Shade: Wrath of Angels |
PC
pridal Liam Gallagher 17.1.2007 o 22:55 pod používateľské recenzie
6.8
V roku 1998 sa začal dlhý-predlhý vývoj jednej nádejne vyzerajúcej akčnej adventúry s pohladu tretej osoby, ktorú vyvíjala Česká firma „Black Element Software“. Prve hra dostala pomenovanie „Nefandus“ a nemala to byť dokonca ani akčná adventúra. Roky ubiehali a hra počas vývoja ziskala nielen novú podobu ale aj nový názov. Hru Shade: Wrath Of Angels sa nakoniec Pražskému vývojarskemu kolektívu v roku 2004 konečne podarilo pustiť do obehu. Ja som mal možnosť si tento titul tiež dostatočne vyskúšať, takže som sa rozhodol, že pre vás napíšem recenziu, v ktorej si možete prečítať o mojom súbjektívnom názore na hru. Poďme teda nato .
Teraz Vám mierne načrtnem príbeh tejto hry. Hra začne pomerne zaujímavo a tajuplne listom. Listom od vášho brata, ktorý Vás žiada o pomoc a prosí vás aby ste prišli za ním. Našiel vraj niečo, čo hľadal celý život ale cíti sa ohrozený. Vy ako správny brat čo najrýchlejšie nastúpite na vlak a idete zistiť, že o čo vlastne ide. Príchod do opusteného mestečka neveští nič dobrého. Dokonca nenájdete brata ani na vopred dohodnutom mieste. Nájdete po ňom len zbraň a odkaz „toto sa ti bude hodiť“. Po chvílke na vás zaútočia prví nepriatelia a vy sa nebojácne púštate do hladania svojho nezvestného brata. Po chvílke zistujete, že tu ide o trošku viac, keď na Vás prehovorí anjelská bytosť, ktorá Vám nakáže hladať nejaké 4 srdcia, pretože iba ich nájdením sa budete opäť môcť stretnúť zo svojím bratom. A tak sa začína dlhá cesta rôznymi svetmi, počas ktorej sa musíte spoliehať na svoj inštinkt a dúfať, že svojho brata nájdete. Príbeh ďalej rozpráva o nejakej vojne medzi anjelmi a bohmi pred tisícročiami, ktorá sa skončila porážkou anjelov ale teraz brat našej hlavnej postavy zobudil jedného z anjelov a vojna môže pokračovať, keď ju nezastavíte. Ešte dodám, že príbeh sa naozaj zaujímavo začne ale postupovaním v hre jeho čaro zmizne a keď zhliadnete koniec, tak si možno poviete „tak toto čo ma znamenať?“. Pre mňa bol koniec sklamaním a určite nie som sám. Nečakajte ani nejaké alternatívne cestičky pre rôzne ukončenia hry. Ja som síce zhliadol 2 konce ale tie sa dajú navoliť bez žiadnej zmeny počas hrania.
Samotná hra je klasická akčná adventúra a la „Tomb Raider“ ale mixuje prvky aj iných hier. Sem tam sa prešmyknete cez nejaký ten previs, zaplávate vo vodičke a čakajú Vás aj drobné logické hádanky, ktoré Vám ale poväčšinou nebudä robiť takmer žiadne problémy (hladanie klúčov, zapáliť oheň, stlačiť gombík). Sem-tam budete musieť prepnúť na démona (o ňom neskôr) a budete musieť posunúť nejaký ten predmet. To je v skrate asi tak všetko. Hra teda neprináša nič také, čo by ste už v minulosti nevideli v nejakej inej hre. Zbytok hry sa nesie v akčných súbojoch s nepriateľmi, ktorí sa vzhľadom síce často líšia ale schopnosti zase až tak často odlišné niesu. Čakajú na vás zombie, rytieri s mečmi, sekerami alebo lukmi, kostlivci, zmutované obludy, lietajúce mozgy, nepriatelskí faraóni, obrovské škorpióny, chrobáky a aj pre mňa velmi nepríjemne pavúky. Nepriatelia často útočia v skupinkách ale ich likvidovanie mi nejako zložité na normálnej obtiažnosti neprišlo. Možno je to aj ich Al, ktoré mi prišlo častokrát smiešne. Aj keď na Vás niekedy zaútočia aj 4 naraz, tak sa vôbec nepokúšaju Vás nejako obklúčiť ale idú popri sebe ako Belgické čašničky . Jeden na jedného vám určite v hre problém robiť nebude.
