10 dôvodov prečo hrať na PC |
10 dôvodov prečo sa oplatí hrať na PC a nie na konzole.
PC
pridal Zumpar1234 11.7.2009 o 20:20 pod používateľské články
10 dôvodov prečo je PC na hry lepšie ako konzoly
1. PC predstavuje najdokonalejší, najmodernejší a najme najvýkonnejší prístroj na hranie hier. Jeho výkon je vždy pred konzolami. PC verzie multiplatformových hier sú v absolútnej väčšine prípadov graficky najlepšie. Niektoré viac iné menej. Výnimky existujú ale len potvrdzujú pravidlo. PC verzie hier sú lepšie najme v rozlíšeniach ktoré sú skutočne FullHD nie ako na konzolách sa nekoná žiaden FullHD! Taktiež majú textúry vo vyššom rozlíšení. Ale ako najlepší dôvod prečo hrať multiplatform hru na PC je Framerate. Na PC dosahuje obrovské hodnoty (záleží na zostave). FPS 60 a viac zabezpečuje dokonalý herný zážitok. Ale na konzolách tu máme len úbohých 20-30 FPS pričom pod 30 FPS sa už nedá hovoriť úplne o plynulej hre. Aby som konzolám nekrivdil väčšinou sa držia statočne a zobrazujú si tých 30 FPS relatívne stabilne.
2. Na PC existuje/vychádza obrovské množstvo hier rôznorodých žánrov. Hry na PC sú zamerané na enormne širokú skupinu hráčov. Každý si vyberie čo chce hrať a PC mu to bez problémov umožní. Konzoly sa zemeriavajú len na určitú skupinu hráčov ktorý holdujú jednoduchšej krátkej zábave. Konzoly ponúkajú množstvo na pohľad efektných ale vo vnútri prázdnych, primitívnych hier( KZ2, GoW2). Teda konzoly sa zameriavajú len na úzku skupinu hráčov a každý si tam nenájde to svoje za to vám ručím!
3. Ovládanie PC ja asi to najprispôsobivejšie čo vám herný svet ponúka. Cez USB port si k PC môžete pripojiť stovky rôznych herných zariadení podľa chuti. Stačí si len vybrať. Začínajúc hernými klávesnicami končiac špeciálnymi kokpitmi pre absolútnych nadšencov. Ovládanie myšou a klávesnicou je bez absolútnych pochýb to najpresnejšie čo existuje a je najlepšou voľbou pre hranie RTS, FPS, a ani v ostatných hrách sa kombinácia myš+ klávesnica nemá za čo hanbiť. Ak chcete hrať športy alebo bojovky s gamepadom nech sa páči nie je problém. Mnohé PC hry gamepad podporujú najme športy, bojovky. Samozrejme že žiadne konzola vám nič z vymenovaného neponúkne! Maximum konzol je gamepad. Ktorý je totálna brzda pre obrovské množstvo hier. Aj na konzoly existuje niekoľko periférii ale tie hry často absolútne ignorujú a dajú sa hrať len gamepadom.
4. Hry na PC sú omnoho lacnejšie ako na konzoly. Je to spôsobené tím že výrobcovia konzol nezarábajú na predaji hardvéru ale softvéru. Tu vzniká mylní dojem lacného hrania na konzolách. Pravda je taká že pokiaľ na PC si postupne za ušetrené peniaze z nákupu lacnejších hier upgradujete HW(rozumne) a hráte hry v lepšej kvalite ako na konzole tak na konzolách zaplatíte rovnakú sumu za predražené hry a hráte stále na tej starej konzole a na tej istej grafike. Konzoly síce majú tesne po uvedený na trh mierny výkonnostný náskok pred PC ale v tomto období ešte neexistuje žiadna hra ktorá by ich výkon využila. Hry ktoré vyzerajú ekvivalentne k HW konzol sa objavujú až omnoho neskôr. V období keď svetu už opäť vládne PC a hry sú na ňom lepšie. Takže vlastne neexistuje žiadna chvíľa kedy by bola grafika na konzolách vyspelejšia ako na PC. A samozrejme že konzoly sú tesne po uvedení veľmi drahé ich ceny sú porovnateľné sa cenami bežných herných PC. Takže žiadna výhoda.
5. Na PC sa v súčasnosti robí všetko. Každá vec v dnešnom digitálnom svete je možná cez PC. Preto má PC obrovskú pridanú hodnotu ktorú sa konzoly síce snažia simulovať ale ide im to ako v lete na sánkach. Aby sa v tejto oblasti vyrovnali PC tak by sa vlastne museli stať PC.
6. Digitálna distribúcia je obrovskou výhodou PC. Celá hra sa dá zohnať v pohodlí domova cez digitálne distribučné kanály napr. STEAM. Nie je potrebné vytiahnúť päty z domu a môžete si kúpiť hru akú chcete. Na konzolách sa žiadne normálna hra nedá digitálne zohnať. Je tu síce PSN a Xbox live. Ale tieto služby zďaleka nedosahujú úrovne možností PC digitálnej distribúcie.
