Prince of Persia: Warrior Within |
Rozhodol som sa, že napíšem recenziu na hru Prince of Persia: Warrior Within, pretože je to jedna z mojích najobľúbenejších hier a je to aj moja prvá recenzia. Takže raz treba začať a vybral som si práve túto hru. Dúfam, že tí, ktorí ešte nemali česť si túto hru ešte zahrať, tak po dočítaní mojej rečky nebudú po ničom inom túžiť ;-)
PC
pridal Persian 14.3.2007 o 20:52 pod používateľské recenzie
9.4
„You cannot change your fate. No man can...“
Pevné hradby sa otriasajú pod veľkým tlakom. Nikoho nikde, len v ozvene počuť vzdychy z behu zmiešané so strachom. Zahalený muž uteká pred čierňavou, ktorá pohlcuje všetko čo jej stojí v ceste. Muž zastal... dvere sú zatvorené0. Otočí sa a pozrie sa osudu rovno do očí...
***
Zhrnutie predošlého dielu
Najprv si zhrnieme predošlý diel. Približne pred 3700 rokmi... Kráľ Perzie získal vo vojne cenný artefakt – Hodiny s pieskami času... Čo to piesky času vlastne sú? Bohužiaľ, to sa slovami opísať nedá, ale fanúšici ktorí hrali predošlý diel, majú v tom určite jasno. Princ na radu vezíra pomocou čarovnej dýky času otvoril magické hodiny s pieskami času a do krajiny sa dostala hrôza, na ktorú je aj hriech pomyslieť. Pomocou krásnej Farah sa princ vydáva na cestu plnej pascí, pieskových zrúd, prekvapení a zvratov, aby piesky času znova uzatvoril. To sa však nepodarí a zomrie nielen kráľ, resp. Princov otec, ale aj kopa obyvateľov a samotná Farah... bol to osud?
Príbeh
A teraz už k spomínanému dielu. Aby princ zabránil svojím predošlým činom, musí zabrániť vzniku pieskov času. Napriek varovaniu starého muža tým, že otvorením pieskov času, prebudil dávno zabudnutý stelesnený osud v podobe obrovského monštra Dahaku a pred osudom nedokáže uniknúť ani on, sám princ z Perzie, sa vydá na hrozivú cestu plnú zvratov a záhad.
S posádkou na lodi sa vydajú hľadať Ostrov času, kde spomínané hodiny vznikli. Ich loď ale prepadne nepriateľská loď na čele s neľútostnou Shahdee a Princ sa stratí v mori. Zobúdza sa na brehu neznámych hradieb. Neskôr však princ zistí kde sa nachádza... áno, na Ostrove času. Prenasledovaný Dahakou sa Princ snaží ujsť pred minulosťou a jeho už predurčenou smrťou...
Koniec príbehu?
Ani zďaleka. Chlapci (nájde sa aj žena) z Ubisoftu prezentovali druhý diel hlavne ako temnú časť trilógie. Mýlili sa? Vôbec nie J Warrior Within sa od svojho predchodcu čiastočne líši. Už to nebudú hlavolamy na každom rohu a rozprávková atmosféra. Obávam sa, že od tvorcov bola dvojka čisto komerčný ťah. Viac akcie, viac krvi a viac napätia. To prilákalo či už fanúšikov tejto série, či decká s plnými vreckami, ktorým stačí aby videli obálku hry s krvavými mečmi bez ohľadu na názov. Zámer Ubisoftu vyšiel: na tomto titule si naplnili vrecká aj oni. Ale beztak je táto hra vynikajúca pre obe spomenuté strany publika.
Čo nás čaká?
