Matrix: Path of Neo |
Ak existuje nejaká hra, alebo film, do ktorého som totálny, ale totálny fanatik a blázon, je to môj milovaný Matrix. O revolučnom príbehu, nevídaných sci-fi efektoch( a berte to tak že to bolo ešte v devedesiatom deviatom) a kultu, ktorý je dnes známy hádam už každému čo sa aspoň trošičku zaujíma o film ako taký už ani nebudem rozprávať, lebo príbeh tohto filmu už určite poznáte.
PC
pridal Latec 3.6.2007 o 11:20 pod používateľské recenzie
7.0
Ak existuje nejaká hra, alebo film, do ktorého som totálny, ale totálny fanatik a blázon, je to môj milovaný Matrix. O revolučnom príbehu, nevídaných sci-fi efektoch( a berte to tak že to bolo ešte v devedesiatom deviatom) a kultu, ktorý je dnes známy hádam už každému čo sa aspoň trošičku zaujíma o film ako taký už ani nebudem rozprávať, lebo príbeh tohto filmu už určite poznáte. A ak mi chcete nahovárať že ste ešte nepočuli o Matrixe, červenej a modrej pilulke, čiernych okuliaroch na holej hlave Lawrenca Fishbourna a vyvolenom, choďte mi z očí, neznášam klamárov.
Asi ste si už domysleli, že ak hru, v ktorej názve bude „Matrix“ niekedy uvedú na trh, musím ju mať. Mali ste pravdu. Nečakajte však od Path of Neo žiadnu ódu na výborne prepletený dej filmu či akýkoľvek dej vôbec. Dobrý príbeh, to, čo najčastejšie v hrách podvedome vyhľadávam v tejto hre neexistuje. A navyše je to hra podľa Matrixu. No pekne.
Keby som mal v nejakej recenzii jednou vetou alebo slovom povedať, o čom celá hra je, určite by som aspoň chvíľu rozmýšľal ako to správne sformulovať, no pri PoN si nemusím veľmi lámať hlavu. Jednoznačné heslo je BOJ. Boj, boj, boj, a ešte raz boj. Celá hra sa točí okolo týchto troch písmen, ktorými je doslova naplnená. Dobre vám radím- ak ste v PoNe čakali hocičo iné, ani si ho nenapaľujte,.... eee chcel som povedať nekupujte. Ale fakt, táto hra o ničom inom nie je, takže ak sa netešíte na nekonečné mlátenie, sekanie, rezanie, lámanie, ochrnutú pravú ruku a ktovie čo ešte, practe sa! Ale aj so všetkými chybami to určite oľutujete.
PoN má k bravúrnym bojom totiž ešte jedno veľké plus. Tú jedinečnú atmosféru, ktorú zažijete jedine keď utekáte ako o život v tmavej uličke k zvoniacemu telefónu a za vami sa ozve ten mrazivý hlas: „Mr. Anderson...“ Aj keby som to mal zažiť tisíc ráz, ten zážitok je niečo, prečo si rád vždy zapnem túto hru či pustím film.
Hra Matrix: Path of Neo sa začína na mieste, kde aj film- Neo spí pred svojím počítačom a zrazu...
„Wake up Neo. The Matrix has you.“
Teraz „na papieri“ to vyzerá veľmi sľubne, ale zážitok je iný. Tá grafika je proste hrozná, a keď si ešte vzpomeniem na niektoré časti hry kde to sekalo tak strašne že som to mal chuť vypnúť... Proste niektoré veci na tejto hre sú otrasné. Horšia grafika ako v Enter the Matrix a tie nároky... poznám ľudí, ktorý by kvôli tomuto na hru zanevreli.
