World in Conflict |
Studená vojna nikdy nemala vypuknúť v ozbrojený vojnový konflikt. Nemala...
PC
pridal H.A.W.K 14.8.2008 o 12:26 pod používateľské recenzie
9.7
Studejná vojna nikdy nemala vypuknúť v ozbrojený vojnový konflikt. Nemala...
Nikdy som moc nemal v obľube stratégie kde si nebudujem vlastnú základňu a nezhromažďujem suroviny. Minulý rok som vďaka sectoru testoval MP Betu. No už vtedy som vedel že toto bude hra ktorá prirastie k môjmu srdcu. To sa aj stalo, preto by som ju chcel priblížiť detailnejšie aj vám.
Najprv si pozrime najsilnejší ťahák ktorým je nepochybne Multiplayer. Na výber sa naskytajú 3 bojové strany: USA, NATO, ZSSR (záleží od mapy buď USA vs. ZSSR alebo NATO vs. ZSSR). Strany majú rovnaké jednotky líšiace sa len vzhľadom a v niektorých prípadoch schopnosťami. Jednotka má poväčšine 2 schopnosti a to ako útočnú tak aj obrannú. Napríklad obrnený transportér M2A1 Bradley dokáže po nepriateľskom cieli vrhnúť protitankovú raketu TOW a neskôr sám nad seba vystreliť dymový granát ktorý ho dokáže skryť pred útočiacimi nepriateľmi. Zopár jednotiek má len 1 schopnosť a to obrannú alebo útočnú. Posily si na bojisko pripravujeme letecky. Na nákup nám slúžia body ktorých ma každý hráč 6000. Body minuté na jednotku sa odpočítajú a za 20 sekúnd na vami vyznačené pristávacie miesto doletí lietadlo a celý náklad zhodí s padákmi. V hre nájdeme 4 zamerania boja: Pechota, Ťažká technika, Letectvo, Podpora.
Pechota: Zahrňuje transportéry a pechotu.
Ťažká technika: Nájdeme tu tanky, obrnené transportéry.
Letectvo: Zameriava sa na útočné, transportné a prieskumné helikoptéry.
Podpora: Obsahuje delostrelectvo, opravárenské a protiletecké vozy.
Jednotky sa dajú nakupovať aj z iného odvetvia než je to vaše no len v zmenšenej ponuke a neprimerane drahé.
Nečakajte úspechy vo vašej kariére bez toho, že by ste kombinovali jednotky. Pechota, ako najsilnejšia jednotka hry je zároveň aj najzraniteľnejšiou a nedokáže bez neustáleho pohybu, krytia sa v lese alebo v budovách prežiť. No ani nieje dokonale chránená pred chemickým útokom či napalmom. Ďalej napríklad tanky ktoré sú najefektívnejšou pozemnou jednotkou, dokážu síce odrovnať skoro každý pozemný cieľ z diaľky ale proti letectvu sú bezbranné. No ak tanky skombinujete s protileteckými vozmi, stanú sa obávanou kombináciou. Ani toto kombo však nieje večné keďže protiletecké vozy sa dajú ľahko odstreliť z diaľky delostrelectvom a potom je už cesta pre vrtuľníky voľná. Už spomínané letectvo je tiež veľmi nápomocné pre pozemné jednotky, no treba si dávať pozor na protileteckú obranu. Taktiež je za letectvo nemožné obsadiť vztyčné body. Pokračujeme taktickou podporou do ktorej body získavame za ničenie nepriateľských cieľov, opravovanie priateľských vozidiel, obsadzovanie vztyčných bodov a ich neskoršie opevňovanie. Body taktickej podpory je možno využiť v 3 odvetviach.
Podporné: Vojenské výsadky, letecké priezkumy, opravovanie mostov.
Presné: Zahrňuje všetky druhy náletov od napalmu cez protitankové až po chemické nálety.
Masové: Veľkoplošné útoky od delostrelectva, bombardovania kobercovým náletom až po taktickú nukleárnu strelu.
Po zadaní miesta kam ma taktitcký útok udrieť, je nutné čakať istý čas. Preto je plánovanie a predpokladanie pohybu nepriateľa nevyhnutnosťou. Taktiež je užitočné preskúmať istú časť územia s leteckým prieskumom kde je možné nájsť skrýtú nepriateľskú artilériu ktorú potom jednoducho odstrelíme protitankovým náletom, ďalekonosným delostrelectvom alebo bombou. To je už na vás.
