Need for Speed ProStreet |
Tak a je to tu zas. Vývojári zo štúdia EA Black Box vo Vancouveri ohlásili ďalší diel série Need For Speed s oficiálnym podtitulom ProStreet . Žeby len ďalší tuctový Need for Speed, ako Most Wanted a Carbon? Nie. Aspoň tak nám to tvrdí šéf EA vo Vancouveri Larry LaPierre, ktorý má na svedomí všetky novodobé diely série. Poďme sa teda pozrieť na hru trošku bližšie.
PC
pridal lukas_mesko 2.6.2007 o 16:23 pod používateľské preview
Need For Speed je určite najpredávanejšou a najsuverénnejšou racingovkou na trhu a to zaslúžene, pretože mi väčšina dá za pravdu, že konkurencia je zatiaľ slabá. V poslednom období sa avšak mnohým zdalo, že Need For Speed v ničom nenapreduje, jedine snáď v grafike. Určite aj vám vadila resp. vadí tá rovnorodosť v NFS Most Wanted a Carbon. Proste skoro navlas rovnaké hry, žiadne nové vylepšenia, ktoré sme doteraz v sérii nezazreli. V novom diely nás avšak čaká niekoľko zmien a to dosť zásadných. Grafika z teaseru, ktorým sa môžeme kochať už niekoľko dní ukazuje, že sa zas bude na čo dívať. Krásna fotorealistická grafika je naozaj k zahryznutiu.
Ale poďme späť ku spomínaným zásadným inováciám. Ak patríte medzi typy hráčov, ktorým vždy na NFS vadilo, že ste mohli nabúrať do stromu v rýchlosti 200 km/h a s vašim autom to ani nepohlo, dokonca ani žiadny škrabanček, tak je tento diel určený práve vám. Áno čítate správne. V ProStreet si budete naopak želať, aby vám auto aspoň vydržalo pokope. Autori sa totiž konečne dovtípili, že takáto inovácia by nemusela vyjsť na škodu, no to budeme musieť posúdiť my, hráči. Predstavte si, že všetky svoje ťažko vyhraté peniaze investujete do úplne novej Mazdy a na najbližšej trati ju rozbijete na akýsi nepojazdný traktor. To musí byť teda fakt nepríjemné. Autá bude možné obrátiť na strechu, budú odletúvať kolesá, kapoty a mnoho iných vecičiek. Autori taktiež oznámili zaujímavosť, že každá časť auta sa bude deformovať podľa typu materiálu, z ktorého je vyrobená, čiže hre to pridáva hlavne na reálnosti. Taktiež technológia Autosculpt sa dočká vylepšenia. Vôbec po prvý krát umožní hráčovi priamo ovplyvňovať výkon a taktiež výzor svojho miláčika podľa vlastného vkusu. Na mieste sú však určite aj tvrdenia druhej strany hráčov, ktorý NFS hrali systémom vodiča s dosť veľkým objemom alkoholu v krvi . Možnosť zničenia auta budú prijímať len s ťažkým srdcom. Môžeme len dúfať, že sa radosti dočkajú obidva typy hráčov a že táto novinka naozaj nebude na škodu.
Ďalšou zásadnou zmenou bude neprítomnosť policajtov. Mne sa zdali muži zákona v poslednom diely Carbon dosť otravní aj keď len plnili svoju funkciu pridať v hre na atmosfére, ale skutočnosť, že ste prvý a pred cieľom v poslednej zákrute do vás napára policajt (auto vám lieta s jednej strany cesty na druhú) je taktiež dosť nepríjemná, takže pre mňa dosť pozitívna správa. V predchádzajúcich dieloch sa jazdilo na štátnych cestách, bez akéhokoľvek povolenia, ale v ProStreet to budú všetko legálne trate určené len na závodenie s vyleštenými a vytunovanými fárami, takže cesty sú voľné a na policajný radar určite nenarazíte.
