Company of Heroes

PC
pridal eXzi 23.9.2006 o 1:14 pod používateľské recenzie

9.5


Druhá Svetová, ako ste ju ešte nezažily

Áno je to tak! Vo svete hier už je možne snáď všetko. Company of Heroes od známeho vývojarského tímu RELIC, ktorým mimochodom vďačíme za sériu Warhammer 40K Dawn of War - tento rok ešte pribudne už v poradí, druhí datadisk a to Dark Crusade, ale to je teraz vedľajšie. A tak nejde o amatérov. Samo o sebe je CoH veľmi principiálne podobná, W40K hlavne systémom hry.

https://img.sector.sk/files/novinky/2006-9-12-9-44-58/2min
i.jpg


CoH nieje len ďalšia WW2 RTSka do počtu. Posledné roky snáď niet mesiaca, kde nevyšla čo i len jedna z prostredia druhej svetovej. Čím je tak CoH výnimočná a čím, že po 4 mesiacoch ma prinútila opäť zakúsiť poriadny RTS zážitok? Dozviete sa nižšie.

Call of Duty ako RTS ???

Už pohľad na obrázky je zrejmé, že RELIC rúbal v grafickom engine pekne vysoko. Nečudo však konkurenciou mu je, mimochodom výborný JOINT TASK FORCE. CoH je graficky perfektný. Predstavte si Call of Duty 1 prenesené do vojnovej stratégie. Asi tak by som to opísal. Už pri In-Game animačkách pochopíte, že tvorcom išlo jednak o dobre vyzerajúcu hru, ale aj dostať troška tej COD atmosféry do ich hry.

Musím uznať darí sa to a vy len s nemým úžasom pozorujete, tie skvelé efekty a grafiku. Každý vojak je veľmi detailne animovaný a pri priblížení je vidieť dokonca presný typ zbrane. Či je to Springfield, BAR, alebo Thompson samopal, všetko to majú vojaci naozaj v rukách a nie len staticky prichytené. Hutná atmosféra a veľký počet efektov a k tomu rev 7.1 Priestorového zvuku, Vás ochromí podobne, ako keď ste kedysi hrali Call of Duty.

Ruku v ruke ide s hrou a jej grafikou bohužiaľ, aj jej Hardvérová náročnosť. Ak ste si mysleli doteraz, že nadupané PC je výsadou FPS hier typu F.E.A.R a pod. Ste na omyle. O tom, že Vám môže sekať RTSka Vás už možno presvedčil JTF.
Za krásu sa proste platí a tak poteší možnosť odladiť si hru na 2 typy strojov. Máte na výber medzi LOW/HIGH modelmi a tak podľa toho, Vám hra uzamkne nastavenia grafiky aj na položkách, ako Terén, Lesy a pokročilé shadery a tiene. Poviem toľko, že ani minimálne/medium detaily, hre neškodia.

Práve naopak. V RTS ide práve o hrateľnosť. A načo Vám bude graficky úchvatná grafika, keď po trhnutí myšou skočíte z 40 FPS na 10 . Myslím, že ak by som mal označiť jediné mínus tejto hry bude to asi HW náročnosť.

Seržant blíži sa k nám tank !!!

Poďme si povedať dačo priamo o CoH. Tak začneme asi kampaňou, ktorá číta 12 misií. V krátkosti spomeniem pár z nich a to hneď prvá misia Vylodenie v Normandií, alebo predvoj vylodenia a to parašutistický útok s cieľom odrezať posily k pláži. Či dobývanie francúzskeho mesta Carentan. Túto misiu si konkrétne prejdete 2x. Vysvetlím. V prvej misií máte za úlohu, toto mesto obsadiť. Máte 2 strategické budovy a to Kostol a Radnicu mesta. Keď mesto v prvej časti dobijete, nasleduje druhá misia, kde mesto bránite v časovom intervale. Proste Vám dajú 10 min na pred prípravu a potom začína 15 minútové peklo na ostro :) .

Pokiaľ ste hrali W40K tak pre Vás interface a ovládanie nebudú problém. Na rozdiel od väčšiny RTS tu priamo nestaviate základne. To sa týka len MultiPlayeru.
Pri Kampani máte vždy, jasný cieľ misie a čo oceňujem aj dosť podrobný brífink. Aspoň sa Vám nestane, že nebudete vedieť o dačom, čo je dôležité a Vám to unikne a misiu si budete musieť zopakovať. Veľký pozor si dávajte na ukladanie hry !!! Hra ju totiž neukladá sama. Maximálne na začiatku misie.

Vojsko, ako sa patrí

Takže Vašmi zverencami, sú skoro vždy vojaci. Ide o rôzne špecializované skupiny vojakov a navyše delené do skupín. Máte tu Sólo Snipera, Inžinierský tím, Rangerov alebo Výsadkárov. Každý tím obsahuje vždy poltuctu vojakov t.j 6. Zaujímavé je, že aj keď máte len 6tich v skupine je to solídna grupa. Týmov môžete mať naraz samozrejme viac. Prvé čo sa mi celkom pozdávalo, že jednotlivý vojaci nemajú životy, ale sú vlastne spojený, ako skupina, kde jeden je veliteľ + 5 členov. Pokiaľ teda stratíte všetkých, ale zostane Vám aspoň jeden je možné daný tím doplniť. Je to jednoducho preto, že vojaci, ako tím za zabitie nepriateľa, alebo likvidáciu tanku dostávajú EXP. A postupne sa vylepšujú. Takže ak mal dakto s tímu už 3 hodnotenia, tak pri doplnení stavu na 6 sú všetci povýšený.

Viem som to dosť blbo rozobral, ale čo už. Takže vojaci môžu podobne, ako v JTF naraziť na rôzne predmety, ako je ľahší prenostný guľomet alebo bazuku. Tieto zbrane si vojaci berú zo sebou. V niektorých prípadoch určite využijete možnosť upgradu 2 členov na bazukistov. V štandartnej výbave tímu, patria aj Frag granáty a výbušniny. Svojím spôsobom je každý tím, také malé KOMANDO od všetkého. Čo uvidí to zničí :) .

O tom, ako sa Vám výbava každej skupiny vojakov v priebehu hrania zíde, ani nehovorím. Inžinieri sú v hre podstate len na 3 veci. Stavanie a kladenie mín či, ako obsadzovatelia statický bodov.

Celá hra je postavená na prísune surovín. Delia sa na 3 časti. Vojenská sila, Munícia a palivo. To prvé slúži na nákup techniky, vojska a budov. Munícia je pre využívanie špecializovaných budov, alebo vlastností buď, ako Vás Komandéra či daktorých vozidiel. To posledné "palivo" je veľmi dôležité pri tankoch. Bez tejto suroviny, tanky proste nevyrobíte. Každá s týchto surovín, okrem prvej sa regeneruje automaticky a teda čiastočne dostávate do kasy už od započatia misie. Ale rýchlosť prírastku je veľmi obmedzená a rozšíriť sa dá len pomocou obsadenia, príslušného stanoviska a vybudovania Observatória.

Čo sa týka Tankov a džípov sú súčasťou tejto hry, ale nehrajú hlavnú úlohu. Len vtedy, keď je na scéne veľké množstvo nepriateľských tankov. Čo poteší je zaujímavo vyriešené zničenie. Pokiaľ tank nerozprášite delostrelectvom na kašu, je možné poškodiť jednotlivé časti tanku. Môžete mu zničiť motor, zastreliť hornú posádku, alebo ju zabiť úplne a tank sa stane nekontrolovateľným a šinie si to kade ľahšie. Ešte pridám, že vojaci sa môžu skrývať jednak v domoch, ale aj za prekážky čo im poskytuje lepšie krytie.

Umelá Inteligencia

Viem, že CPU, ako hráč nieje vždy fér, alebo je tupí jak tágo. No v prípade CoH, je AI celkom v poriadku a nič Vám nedá zadarmo. Keď CPU strieľa z Artilérie pohotovo stiahne pechotu a tanky do bezpečia. Keď má možnosť, kryje si vojsko za prekážky rovnako, ako vy. Používa čo sa dá aby minimalizoval svoje straty. Je to adekvátny súper, ktorý Vám ani v Skirmishy nič nedaruje.

Multiplayer

Máte možnosť si vybrať buďto hru po sieti, alebo cez Internet. V podstate sa MP veľmi nelíši od Skirmisha s CPU a tak ide o to, aké pravidlo si nastavíte. Buď hra na Victory Points, alebo Destroy All. Pri VP ide o dačo podobné Battlefieldu. Máte vždy záporný počet stanovísk. Kde jedno je na každého strane a druhé je neutrálne. Obsadením väčšiny, znižujete body súperovi. No nepoteším ľudí s pomalým pripojením. Nám to s kámošom na 12 Mbps linke išlo len tak tak. A to mávame pingy okolo 30-50 ms bohužiaľ, je to daň za prenos podstane väčšieho množstva dát. Ale i keď sme občas mali delay lagy, no hrať sa to dalo dobre. A MP je špičkový.

Záverečný Verdikt

Je to naozaj ťažké. Vážne nebyť tej HW náročnosti a nevyladenosti pre slabšie zostavy, bola by CoH snáď najdokonalejšou RTS z prostredia druhej svetovej vojny. Vysoké hodnotenie dostala za neobyčajne skvelú grafiku a atmosféru boja, aký sa v RTSkách veľmi nevyskytuje.

+ Grafika
+ Hrateľnosť a Atmosféra
+ Vyvážená AI
+ Veľmi dobré ovládanie
+ Rozmanité misie v kampani
+ Skvelý brífink a animácie
+ Efekty
+ Vojaci nepôsobia meravo
+ Systém riadenia a vylepšovania vojska.

- Hardwarové Nároky
- Neodladený sieťoví kód

napísal eXzi 23.9.2006



Páči sa mi!

9.5
COMPANY OF HEROES

PC
iOS
Android

Vývoj: THQ / Relic
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 29.9. 2006
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 29]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (30984)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk