Splinter Cell: Pandora Tomorrow |
PS2
pridal eLSi 12.7.2005 o 19:22 pod používateľské recenzie
8.3
Už dlhšiu dobu som sa tešil, že napíšem recenziu na túto hru, ale keďže som vedel, že pár hráčov by malo výhrady, že niesom objektívny (neboj Marcinko, nebudem menovať ) tak som sa rozhodol, že si trošičku pomôžem recenziou z OPS2 magazínu.
Úprimne som nedokázal pochopiť prečo sa okolo prvého Splinter Cella strhla na PS2 taká mánia. Je pravda, že to bola slušná hra, ktorá sa aspoň snažila priblížiť vládcovi stealth žánru Metal Gearu a to ešte samotnej dvojke! No ľudia z Ubisoftu si uvedomili, že hráči hľadajú ďalšie tituly, ktoré verne kopírujú Metal Gear a musím uznať, že sa im darí! Čo je teda v SC2 nové? Grafika, príbeh, pár nových zbraní a asi tak jeden nový pohyb.
Čo sa príbehu týka tak to je disciplína, v ktorej SC2 na MGS2 nemá. Problémom je asi samotné podávanie príbehovej linky. Zatiaľ čo pri MGS2 som sa nemohol nabažiť každého videa (a niekedy aj dosť dlhého!!), tak u SC2 som videá mechanicky preklikoval bo boli veľmi nudné. Je to škoda. Ide o to, že Sam Fisher zachraňuje čo iné ako svetový mier.
V prvom rade ide však o hrateľnosť. Tá dosiahla iba dáke kosmetické úpravy takže sa stále drži na celkom vysokej úrovni. Je len škoda ovládania, ktoré je síce úplne funkčné, ale na môj vkus moc prekombinované. Ide o to, že na každú činnosť máte vyhradené tlačitko a to aj cez to, že niektoré nejde použiť všade. Napríklad pohyb, pri ktorom vykuknete a môžete jedným rýchlym pohybom prejsť na druhú stranu dverí. Je to úžasné, ale je škoda, že tvorcovia nedotiahli programový kód. V ňom totiž sú dané popisi objektov a tie, ktoré nie sú označené ako ,,dvere" tam tento pohyb nevykonáte ani keď sa tam doslova ponúka. Dosť zlá je aj manuálna kamera, na ktorú si treba zvykať... Ale dá sa.
Horšie je už to, že hra má pár chýb. Overil som si svoje zážitky aj na PC, PS2 aj v OPS2 a ako napísali: ,, hlavy nepriateľov sa stávajú náhodne nepriestelné." To znamená, že strážcovi strielate do hlavy zozadu a on si ide ďalej ako keby pekne svietilo slniečko a nič sa nedialo. To sa deje dovtedy, dokým ho niečo nepošteklí a už je poplach hoci mu evidentne kropíte nepriestrelné čelo olovom.
Čo sa týka zvukov tak tie sú úplne super. Rozhovory medzi strážcami sa vyrovnajú tým všemožným hajzlíkom z Manhuntu! A to už je čo povedať to klobúk dole.
Takže teraz ako v OPS2 magazíne
Grafika 8: Hladšia a krajšia ako minule.
Zvuk 8: Solidné hlasy aj atmosféra.
Hrateľnosť 7: Škoda zlej kamery.
Trvanlivosť 8: Misie sú dlhé, ale raz stačilo.
Celkovo 8/10: Je to super, ale na MGS to nemá U mńa to má solidných 83. MGS2 by dostal asi tak 94 Každopádne v OPS2 dostal 10/10.
Úprimne som nedokázal pochopiť prečo sa okolo prvého Splinter Cella strhla na PS2 taká mánia. Je pravda, že to bola slušná hra, ktorá sa aspoň snažila priblížiť vládcovi stealth žánru Metal Gearu a to ešte samotnej dvojke! No ľudia z Ubisoftu si uvedomili, že hráči hľadajú ďalšie tituly, ktoré verne kopírujú Metal Gear a musím uznať, že sa im darí! Čo je teda v SC2 nové? Grafika, príbeh, pár nových zbraní a asi tak jeden nový pohyb.
Čo sa príbehu týka tak to je disciplína, v ktorej SC2 na MGS2 nemá. Problémom je asi samotné podávanie príbehovej linky. Zatiaľ čo pri MGS2 som sa nemohol nabažiť každého videa (a niekedy aj dosť dlhého!!), tak u SC2 som videá mechanicky preklikoval bo boli veľmi nudné. Je to škoda. Ide o to, že Sam Fisher zachraňuje čo iné ako svetový mier.
V prvom rade ide však o hrateľnosť. Tá dosiahla iba dáke kosmetické úpravy takže sa stále drži na celkom vysokej úrovni. Je len škoda ovládania, ktoré je síce úplne funkčné, ale na môj vkus moc prekombinované. Ide o to, že na každú činnosť máte vyhradené tlačitko a to aj cez to, že niektoré nejde použiť všade. Napríklad pohyb, pri ktorom vykuknete a môžete jedným rýchlym pohybom prejsť na druhú stranu dverí. Je to úžasné, ale je škoda, že tvorcovia nedotiahli programový kód. V ňom totiž sú dané popisi objektov a tie, ktoré nie sú označené ako ,,dvere" tam tento pohyb nevykonáte ani keď sa tam doslova ponúka. Dosť zlá je aj manuálna kamera, na ktorú si treba zvykať... Ale dá sa.
Horšie je už to, že hra má pár chýb. Overil som si svoje zážitky aj na PC, PS2 aj v OPS2 a ako napísali: ,, hlavy nepriateľov sa stávajú náhodne nepriestelné." To znamená, že strážcovi strielate do hlavy zozadu a on si ide ďalej ako keby pekne svietilo slniečko a nič sa nedialo. To sa deje dovtedy, dokým ho niečo nepošteklí a už je poplach hoci mu evidentne kropíte nepriestrelné čelo olovom.
Čo sa týka zvukov tak tie sú úplne super. Rozhovory medzi strážcami sa vyrovnajú tým všemožným hajzlíkom z Manhuntu! A to už je čo povedať to klobúk dole.
Takže teraz ako v OPS2 magazíne
Grafika 8: Hladšia a krajšia ako minule.
Zvuk 8: Solidné hlasy aj atmosféra.
Hrateľnosť 7: Škoda zlej kamery.
Trvanlivosť 8: Misie sú dlhé, ale raz stačilo.
Celkovo 8/10: Je to super, ale na MGS to nemá U mńa to má solidných 83. MGS2 by dostal asi tak 94 Každopádne v OPS2 dostal 10/10.
napísal eLSi 12.7.2005
Páči sa mi!
8.3
SPLINTER CELL: PANDORA TOMORROW