Poďme ale konečne k tomu čo je na hre dobré- je tu krásne vidieť, ako sa autori snažia čerpať z filmu to najlepšie, a zároveň prichádzajú aj s vlastnými nápadmi, ktoré hru obohacujú, ale bohužiaľ na istých miestach to celé zbytočne predlžujú, čo vedie k frustrácii. Teraz nehovorím o dĺžke hry- tá je náhodou veľmi krátka- ale o leveloch, ktoré autori vymysleli kompletne sami alebo o známych scénach z filmu, ktoré niekedy až zbytočne predlžovali. Zoberme si napríklad scénu, keď sa Neo s Trinity ocitnú v miestnosti s krásnymi hrubými stĺpmi z ktorých za chvíľu veľa nezostane kvôli efektnej prestrelke so „silami zákona.“ Neo s Trinity stoja v strede miestnosti a vy sa môžete pustiť do rúbania(či už so samopalom alebo päsťami). Ale je tu problém...ako na potvoru to práve v tejto pasáži seká ako moja kopírka, takže až také bezstarostné to nebude, ale vy si poviete“ to sa ešte dá, cez to sa ešte ponesiem.“ Po chvíli zápas ustane, a vy už čakáte kedy pôjde Neo s Trinity do výťahu, ale čo nevidieť- výťah je už obsadený- ďalšia tlupa chlapíkov vo vestách čaká len na vás... Normálne by ste boli z toho prívalu vojačikov šťastný, ale keď to už začína sekať tak neznesiteľne ako v tej chvíli, poviete si, že jedna vlna by kľudne stačila. A keď príde ešte tretia a vy si spomeniete, že to vlastne máte na čas(kvôli Morpheusovi), už je po zážitku. Čím som začal tento odstavec? Dobré vlastnosti? Aha, akosi mi to zase nevyšlo...
Neplánoval som túto hru tak zhanobiť, ale keď ona má toľko záporov, že o tom proste musím písať, čo by to bolo potom za recenziu?
Nechcem sa už zaplietať do vlastných slov, lebo zase skončím len pri tom, čo je na hre zlé. Poďme na rovinu. PoN je jedinečný, a je jedinečný práve svojim systémom súbojov, ktorý ma už na prvý pohľad ohúril. Všetky tie kombá, ktoré môže Neo(teda vy) vytvárať, kombinovať či blokovať sú jedným slovom fantastické. Naučíte Nea robiť vo vzduchu také veci, ktoré by nezvládol ani Chuck Norris (všetka česť). Je to slasť sledovať, ako Neo zobere do rúk nepriateľovu katanu, s jeho pomocou ju zabodne do ďalšieho, ktorý sa na neho valil zo zadu, následne dokončí nepriateľa číslo jeden odseknutím hlavy, a to je len začiatok kombinovania. Predstavte si, ako sa Neo s katanou v ruke postaví do kruhu troch nepriateľov, každého pripraveného do útoku. Následná akcia vyzerá asi takto: Pomocou spomalenia času sa vyhne pästi prvého, strelí mu facku, zabodne katanu do druhého, vylepí tretiemu, skočí si späť pre meč, a celé to zakončí obrovským reznutím meča do všetkých troch naraz. V priebehu to vyzerá tak dokonale, že si určite zabudnete zatvoriť ústa. A k peknej akcii Neo ani nepotrebuje pomôcky- stačia vlastné päste- predstavte si ako zviaže dvoch úbožiakov, doskočí po tretieho a navzájom ich s prípadnou pomocou pästí prepletie ako hadov, nasleduje skopnutie, ktoré celú masu zloží ako červíkov. To sa proste musí vidieť!
