Matrix: Path of Neo

Ak existuje nejaká hra, alebo film, do ktorého som totálny, ale totálny fanatik a blázon, je to môj milovaný Matrix. O revolučnom príbehu, nevídaných sci-fi efektoch( a berte to tak že to bolo ešte v devedesiatom deviatom) a kultu, ktorý je dnes známy hádam už každému čo sa aspoň trošičku zaujíma o film ako taký už ani nebudem rozprávať, lebo príbeh tohto filmu už určite poznáte.

PC
pridal Latec 3.6.2007 o 11:20 pod používateľské recenzie

7.0


Ak existuje nejaká hra, alebo film, do ktorého som totálny, ale totálny fanatik a blázon, je to môj milovaný Matrix. O revolučnom príbehu, nevídaných sci-fi efektoch( a berte to tak že to bolo ešte v devedesiatom deviatom) a kultu, ktorý je dnes známy hádam už každému čo sa aspoň trošičku zaujíma o film ako taký už ani nebudem rozprávať, lebo príbeh tohto filmu už určite poznáte. A ak mi chcete nahovárať že ste ešte nepočuli o Matrixe, červenej a modrej pilulke, čiernych okuliaroch na holej hlave Lawrenca Fishbourna a vyvolenom, choďte mi z očí, neznášam klamárov.

Asi ste si už domysleli, že ak hru, v ktorej názve bude „Matrix“ niekedy uvedú na trh, musím ju mať. Mali ste pravdu. Nečakajte však od Path of Neo žiadnu ódu na výborne prepletený dej filmu či akýkoľvek dej vôbec. Dobrý príbeh, to, čo najčastejšie v hrách podvedome vyhľadávam v tejto hre neexistuje. A navyše je to hra podľa Matrixu. No pekne.

Keby som mal v nejakej recenzii jednou vetou alebo slovom povedať, o čom celá hra je, určite by som aspoň chvíľu rozmýšľal ako to správne sformulovať, no pri PoN si nemusím veľmi lámať hlavu. Jednoznačné heslo je BOJ. Boj, boj, boj, a ešte raz boj. Celá hra sa točí okolo týchto troch písmen, ktorými je doslova naplnená. Dobre vám radím- ak ste v PoNe čakali hocičo iné, ani si ho nenapaľujte,.... eee chcel som povedať nekupujte. Ale fakt, táto hra o ničom inom nie je, takže ak sa netešíte na nekonečné mlátenie, sekanie, rezanie, lámanie, ochrnutú pravú ruku a ktovie čo ešte, practe sa! Ale aj so všetkými chybami to určite oľutujete.

PoN má k bravúrnym bojom totiž ešte jedno veľké plus. Tú jedinečnú atmosféru, ktorú zažijete jedine keď utekáte ako o život v tmavej uličke k zvoniacemu telefónu a za vami sa ozve ten mrazivý hlas: „Mr. Anderson...“ Aj keby som to mal zažiť tisíc ráz, ten zážitok je niečo, prečo si rád vždy zapnem túto hru či pustím film.

Hra Matrix: Path of Neo sa začína na mieste, kde aj film- Neo spí pred svojím počítačom a zrazu...

„Wake up Neo. The Matrix has you.“
Teraz „na papieri“ to vyzerá veľmi sľubne, ale zážitok je iný. Tá grafika je proste hrozná, a keď si ešte vzpomeniem na niektoré časti hry kde to sekalo tak strašne že som to mal chuť vypnúť... Proste niektoré veci na tejto hre sú otrasné. Horšia grafika ako v Enter the Matrix a tie nároky... poznám ľudí, ktorý by kvôli tomuto na hru zanevreli.