Na voľných cestách budete jazdiť v štyroch typoch závodov. Nič nové. Čaká na nás závod v okruhu s jedným protivníkom, kde možnosti nepoznajú spoje hranice, Drag ( povinná manuálna prevodovka, vývojári sľúbili, že sa bude od predchádzajúcich dielov odlišovať), Drift race, ktorý je nám určite všetkým známy a štvrtý Speed challenge, kde budete musieť na trati dosiahnuť čo možno najväčšiu rýchlosť. Na každý typ závodu by mala byť možnosť vybrať si iný typ auta. Týchto typov bude rovnako, ako typov tratí, čiže štyri. Proste budete pchať korunky do viacerich Všetko ale nebude také ľahké, pretože vývojári sľubujú, že agresívna AI súperov má byť silnou stránkou hry. Závodiť sa bude na reálnych tratiach po celom svete, proti najlepším street racerom. Všetko sa bude odohrávať cez víkendy a samozrejme vašou úlohou bude dostať sa v závodnej kariére čo najvyššie. Čím lepší budete v každom závode, tým ťažšími súpermi budete prechádzať. Model riadenia áut má byť taktiež zložitejší. Nie za účelom sťaženia ovládania, ale za účelom väčšej reálnosti pretekov. Zaujímavosťou má byť tiež systém dymu z pneumatík a výfuku. Má byť naozaj prepracovaný, postupne sa bude rozplývať. Multiplayer má byť taktiež silnou stránkou hry, ktorý má mať úplne iný zmysel, ako tomu bolo v predchádzajúcich dieloch, ale viac informácií o ňom zatiaľ nepadlo. Autori sľúbili, že sa o ňom dozvieme včas.
Ešte nie je známe, či bude hra obsahovať príbeh, alebo aspoň náznaky príbehu, ale na túto otázku odpovedal Larry LaPierre výstižne : „Bez motivácie by to predsa nešlo“, takže pravdepodobne tam aspoň ten náznak bude. A nám to určite prekážať nebude.
Hra bola oznámená pre PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Xbox 360, Nintendo Wii, Nintendo DS a zahrajú si aj majitelia mobilných telefónov. PC verzia nemá byť odlišná od tých ostatných, ako tomu bolo napríklad u GRAW. Dokonca grafika a celkovo efekty majú byť najlepšie spracované na verzii pre PC.
Takže nový Need For Speed : ProStreet budeme môcť zaradiť ku titulom s množstvom inovácií. Aspoň tak sa nám to zdá s predbežných informácií. Dúfajme, že sa vývojárom naozaj podarí všetky inovácie zaradiť do hry úspešne, že nebudú iba na škodu. Myslím si, že po týchto informáciách od Larryho LaPierreho, by sme boli naozaj sklamaný, keby EA nedodržali slovo. Zdá sa však, že hra bude naozaj najlepšia v sérii. Teda aspoň zatiaľ. Uvidíme, čo do budúcnosti vývojári z EA vymyslia. Na ProStreet sa môžeme tešiť už tento rok v Novembri. Minimálne požiadavky hry zatiaľ neboli stanovené, resp. zverejnené, ale pravdepodobne sa nejako veľmi nebudú odlišovať od Carbonu. Zatiaľ nebola totiž zmienka ani o DX10.
Ale poďme späť ku spomínaným zásadným inováciám. Ak patríte medzi typy hráčov, ktorým vždy na NFS vadilo, že ste mohli nabúrať do stromu v rýchlosti 200 km/h a s vašim autom to ani nepohlo, dokonca ani žiadny škrabanček, tak je tento diel určený práve vám. Áno čítate správne. V ProStreet si budete naopak želať, aby vám auto aspoň vydržalo pokope. Autori sa totiž konečne dovtípili, že takáto inovácia by nemusela vyjsť na škodu, no to budeme musieť posúdiť my, hráči. Predstavte si, že všetky svoje ťažko vyhraté peniaze investujete do úplne novej Mazdy a na najbližšej trati ju rozbijete na akýsi nepojazdný traktor. To musí byť teda fakt nepríjemné. Autá bude možné obrátiť na strechu, budú odletúvať kolesá, kapoty a mnoho iných vecičiek. Autori taktiež oznámili zaujímavosť, že každá časť auta sa bude deformovať podľa typu materiálu, z ktorého je vyrobená, čiže hre to pridáva hlavne na reálnosti. Taktiež technológia Autosculpt sa dočká vylepšenia. Vôbec po prvý krát umožní hráčovi priamo ovplyvňovať výkon a taktiež výzor svojho miláčika podľa vlastného vkusu. Na mieste sú však určite aj tvrdenia druhej strany hráčov, ktorý NFS hrali systémom vodiča s dosť veľkým objemom alkoholu v krvi . Možnosť zničenia auta budú prijímať len s ťažkým srdcom. Môžeme len dúfať, že sa radosti dočkajú obidva typy hráčov a že táto novinka naozaj nebude na škodu.
Ďalšou zásadnou zmenou bude neprítomnosť policajtov. Mne sa zdali muži zákona v poslednom diely Carbon dosť otravní aj keď len plnili svoju funkciu pridať v hre na atmosfére, ale skutočnosť, že ste prvý a pred cieľom v poslednej zákrute do vás napára policajt (auto vám lieta s jednej strany cesty na druhú) je taktiež dosť nepríjemná, takže pre mňa dosť pozitívna správa. V predchádzajúcich dieloch sa jazdilo na štátnych cestách, bez akéhokoľvek povolenia, ale v ProStreet to budú všetko legálne trate určené len na závodenie s vyleštenými a vytunovanými fárami, takže cesty sú voľné a na policajný radar určite nenarazíte.
Na voľných cestách budete jazdiť v štyroch typoch závodov. Nič nové. Čaká na nás závod v okruhu s jedným protivníkom, kde možnosti nepoznajú spoje hranice, Drag ( povinná manuálna prevodovka, vývojári sľúbili, že sa bude od predchádzajúcich dielov odlišovať), Drift race, ktorý je nám určite všetkým známy a štvrtý Speed challenge, kde budete musieť na trati dosiahnuť čo možno najväčšiu rýchlosť. Na každý typ závodu by mala byť možnosť vybrať si iný typ auta. Týchto typov bude rovnako, ako typov tratí, čiže štyri. Proste budete pchať korunky do viacerich Všetko ale nebude také ľahké, pretože vývojári sľubujú, že agresívna AI súperov má byť silnou stránkou hry. Závodiť sa bude na reálnych tratiach po celom svete, proti najlepším street racerom. Všetko sa bude odohrávať cez víkendy a samozrejme vašou úlohou bude dostať sa v závodnej kariére čo najvyššie. Čím lepší budete v každom závode, tým ťažšími súpermi budete prechádzať. Model riadenia áut má byť taktiež zložitejší. Nie za účelom sťaženia ovládania, ale za účelom väčšej reálnosti pretekov. Zaujímavosťou má byť tiež systém dymu z pneumatík a výfuku. Má byť naozaj prepracovaný, postupne sa bude rozplývať. Multiplayer má byť taktiež silnou stránkou hry, ktorý má mať úplne iný zmysel, ako tomu bolo v predchádzajúcich dieloch, ale viac informácií o ňom zatiaľ nepadlo. Autori sľúbili, že sa o ňom dozvieme včas.
Ešte nie je známe, či bude hra obsahovať príbeh, alebo aspoň náznaky príbehu, ale na túto otázku odpovedal Larry LaPierre výstižne : „Bez motivácie by to predsa nešlo“, takže pravdepodobne tam aspoň ten náznak bude. A nám to určite prekážať nebude.
Hra bola oznámená pre PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Xbox 360, Nintendo Wii, Nintendo DS a zahrajú si aj majitelia mobilných telefónov. PC verzia nemá byť odlišná od tých ostatných, ako tomu bolo napríklad u GRAW. Dokonca grafika a celkovo efekty majú byť najlepšie spracované na verzii pre PC.
Takže nový Need For Speed : ProStreet budeme môcť zaradiť ku titulom s množstvom inovácií. Aspoň tak sa nám to zdá s predbežných informácií. Dúfajme, že sa vývojárom naozaj podarí všetky inovácie zaradiť do hry úspešne, že nebudú iba na škodu. Myslím si, že po týchto informáciách od Larryho LaPierreho, by sme boli naozaj sklamaný, keby EA nedodržali slovo. Zdá sa však, že hra bude naozaj najlepšia v sérii. Teda aspoň zatiaľ. Uvidíme, čo do budúcnosti vývojári z EA vymyslia. Na ProStreet sa môžeme tešiť už tento rok v Novembri. Minimálne požiadavky hry zatiaľ neboli stanovené, resp. zverejnené, ale pravdepodobne sa nejako veľmi nebudú odlišovať od Carbonu. Zatiaľ nebola totiž zmienka ani o DX10.
napísal lukas_mesko 2.6.2007
Páči sa mi!
NEED FOR SPEED PROSTREET
PC
PS2 PS3 PSP Xbox 360 DS Vývoj: EA / EA Black Box Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|