7. Na PC existuje veľa hier ktoré si získali srdcia mnohých hráčov po celom svete a oslovili ľudí ktorým už nestačilo hry len hrať ale chceli sa podieľať aj na vytváraní vlastných vecí. Vďaka univerzálnosti PC im to bolo umožnené. Dnes teda máme obrovské množstvo moderov vytvárajúcich nové prídavky do hier. Dokonca aj samotný vývojári vypúšťajú rôzne editory a tím vychádzajú moderom v ústrety. Na konzolách sa nič takéto nedeje.
8. PC je možné upgradovať. Vďaka tomu, že vývoj PC nie je ohraničený žiadnym generačným skokom ako u konzol je jeho vývoj stále v pohybe. PC napreduje veľmi rýchlo. V súčasnosti sa nachádzame v úžasnom technologickom rozvoji PC. Konkrétne v období prechodu na 64 bitové systémy. Momentálne sú ešte všetky hry 32 bitové aplikácie, prechodom na plnohodnotné 64 bitové aplikácie sa PC hry posunú míľovými krokmi dopredu. A to nehovorím o prichádzajúcom DX11. DX11 nám má v zjednodušenom jazyku priniesť skvelo vyzerajúce hry s rozumnými hardvérovými nárokmi. Jednou z hlavných funkcií DX11 je podpora multicore procesorov, teda sa už záťaž scény bude dať lepšie rozložiť. Niektoré efekty DX11 budú zvládať aj súčasné DX10 grafické karty. Vyzerá to teda tak že po spackaných Windows Vista a ich nie príliš úspešnom DX10 nás čaká to pravé orechové.
9. Vďaka emulátorom je možné na PC hrať hry z ostatných platforiem. V súčasnosti existuje obrovské množstvo programov ktoré zabezpečujú emuláciu prostredia herných konzol a umožňujú hrať na PC konzolové hry.
10. Spätná kompatibilita je u PC dokonalá. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať že na PC je možné v pohode hrať všetky hry asi tak 10 rokov staré. S hrami staršími ako 10 rokov už môžu ale nemusia byť problémy ktoré je potrebné riešiť cez virtualizačné programy. Konzolám sa o tomto môže iba snívať. Tie nemajú ani podporu pre hry z minulej generácie konzol.
1. PC predstavuje najdokonalejší, najmodernejší a najme najvýkonnejší prístroj na hranie hier. Jeho výkon je vždy pred konzolami. PC verzie multiplatformových hier sú v absolútnej väčšine prípadov graficky najlepšie. Niektoré viac iné menej. Výnimky existujú ale len potvrdzujú pravidlo. PC verzie hier sú lepšie najme v rozlíšeniach ktoré sú skutočne FullHD nie ako na konzolách sa nekoná žiaden FullHD! Taktiež majú textúry vo vyššom rozlíšení. Ale ako najlepší dôvod prečo hrať multiplatform hru na PC je Framerate. Na PC dosahuje obrovské hodnoty (záleží na zostave). FPS 60 a viac zabezpečuje dokonalý herný zážitok. Ale na konzolách tu máme len úbohých 20-30 FPS pričom pod 30 FPS sa už nedá hovoriť úplne o plynulej hre. Aby som konzolám nekrivdil väčšinou sa držia statočne a zobrazujú si tých 30 FPS relatívne stabilne.
2. Na PC existuje/vychádza obrovské množstvo hier rôznorodých žánrov. Hry na PC sú zamerané na enormne širokú skupinu hráčov. Každý si vyberie čo chce hrať a PC mu to bez problémov umožní. Konzoly sa zemeriavajú len na určitú skupinu hráčov ktorý holdujú jednoduchšej krátkej zábave. Konzoly ponúkajú množstvo na pohľad efektných ale vo vnútri prázdnych, primitívnych hier( KZ2, GoW2). Teda konzoly sa zameriavajú len na úzku skupinu hráčov a každý si tam nenájde to svoje za to vám ručím!
3. Ovládanie PC ja asi to najprispôsobivejšie čo vám herný svet ponúka. Cez USB port si k PC môžete pripojiť stovky rôznych herných zariadení podľa chuti. Stačí si len vybrať. Začínajúc hernými klávesnicami končiac špeciálnymi kokpitmi pre absolútnych nadšencov. Ovládanie myšou a klávesnicou je bez absolútnych pochýb to najpresnejšie čo existuje a je najlepšou voľbou pre hranie RTS, FPS, a ani v ostatných hrách sa kombinácia myš+ klávesnica nemá za čo hanbiť. Ak chcete hrať športy alebo bojovky s gamepadom nech sa páči nie je problém. Mnohé PC hry gamepad podporujú najme športy, bojovky. Samozrejme že žiadne konzola vám nič z vymenovaného neponúkne! Maximum konzol je gamepad. Ktorý je totálna brzda pre obrovské množstvo hier. Aj na konzoly existuje niekoľko periférii ale tie hry často absolútne ignorujú a dajú sa hrať len gamepadom.
4. Hry na PC sú omnoho lacnejšie ako na konzoly. Je to spôsobené tím že výrobcovia konzol nezarábajú na predaji hardvéru ale softvéru. Tu vzniká mylní dojem lacného hrania na konzolách. Pravda je taká že pokiaľ na PC si postupne za ušetrené peniaze z nákupu lacnejších hier upgradujete HW(rozumne) a hráte hry v lepšej kvalite ako na konzole tak na konzolách zaplatíte rovnakú sumu za predražené hry a hráte stále na tej starej konzole a na tej istej grafike. Konzoly síce majú tesne po uvedený na trh mierny výkonnostný náskok pred PC ale v tomto období ešte neexistuje žiadna hra ktorá by ich výkon využila. Hry ktoré vyzerajú ekvivalentne k HW konzol sa objavujú až omnoho neskôr. V období keď svetu už opäť vládne PC a hry sú na ňom lepšie. Takže vlastne neexistuje žiadna chvíľa kedy by bola grafika na konzolách vyspelejšia ako na PC. A samozrejme že konzoly sú tesne po uvedení veľmi drahé ich ceny sú porovnateľné sa cenami bežných herných PC. Takže žiadna výhoda.
5. Na PC sa v súčasnosti robí všetko. Každá vec v dnešnom digitálnom svete je možná cez PC. Preto má PC obrovskú pridanú hodnotu ktorú sa konzoly síce snažia simulovať ale ide im to ako v lete na sánkach. Aby sa v tejto oblasti vyrovnali PC tak by sa vlastne museli stať PC.
6. Digitálna distribúcia je obrovskou výhodou PC. Celá hra sa dá zohnať v pohodlí domova cez digitálne distribučné kanály napr. STEAM. Nie je potrebné vytiahnúť päty z domu a môžete si kúpiť hru akú chcete. Na konzolách sa žiadne normálna hra nedá digitálne zohnať. Je tu síce PSN a Xbox live. Ale tieto služby zďaleka nedosahujú úrovne možností PC digitálnej distribúcie.
7. Na PC existuje veľa hier ktoré si získali srdcia mnohých hráčov po celom svete a oslovili ľudí ktorým už nestačilo hry len hrať ale chceli sa podieľať aj na vytváraní vlastných vecí. Vďaka univerzálnosti PC im to bolo umožnené. Dnes teda máme obrovské množstvo moderov vytvárajúcich nové prídavky do hier. Dokonca aj samotný vývojári vypúšťajú rôzne editory a tím vychádzajú moderom v ústrety. Na konzolách sa nič takéto nedeje.
8. PC je možné upgradovať. Vďaka tomu, že vývoj PC nie je ohraničený žiadnym generačným skokom ako u konzol je jeho vývoj stále v pohybe. PC napreduje veľmi rýchlo. V súčasnosti sa nachádzame v úžasnom technologickom rozvoji PC. Konkrétne v období prechodu na 64 bitové systémy. Momentálne sú ešte všetky hry 32 bitové aplikácie, prechodom na plnohodnotné 64 bitové aplikácie sa PC hry posunú míľovými krokmi dopredu. A to nehovorím o prichádzajúcom DX11. DX11 nám má v zjednodušenom jazyku priniesť skvelo vyzerajúce hry s rozumnými hardvérovými nárokmi. Jednou z hlavných funkcií DX11 je podpora multicore procesorov, teda sa už záťaž scény bude dať lepšie rozložiť. Niektoré efekty DX11 budú zvládať aj súčasné DX10 grafické karty. Vyzerá to teda tak že po spackaných Windows Vista a ich nie príliš úspešnom DX10 nás čaká to pravé orechové.
9. Vďaka emulátorom je možné na PC hrať hry z ostatných platforiem. V súčasnosti existuje obrovské množstvo programov ktoré zabezpečujú emuláciu prostredia herných konzol a umožňujú hrať na PC konzolové hry.
10. Spätná kompatibilita je u PC dokonalá. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať že na PC je možné v pohode hrať všetky hry asi tak 10 rokov staré. S hrami staršími ako 10 rokov už môžu ale nemusia byť problémy ktoré je potrebné riešiť cez virtualizačné programy. Konzolám sa o tomto môže iba snívať. Tie nemajú ani podporu pre hry z minulej generácie konzol.
napísal Zumpar1234 11.7.2009
Páči sa mi!
10 DÔVODOV PREČO HRAŤ NA PC