Keď som sa už dostal k tomu bullet-timu, tak to s ním dokončím. Je fakt, že samotný bullet-time bol predsa len lepšie použitý v Max Paynovi, pretože v tejto hre to funguje trochu inak, a zároveň zložitejšie. Spomalenie času, ktoré sa tu nazýva focus, funguje ako akýsi „zlepšovák,“ pretože nielenže zväčší vašu silu, ale aj pomáha uhýbať sa útokom tak, aby ste odpovedali úderom zo zadu. Ťažko sa to vysvetľuje, lebo je to celé také zvláštne, ale každopádne si na focus určite rýchlo zvyknete a stane sa súčasťou takmer každého úderu, ktorý zasadíte. Veľkosť focusu je stále na obrazovke, hneď pod indikátorom vášho života. S tým je to tiež veľmi zaujímavé, pretože je niekedy väčší, inokedy menší, ale čo ma fakt nahnevalo, je jeho automatické zvyšovanie, čiže keď si chvíľku zabeháte, ste zdravý ako rybička. Vôbec sa mi nezdá, že by hra bola až taká ťažká, že by sa bez tejto funkcie nezaobišla, hlavne keď sa ešte všade naokolo povaľujú lekárničky.
Hovoril som o kombách, ale je už ťažšie ich predvádzať ako písať o nich. Prax je totiž niekedy až beštiálna. Ani zďaleka si nenahovárajte, že keď prejdete hru, budete vedieť excelentne a na počkanie zrážať protivníkov všetkými spôsobmi, ktoré sú zozbierané v celej hre. Podľa môjho osobného názoru je to až nemožné. Celé vytváranie kômb je totiž založené na ťukaní do ľavého a pravého tlačidla myšky, ťukanie do medzerníku, shiftu, ctrl-elka a ešte niečoho navyše. V živote by som nepovedal, koľko vecí sa z týchto približne piatich kláves dá vytvoriť. Aj keď vám hra pekne a postupne zadáva desiatky rôznych druhov špeciálnych úderov a kômb, len psychopat by si zapamätal naraz úplne všetky(a možno ešte Chuck). Keď sa mi podarilo odhaliť kombo v položke „extras“ s názvom The One, radšej som ho ani neskúšal. Štyri riadky plné pokynov na ťukanie toho-ktorého tlačidla myši, prekladanie medzerníkmi a shiftami sa mi zdali už priveľa. Ak chcete, môžete mi napísať a ja vám to pošlem, bol by som zvedavý, ako to celé vyzerá .
Ak mám ale hovoriť o ďalšom mínuse hry, sú to jej videá, alebo lepšie povedané „klipy,“ ktoré sú zostrihané zo všetkých troch filmov naraz, a vytvárajú neuveriteľný miš-maš(alebo ako to mám nazvať). Uvediem príklad: Neo sa rozpráva s veštkyňou, vzápätí sa bije v metre s agentom Smithom, seifer ochutnáva v reštaurácii jedlo, Neo sa uhýba guľkám ďalšieho agenta, morpheus sa pýta Trinity, či tomu už verí, zrazu Neo bojuje proti stovke agentov a tak to pokračuje v každom jednom videu. Môžem bez výčitiek povedať, že ani jedno nedáva zmysel...
Čo sa mi naopak páči, je zvuková stránka. Všetky guľky krásne počuť svišťať vo vzduchu, je dobre počuť každý kopanec. Celé to je totiž presne také isté ako vo filme, plus niečo navyše, ale to by ani nemuselo byť. Presne tak je to aj s levelmi, ktoré autori vymysleli sami. Je to pekné spestrenie, ale po čase nudí, a oveľa radšej som hral časti hry, ktoré sa aspoň zakladali na scénach z filmu(to sa netýka tréningových programov, ktoré si vždy rád zopakujem a patria k jednej z najlepších častí hry).
Keby som mal zhrnúť, ako dopadla hra celkovo, či sa to oplatí zahrať alebo nie, zase by som musel deliť hráčov na viac táborov: hra je určite pre milovníkov všetkého čo sa týka Matrixu, aj pre tých, čo sa radi odreagujú pri bezhlavom bití alebo strieľaní, ale nie je pre hráčov, ktorý sú nervózny keď všetko nejde tak, ako by malo(sekanie napríklad) a potrpia si na dobrú grafiku či poriadny príbeh(na to v ktorom desaťročí žijeme by sa za tú grafiku mal fakt niekto hanbiť, ale čo sa týka príbehu, na to sú aspon v tomto prípade filmy nie?).
Celkovo z toho vyplýva, že hra má viac záporov ako plusov, ale stačí jedna dobrá vlastnosť, aby vyvážila (skoro) všetky mínusy. Koniec koncov, táto hra je celá založená len na troch písmenách...
Plusy: -fantastické boje
-takmer nekonečné možnosti
-Neo!
Mínusy: -grafika
-na to ako to celé beží sú hardwarové požiadavky až príliš veľké
-hrozne zmixované animácie
-všelijaké menšie chybičky
-takmer nekonečné možnosti
-príliš krátke
Asi ste si už domysleli, že ak hru, v ktorej názve bude „Matrix“ niekedy uvedú na trh, musím ju mať. Mali ste pravdu. Nečakajte však od Path of Neo žiadnu ódu na výborne prepletený dej filmu či akýkoľvek dej vôbec. Dobrý príbeh, to, čo najčastejšie v hrách podvedome vyhľadávam v tejto hre neexistuje. A navyše je to hra podľa Matrixu. No pekne.
Keby som mal v nejakej recenzii jednou vetou alebo slovom povedať, o čom celá hra je, určite by som aspoň chvíľu rozmýšľal ako to správne sformulovať, no pri PoN si nemusím veľmi lámať hlavu. Jednoznačné heslo je BOJ. Boj, boj, boj, a ešte raz boj. Celá hra sa točí okolo týchto troch písmen, ktorými je doslova naplnená. Dobre vám radím- ak ste v PoNe čakali hocičo iné, ani si ho nenapaľujte,.... eee chcel som povedať nekupujte. Ale fakt, táto hra o ničom inom nie je, takže ak sa netešíte na nekonečné mlátenie, sekanie, rezanie, lámanie, ochrnutú pravú ruku a ktovie čo ešte, practe sa! Ale aj so všetkými chybami to určite oľutujete.
PoN má k bravúrnym bojom totiž ešte jedno veľké plus. Tú jedinečnú atmosféru, ktorú zažijete jedine keď utekáte ako o život v tmavej uličke k zvoniacemu telefónu a za vami sa ozve ten mrazivý hlas: „Mr. Anderson...“ Aj keby som to mal zažiť tisíc ráz, ten zážitok je niečo, prečo si rád vždy zapnem túto hru či pustím film.
Hra Matrix: Path of Neo sa začína na mieste, kde aj film- Neo spí pred svojím počítačom a zrazu...
„Wake up Neo. The Matrix has you.“
Teraz „na papieri“ to vyzerá veľmi sľubne, ale zážitok je iný. Tá grafika je proste hrozná, a keď si ešte vzpomeniem na niektoré časti hry kde to sekalo tak strašne že som to mal chuť vypnúť... Proste niektoré veci na tejto hre sú otrasné. Horšia grafika ako v Enter the Matrix a tie nároky... poznám ľudí, ktorý by kvôli tomuto na hru zanevreli.
Poďme ale konečne k tomu čo je na hre dobré- je tu krásne vidieť, ako sa autori snažia čerpať z filmu to najlepšie, a zároveň prichádzajú aj s vlastnými nápadmi, ktoré hru obohacujú, ale bohužiaľ na istých miestach to celé zbytočne predlžujú, čo vedie k frustrácii. Teraz nehovorím o dĺžke hry- tá je náhodou veľmi krátka- ale o leveloch, ktoré autori vymysleli kompletne sami alebo o známych scénach z filmu, ktoré niekedy až zbytočne predlžovali. Zoberme si napríklad scénu, keď sa Neo s Trinity ocitnú v miestnosti s krásnymi hrubými stĺpmi z ktorých za chvíľu veľa nezostane kvôli efektnej prestrelke so „silami zákona.“ Neo s Trinity stoja v strede miestnosti a vy sa môžete pustiť do rúbania(či už so samopalom alebo päsťami). Ale je tu problém...ako na potvoru to práve v tejto pasáži seká ako moja kopírka, takže až také bezstarostné to nebude, ale vy si poviete“ to sa ešte dá, cez to sa ešte ponesiem.“ Po chvíli zápas ustane, a vy už čakáte kedy pôjde Neo s Trinity do výťahu, ale čo nevidieť- výťah je už obsadený- ďalšia tlupa chlapíkov vo vestách čaká len na vás... Normálne by ste boli z toho prívalu vojačikov šťastný, ale keď to už začína sekať tak neznesiteľne ako v tej chvíli, poviete si, že jedna vlna by kľudne stačila. A keď príde ešte tretia a vy si spomeniete, že to vlastne máte na čas(kvôli Morpheusovi), už je po zážitku. Čím som začal tento odstavec? Dobré vlastnosti? Aha, akosi mi to zase nevyšlo...
Neplánoval som túto hru tak zhanobiť, ale keď ona má toľko záporov, že o tom proste musím písať, čo by to bolo potom za recenziu?
Nechcem sa už zaplietať do vlastných slov, lebo zase skončím len pri tom, čo je na hre zlé. Poďme na rovinu. PoN je jedinečný, a je jedinečný práve svojim systémom súbojov, ktorý ma už na prvý pohľad ohúril. Všetky tie kombá, ktoré môže Neo(teda vy) vytvárať, kombinovať či blokovať sú jedným slovom fantastické. Naučíte Nea robiť vo vzduchu také veci, ktoré by nezvládol ani Chuck Norris (všetka česť). Je to slasť sledovať, ako Neo zobere do rúk nepriateľovu katanu, s jeho pomocou ju zabodne do ďalšieho, ktorý sa na neho valil zo zadu, následne dokončí nepriateľa číslo jeden odseknutím hlavy, a to je len začiatok kombinovania. Predstavte si, ako sa Neo s katanou v ruke postaví do kruhu troch nepriateľov, každého pripraveného do útoku. Následná akcia vyzerá asi takto: Pomocou spomalenia času sa vyhne pästi prvého, strelí mu facku, zabodne katanu do druhého, vylepí tretiemu, skočí si späť pre meč, a celé to zakončí obrovským reznutím meča do všetkých troch naraz. V priebehu to vyzerá tak dokonale, že si určite zabudnete zatvoriť ústa. A k peknej akcii Neo ani nepotrebuje pomôcky- stačia vlastné päste- predstavte si ako zviaže dvoch úbožiakov, doskočí po tretieho a navzájom ich s prípadnou pomocou pästí prepletie ako hadov, nasleduje skopnutie, ktoré celú masu zloží ako červíkov. To sa proste musí vidieť!
Keď som sa už dostal k tomu bullet-timu, tak to s ním dokončím. Je fakt, že samotný bullet-time bol predsa len lepšie použitý v Max Paynovi, pretože v tejto hre to funguje trochu inak, a zároveň zložitejšie. Spomalenie času, ktoré sa tu nazýva focus, funguje ako akýsi „zlepšovák,“ pretože nielenže zväčší vašu silu, ale aj pomáha uhýbať sa útokom tak, aby ste odpovedali úderom zo zadu. Ťažko sa to vysvetľuje, lebo je to celé také zvláštne, ale každopádne si na focus určite rýchlo zvyknete a stane sa súčasťou takmer každého úderu, ktorý zasadíte. Veľkosť focusu je stále na obrazovke, hneď pod indikátorom vášho života. S tým je to tiež veľmi zaujímavé, pretože je niekedy väčší, inokedy menší, ale čo ma fakt nahnevalo, je jeho automatické zvyšovanie, čiže keď si chvíľku zabeháte, ste zdravý ako rybička. Vôbec sa mi nezdá, že by hra bola až taká ťažká, že by sa bez tejto funkcie nezaobišla, hlavne keď sa ešte všade naokolo povaľujú lekárničky.
