Heavy Rain

Fantastické tech-demo tvorcov z Quantic Dream sa mení na realitu. Čoskoro tak budú vypočuté prosby tých, ktorí považujú Fahrenheit za svojú srdcovku.

PS3
pridal dickie 25.1.2009 o 14:05 pod používateľské preview

10


Fantastické tech-demo tvorcov z Quantic Dream sa mení na realitu. Čoskoro tak budú vypočuté prosby tých, ktorí považujú Fahrenheit za svojú srdcovku.

Písal sa koniec roka 2005 a na PC scéne sa objavil klenot s názvom Fahrenheit. Išlo o interaktívny thriller od týmu Quantic Dream a spoločnosti VU Games, který bol situovaný do súčasného New Yorku, kde se v krátkej dobe odohrala séria rituálnych vrážd. Tú poslednú spáchal Lucas Kane, prvá z hrateľných postáv.

Hra kombinovala v realtime 3D grafike klasický film s interaktivním thrillerem, ponúkla temnú a zamotanú príbehovú linku a nechala hráča v jej priebehu ovládať viacero postáv. To ako se hráč zachoval v koži jedné postavy, ovplyvnilo hranie za postavu inú.

Pred tým ako Quantic Dream zverejnil čokoľvek o pripravovanom pokračovaní Fahrenheitu, uvolnil ešte v roku 2006 medzi verejnosť svoje tech-demo, kde prezentoval technológiu, ktorá bude použitá v nasledujúcej hre. Pochybujem, že sa nájde ešte niekto, kto ho nevidel. Ale ak by predsa, rozhodne tak spravte ( https://www.imeem.com/allan/video/arPFFKug/heavy_rain_the_
casting/
).

To, čo vás určite upútalo, sú rozmanité emócie, ktorými prechádza na kastingu mladá, talentovaná herečka. Všetko sa začína s úsmevom a rozprávaní o šťastom živote, aby sme sa cez slzy a smútok dostali až k hnevu. K hnevu na toho, kto jej zničil vysnívaný život tým, že ju podvádza. A to všetko za sprievodu dokonalej huslovej symfónie. Hudobná zložka už vo Fahrenheit bola brilatná. Veď ju mal na svedomí Angelo Badalamenti, dvorný to skladateľ Davida Lyncha.

Po potvrdení, že Quantic Dream pracujú na duchovnom pokračovaní ich hitu Fahrenheit, sám David Cage (scenárista a režisér ) opísal Heavy Rain ako emocionálny thriller pre dospelých. Jeho cieľom je hráčom priniesť dokonalý zážitok prostredníctvo silno-emocionálneho príbehu. Ten sa nebude odvíjať tradične prostredníctvom prestrihových scén (inými slovami animačiek), ale prostredníctvom konania jednotlivých postáv. Davidov cieľ je jasný. Hráč nebude dej sledovať, hráč ho bude tvoriť.

Prvé na čo sa vývojári zamerali, je podstatné zdokonalenie grafiky. Treba toto tvrdenie však treba ihneď uviesť na pravú mieru, lebo väčšina ľudí si určite okamžite predstavila, že hra má snáď ambície súperiť s Crysis. Autori sa však zamerali na grafiku postáv, ich pohyb, ale hlavne na mimiku ich tvári. V drtivej väčšine hier pôsobia totiž postavy umelým dojmom. Poznáte napríklad tie umelohmotné dámy z výkladov ? Presne to mám na mysli. Cieľom Quantic Dream je tak zmazať rozdiel medzi živými hercami, a tými z nul a jedničiek.

Niektorý z vás viete, že Quantic Dream vlastní jedno z najlepšie vybavených štúdií na motion capturing. Také, o ktorom sa ostatným herným vývojarom môže len snívať (inak príjmy z jeho prenájmu budú asi väčšie ako príjmy z ich hier). No a v tomto štúdiu sa tento raz zamerali na motion capturing tváre. A ako tvrdí David, chceli zachytiť hlavne pohyby očí. Zatiaľ sú to práve oči, čo najviac odlišuje živých a digitálnych hercov. A tak v Quantic Dream vytvorili technológiu, ktorá umožňuje snímať ich pohyby na živých hercoch.

V októbri 2008 sme mali možnosť zhliadnuť to, o čom David celý ten čas rozprával, v nehrateľnom deme. Demo neprezentuje žiadnu časť z hry a bolo špeciálne vytvorené, aby presentovalo grafický vizuál , ale aj hernú mechaniku.