Od začiatku hry si hneď všimneme, že atmosféra hry pôsobí temne. Vysoké hradby ponorené v búrlivých oblakoch a pekne spracované prostredie milo prekvapilo nemálo hráčov. S princom sa budete v hre presúvať pomocou pieskových portálov v čase, konkrétnejšie v minulosti ostrova, kde všetko funguje ako má a nemusíte sa báť ani Dahaku, pretože v minulosti logicky neexistoval a prítomnosti, kde je všetko v troskách, ťažšie sa prechádzajú pasáže a prenasleduje vás Dahaka. Jedinou výhodou prítomnosti je možno to, že niektoré pasce nie sú funkčné.
Počas hry sa stretávame aj s krásnou Kaileenou, ktorá princovi od začiatku pomáha a postupne mu daruje aj lepšie zbrane. Piesky času majú opäť svoje čaro a okrem klasického vrátenia a spomalenia času, postupne počas hry sa vám otvárajú možnosti s nimi narábať aj efektívnejšie. Možnosť použiť piesky času napr. na taký Eye of Storm vám zaručí značnú výhodu v boji. Detaily vám však nebudem prezrádzať.
Celkovo máte 6 nádrží s pieskom, ale nie od začiatku hry, tu máte len 3. Počas hry sa vám ale taktiež postupne otvoria. Čo sa týka životnosti princa, rovnako ako v SoT, princovi život dobíja voda, či už s fontány alebo polozatopenej miestnosti. Čiara života, ako by som nazval, sa vám môže predĺžiť vďaka tajným chodbám, na ktorých konci nájdete oltár a po vložení Farahinho amuletu sa vám čiara života predĺži. Týchto chodieb je celkovo 9 a keď nájdete všetky, dostanete špeciálnu zbraň Water Sword (alebo vodný meč), ktorý keď získate, sprístupní sa vám druhý záver hry, na ktorého konci máte za úlohu zabiť samotného Dahaku.
Nová technika boja
Boli sme spokojní s akciou v prvej časti? Väčšina opýtaných by odpovedala v zmysle „Mohlo by toho byť viac“. Dočkali sa. Čo sa týka boja, vo Warrior Within (ďalej WW) ste pánom vy a záleží od vás ako si podáte tie hovädá čo sa na vás oháňajú krivými papekmi. Áno, prevláda tu nová technika triple F – Free Form Fighting. A nie je to hocičo. Autori sa s tým pohrali a princ ovláda viac ako 50 slušných trikov boja. Ako sa vám páči myšlienka, že ste červený ninja, zrazu sa vynorí princ, kým sa spamätáte, už je za vaším chrbtom, drží vás okolo krku, že sa nemáte šancu nadýchnuť a zrazu cítite z brucha vytrčajúcu jednu čepeľ noža, druhú čepeľ noža a neskôr tma. Vaša hlava leží pri vašich nohách. Pekná predstava, však? A to nieje zďaleka všetko, ale to by som vám tu opisoval na dve strany. Čo tak zbrane? Hlavných zbraní je tu v hre celkovo sedem, bohužiaľ najsilnejší meč (Water Sword) ziskáte, len keď sa budete veľmi snažiť. No vo WW princ v boji využíva aj svoju druhú dlaň, no tentokrát už nieje prázdna. Ocitá sa vám v nej druhá zbraň, buď potiahnutá od nepriateľov alebo nájdená. Je na vás či si obľúbite sekery, meče, kladivá alebo dýky. Ja som si obľúbil všetky J Nič však netrvá večne a aj zbrane majú svoju opotrebovateľnosť. Po zabití cca 5 protivníkov, sa vám zbraň rozbije. To však nieje problém, pretože po 5. protivníkoch vám na zemi ostane aj 5 ďalších zbraní. Samozrejme, keď chcete mať voľnú ruku, tak zbraň odhodíte. Ups, nebodaj ste ňou trafili nepriateľa medzi oči. Takže ďalšia možnosť využitia sekundárnych zbraní. Autori si však neodpustili niečo čo vám vytvaruje úsmev na tvári, keď sa budete veľmi báť a tak ukryli 5 špeciálnych zbraní, ku ktorým síce nieje ľahká cesta, ale tá námaha stojí za to, keď namiesto sekery budete nepriateľov trieskať pomocou napríklad takej hokejky.
Hrateľnosť
PoP: WW je najťažšim titulom trilógie. Obtiažnosť je dosť náročná a neverím nikomu kto hral túto hru a povie že nemal v niektorých pasážach chuť roztrieskať komp. V tomto má prsty hlavne kamera, obtiažný bossovia a niekedy aj samotný čas.
Teraz k hrateľnosti ako takej. K tejto stránke hry sa užívatelia obracajú väčšinou s kritickými názormi. Konkrétne je to kamera, ktorá je niekedy pod takým uhlom, že je sa ťažké zorientovať. Mne osobne to však problém nerobilo, pretože klávesy Q, F a X, sú presne určené na tieto prípady.
Q – Pohľad z diaľky, princa vidíte v diaľke a okolie okolo vás je pekne znázornené
F – Pohľad z očí princa, alebo tzv. FPS (First Person Screen). Je to však iba pohľad, nemôžete sa pohybovať.
X – Týmto si vycentrujete pohľad za princov chrbát. Užitočné, ak ste sa s myškou priveľmi „zamotali“.
Ďalej sú často spomínané problémy s ovládaním. Na veľa trikov a kombinácií potrebujete logicky aj viacej tlačidiel. No to nie je vôbec veľký problém. Teda rozhodne nie pre mňa. Prirodzene si môžete nastaviť ku každej funkcii aj ľubovoľnú klávesu.
Čo sa týka nevyhnutne využívaných kláves, sú nimi štandartné pohybové W,A,S,D, ďalej klávesa na skok (ľavý ctrl, čiže to máme blízko), klávesa na šantenie s pieskom („defaultne“ R) a klávesa C, na viac funkcií (odhodenie zbrane, zliezanie,...). Všetky tieto tlačidlá sa dajú zvládnuť v pohode ľavou rukou a ostatné funkcie využijete myšou (RMB, LMB, CMB). Takže ovládanie mne osobne problém nerobí a komu sa to nepáči nech to hrá z gamepadom, síce zase mne to s ním sedelo menej.
Grafická stránka
Grafika sa oproti predošlému dielu Sands of Time zlepšila, no stále pracuje na rovnakom engine. Prostredie je však viac detailnejšie. Doplnky ako Fullscreen Anti-Aliasing, V-Sync, atď. nie sú výnimkou a taktiež nechýba zapínanie a vypínanie hmly, krvi, vodných efektov, atď. No kto by si nedoprial viac krvi z rozpáraného brucha?
Ďalej, princ už nieje dospievajúci mladík, ale vyrástol nám. Pôsobí temnejšie a má aj nové šatstvo.
Ako som už spomenul, atmosféra hry je temná a pôsobí úchvatne. Z môjho hľadiska hodnotím grafiku WW ako vydarenú.
Music for your pleasure
A čo takto hudobná stránka hry? V jednotke sa pekne ukázala a čo dvojka? No je to omnoho lepšie. Temná atmosféra = metal vs. rock. V hlavnom videu hry nás milo prekvapí známa a perfektná skladba od Godsmack – I stand alone. Soundtrack teda v spojení s krvilačnými súbojmi spôsobí silný dojem a hráča doslova donúti byť na nepriateľov agresívnejší a neľútostnejší.
Konečný verdikt
Prince of Persia: Warrior Within na mňa osobne spravil veľký dojem, no nie každý uprednostňuje temnotu pred rozprávkovým príbehom, ktorý spočíva v zachránení princeznej. Hra nepôsobí stereotypne, hoci cez niektoré pasáže prechádzate viackrát, ale vždy s iným zámerom a cieľom, takže po dohratí a odinštalovaní hry vám zaručujem, že o pár mesiacov budete mať opäť strašnú chuť robiť akrobatické kúsky s princom.
Taktiež hra zostala s otvoreným koncom, čiže uzatvorenie trilógie s Titulom Prince of Persia: The Two Thrones bude rovnako zaujímavý a napínavý...
- Kamera a ovládanie
+ Príbeh
+ Súbojový systém
+ Soundtrack
Príjemný zážitok z hry vám praje vám vždy oddaný Persian.
Pevné hradby sa otriasajú pod veľkým tlakom. Nikoho nikde, len v ozvene počuť vzdychy z behu zmiešané so strachom. Zahalený muž uteká pred čierňavou, ktorá pohlcuje všetko čo jej stojí v ceste. Muž zastal... dvere sú zatvorené0. Otočí sa a pozrie sa osudu rovno do očí...
***
Zhrnutie predošlého dielu
Najprv si zhrnieme predošlý diel. Približne pred 3700 rokmi... Kráľ Perzie získal vo vojne cenný artefakt – Hodiny s pieskami času... Čo to piesky času vlastne sú? Bohužiaľ, to sa slovami opísať nedá, ale fanúšici ktorí hrali predošlý diel, majú v tom určite jasno. Princ na radu vezíra pomocou čarovnej dýky času otvoril magické hodiny s pieskami času a do krajiny sa dostala hrôza, na ktorú je aj hriech pomyslieť. Pomocou krásnej Farah sa princ vydáva na cestu plnej pascí, pieskových zrúd, prekvapení a zvratov, aby piesky času znova uzatvoril. To sa však nepodarí a zomrie nielen kráľ, resp. Princov otec, ale aj kopa obyvateľov a samotná Farah... bol to osud?
Príbeh
A teraz už k spomínanému dielu. Aby princ zabránil svojím predošlým činom, musí zabrániť vzniku pieskov času. Napriek varovaniu starého muža tým, že otvorením pieskov času, prebudil dávno zabudnutý stelesnený osud v podobe obrovského monštra Dahaku a pred osudom nedokáže uniknúť ani on, sám princ z Perzie, sa vydá na hrozivú cestu plnú zvratov a záhad.
S posádkou na lodi sa vydajú hľadať Ostrov času, kde spomínané hodiny vznikli. Ich loď ale prepadne nepriateľská loď na čele s neľútostnou Shahdee a Princ sa stratí v mori. Zobúdza sa na brehu neznámych hradieb. Neskôr však princ zistí kde sa nachádza... áno, na Ostrove času. Prenasledovaný Dahakou sa Princ snaží ujsť pred minulosťou a jeho už predurčenou smrťou...
Koniec príbehu?
Ani zďaleka. Chlapci (nájde sa aj žena) z Ubisoftu prezentovali druhý diel hlavne ako temnú časť trilógie. Mýlili sa? Vôbec nie J Warrior Within sa od svojho predchodcu čiastočne líši. Už to nebudú hlavolamy na každom rohu a rozprávková atmosféra. Obávam sa, že od tvorcov bola dvojka čisto komerčný ťah. Viac akcie, viac krvi a viac napätia. To prilákalo či už fanúšikov tejto série, či decká s plnými vreckami, ktorým stačí aby videli obálku hry s krvavými mečmi bez ohľadu na názov. Zámer Ubisoftu vyšiel: na tomto titule si naplnili vrecká aj oni. Ale beztak je táto hra vynikajúca pre obe spomenuté strany publika.
Čo nás čaká?
Od začiatku hry si hneď všimneme, že atmosféra hry pôsobí temne. Vysoké hradby ponorené v búrlivých oblakoch a pekne spracované prostredie milo prekvapilo nemálo hráčov. S princom sa budete v hre presúvať pomocou pieskových portálov v čase, konkrétnejšie v minulosti ostrova, kde všetko funguje ako má a nemusíte sa báť ani Dahaku, pretože v minulosti logicky neexistoval a prítomnosti, kde je všetko v troskách, ťažšie sa prechádzajú pasáže a prenasleduje vás Dahaka. Jedinou výhodou prítomnosti je možno to, že niektoré pasce nie sú funkčné.
Počas hry sa stretávame aj s krásnou Kaileenou, ktorá princovi od začiatku pomáha a postupne mu daruje aj lepšie zbrane. Piesky času majú opäť svoje čaro a okrem klasického vrátenia a spomalenia času, postupne počas hry sa vám otvárajú možnosti s nimi narábať aj efektívnejšie. Možnosť použiť piesky času napr. na taký Eye of Storm vám zaručí značnú výhodu v boji. Detaily vám však nebudem prezrádzať.
Celkovo máte 6 nádrží s pieskom, ale nie od začiatku hry, tu máte len 3. Počas hry sa vám ale taktiež postupne otvoria. Čo sa týka životnosti princa, rovnako ako v SoT, princovi život dobíja voda, či už s fontány alebo polozatopenej miestnosti. Čiara života, ako by som nazval, sa vám môže predĺžiť vďaka tajným chodbám, na ktorých konci nájdete oltár a po vložení Farahinho amuletu sa vám čiara života predĺži. Týchto chodieb je celkovo 9 a keď nájdete všetky, dostanete špeciálnu zbraň Water Sword (alebo vodný meč), ktorý keď získate, sprístupní sa vám druhý záver hry, na ktorého konci máte za úlohu zabiť samotného Dahaku.
Nová technika boja
Boli sme spokojní s akciou v prvej časti? Väčšina opýtaných by odpovedala v zmysle „Mohlo by toho byť viac“. Dočkali sa. Čo sa týka boja, vo Warrior Within (ďalej WW) ste pánom vy a záleží od vás ako si podáte tie hovädá čo sa na vás oháňajú krivými papekmi. Áno, prevláda tu nová technika triple F – Free Form Fighting. A nie je to hocičo. Autori sa s tým pohrali a princ ovláda viac ako 50 slušných trikov boja. Ako sa vám páči myšlienka, že ste červený ninja, zrazu sa vynorí princ, kým sa spamätáte, už je za vaším chrbtom, drží vás okolo krku, že sa nemáte šancu nadýchnuť a zrazu cítite z brucha vytrčajúcu jednu čepeľ noža, druhú čepeľ noža a neskôr tma. Vaša hlava leží pri vašich nohách. Pekná predstava, však? A to nieje zďaleka všetko, ale to by som vám tu opisoval na dve strany. Čo tak zbrane? Hlavných zbraní je tu v hre celkovo sedem, bohužiaľ najsilnejší meč (Water Sword) ziskáte, len keď sa budete veľmi snažiť. No vo WW princ v boji využíva aj svoju druhú dlaň, no tentokrát už nieje prázdna. Ocitá sa vám v nej druhá zbraň, buď potiahnutá od nepriateľov alebo nájdená. Je na vás či si obľúbite sekery, meče, kladivá alebo dýky. Ja som si obľúbil všetky J Nič však netrvá večne a aj zbrane majú svoju opotrebovateľnosť. Po zabití cca 5 protivníkov, sa vám zbraň rozbije. To však nieje problém, pretože po 5. protivníkoch vám na zemi ostane aj 5 ďalších zbraní. Samozrejme, keď chcete mať voľnú ruku, tak zbraň odhodíte. Ups, nebodaj ste ňou trafili nepriateľa medzi oči. Takže ďalšia možnosť využitia sekundárnych zbraní. Autori si však neodpustili niečo čo vám vytvaruje úsmev na tvári, keď sa budete veľmi báť a tak ukryli 5 špeciálnych zbraní, ku ktorým síce nieje ľahká cesta, ale tá námaha stojí za to, keď namiesto sekery budete nepriateľov trieskať pomocou napríklad takej hokejky.
Hrateľnosť
PoP: WW je najťažšim titulom trilógie. Obtiažnosť je dosť náročná a neverím nikomu kto hral túto hru a povie že nemal v niektorých pasážach chuť roztrieskať komp. V tomto má prsty hlavne kamera, obtiažný bossovia a niekedy aj samotný čas.
