F.E.A.R. |
PC
pridal wertigo 18.10.2008 o 13:51 pod používateľské recenzie
10
FEAR. First Encounter Assault Recon. Samotný názov nám ukazuje, že ide o hernú pecku. A ukazovanie názvu sa nemýli. Naozaj ide o perfektne prevedenú fps hru. V tejto recenzii prvý krát nebudem vytýkať, iba chváliť a opisovať. Od grafiky cez prostredie a zvuky po inteligenciu je všetko spravené na jedničku. Nádherné textury, efekty spestrujú celú hru a nikdy sa vám hra nebude zdať nudná, pretože sa budete kochať z grafiky a reálnosti celého prevedenia. Bavila ma hra Half-Life 2, aj Doom3 aj Quake 4, no na FEAR-a nemala podľa mňa ani jedna.
Grafika: No. Toto je veľké plus celej tejto hernej pecky. Pekne zaoblené tvary, žiadne pomalé renderovanie a vykresľovanie, nádherné efekty a prekrásne celé prostredie. V hre nečakajte osvetlené priestory a milé zľutovanie nad vami. Hra vám prinesie temné miesta, ktoré nebudú zasa až tak tmavé ako v Doom 3. Jasne, že napríklad kancelárie budú osvetlené, ale iba napríklad jednou stolnou lampou a tak. Nečakajte tam naozaj žiadne neóny na každom metri. Efekty sú prekrásne. Či už v priebehu normálneho hrania, alebo zapnutého Bullet Time-u. Pri bullet-time sa vám obraz zmení (farebnosťou) a efekty v ňom si vychutnáte ešte viac. Hra vás tým tak uchytí, že sa budete naozaj cítiť ako boss všetkých bossov a budú vám na chrbte naskakovať zimomriavky. Myslím, že sem by som mohol zahrnúť aj Fyziku. Fyzika je na tom veľmi dobre. Strela do ramena, vojak sa pekne otočí, ak už je vojak viac dostrieľaný, tak sa pekne chytí za nohu a tak pekné uskakuje dozadu a hľadá najbližšiu skrýš. Hodením granátu vojaka pekne odpálite tam, odkiaľ prišiel. Takže FEAR je na tom z pohľadu grafiky a fyziky na výbornú. 10/10.
Interface: Taktiež, je pekne designovo spracovaný. Máte prehľad v počte granátov, munície, zdravý a počte lekárničok a bullet-time-u. Niesu tam žiadne zbytočnosti, a je pekne jednoducho designovo spracovaný. Jednoduchosť tomu pridáva tú krásu. Žiadne čačky-mačky, ktoré by asi len všetko pokazili. Hodnotu vášho zdravia a kapacitu bullet-time-u si môžete zvyšovať. Ako? Počas hrania narazíte na dvoje rôzne injekčné striekačky. Modrú, ktorá vám zväčší kapacitu zdravia a žltú, ktorá zväčší kapacitu bullet-time-u. Aby to niekto nepochopil zle, v hre je tých striekačiek dosť nie iba dve. Takže interface hodnotím 10/10.
Hrateľnosť: Od začiatku na koniec. Vo FEAR-ovi si voľnosť neužijete. Väčšinu je to tak, že idete jednou cestou a niekedy sú dve cesty a cez tú druhú sa napojte na tú prvú. Ale v hre budete zaujatý všeličím iným a nie voľnosťou. Hra vás za srdce chytí hneď. Priláka bás zaujímavo prepracovaný príbeh, grafika, fyzika a efekty. V hre môžete púšťať a vypínať bullet-time. Po zapnutí si viac vychutnáte všetko na okolo. Perfektné efekty a pohyby vojakov. V tomto smere ide o naozaj prepracovanú hru. Ja hrateľnosť hodnotím 9/10.
Náročnosť a inteligencia: No tak toto ma v hre prekvapilo. Aby to niekto nepochopil zle, tak ma to milo prekvapilo. Takú inteligenciu, akú ma FEAR som nevidel v žiadnej hre. Vojaci sú veľmi múdry a to naozaj. Idete uličkou, jeden vojak vás uvidí, zahučí to ostatným, hneď sa zbehnú a skryjú. Potom na vás začnú páliť o sto šesť. No vy im zabehnete za stenu a čakáte na nich. Ibaže niesu debilný, vytiahnú granát a šmaria vám ho tam. Vy pustíte bullet-time a ustupujete a skočíte. Granát výbuch, vy si to vychutnáte, no to vychutnanie vás bude stáť skoro celé zdravie. Potom, kým sa postavíte zo zeme tam oni naletia a začnú vám to šiť do riti. Zabehnete, dáte si lekárničku a vybehnete na nich. Začnete strieľať so samopalom, a akonáhle jedného z nich dostrieľate, začne krívajúcim pohybom dozadu utekať, no ešte je taký drzí, že po vás strieľa. Potom ste pri čerpadle, ktoré je na malých podstavcoch, a medzi zemou a dolnou časťou čerpadla je 10 cm medzera. Príde vojak, čupne si, a začne vám strieľať popod čerpadlo do nôh. Toto bola krátka ukážka, ktorá sa mi naozaj stala a snáď vystihuje ich inteligenciu. Jasne, že viac prvkov, týkajúcich sa ich inteligencie v hre nájdete viac. Preto hodnotím náročnosť a inteligenciu 10/10.
Zvuky, Hudba a Zvukové Efekty: Začnem zvukovými efektmi. Príjemné zvuky zbraní, ktoré sú podľa mňa realisticky spracované vám dodajú takú väčšiu istotu a príjemnejší pocit počas hrania. Od pištoliek, cez samopaly a brokovnice po granáty sú zvuky na vysokej úrovni. Hudba vás sprevádza takmer celou hrou, isteže, iba keď si to situácia vyžaduje. Pri akčných prestrelkách vás sprevádza akčná hudba, no keď idete po tajuplnej chodbe, v ktorej vás niečo vyľaká, tak nepočujete nič, iba vlastné kroky. Hudba sa v hre strieda podľa situácie. Taktiež hodnotím 10/10.
Multiplayer: Multiplayer som nehral, takže nehodnotím.
Plusy: Grafika, efekty, zvuky, prepracovaný príbeh, inteligencia a možnosť bullet-time-u
Mínusy: Akurát tak nič
Minimálna konfigurácia: P4, 1.7 GHZ, 64Mb Ram na graf. karte, GeForce 4Ti, 5Gb HDD
Odporúčaná konfigurácia: P4 3GHZ, 256Mb Ram na graf. karte, GeForce 6600, 5Gb HDD
napísal wertigo 18.10.2008
Páči sa mi!
10
F.E.A.R.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|