Hovoril som o kombách, ale je už ťažšie ich predvádzať ako písať o nich. Prax je totiž niekedy až beštiálna. Ani zďaleka si nenahovárajte, že keď prejdete hru, budete vedieť excelentne a na počkanie zrážať protivníkov všetkými spôsobmi, ktoré sú zozbierané v celej hre. Podľa môjho osobného názoru je to až nemožné. Celé vytváranie kômb je totiž založené na ťukaní do ľavého a pravého tlačidla myšky, ťukanie do medzerníku, shiftu, ctrl-elka a ešte niečoho navyše. V živote by som nepovedal, koľko vecí sa z týchto približne piatich kláves dá vytvoriť. Aj keď vám hra pekne a postupne zadáva desiatky rôznych druhov špeciálnych úderov a kômb, len psychopat by si zapamätal naraz úplne všetky(a možno ešte Chuck). Keď sa mi podarilo odhaliť kombo v položke „extras“ s názvom The One, radšej som ho ani neskúšal. Štyri riadky plné pokynov na ťukanie toho-ktorého tlačidla myši, prekladanie medzerníkmi a shiftami sa mi zdali už priveľa. Ak chcete, môžete mi napísať a ja vám to pošlem, bol by som zvedavý, ako to celé vyzerá .
Ak mám ale hovoriť o ďalšom mínuse hry, sú to jej videá, alebo lepšie povedané „klipy,“ ktoré sú zostrihané zo všetkých troch filmov naraz, a vytvárajú neuveriteľný miš-maš(alebo ako to mám nazvať). Uvediem príklad: Neo sa rozpráva s veštkyňou, vzápätí sa bije v metre s agentom Smithom, seifer ochutnáva v reštaurácii jedlo, Neo sa uhýba guľkám ďalšieho agenta, morpheus sa pýta Trinity, či tomu už verí, zrazu Neo bojuje proti stovke agentov a tak to pokračuje v každom jednom videu. Môžem bez výčitiek povedať, že ani jedno nedáva zmysel...
Čo sa mi naopak páči, je zvuková stránka. Všetky guľky krásne počuť svišťať vo vzduchu, je dobre počuť každý kopanec. Celé to je totiž presne také isté ako vo filme, plus niečo navyše, ale to by ani nemuselo byť. Presne tak je to aj s levelmi, ktoré autori vymysleli sami. Je to pekné spestrenie, ale po čase nudí, a oveľa radšej som hral časti hry, ktoré sa aspoň zakladali na scénach z filmu(to sa netýka tréningových programov, ktoré si vždy rád zopakujem a patria k jednej z najlepších častí hry).
Keby som mal zhrnúť, ako dopadla hra celkovo, či sa to oplatí zahrať alebo nie, zase by som musel deliť hráčov na viac táborov: hra je určite pre milovníkov všetkého čo sa týka Matrixu, aj pre tých, čo sa radi odreagujú pri bezhlavom bití alebo strieľaní, ale nie je pre hráčov, ktorý sú nervózny keď všetko nejde tak, ako by malo(sekanie napríklad) a potrpia si na dobrú grafiku či poriadny príbeh(na to v ktorom desaťročí žijeme by sa za tú grafiku mal fakt niekto hanbiť, ale čo sa týka príbehu, na to sú aspon v tomto prípade filmy nie?).
Celkovo z toho vyplýva, že hra má viac záporov ako plusov, ale stačí jedna dobrá vlastnosť, aby vyvážila (skoro) všetky mínusy. Koniec koncov, táto hra je celá založená len na troch písmenách...
Plusy: -fantastické boje
-takmer nekonečné možnosti
-Neo!
Mínusy: -grafika
-na to ako to celé beží sú hardwarové požiadavky až príliš veľké
-hrozne zmixované animácie
-všelijaké menšie chybičky
-takmer nekonečné možnosti
-príliš krátke
napísal Latec 3.6.2007
Páči sa mi!
7.0
MATRIX: PATH OF NEO
PC
PS2 Xbox Vývoj: Atari / Shiny Entertainment Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|