Teraz k hrateľnosti ako takej. K tejto stránke hry sa užívatelia obracajú väčšinou s kritickými názormi. Konkrétne je to kamera, ktorá je niekedy pod takým uhlom, že je sa ťažké zorientovať. Mne osobne to však problém nerobilo, pretože klávesy Q, F a X, sú presne určené na tieto prípady.
Q – Pohľad z diaľky, princa vidíte v diaľke a okolie okolo vás je pekne znázornené
F – Pohľad z očí princa, alebo tzv. FPS (First Person Screen). Je to však iba pohľad, nemôžete sa pohybovať.
X – Týmto si vycentrujete pohľad za princov chrbát. Užitočné, ak ste sa s myškou priveľmi „zamotali“.
Ďalej sú často spomínané problémy s ovládaním. Na veľa trikov a kombinácií potrebujete logicky aj viacej tlačidiel. No to nie je vôbec veľký problém. Teda rozhodne nie pre mňa. Prirodzene si môžete nastaviť ku každej funkcii aj ľubovoľnú klávesu.
Čo sa týka nevyhnutne využívaných kláves, sú nimi štandartné pohybové W,A,S,D, ďalej klávesa na skok (ľavý ctrl, čiže to máme blízko), klávesa na šantenie s pieskom („defaultne“ R) a klávesa C, na viac funkcií (odhodenie zbrane, zliezanie,...). Všetky tieto tlačidlá sa dajú zvládnuť v pohode ľavou rukou a ostatné funkcie využijete myšou (RMB, LMB, CMB). Takže ovládanie mne osobne problém nerobí a komu sa to nepáči nech to hrá z gamepadom, síce zase mne to s ním sedelo menej.
Grafická stránka
Grafika sa oproti predošlému dielu Sands of Time zlepšila, no stále pracuje na rovnakom engine. Prostredie je však viac detailnejšie. Doplnky ako Fullscreen Anti-Aliasing, V-Sync, atď. nie sú výnimkou a taktiež nechýba zapínanie a vypínanie hmly, krvi, vodných efektov, atď. No kto by si nedoprial viac krvi z rozpáraného brucha?
Ďalej, princ už nieje dospievajúci mladík, ale vyrástol nám. Pôsobí temnejšie a má aj nové šatstvo.
Ako som už spomenul, atmosféra hry je temná a pôsobí úchvatne. Z môjho hľadiska hodnotím grafiku WW ako vydarenú.
Music for your pleasure
A čo takto hudobná stránka hry? V jednotke sa pekne ukázala a čo dvojka? No je to omnoho lepšie. Temná atmosféra = metal vs. rock. V hlavnom videu hry nás milo prekvapí známa a perfektná skladba od Godsmack – I stand alone. Soundtrack teda v spojení s krvilačnými súbojmi spôsobí silný dojem a hráča doslova donúti byť na nepriateľov agresívnejší a neľútostnejší.
Konečný verdikt
Prince of Persia: Warrior Within na mňa osobne spravil veľký dojem, no nie každý uprednostňuje temnotu pred rozprávkovým príbehom, ktorý spočíva v zachránení princeznej. Hra nepôsobí stereotypne, hoci cez niektoré pasáže prechádzate viackrát, ale vždy s iným zámerom a cieľom, takže po dohratí a odinštalovaní hry vám zaručujem, že o pár mesiacov budete mať opäť strašnú chuť robiť akrobatické kúsky s princom.
Taktiež hra zostala s otvoreným koncom, čiže uzatvorenie trilógie s Titulom Prince of Persia: The Two Thrones bude rovnako zaujímavý a napínavý...
- Kamera a ovládanie
+ Príbeh
+ Súbojový systém
+ Soundtrack
Príjemný zážitok z hry vám praje vám vždy oddaný Persian.
napísal Persian 14.3.2007
Páči sa mi!
9.4
PRINCE OF PERSIA: WARRIOR WITHIN
PC
Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: akčná adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|