Poďme ale konečne k tomu čo je na hre dobré- je tu krásne vidieť, ako sa autori snažia čerpať z filmu to najlepšie, a zároveň prichádzajú aj s vlastnými nápadmi, ktoré hru obohacujú, ale bohužiaľ na istých miestach to celé zbytočne predlžujú, čo vedie k frustrácii. Teraz nehovorím o dĺžke hry- tá je náhodou veľmi krátka- ale o leveloch, ktoré autori vymysleli kompletne sami alebo o známych scénach z filmu, ktoré niekedy až zbytočne predlžovali. Zoberme si napríklad scénu, keď sa Neo s Trinity ocitnú v miestnosti s krásnymi hrubými stĺpmi z ktorých za chvíľu veľa nezostane kvôli efektnej prestrelke so „silami zákona.“ Neo s Trinity stoja v strede miestnosti a vy sa môžete pustiť do rúbania(či už so samopalom alebo päsťami). Ale je tu problém...ako na potvoru to práve v tejto pasáži seká ako moja kopírka, takže až také bezstarostné to nebude, ale vy si poviete“ to sa ešte dá, cez to sa ešte ponesiem.“ Po chvíli zápas ustane, a vy už čakáte kedy pôjde Neo s Trinity do výťahu, ale čo nevidieť- výťah je už obsadený- ďalšia tlupa chlapíkov vo vestách čaká len na vás... Normálne by ste boli z toho prívalu vojačikov šťastný, ale keď to už začína sekať tak neznesiteľne ako v tej chvíli, poviete si, že jedna vlna by kľudne stačila. A keď príde ešte tretia a vy si spomeniete, že to vlastne máte na čas(kvôli Morpheusovi), už je po zážitku. Čím som začal tento odstavec? Dobré vlastnosti? Aha, akosi mi to zase nevyšlo...

Neplánoval som túto hru tak zhanobiť, ale keď ona má toľko záporov, že o tom proste musím písať, čo by to bolo potom za recenziu?

Nechcem sa už zaplietať do vlastných slov, lebo zase skončím len pri tom, čo je na hre zlé. Poďme na rovinu. PoN je jedinečný, a je jedinečný práve svojim systémom súbojov, ktorý ma už na prvý pohľad ohúril. Všetky tie kombá, ktoré môže Neo(teda vy) vytvárať, kombinovať či blokovať sú jedným slovom fantastické. Naučíte Nea robiť vo vzduchu také veci, ktoré by nezvládol ani Chuck Norris (všetka česť). Je to slasť sledovať, ako Neo zobere do rúk nepriateľovu katanu, s jeho pomocou ju zabodne do ďalšieho, ktorý sa na neho valil zo zadu, následne dokončí nepriateľa číslo jeden odseknutím hlavy, a to je len začiatok kombinovania. Predstavte si, ako sa Neo s katanou v ruke postaví do kruhu troch nepriateľov, každého pripraveného do útoku. Následná akcia vyzerá asi takto: Pomocou spomalenia času sa vyhne pästi prvého, strelí mu facku, zabodne katanu do druhého, vylepí tretiemu, skočí si späť pre meč, a celé to zakončí obrovským reznutím meča do všetkých troch naraz. V priebehu to vyzerá tak dokonale, že si určite zabudnete zatvoriť ústa. A k peknej akcii Neo ani nepotrebuje pomôcky- stačia vlastné päste- predstavte si ako zviaže dvoch úbožiakov, doskočí po tretieho a navzájom ich s prípadnou pomocou pästí prepletie ako hadov, nasleduje skopnutie, ktoré celú masu zloží ako červíkov. To sa proste musí vidieť!

Keď som sa už dostal k tomu bullet-timu, tak to s ním dokončím. Je fakt, že samotný bullet-time bol predsa len lepšie použitý v Max Paynovi, pretože v tejto hre to funguje trochu inak, a zároveň zložitejšie. Spomalenie času, ktoré sa tu nazýva focus, funguje ako akýsi „zlepšovák,“ pretože nielenže zväčší vašu silu, ale aj pomáha uhýbať sa útokom tak, aby ste odpovedali úderom zo zadu. Ťažko sa to vysvetľuje, lebo je to celé také zvláštne, ale každopádne si na focus určite rýchlo zvyknete a stane sa súčasťou takmer každého úderu, ktorý zasadíte. Veľkosť focusu je stále na obrazovke, hneď pod indikátorom vášho života. S tým je to tiež veľmi zaujímavé, pretože je niekedy väčší, inokedy menší, ale čo ma fakt nahnevalo, je jeho automatické zvyšovanie, čiže keď si chvíľku zabeháte, ste zdravý ako rybička. Vôbec sa mi nezdá, že by hra bola až taká ťažká, že by sa bez tejto funkcie nezaobišla, hlavne keď sa ešte všade naokolo povaľujú lekárničky.

Hovoril som o kombách, ale je už ťažšie ich predvádzať ako písať o nich. Prax je totiž niekedy až beštiálna. Ani zďaleka si nenahovárajte, že keď prejdete hru, budete vedieť excelentne a na počkanie zrážať protivníkov všetkými spôsobmi, ktoré sú zozbierané v celej hre. Podľa môjho osobného názoru je to až nemožné. Celé vytváranie kômb je totiž založené na ťukaní do ľavého a pravého tlačidla myšky, ťukanie do medzerníku, shiftu, ctrl-elka a ešte niečoho navyše. V živote by som nepovedal, koľko vecí sa z týchto približne piatich kláves dá vytvoriť. Aj keď vám hra pekne a postupne zadáva desiatky rôznych druhov špeciálnych úderov a kômb, len psychopat by si zapamätal naraz úplne všetky(a možno ešte Chuck). Keď sa mi podarilo odhaliť kombo v položke „extras“ s názvom The One, radšej som ho ani neskúšal. Štyri riadky plné pokynov na ťukanie toho-ktorého tlačidla myši, prekladanie medzerníkmi a shiftami sa mi zdali už priveľa. Ak chcete, môžete mi napísať a ja vám to pošlem, bol by som zvedavý, ako to celé vyzerá .

Ak mám ale hovoriť o ďalšom mínuse hry, sú to jej videá, alebo lepšie povedané „klipy,“ ktoré sú zostrihané zo všetkých troch filmov naraz, a vytvárajú neuveriteľný miš-maš(alebo ako to mám nazvať). Uvediem príklad: Neo sa rozpráva s veštkyňou, vzápätí sa bije v metre s agentom Smithom, seifer ochutnáva v reštaurácii jedlo, Neo sa uhýba guľkám ďalšieho agenta, morpheus sa pýta Trinity, či tomu už verí, zrazu Neo bojuje proti stovke agentov a tak to pokračuje v každom jednom videu. Môžem bez výčitiek povedať, že ani jedno nedáva zmysel...

Čo sa mi naopak páči, je zvuková stránka. Všetky guľky krásne počuť svišťať vo vzduchu, je dobre počuť každý kopanec. Celé to je totiž presne také isté ako vo filme, plus niečo navyše, ale to by ani nemuselo byť. Presne tak je to aj s levelmi, ktoré autori vymysleli sami. Je to pekné spestrenie, ale po čase nudí, a oveľa radšej som hral časti hry, ktoré sa aspoň zakladali na scénach z filmu(to sa netýka tréningových programov, ktoré si vždy rád zopakujem a patria k jednej z najlepších častí hry).

Keby som mal zhrnúť, ako dopadla hra celkovo, či sa to oplatí zahrať alebo nie, zase by som musel deliť hráčov na viac táborov: hra je určite pre milovníkov všetkého čo sa týka Matrixu, aj pre tých, čo sa radi odreagujú pri bezhlavom bití alebo strieľaní, ale nie je pre hráčov, ktorý sú nervózny keď všetko nejde tak, ako by malo(sekanie napríklad) a potrpia si na dobrú grafiku či poriadny príbeh(na to v ktorom desaťročí žijeme by sa za tú grafiku mal fakt niekto hanbiť, ale čo sa týka príbehu, na to sú aspon v tomto prípade filmy nie?).

Celkovo z toho vyplýva, že hra má viac záporov ako plusov, ale stačí jedna dobrá vlastnosť, aby vyvážila (skoro) všetky mínusy. Koniec koncov, táto hra je celá založená len na troch písmenách...

Plusy: -fantastické boje
-takmer nekonečné možnosti
-Neo!

Mínusy: -grafika
-na to ako to celé beží sú hardwarové požiadavky až príliš veľké
-hrozne zmixované animácie
-všelijaké menšie chybičky
-takmer nekonečné možnosti
-príliš krátke

napísal Latec 3.6.2007



Páči sa mi!

7.0
MATRIX: PATH OF NEO

PC
PS2
Xbox

Vývoj: Atari / Shiny Entertainment
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 17.11. 2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28194)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk