Tomb Raider 10th Anniversary Edition |
Po Legend, Crystal Dynamics vzkriesili prvý diel Tomb Raidera. Boli úspešní?
PS2
pridal Raina Audron 19.12.2008 o 20:19 pod používateľské recenzie
8.5
Séria Tomb Raider už pomaly stratila svoje meno, po nepodarkoch ako TR Chronicles a Angel of Darkness, Lara Croft stratila svoje čaro. Eidos sa rozhodol pre rázny krok a TR dal do rúk vývojárom z Crystal Dynamics (tvorcovia Legacy of Kain). Po viac-menej úspešnom TR Legend nám naservírovali remake úspešného prvé dielu, keďže mala Lara už desiate výročie svojej existencie.
TRA vychádza z enginu Legend, takže mechanika hry ostala v podstate nezmenená. Znova sa potulujete po jaskyniach a hrobkách a máte za úlohu nájsť bájny artefakt Scion. TRA je narozdiel od Legend ladený menej akčne a viac strávite času riešením hádanok a hľadaním predmetov, čo len môžem privítať. CD sa snažili držať predlohy a výsledok je veľmi dobrý.
Navštívite všetky staré známy lokácie ako Peru, Egypt a Atlantídu. Zvlášť vydarené je Peru, ktoré má nezameniteľnú atmosféru a vizuálne vyzerá nádherne (vodopády a džungľa obzvlášť). V Egypte si zas užijete slnko, piesok a múmie, takže je to vcelku príjemná zmena prostredia. Záverečné levely na ostrove sú síce už o dosť skrátené a majú inú štruktúru ako tie pôvodné, ale na hrateľnosti to neuberá. Správne načasovanie skokov a rýchle sa zbavenie nepriateľov budete musieť proste zvládnuť, keď sa pod vami prepadá podlaha. Ako úvod slúži Larin dom, ktorý doznal zmien od Legend. Má väčšiu rozlohu, keďže máte prístup aj do záhrady, takže vám to takú hodinku zaberie.
Hudba je fajn, počas hry sa vám pripomenú klasické melódie, ale mohlo by jej byť o niečo viac. Zvuky sú veľmi dobré a podtrhujú izoláciu (žiadna neustála hudba v pozadí), takže sa cítite naozaj ako v hrobke.
Lara má znovu k dispozícii duo pištolí, brokovnicu a uzi. Medipacky môžete mať neobmedzené množstvo, čo však obmedzené je, je počet nábojov (napr. brokovnica má limit 40). Návrat hlási klasická podoba inventáru – kruh známy zo starších dielov. Crystal Dynamics implementovali do hry vystrelovací hák, ktorý funguje ako lano, a pomôže vám dostať sa na druhú stranu priepasti. Dá sa využiť i na behanie po stene (Prince of Persia pozdravuje). Hre bolo hlavne vyčítané obtiažne ovládanie háku, ale ja som s tým nejaké väčšie problémy nemala, vyžaduje to len trochu cviku, aby Lara skočila od steny do požadovaného smeru. Problémom hry je kamera. Ovládate je pravou páčkou, ale je zasadená príliš blízko postavy a párkrát sa stane, že nevidíte kam skáčete. Horšie to už je s kamerou počas boja. Lock-on funguje dobre, len že ak je nepriateľov viac a vy uskakujete pred ich útokmi, kamera úplne znemožňuje vidieť čo sa vlastne deje na obrazovke. Nepriateľov našťastie nie je nejak prehnane veľa, a autori pridali do hry takzvanú „adrenaline dodge“. Väčších nepriateľov streľbou nezabijete, ale najprv naplníte ich rage meter, a vtedy máte šancu urobiť adrenaline dodge – čas sa spomalí a keď v správny moment vystrelíte, tak potvoru zabijete jednou ranou. Problém je, že hra vám poriadne nevysvetlí a neukáže ako sa to robí, a tak sa vám to ani nemusí vydariť. Nováčikov to tak môže dosť odradiť, pretože je to je nesmierne dôležité pre zvládnutie bossov.
In-game videá sú ako v Legend interaktívne, takže po vzore God of War musíte stlačiť správne v ideálny okamih. Času na reakciu máte dosť a nehrozí, že by ste museli niektoré opakovať viackrát.
Ukladanie hry je vyriešené checkpointami, takže ak zomriete, vráti vás to na posledný, ktorý ste dosiahli. Niekedy je to trochu nepraktické, keď potrebujete hru vypnúť a checkpoint máte v nedohľadne, každopádne to pridáva na obtiažnosti hry. Na prvýkrát mi trvalo prejsť hru 12 hodín, kým som odomkla všetko, čo je vcelku slušné. Odomknúť môžete nové kostýmy, jeden bonusový level a info o postavách v hre. Celkovo je hra náročnejšia ako Legend, je menej akčná, máte viac pocit izolácie (žiadny Alister a Zip), takže ju môžem len odporučiť.
TRA vychádza z enginu Legend, takže mechanika hry ostala v podstate nezmenená. Znova sa potulujete po jaskyniach a hrobkách a máte za úlohu nájsť bájny artefakt Scion. TRA je narozdiel od Legend ladený menej akčne a viac strávite času riešením hádanok a hľadaním predmetov, čo len môžem privítať. CD sa snažili držať predlohy a výsledok je veľmi dobrý.
Navštívite všetky staré známy lokácie ako Peru, Egypt a Atlantídu. Zvlášť vydarené je Peru, ktoré má nezameniteľnú atmosféru a vizuálne vyzerá nádherne (vodopády a džungľa obzvlášť). V Egypte si zas užijete slnko, piesok a múmie, takže je to vcelku príjemná zmena prostredia. Záverečné levely na ostrove sú síce už o dosť skrátené a majú inú štruktúru ako tie pôvodné, ale na hrateľnosti to neuberá. Správne načasovanie skokov a rýchle sa zbavenie nepriateľov budete musieť proste zvládnuť, keď sa pod vami prepadá podlaha. Ako úvod slúži Larin dom, ktorý doznal zmien od Legend. Má väčšiu rozlohu, keďže máte prístup aj do záhrady, takže vám to takú hodinku zaberie.
Hudba je fajn, počas hry sa vám pripomenú klasické melódie, ale mohlo by jej byť o niečo viac. Zvuky sú veľmi dobré a podtrhujú izoláciu (žiadna neustála hudba v pozadí), takže sa cítite naozaj ako v hrobke.
Lara má znovu k dispozícii duo pištolí, brokovnicu a uzi. Medipacky môžete mať neobmedzené množstvo, čo však obmedzené je, je počet nábojov (napr. brokovnica má limit 40). Návrat hlási klasická podoba inventáru – kruh známy zo starších dielov. Crystal Dynamics implementovali do hry vystrelovací hák, ktorý funguje ako lano, a pomôže vám dostať sa na druhú stranu priepasti. Dá sa využiť i na behanie po stene (Prince of Persia pozdravuje). Hre bolo hlavne vyčítané obtiažne ovládanie háku, ale ja som s tým nejaké väčšie problémy nemala, vyžaduje to len trochu cviku, aby Lara skočila od steny do požadovaného smeru. Problémom hry je kamera. Ovládate je pravou páčkou, ale je zasadená príliš blízko postavy a párkrát sa stane, že nevidíte kam skáčete. Horšie to už je s kamerou počas boja. Lock-on funguje dobre, len že ak je nepriateľov viac a vy uskakujete pred ich útokmi, kamera úplne znemožňuje vidieť čo sa vlastne deje na obrazovke. Nepriateľov našťastie nie je nejak prehnane veľa, a autori pridali do hry takzvanú „adrenaline dodge“. Väčších nepriateľov streľbou nezabijete, ale najprv naplníte ich rage meter, a vtedy máte šancu urobiť adrenaline dodge – čas sa spomalí a keď v správny moment vystrelíte, tak potvoru zabijete jednou ranou. Problém je, že hra vám poriadne nevysvetlí a neukáže ako sa to robí, a tak sa vám to ani nemusí vydariť. Nováčikov to tak môže dosť odradiť, pretože je to je nesmierne dôležité pre zvládnutie bossov.
In-game videá sú ako v Legend interaktívne, takže po vzore God of War musíte stlačiť správne v ideálny okamih. Času na reakciu máte dosť a nehrozí, že by ste museli niektoré opakovať viackrát.
Ukladanie hry je vyriešené checkpointami, takže ak zomriete, vráti vás to na posledný, ktorý ste dosiahli. Niekedy je to trochu nepraktické, keď potrebujete hru vypnúť a checkpoint máte v nedohľadne, každopádne to pridáva na obtiažnosti hry. Na prvýkrát mi trvalo prejsť hru 12 hodín, kým som odomkla všetko, čo je vcelku slušné. Odomknúť môžete nové kostýmy, jeden bonusový level a info o postavách v hre. Celkovo je hra náročnejšia ako Legend, je menej akčná, máte viac pocit izolácie (žiadny Alister a Zip), takže ju môžem len odporučiť.
napísal Raina Audron 19.12.2008
Páči sa mi! (+1)
8.5
TOMB RAIDER 10TH ANNIVERSARY EDITION
PC
PS2 PSP Switch 2 Vývoj: Crystal Dynamics / Eidos Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|