Multiplayer ďalej ponúka 3 herné módy v 24 mapách, pričom každá mapa má svoj vyhradený mód.
Domination: V tejto hre ide o obsadzovanie vztyčných bodov. Strana ktorá vlastní viacero vztyčných bodov dostáva percentá ktoré na konci časomiery kola rozhodnú o víťaznej strane. No pokiaľ ešte pred skončením času kola dosiahne strana 100% vyhráva automaticky.
Tug of War: Ide o akési zatláčanie nepriateľa na jeho stranu. Úlohou je obsadiť istý počet bodov v jednej rovine mapy a tým posúvame nepriateľa na jeho polovičku. Vyhráva strana ktorá dokázala viacej zatlačiť nepriateľa.
Assault: Nakoniec je tu mód hrajúci sa na 2 kolá. V prvom kole jedna zo strán útočí a druhá bráni svoje checkpointy. Dokopy je ich 8 a každý z nich obsahuje 2 body ktoré je treba ovládnuť v tom istom čase. Ovládnutie splní podmienky ak je na oboch bodoch aspoň 1 pozemná jednotka a žiadny nepriateľ. Vyhráva strana ktorá dokáže dobiť viacej checkpointov nepriateľa.
Celá hra viacerých hráčov ide cez server Massgate ktorý zaznamenáva každú vašu hru vďaka čomu sa naskytá možnosť pohybovania sa v celosvetovom rebríčku hráčov, odomykanie medialí, stúpanie ranku štatistiky zničených a povolaných jednotiek, počet zvrhnutých atomových bômb a mnoho ďaľsieho. Systém podporuje aj klany ktoré majú ako hráči rovnako svoj rebríček. Komunikácia hráčov je premyslená, hra podporuje systém dorozumievania sa cez mikrofón, použivanie tagov na poprosenie pomoci od spoluhráča. Mimo hru je možné pridávať friendov a chatovat si s nimi cez whispi alebo priamo na chatovacom kanáli.
Po silnom multiplayeri som čakal poslabšiu kampaň. No bol som milo prekvapený. Kampaň začína ruskou inváziou v Seattle-i a neskorším ústupom amerických vojsk až po mestečko Cascade Falls. Po misii v Cascade Falls sa premiestnime 2 mesiace dozadu do Európy kde rusi začali inváziu skôr ako v amerike. Budete bojovať vo Francúzsku, Nórsku a zájdete si aj na výlet do srdca ZSSR. Neskôr sa vrátite späť do Štátov, a vyženiete rusov. Kampaň prejdete ako poručík Parker s vašimi spoločníkmi Bannonom a Webbom pod vedením plukovníka Sawyera. Koniec príbehu napovedá že by sme mali čakať pokračovanie.
Štýl kampane je samozrejme od MP odlišný. Budú sa uplatňovať scripty pre dotvorenie atmosféry, nebude si treba vyberať zamerania na typ jednotiek ale ich ponuka sa bude meniť podla misie.
AI je prepracovaná aj keď občas zakolíše ale toho čo jej treba vytknúť je minimálne.
Grafické spracovanie je jednou zo silných stránok hry. Explózie sú najkrajšie aké som mal zatiaľ možnosť vidieť v stratégií. Fyziku zaručuje Engine Havok. Vraky tankov sa pri náraze posúvajú, kusy vrtuľníku nepadajú cez budovu ale sa po nej skĺznu, poprípade na nej ostanú. Strely sa vždy rozbijú o objekt na ktorý narazia takže nečakajte že budete strielať cez budovy, kopčeky, zem. Dokonca ak náhodou strela z artilérie trafí vrtuľník už mu toho veľa nezostane kedže v sekunde padá k zemi. V hre nájdu uplatnenie aj 2 monitory. Jeden vám poslúži ako veľká taktická mapa druhý na hranie.
Audio stránka sa teší rovnako veľmi kvalitnému spracovaniu. Výbuchy je počuť vo veľmi veľkej vzdialenosti a naopak tanky zase len zblízka. Dokonca pri úplnom priblížení k tanku počuť rozhovory posádky.
World in Conflict je hra na ktorú som dlho čakal. Poonúka pre mňa najlepší zážitok strategickej hry posledných rokov. Vždy sa môžete do stredu bojov zapojiť ako rovnocenný súper. Nečakajte že môžete vyhrať celú bitku sami, týmová spolupráca je kľúčom k úspechu.
Plusy
Grafické spracovanie
Atmosféra
Možnosť okamžitého zapojenia sa do akcie
Kampaň
Mínusy
Občasné zakolísanie AI
Menšie framedropy
Chýba kampaň za ZSSR
Nikdy som moc nemal v obľube stratégie kde si nebudujem vlastnú základňu a nezhromažďujem suroviny. Minulý rok som vďaka sectoru testoval MP Betu. No už vtedy som vedel že toto bude hra ktorá prirastie k môjmu srdcu. To sa aj stalo, preto by som ju chcel priblížiť detailnejšie aj vám.
Najprv si pozrime najsilnejší ťahák ktorým je nepochybne Multiplayer. Na výber sa naskytajú 3 bojové strany: USA, NATO, ZSSR (záleží od mapy buď USA vs. ZSSR alebo NATO vs. ZSSR). Strany majú rovnaké jednotky líšiace sa len vzhľadom a v niektorých prípadoch schopnosťami. Jednotka má poväčšine 2 schopnosti a to ako útočnú tak aj obrannú. Napríklad obrnený transportér M2A1 Bradley dokáže po nepriateľskom cieli vrhnúť protitankovú raketu TOW a neskôr sám nad seba vystreliť dymový granát ktorý ho dokáže skryť pred útočiacimi nepriateľmi. Zopár jednotiek má len 1 schopnosť a to obrannú alebo útočnú. Posily si na bojisko pripravujeme letecky. Na nákup nám slúžia body ktorých ma každý hráč 6000. Body minuté na jednotku sa odpočítajú a za 20 sekúnd na vami vyznačené pristávacie miesto doletí lietadlo a celý náklad zhodí s padákmi. V hre nájdeme 4 zamerania boja: Pechota, Ťažká technika, Letectvo, Podpora.
Pechota: Zahrňuje transportéry a pechotu.
Ťažká technika: Nájdeme tu tanky, obrnené transportéry.
Letectvo: Zameriava sa na útočné, transportné a prieskumné helikoptéry.
Podpora: Obsahuje delostrelectvo, opravárenské a protiletecké vozy.
Jednotky sa dajú nakupovať aj z iného odvetvia než je to vaše no len v zmenšenej ponuke a neprimerane drahé.
Nečakajte úspechy vo vašej kariére bez toho, že by ste kombinovali jednotky. Pechota, ako najsilnejšia jednotka hry je zároveň aj najzraniteľnejšiou a nedokáže bez neustáleho pohybu, krytia sa v lese alebo v budovách prežiť. No ani nieje dokonale chránená pred chemickým útokom či napalmom. Ďalej napríklad tanky ktoré sú najefektívnejšou pozemnou jednotkou, dokážu síce odrovnať skoro každý pozemný cieľ z diaľky ale proti letectvu sú bezbranné. No ak tanky skombinujete s protileteckými vozmi, stanú sa obávanou kombináciou. Ani toto kombo však nieje večné keďže protiletecké vozy sa dajú ľahko odstreliť z diaľky delostrelectvom a potom je už cesta pre vrtuľníky voľná. Už spomínané letectvo je tiež veľmi nápomocné pre pozemné jednotky, no treba si dávať pozor na protileteckú obranu. Taktiež je za letectvo nemožné obsadiť vztyčné body. Pokračujeme taktickou podporou do ktorej body získavame za ničenie nepriateľských cieľov, opravovanie priateľských vozidiel, obsadzovanie vztyčných bodov a ich neskoršie opevňovanie. Body taktickej podpory je možno využiť v 3 odvetviach.
Podporné: Vojenské výsadky, letecké priezkumy, opravovanie mostov.
Presné: Zahrňuje všetky druhy náletov od napalmu cez protitankové až po chemické nálety.
Masové: Veľkoplošné útoky od delostrelectva, bombardovania kobercovým náletom až po taktickú nukleárnu strelu.
Po zadaní miesta kam ma taktitcký útok udrieť, je nutné čakať istý čas. Preto je plánovanie a predpokladanie pohybu nepriateľa nevyhnutnosťou. Taktiež je užitočné preskúmať istú časť územia s leteckým prieskumom kde je možné nájsť skrýtú nepriateľskú artilériu ktorú potom jednoducho odstrelíme protitankovým náletom, ďalekonosným delostrelectvom alebo bombou. To je už na vás.
Multiplayer ďalej ponúka 3 herné módy v 24 mapách, pričom každá mapa má svoj vyhradený mód.
Domination: V tejto hre ide o obsadzovanie vztyčných bodov. Strana ktorá vlastní viacero vztyčných bodov dostáva percentá ktoré na konci časomiery kola rozhodnú o víťaznej strane. No pokiaľ ešte pred skončením času kola dosiahne strana 100% vyhráva automaticky.