Teraz sa podme pozrieť na schopnosti Vášho hlavného hrdinu. Postava sa postupovaním v hre nijako zásadne nevyvíja, keď nerátam akurát pohyby Vášho meču. V lavom hornom rohu na Vás čaká ukazovatel zdravia a časovač životnosti Vášho démona, ktorého Vám hned na začiatku daruje anjel ako svojho pomocníka na vašej ceste. Do podoby démona sa môžete prepnúť kedykolvek v hre, keď mate nabity ukazovatel (žeby náhodna podobonosť s hrou „The Suffering“?). Teraz ale niečo o vašich ludskích schopnostiach. Takže počas vašej cesty vám budete robiť spoločnosť pištol, kuša a Váš meč, s ktorým sa naučíte rôzne pohyby počas súbojov. Neskôr nájdete v hre aj spár, čo slúži ako bič. Môžete sa ale biť aj rukami a dokážete zbierať aj zbrane vami zabitích nepriatelov, takže sem tam budete bojovať sekerami, velkými kladivami alebo palicami. Môžete sa pohybovať pomaličky, rýchlejšie alebo na určitý čas aj naozaj rýchlo behať...dá sa aj čupnúť a chodiť ale to v hre takmer ani nevyužijete. Život si doplňujete mečom v studničkách, ktoré nájdete volne v hre. Keď sa prepnete do démona, tak môžete používať aj rôzne magické kúzla. Z toho, čo som mal možnosť vyskúšať odporúčam zmrazenie nepriatelov alebo „štipku chaosu“, čo postaví nepriatelov na určitý čas proti sebe. Ďalej sú tu nejaké ohnivé gule, ktoré môžete hádzať do nepriatelov alebo tu je aj ohnivá stena, ktorá Vás tiež na určitý čas ochráni pred nepriatelmi. Všetky magické vlastnosti démona si kupujete za žlté guličky, ktoré sú poroztrusovane všade po leveloch. Démon ma aj velmi účinne údery rukami, ktoré ma zakončené ostrím špicom. Jeho jedinou nevýhodou je príliš pomaly pohyb.
Grafické spracovanie a celkový design levelov (tých je asi 30) je na takej priemernej úrovni. Budete prechádzať rôzne chodby v podzemí, stredoveké hradby, egyptské dvory a nakoniec sa pozriete aj do „krajiny stínu“ ale všade na vás budú čakať takmer identické prostredia s minimálnou dávkou inovacie oproti predchadzajúcim levelom. Všetko to ma pekný historicky nádych ale všetko začne po čase smrdieť stereotypom. Keď k tomu ešte prirátam tu nevýraznú, nezaujimavú a hlavne obmedzenú paletu farieb na obrazovke, tak to nie je boh vie čo. Body ale musím grafike prirátať za osvetlenie, tienovanie a hmlu, ktorá hre zase naozaj pristane. Fyzikálny engine Megon odviedol tiež perfektnú prácu a pohyby postáv, monštier, atd počas súbojov vyzerajú naozaj dokonale. Všetky animačky v hre sú robené v „in-game“ grafike, takže zase tiež nič moc.
Ovládanie hry je klasické...W,S,A,D a myška. Kamera je tiež v poriadku len niekolko krát sa mi stalo, že hra sa natočila zhora nadol a všetko sa začalo točiť dookola ale aj to sa dalo opraviť velmi rýchlo. Niekedy vám možno bude robiť problém preskakovanie s jednej strany úseku na druhý ale to chce len chvílku cviku a všetko sa zvládne. Jednou velkou chybou hry je konzolové ukladanie pozicie. Všade po leveloch sú po úsekoch poukladané save pointy ale sú rozložene strašne mizerne. Niekedy je problém dostať sa od jedneho save pointu k druhému a v inom prípade zase nájdete 2 save pointy 5 metrov od seba . Nečudujte sa teda ,že niekedy budete musieť jednu a tu istú pasáž opakovať aj stokrát. Btw...hracia doba je celkom dlhá...čaká vás určite viac než 12 hodín hrania (či to bude kvalitne strávený čas, tak to vám už povedať neviem). Baviť sa určite minimálne na začiatku a v strede hry budete celkom dobre ale posledné levely sú už naozaj nejako bez nápadu...sú prázdne a obtiažnosť je tam strašne nevyvážená. Hra obsahuje aj mód "hra na čas", kde máte k dispozícií 2 arény, v ktorých musíte zabiť určitý počet nepriateľov za 5 minút, ale životnosť tomto módu veľmi nedávam a príde mi skor zbytočný.
Zvuková stránka je celkom dobrá...poteši vás cinkanie zbraní, prostredia alebo celkom podarené pazvuky nepriatelov. Výhrady mam ale voči Českému dabingu. Ten je strašne umelo (ne)precitený a na hlas hlavného hrdinu som už pomaličky dostaval alergiu. Hudba v hre Vás neupúta ale ani na druhej strane neurazí...proste taký priemer. Pre neznalcov Angličtiny je tu ale jedna výhoda. Hra je celá lokalizovaná do Češtiny.
Shade mal určite na viac...bohužial táto akčná adventúra sa ale utopí v šedom priemere medzi ostatnými. Je to hra, ktorá neponúka nič nové a vo svojom žánri ma ovela väčších konkurentov (ako napr. spomínany „The Suffering“) . Je to ale hra, ktorá ale nepotrebuje nejaké extra vysoké HW nároky a je celá v Češtine, čo hre tiež pripisuje nejaké tie bodíky. No veď vyskúšajte a uvidíte, že ako sa vám tento titul zapáči. Ja som ostal mierne sklamaný.
+ + + + +
- celá hra je kompletne v Češtine
- nízke HW nároky
- súboje & Démon
- - - - -
- stereotyp levelov
- hrozný Český dabing
- naozaj mizerné posledné levely v hre
LG
Dont Believe The Truth
Teraz Vám mierne načrtnem príbeh tejto hry. Hra začne pomerne zaujímavo a tajuplne listom. Listom od vášho brata, ktorý Vás žiada o pomoc a prosí vás aby ste prišli za ním. Našiel vraj niečo, čo hľadal celý život ale cíti sa ohrozený. Vy ako správny brat čo najrýchlejšie nastúpite na vlak a idete zistiť, že o čo vlastne ide. Príchod do opusteného mestečka neveští nič dobrého. Dokonca nenájdete brata ani na vopred dohodnutom mieste. Nájdete po ňom len zbraň a odkaz „toto sa ti bude hodiť“. Po chvílke na vás zaútočia prví nepriatelia a vy sa nebojácne púštate do hladania svojho nezvestného brata. Po chvílke zistujete, že tu ide o trošku viac, keď na Vás prehovorí anjelská bytosť, ktorá Vám nakáže hladať nejaké 4 srdcia, pretože iba ich nájdením sa budete opäť môcť stretnúť zo svojím bratom. A tak sa začína dlhá cesta rôznymi svetmi, počas ktorej sa musíte spoliehať na svoj inštinkt a dúfať, že svojho brata nájdete. Príbeh ďalej rozpráva o nejakej vojne medzi anjelmi a bohmi pred tisícročiami, ktorá sa skončila porážkou anjelov ale teraz brat našej hlavnej postavy zobudil jedného z anjelov a vojna môže pokračovať, keď ju nezastavíte. Ešte dodám, že príbeh sa naozaj zaujímavo začne ale postupovaním v hre jeho čaro zmizne a keď zhliadnete koniec, tak si možno poviete „tak toto čo ma znamenať?“. Pre mňa bol koniec sklamaním a určite nie som sám. Nečakajte ani nejaké alternatívne cestičky pre rôzne ukončenia hry. Ja som síce zhliadol 2 konce ale tie sa dajú navoliť bez žiadnej zmeny počas hrania.
Samotná hra je klasická akčná adventúra a la „Tomb Raider“ ale mixuje prvky aj iných hier. Sem tam sa prešmyknete cez nejaký ten previs, zaplávate vo vodičke a čakajú Vás aj drobné logické hádanky, ktoré Vám ale poväčšinou nebudä robiť takmer žiadne problémy (hladanie klúčov, zapáliť oheň, stlačiť gombík). Sem-tam budete musieť prepnúť na démona (o ňom neskôr) a budete musieť posunúť nejaký ten predmet. To je v skrate asi tak všetko. Hra teda neprináša nič také, čo by ste už v minulosti nevideli v nejakej inej hre. Zbytok hry sa nesie v akčných súbojoch s nepriateľmi, ktorí sa vzhľadom síce často líšia ale schopnosti zase až tak často odlišné niesu. Čakajú na vás zombie, rytieri s mečmi, sekerami alebo lukmi, kostlivci, zmutované obludy, lietajúce mozgy, nepriatelskí faraóni, obrovské škorpióny, chrobáky a aj pre mňa velmi nepríjemne pavúky. Nepriatelia často útočia v skupinkách ale ich likvidovanie mi nejako zložité na normálnej obtiažnosti neprišlo. Možno je to aj ich Al, ktoré mi prišlo častokrát smiešne. Aj keď na Vás niekedy zaútočia aj 4 naraz, tak sa vôbec nepokúšaju Vás nejako obklúčiť ale idú popri sebe ako Belgické čašničky . Jeden na jedného vám určite v hre problém robiť nebude.
Teraz sa podme pozrieť na schopnosti Vášho hlavného hrdinu. Postava sa postupovaním v hre nijako zásadne nevyvíja, keď nerátam akurát pohyby Vášho meču. V lavom hornom rohu na Vás čaká ukazovatel zdravia a časovač životnosti Vášho démona, ktorého Vám hned na začiatku daruje anjel ako svojho pomocníka na vašej ceste. Do podoby démona sa môžete prepnúť kedykolvek v hre, keď mate nabity ukazovatel (žeby náhodna podobonosť s hrou „The Suffering“?). Teraz ale niečo o vašich ludskích schopnostiach. Takže počas vašej cesty vám budete robiť spoločnosť pištol, kuša a Váš meč, s ktorým sa naučíte rôzne pohyby počas súbojov. Neskôr nájdete v hre aj spár, čo slúži ako bič. Môžete sa ale biť aj rukami a dokážete zbierať aj zbrane vami zabitích nepriatelov, takže sem tam budete bojovať sekerami, velkými kladivami alebo palicami. Môžete sa pohybovať pomaličky, rýchlejšie alebo na určitý čas aj naozaj rýchlo behať...dá sa aj čupnúť a chodiť ale to v hre takmer ani nevyužijete. Život si doplňujete mečom v studničkách, ktoré nájdete volne v hre. Keď sa prepnete do démona, tak môžete používať aj rôzne magické kúzla. Z toho, čo som mal možnosť vyskúšať odporúčam zmrazenie nepriatelov alebo „štipku chaosu“, čo postaví nepriatelov na určitý čas proti sebe. Ďalej sú tu nejaké ohnivé gule, ktoré môžete hádzať do nepriatelov alebo tu je aj ohnivá stena, ktorá Vás tiež na určitý čas ochráni pred nepriatelmi. Všetky magické vlastnosti démona si kupujete za žlté guličky, ktoré sú poroztrusovane všade po leveloch. Démon ma aj velmi účinne údery rukami, ktoré ma zakončené ostrím špicom. Jeho jedinou nevýhodou je príliš pomaly pohyb.
Grafické spracovanie a celkový design levelov (tých je asi 30) je na takej priemernej úrovni. Budete prechádzať rôzne chodby v podzemí, stredoveké hradby, egyptské dvory a nakoniec sa pozriete aj do „krajiny stínu“ ale všade na vás budú čakať takmer identické prostredia s minimálnou dávkou inovacie oproti predchadzajúcim levelom. Všetko to ma pekný historicky nádych ale všetko začne po čase smrdieť stereotypom. Keď k tomu ešte prirátam tu nevýraznú, nezaujimavú a hlavne obmedzenú paletu farieb na obrazovke, tak to nie je boh vie čo. Body ale musím grafike prirátať za osvetlenie, tienovanie a hmlu, ktorá hre zase naozaj pristane. Fyzikálny engine Megon odviedol tiež perfektnú prácu a pohyby postáv, monštier, atd počas súbojov vyzerajú naozaj dokonale. Všetky animačky v hre sú robené v „in-game“ grafike, takže zase tiež nič moc.
Ovládanie hry je klasické...W,S,A,D a myška. Kamera je tiež v poriadku len niekolko krát sa mi stalo, že hra sa natočila zhora nadol a všetko sa začalo točiť dookola ale aj to sa dalo opraviť velmi rýchlo. Niekedy vám možno bude robiť problém preskakovanie s jednej strany úseku na druhý ale to chce len chvílku cviku a všetko sa zvládne. Jednou velkou chybou hry je konzolové ukladanie pozicie. Všade po leveloch sú po úsekoch poukladané save pointy ale sú rozložene strašne mizerne. Niekedy je problém dostať sa od jedneho save pointu k druhému a v inom prípade zase nájdete 2 save pointy 5 metrov od seba . Nečudujte sa teda ,že niekedy budete musieť jednu a tu istú pasáž opakovať aj stokrát. Btw...hracia doba je celkom dlhá...čaká vás určite viac než 12 hodín hrania (či to bude kvalitne strávený čas, tak to vám už povedať neviem). Baviť sa určite minimálne na začiatku a v strede hry budete celkom dobre ale posledné levely sú už naozaj nejako bez nápadu...sú prázdne a obtiažnosť je tam strašne nevyvážená. Hra obsahuje aj mód "hra na čas", kde máte k dispozícií 2 arény, v ktorých musíte zabiť určitý počet nepriateľov za 5 minút, ale životnosť tomto módu veľmi nedávam a príde mi skor zbytočný.
Zvuková stránka je celkom dobrá...poteši vás cinkanie zbraní, prostredia alebo celkom podarené pazvuky nepriatelov. Výhrady mam ale voči Českému dabingu. Ten je strašne umelo (ne)precitený a na hlas hlavného hrdinu som už pomaličky dostaval alergiu. Hudba v hre Vás neupúta ale ani na druhej strane neurazí...proste taký priemer. Pre neznalcov Angličtiny je tu ale jedna výhoda. Hra je celá lokalizovaná do Češtiny.
Shade mal určite na viac...bohužial táto akčná adventúra sa ale utopí v šedom priemere medzi ostatnými. Je to hra, ktorá neponúka nič nové a vo svojom žánri ma ovela väčších konkurentov (ako napr. spomínany „The Suffering“) . Je to ale hra, ktorá ale nepotrebuje nejaké extra vysoké HW nároky a je celá v Češtine, čo hre tiež pripisuje nejaké tie bodíky. No veď vyskúšajte a uvidíte, že ako sa vám tento titul zapáči. Ja som ostal mierne sklamaný.
+ + + + +
- celá hra je kompletne v Češtine
- nízke HW nároky
- súboje & Démon
- - - - -
- stereotyp levelov
- hrozný Český dabing
- naozaj mizerné posledné levely v hre
LG
Dont Believe The Truth
napísal Liam Gallagher 17.1.2007
Páči sa mi!
6.8
SHADE: WRATH OF ANGELS
PC
Vývoj: Cenega / Black Element Software Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|