbraň. Strelných zbraní je tu málo a nečakajte nič extra. Bude na vás čakať pištoľ, samopal, brokovnica a nakoniec rotačný guľomet s ktorým to nieje také jednoduché ako sa to v niektorých FPS hrách vzdá a v určitých momentoch si budete asi pripadať ako terminátor vo svojom treťom filme keď odtrhol guľomet z jedného robota aby zničil toho druhého. Vláčiť ho zaberie dosť veľa času ale výsledok stojí za to.
čo sa týka umelej inteligencie, tá je na vysokej úrovni. Vojaci sa snažia ukrývať sa, odskakovať a tak podobne. Ale strieľať zato bohvieako nevedia ale keď mám pravdu povedať tak to neviete ani vy takže nečakajte že ste vo výhode. Vojaci dokonca reagujú aj na zvuk, čiže ak sa budete snažiť rýchlo dobehnúť zozadu na vojaka aby ste mu ukázali ako sa pozerá o 180 studňou dozadu tak sa vám to nemusí len tak ľahko podariť. Radšej sa pekne pomalí priblížte a naplno si užite ten zvuk pukajúcich kostí.
Po grafickej stránke je hra jedným slovom nádherná. Engine využíva všetky najnovšie vychytávky ako sú reálne tiene, pixel sheder 2,0 a tak podobne. Jedinou chybou enginu je absencia reálnej fyziky okolia ale tá tu nejak veľmi nechýba pretože o všetko sa postarajú naskriptované situácie ktoré zvládajú svoju úlohu bezchybne a možno aj lepšie ako by to zvládala reálna fyzika. Vďaka prepracovaným tieňom hra vyzerá ešte lepšie ako Doom 3. čo sa týka HW nárokov je hra tak na priemernej úrovni. Na minimum si vyžaduje P4 1,8 GHz, 256 MB RAM a Ati Radeon 8500 alebo GeForce 3. Hra ale nefunguje na starších GeForce 4 MX kvôli nepodporovaným pixel shaderom. Ale myslím že hra by mala ísť aj na starších zostavách. Stačí len povypínať zopár efektov a znížiť textúry a pôjde v pohode. Na mojej zostave AMD Athlon64 2800+, 768 MB RAM, GF 6600GT 128 Mb to išlo na plných detailoch a spusteným filtrovaním v rozlíšení 1024x768 bez problémov. Za grafikou nezaostáva ani zvuková stránka ktorá je tiež na skvelej úrovni. Hlavnú postavu našťastie dabuje Vin Diesel, Johanesa z prvého dielu filmu jeho pôvodný herec a jedného z vojakov dokonca Xzibit ktorý svoju úlohu zvládol bezchybne.
čo dodať na záver... Asi len toľko že táto hra ma veľmi prekvapila. Bola dokonca ešte lepšia ako som chcel ale túto takmer dokonalú hru kazí len dĺžka hry. Je možno aj dobre že je taká krátka. Aspoň sa nedočkáme žiadneho stereotypu.
+ filmová atmosféra
+ dabing a zvuky
+ grafika
+ hrateľnosť
+ umelá inteligencia
+ kombinovanosť herných štýlov
- krátkosť
napísal Eduardo 22.8.2006
Páči sa mi!
9.6
CHRONICLES OF RIDDICK: ESCAPE FROM BUTCHERS BAY
PC
Vývoj: Vivendi Universal / Starbreeze Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|