Tug of War: Ide o akési zatláčanie nepriateľa na jeho stranu. Úlohou je obsadiť istý počet bodov v jednej rovine mapy a tým posúvame nepriateľa na jeho polovičku. Vyhráva strana ktorá dokázala viacej zatlačiť nepriateľa.
Assault: Nakoniec je tu mód hrajúci sa na 2 kolá. V prvom kole jedna zo strán útočí a druhá bráni svoje checkpointy. Dokopy je ich 8 a každý z nich obsahuje 2 body ktoré je treba ovládnuť v tom istom čase. Ovládnutie splní podmienky ak je na oboch bodoch aspoň 1 pozemná jednotka a žiadny nepriateľ. Vyhráva strana ktorá dokáže dobiť viacej checkpointov nepriateľa.
Celá hra viacerých hráčov ide cez server Massgate ktorý zaznamenáva každú vašu hru vďaka čomu sa naskytá možnosť pohybovania sa v celosvetovom rebríčku hráčov, odomykanie medialí, stúpanie ranku štatistiky zničených a povolaných jednotiek, počet zvrhnutých atomových bômb a mnoho ďaľsieho. Systém podporuje aj klany ktoré majú ako hráči rovnako svoj rebríček. Komunikácia hráčov je premyslená, hra podporuje systém dorozumievania sa cez mikrofón, použivanie tagov na poprosenie pomoci od spoluhráča. Mimo hru je možné pridávať friendov a chatovat si s nimi cez whispi alebo priamo na chatovacom kanáli.
Po silnom multiplayeri som čakal poslabšiu kampaň. No bol som milo prekvapený. Kampaň začína ruskou inváziou v Seattle-i a neskorším ústupom amerických vojsk až po mestečko Cascade Falls. Po misii v Cascade Falls sa premiestnime 2 mesiace dozadu do Európy kde rusi začali inváziu skôr ako v amerike. Budete bojovať vo Francúzsku, Nórsku a zájdete si aj na výlet do srdca ZSSR. Neskôr sa vrátite späť do Štátov, a vyženiete rusov. Kampaň prejdete ako poručík Parker s vašimi spoločníkmi Bannonom a Webbom pod vedením plukovníka Sawyera. Koniec príbehu napovedá že by sme mali čakať pokračovanie.
Štýl kampane je samozrejme od MP odlišný. Budú sa uplatňovať scripty pre dotvorenie atmosféry, nebude si treba vyberať zamerania na typ jednotiek ale ich ponuka sa bude meniť podla misie.
AI je prepracovaná aj keď občas zakolíše ale toho čo jej treba vytknúť je minimálne.
Grafické spracovanie je jednou zo silných stránok hry. Explózie sú najkrajšie aké som mal zatiaľ možnosť vidieť v stratégií. Fyziku zaručuje Engine Havok. Vraky tankov sa pri náraze posúvajú, kusy vrtuľníku nepadajú cez budovu ale sa po nej skĺznu, poprípade na nej ostanú. Strely sa vždy rozbijú o objekt na ktorý narazia takže nečakajte že budete strielať cez budovy, kopčeky, zem. Dokonca ak náhodou strela z artilérie trafí vrtuľník už mu toho veľa nezostane kedže v sekunde padá k zemi. V hre nájdu uplatnenie aj 2 monitory. Jeden vám poslúži ako veľká taktická mapa druhý na hranie.
Audio stránka sa teší rovnako veľmi kvalitnému spracovaniu. Výbuchy je počuť vo veľmi veľkej vzdialenosti a naopak tanky zase len zblízka. Dokonca pri úplnom priblížení k tanku počuť rozhovory posádky.
World in Conflict je hra na ktorú som dlho čakal. Poonúka pre mňa najlepší zážitok strategickej hry posledných rokov. Vždy sa môžete do stredu bojov zapojiť ako rovnocenný súper. Nečakajte že môžete vyhrať celú bitku sami, týmová spolupráca je kľúčom k úspechu.
Plusy
Grafické spracovanie
Atmosféra
Možnosť okamžitého zapojenia sa do akcie
Kampaň
Mínusy
Občasné zakolísanie AI
Menšie framedropy
Chýba kampaň za ZSSR
napísal H.A.W.K 14.8.2008
Páči sa mi!
9.7
WORLD IN CONFLICT
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi Universal Games / Massive Entertainment Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|