Hlavnou hrdinkou dema je žurnalistka Madison, ktorá sa vydáva do domu potencionálneho vraha viacerých žien. Jej pôvodný cieľ je trocha sa pomotať, spraviť zopár fotiek a rýchlo preč. V prvých momentoch tak Madison prichádza k domu a David vysvetluje prvé odlišnosti od ostatných hier. Pohyb postavy sa totiž neovláda páčkou, ale triggerom na spôsob zavodných hier. Autori tak chcú predísť situáciam, kedy náhla zmena kamery môže zmiasť hráča a namiesto toho, aby šiel dopredu, tak zrazu cúva (poznáte napríklad Silent Hill, že?).

Druhá inovácia je skrytá v ovládaní ľavej analógovej páčky. Tá ovláda pohyb hlavy postavy. Môžete tak úplne prirodzene ísť neustále vpred a len letmo pozrieť, čo je vpravo. Ale čo je dôležitejšie, ak chcete aby vaša postava zabočila vpravo, netočí sa vpravo celé jej telo naraz, ale najprv sa otočí hlava a telo je následuje neskôr. Presne tak, ako vo skutočnosti.

V deme je taktiež ukázané, ako funguje nový MPAR systém (Motion Physical Action Reaction). Prvú verziu tohto systému sme už mali možnosť vyskúšať vo Fahrenheit. Ak sme chceli, aby ovládaná postava vykonala určitú akciu, nestlačilo sa len tlačítko, ale myšou ste museli vykonať veľmi podobný pohyb, ktorý musí vykonať aj vaša postava. V Heavy Rain v ľavej dolnej časti obrazovky uvidíte informácie, ako a s ktorými objektami sa vo vašej blízkosti dá manipulovať a vy musíte príslušný pohyb vykonať pravou analógovou páčkou na vašom ovladači. Dokonca rýchlosť, ako pohyb vykonáte by mal určiť, ako rýchlo vykoná daný pohyb vaša postava, čo určite povedie k situáciam, ako ešte viacej spestriť hrateľnosť a vás vtiahnuť do deja.

Keď sa vrátime k Madison a jej ”vlúpaniu“ do bytu nášho potenciálneho vraha, v deme je nám ukázané, ako počas obhliadky Madison začuje, že jeho obyvateľ sa vrátil a ona tak zostáva uveznená na prvom poschodí. Sledujeme, ako ju vrah odhalil, ako s ním úspešne zápasí a nakonieč úspešne uteká z bytu von, aby zmizla na svojej motorke.
David však vyvetľuje, že to je iba jeden spôsob ako môže demo skončiť. Môžete sa v jeho byte skryť a dúfať, že vás nenajde. Môžete ho dokonca počas súboja zabiť alebo naopak, on zabije vás. V iných hrách by nasledoval Game Over ale nie tu. Smrťou hlavnej postavy hra totiž nekončí. Tak ako aj v predchodcovi, aj v Heavy Rain bude ovľádať viacero postáv a práve smrťou jednej z nich sa vám môže otvoriť nové možnosti pre postavy iné, ktoré by ste takto minuli.

Ako vysvetluje David, hráč síce nemôže zmeniť hlavnú kostru príbehu, môže však zmeniť spôsob, akým bude príbeh vyrozprávaný. Je to práve ten pocit, ktorý motivuje hráčov – každá naša voľba, každá akcia vyvolá v príbehu príslušnú reakciu.

Vyzerá to tak, že sa po dlhej dobe dočkáme perfeknej temnej hry pre dospelých. Hry, ktorá bude nabitá tými najzákladnejšími ľudskými emóciami. Hry, v ktorej budú postavy vedieť vyjadriť svoje emócie. Hry, ktorá prekoná Fahrenheit.

Hra by mala výjsť na PS3 koncom tohto roka a za seba môžem povedať, že aj keby tento rok na PS3 vyšla FFXIII, God of War 3 či plnohodnotné GT5, Heavy Rain ostane pre mňa tohtoročným číslom JEDEN na PS3.

napísal dickie 25.1.2009



Páči sa mi!

10
HEAVY RAIN

PS3
PC
PS4

Vývoj: SCEE / Quantic Dream
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24.2. 2010
 24.6. 2019 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29412)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk