Mafia 2 |
Dva roky po oznámení hry máme k dispozícií dosť materiálu na výdatné preview. Takže hor sa na popis toho, čo nás v pokračovaní čaká. A že je toho viac než dosť.
PC
pridal BablAqUA 20.9.2009 o 18:55 pod používateľské preview
August 2002. Svetlo sveta uzrela hra českého štúdia, Illusion Softworks, Mafia. Štúdio, známe dovtedy hlavne svojou taktickou akciou Hidden & Dangerous, prinieslo príbeh bývalého taxikára, Thomasa Angela, ktorého osud zavial pod krídla najväčšej zločineckej organizácie. Hlavne vďaka originálne podanému príbehu, ktorý čerpal inšpiráciu z tých najlepších gangsterských filmov ako Godfather, Goodfellas atď. si hra získala množstvo hráčov po celom svete a hodnotenia recenzentov sa len málokde dostali pod 90 %. Už po pár týždňoch od vydania prvého dielu sa začalo špekulovať o tom, či sa dočkáme druhého dielu. Lenže ešte niekoľko rokoch hráči ostávali len pri tých špekuláciach, čo mnohých hráčov už prestalo baviť a prestali veriť v pokračovanie českého klenotu.
August 2007. Po piatich rokoch to konečne prišlo. Oficiálne oznámenie druhého dielu, ktoré každému skeptikovi zavrelo ústa a fanúšikovia mohli konečne jasať radosťou. Oznámenie bolo hlavne v našich končinách veľkou udalosťou a staré komunity sa opäť začali dávať dohromady a vytvárali sa aj nové, pozorne sledujúce vývoj hry. Dnes, dva roky po oznámení máme k dispozícií dosť materiálu na výdatné preview. Takže dosť histórie a hor sa na to, čo nás v pokračovaní čaká. A že je toho viac než dosť.
Hlavný hrdina, Vito Scaletta, syn sicílskych imigrantov sa od malička živí malými krádežami. Neskôr sa však rozhodne spolu so svojim najlepším priateľom Joeom, vykradnúť banku. Ako to ale býva, akcia sa nepodarila a zatiaľ čo Joe stihol utiecť a zachrániť si kožu, Vita chytili a zatkli. Mal na výber dve možnosti. Väzenie alebo narukovanie do americkej armády, keďže práve zúrila druhá svetová vojna. Väzenie nebolo v tých časoch tak pohodlné a Vito si preto radšej vybral vojenskú službu, z ktorej sa domov vrátil ako vojnový hrdina. Napriek tomu, že si myslel, že ho doma nebude nikto čakať, prekvapil ho Joe, ktorý mu dal návrh, ktorý sa neodmieta. Vito sa pridá k jednej z rodín v meste Empire Bay a začne spolu s Joeom svoju kariéru gangstra. V meste sú dokopy tri rodiny, Falcony, Clementy a Vinci, ktoré medzi sebou začnú bojovať. V hre by sa mali objaviť až štyri rôzne zakončenia. Dan Vávra, scenárista obidvoch dielov povedal, že v hre urobí hráč jedno dôležité rozhodnutie. Či sa zakončenie bude odvíjať len od tohto rozhodnutia, alebo naň bude mať vplyv ešte niečo viac, zatiaľ nie je známe. Každopádne vývojári nám sľubujú na dnešné pomery slušných 20-25 hodín hracieho času. K tomu si ešte môžete pripočítať viac než dve hodiny cutscén rôzne zakončenia a vyjde vám to aj na viac ako skvelých 30 hodín.
Herná náplň by sa nemala veľmi odkloniť od prvého dielu, čo znamená, že napriek tomu, že budete mať od začiatku hry celé mesto sprístupnené, počasie, či denná doba sa nebude meniť dynamicky, ale až potom, čo prijmete nejakú misiu. V tej chvíli sa napríklad chladný jesenný deň zmení na daždivý večer, čo vývojári odôvodňujú tým, že všetko podriaďujú príbehu a jeho atmosfére. A to im samozrejme všetci hráči prvého dielu súhlasne uznávajú. Aj taká, na prvý pohľad drobnosť, ako zmena počasia, dokáže atmosféru misie vystupňovať poriadne vysoko a o to viac ponoriť hráča do príbehu. Stačí si spomenúť na misiu „Výlet do přírody“. Vy ste mali namierené na farmu, zúrila silná búrka, farma bola (na prvý pohľad) úplne prázdna a na jej konci ste našli mŕtveho vodiča a vedeli ste, že sa niečo pokazilo. Atmosféra sa dala vtedy krájať a jeden z hlavných faktorov bolo nepochybne práve počasie. Tvorcovia sa snažia neustále upozorňovať na takéto drobnosti, pretože niektoré by si inak hráč ani nemusel všimnúť. Až maniakálne detaily sú pre nich prioritou, lebo len vďaka nim sa môže hráč cítiť ako v skutočnom meste 40. až 50. rokov. Za všetky tieto drobnosti sa dajú vymenovať také detaily ako ľudia na ulici, ktorí budú vykonávať rôzne činnosti. Budú sa rozprávať, v zime odhrabávať sneh, v jeseni lístie, niekedy narazíte na nejakú autohaváriu, pri ktorej sa budú obaja vodiči navzájom obviňovať. A to nie je všetko, ľudia nebudú len tak bezcieľne chodiť po ulici. Niektorí budú sedieť na lavičkách, čítať si noviny, leštiť topánky (tie si budete môcť na ulici dať vyleštiť aj vy). Na ulici sa nájdu aj predavači novín, ktorí budú vykrikovať najnovšie správy. A nie len tak náhodne. Aj v (auto)rádiu sa budete môcť dozvedieť o najnovšom dianí v meste a neraz sa z neho dopočujete aj o činoch, v ktorých ste viac či menej zainteresovaný aj vy. Na uliciach sa objaví cez 250 typov postáv, takže sa nemôže stať, že na ulici narazíte na dvojičky. Za plotmi pozemkov by sa mali objaviť aj mačky a psi.
Misie by mali byť opäť rôznorodé. Dve hlavné misie, ktoré sme mali doteraz možnosť vidieť mali ako primárny cieľ zabiť nejakého dôležitého človeka. Okrem toho si pre nás vývojári pripravili rôzne vykrádačky, vyberanie výpalného, zakopávanie mŕtvol, provokovanie nepriateľských rodín, nájomné vraždy atď. Proste všetko, čo by ste od mafiánskej hry čakali a možno niečo viac. Okrem hlavných misií, ktorých má byť 18 a majú byť rozdelené na 3 akty, môžete naraziť aj na vedľajšie misie. Tie si však nevyberáte klasickým spôsobom. Ako príklad nám tvorcovia dali situáciu, v ktorej Vito vidí pred sebou autonehodu, po ktorej začne vodič kričať na ženu a je čím ďalej agresívnejší. Vito sa do toho môže vložiť a pomôcť žene, čím vyprovokuje vodiča, ktorý ho napadne. Podobná situácia nastane aj pri vedľajšej misii, ktorá vyšla len nedávno a v ktorej má hráč za úlohu zničiť niekoľko áut v istom sklade. Cestou tam stretne dvoch chlapíkov, ktorí ho budú chcieť okradnúť. Obidvaja majú v ruke nože, načo je najlepšou reakciou vytiahnutie zbrane. Muži si uvedomia, že si vybrali zlého chlapa a utečú. Bohužiaľ to zbadal policajt, ktorý k vám pribehne a pýta sa vás, či máte na zbraň povolenie (to si môžete vybaviť u svojho priekupníka so zbraňami). V tej chvíli máte tri možnosti. Buď policajtovi ukážete zbrojný pas, skúsite mu utiecť alebo ho skúsite podplatiť. Lepšie než keď vás za vytiahnutie zbrane na verejnosti chceli zastreliť, čo poviete?
Keď už je reč o ruke zákona. Oproti prvému dielu, kde sa vaša hľadanosť delila na pokutu, zatknutie a zastrelenie, v dvojke je táto časť komplexnejšia a realistickejšia. Niekedy policajti nemusia vidieť vašu tvár a tak sa na zozname hľadaných objaví len vaše auto. V tom prípade je najlepšou voľbou zájsť si do auto servisu, kde si dáte auto prefarbiť, opraviť, umyť či zmeniť SPZ. Ak je policajtom známa aj vaša tvár, tak je potrebné zmeniť si oblečenie v niektorej z predajní, či proste počkať v tmavej uličke. Taktiež vás kvôli nejakej malej pouličnej bitke nebude naháňať celý policajný zbor ale len tí policajti, ktorí vás zbadajú pri čine. Policajti budú dokonca aj vyšetrovať krádeže v obchodoch a ak ste nejaký obchod vykradli, tak si buďte istý, že niekoľko dní tam určite nebudete vítaní. A všetci určite uvítajú, že policajti budú konečne naháňať aj niekoho iného, než vás :).
Bojový systém tiež dozná mnoho vylepšení a určite sa nebudú opakovať kŕčovité pästné súboje. Ako sme už mali možnosť vidieť z posledného gameplayu, použitie pästí bude oveľa väčšia zábava. Počas súboja budete môcť použiť štyri tlačidlá pre úder, úskok, blok a kop. Na svoje si prídu dokonca aj rôzne kombá, ktoré budú mať ničivejšie účinky. Samozrejme, častejšie sa dostanú na rad zbrane, odpovedajúce svojej dobe. V rámci reálnosti, ktorá je pre tvorcov na prvom mieste sa teda dostane na rôzne pištole, colty, thompsony a ďalšie zbrane. Z dostupných gameplayov sme mali možnosť vidieť aj množstvo prestreliek, ktorým nechýbalo rýchle, smrteľné tempo, plné napätia. Počas nich je potrebné sa neustále skrývať. Cover systém je veľmi podobný tomu z Gears of War, čo sa dá považovať jedine za klad. Netreba ale zabúdať, že nie je kryt ako kryt. Ak sa skryjete za drevený stôl, tak nečakajte, že vydrží celý zásobník Thompsona. Prostredie by malo byť interaktívne a hráč by mal vedieť využiť všetko okolo neho, každý predmet, ktorý Vito unesie, môže použiť na omráčenie nepriateľa. Vo väčšine misií by ste mali mať po boku aspoň jedného spoločníka, ktorým bude Joe a občas Henry Tomasino, Made Man rodiny Clementy, ktorý si vás a Joea zoberie pod svoje krídla. Kontroverzné reakcie ale vyvolal autoheal. Tu sa fanúšikovia rozdelili na dva tábory. Jeden autoheal víta a teší sa, že sa nebude musieť krčiť za každým rohom a zúfalo hľadať lekárničky. Druhý tábor sa ale oprávnene bojí až príliš nízkej obtiažnosti. Práve týchto sa snažili upokojiť tvorcovia tým, že bude možné si vybrať jednu z dvoch obtiažností, štandardnej a násilnej.
Obtiažnosť sa bude dať vybrať aj pri ovládaní vozidla. Na výber bude arkádovejšie ovládanie, ale aj reálnejšie. Samotných áut by malo byť okolo 60 druhov, opäť skoro identické kópie veteránov. Hra nebude obsahovať licenciu a tak sa stretneme so značkami z prvého dielu. Jazdný model je teda vďaka výberu snáď vyriešený. Model deštrukcie by mal byť prepracovanejší viac než v takom Burnoute a vaše auto by malo cítiť každý hrboľ na ceste. Do auta sa tento krát budete môcť dostať buď vypáčením zámku, čo bude zahŕňať malú medzihru, na ktorú pri utekaní pred policajtmi nemusíte mať čas a preto môžete proste rozbiť sklo. Obmedzovač rýchlosti sa má objaviť tiež. Mestom sa opäť budeme môcť previezť nadzemkou, taxíkom aj MHD.
Samotné mesto by malo obsahovať 20 štvrtí, v ktorých by každá budova mala byť vymodelovaná podľa skutočnej predlohy. Čím sa zaručí, že každá štvrť bude unikátna. K dispozícii bude mať hráč 10 míľ štvorcových, čo je dva krát viac ako v jednotke. Za mestom bude aj vidiek, no oproti prvému dielu o poznanie menší. Mnoho budov bude možné navštíviť aj vo vnútri a to bez akéhokoľvek loadingu. Z okien teda bude možné pozorovať to, čo sa deje vonku a ak tam zbadáte niečo zaujímavé, tak vám nič nebráni okamžite vybehnúť za tým von.
Save systém by mal spojovať systém z GTA a prvej Mafie. Hra by sa mala dať uložiť počas hry v jednom z bytov hlavných hrdinov a možno ešte aj na iných miestach, no zároveň bude autosave prístupný aj počas misií pred nejakým ťažkým úsekom, rovnako ako v jednotke.
Po grafickej stránke nie je Mafii čo vytýkať. Z gameplayov je vidieť nádherne spracované mesto, v ktorom aj tráva, či listy na stromoch vejú trojrozmerne. V hre by sa nemal objaviť ani jeden 2D objekt. Hra sa bude môcť pochváliť aj 120 rôznymi animáciami tváre a pohyby zaobstará 30 kostí.
Hudobný doprovod obstarajú licencované hity 40. až 50. rokov, takže sa je na čo tešiť.
Napriek tomu, že hra nemá hlavnú platformu, tak sa český dabing pravdepodobne objaví len v PC verzii, čo sa odôvodňuje malým konzolovým trhom u nás a našich susedov.
Preview sa blíži ku svojmu koncu, no napriek tomu je o hre známo mnoho zaujímavostí. Vedeli ste, že ako budete postupovať hrou, vaše meno bude mať v meste istú váhu a ľudia (aj policajti) sa ku vám budú podľa toho chovať? Niekedy bude dobré sa zastaviť na radnici a nechať tam istú sumičku ako úplatok. Peniaze budú hrať naozaj veľkú úlohu a nebudete vedieť kde ich skôr a načo míňať. Čo tak si zaplatiť strážcu, ktorý vám dá pozor na vaše auto? Milovníci pokru sa môžu vyblbnúť v bare, kde môžu dokonca aj vyvolať bitku. Vito ako bývalý vojak nebude mať problém rýchlo preliezť plot. V hre sa dokonca objaví mnoho easter eggov odkazujúcich na prvý diel. Potvrdená bola aj účasť niektorého z charakterov z jednotky, no nebolo povedané, či len ako easter egg, alebo sa objaví aj v príbehu aspoň okrajovo. Nuž, stačí navštíviť stránku imdb.com a pozrieť si, aké postavy sa objavia v pokračovaní a kto ich bude dabovať.
Nám zostáva už len dúfať, že vývojári vydanie hry neposunú a my sa pokračovania legendy dočkáme na jar roku 2010.
August 2007. Po piatich rokoch to konečne prišlo. Oficiálne oznámenie druhého dielu, ktoré každému skeptikovi zavrelo ústa a fanúšikovia mohli konečne jasať radosťou. Oznámenie bolo hlavne v našich končinách veľkou udalosťou a staré komunity sa opäť začali dávať dohromady a vytvárali sa aj nové, pozorne sledujúce vývoj hry. Dnes, dva roky po oznámení máme k dispozícií dosť materiálu na výdatné preview. Takže dosť histórie a hor sa na to, čo nás v pokračovaní čaká. A že je toho viac než dosť.
Hlavný hrdina, Vito Scaletta, syn sicílskych imigrantov sa od malička živí malými krádežami. Neskôr sa však rozhodne spolu so svojim najlepším priateľom Joeom, vykradnúť banku. Ako to ale býva, akcia sa nepodarila a zatiaľ čo Joe stihol utiecť a zachrániť si kožu, Vita chytili a zatkli. Mal na výber dve možnosti. Väzenie alebo narukovanie do americkej armády, keďže práve zúrila druhá svetová vojna. Väzenie nebolo v tých časoch tak pohodlné a Vito si preto radšej vybral vojenskú službu, z ktorej sa domov vrátil ako vojnový hrdina. Napriek tomu, že si myslel, že ho doma nebude nikto čakať, prekvapil ho Joe, ktorý mu dal návrh, ktorý sa neodmieta. Vito sa pridá k jednej z rodín v meste Empire Bay a začne spolu s Joeom svoju kariéru gangstra. V meste sú dokopy tri rodiny, Falcony, Clementy a Vinci, ktoré medzi sebou začnú bojovať. V hre by sa mali objaviť až štyri rôzne zakončenia. Dan Vávra, scenárista obidvoch dielov povedal, že v hre urobí hráč jedno dôležité rozhodnutie. Či sa zakončenie bude odvíjať len od tohto rozhodnutia, alebo naň bude mať vplyv ešte niečo viac, zatiaľ nie je známe. Každopádne vývojári nám sľubujú na dnešné pomery slušných 20-25 hodín hracieho času. K tomu si ešte môžete pripočítať viac než dve hodiny cutscén rôzne zakončenia a vyjde vám to aj na viac ako skvelých 30 hodín.
Herná náplň by sa nemala veľmi odkloniť od prvého dielu, čo znamená, že napriek tomu, že budete mať od začiatku hry celé mesto sprístupnené, počasie, či denná doba sa nebude meniť dynamicky, ale až potom, čo prijmete nejakú misiu. V tej chvíli sa napríklad chladný jesenný deň zmení na daždivý večer, čo vývojári odôvodňujú tým, že všetko podriaďujú príbehu a jeho atmosfére. A to im samozrejme všetci hráči prvého dielu súhlasne uznávajú. Aj taká, na prvý pohľad drobnosť, ako zmena počasia, dokáže atmosféru misie vystupňovať poriadne vysoko a o to viac ponoriť hráča do príbehu. Stačí si spomenúť na misiu „Výlet do přírody“. Vy ste mali namierené na farmu, zúrila silná búrka, farma bola (na prvý pohľad) úplne prázdna a na jej konci ste našli mŕtveho vodiča a vedeli ste, že sa niečo pokazilo. Atmosféra sa dala vtedy krájať a jeden z hlavných faktorov bolo nepochybne práve počasie. Tvorcovia sa snažia neustále upozorňovať na takéto drobnosti, pretože niektoré by si inak hráč ani nemusel všimnúť. Až maniakálne detaily sú pre nich prioritou, lebo len vďaka nim sa môže hráč cítiť ako v skutočnom meste 40. až 50. rokov. Za všetky tieto drobnosti sa dajú vymenovať také detaily ako ľudia na ulici, ktorí budú vykonávať rôzne činnosti. Budú sa rozprávať, v zime odhrabávať sneh, v jeseni lístie, niekedy narazíte na nejakú autohaváriu, pri ktorej sa budú obaja vodiči navzájom obviňovať. A to nie je všetko, ľudia nebudú len tak bezcieľne chodiť po ulici. Niektorí budú sedieť na lavičkách, čítať si noviny, leštiť topánky (tie si budete môcť na ulici dať vyleštiť aj vy). Na ulici sa nájdu aj predavači novín, ktorí budú vykrikovať najnovšie správy. A nie len tak náhodne. Aj v (auto)rádiu sa budete môcť dozvedieť o najnovšom dianí v meste a neraz sa z neho dopočujete aj o činoch, v ktorých ste viac či menej zainteresovaný aj vy. Na uliciach sa objaví cez 250 typov postáv, takže sa nemôže stať, že na ulici narazíte na dvojičky. Za plotmi pozemkov by sa mali objaviť aj mačky a psi.
Misie by mali byť opäť rôznorodé. Dve hlavné misie, ktoré sme mali doteraz možnosť vidieť mali ako primárny cieľ zabiť nejakého dôležitého človeka. Okrem toho si pre nás vývojári pripravili rôzne vykrádačky, vyberanie výpalného, zakopávanie mŕtvol, provokovanie nepriateľských rodín, nájomné vraždy atď. Proste všetko, čo by ste od mafiánskej hry čakali a možno niečo viac. Okrem hlavných misií, ktorých má byť 18 a majú byť rozdelené na 3 akty, môžete naraziť aj na vedľajšie misie. Tie si však nevyberáte klasickým spôsobom. Ako príklad nám tvorcovia dali situáciu, v ktorej Vito vidí pred sebou autonehodu, po ktorej začne vodič kričať na ženu a je čím ďalej agresívnejší. Vito sa do toho môže vložiť a pomôcť žene, čím vyprovokuje vodiča, ktorý ho napadne. Podobná situácia nastane aj pri vedľajšej misii, ktorá vyšla len nedávno a v ktorej má hráč za úlohu zničiť niekoľko áut v istom sklade. Cestou tam stretne dvoch chlapíkov, ktorí ho budú chcieť okradnúť. Obidvaja majú v ruke nože, načo je najlepšou reakciou vytiahnutie zbrane. Muži si uvedomia, že si vybrali zlého chlapa a utečú. Bohužiaľ to zbadal policajt, ktorý k vám pribehne a pýta sa vás, či máte na zbraň povolenie (to si môžete vybaviť u svojho priekupníka so zbraňami). V tej chvíli máte tri možnosti. Buď policajtovi ukážete zbrojný pas, skúsite mu utiecť alebo ho skúsite podplatiť. Lepšie než keď vás za vytiahnutie zbrane na verejnosti chceli zastreliť, čo poviete?
Keď už je reč o ruke zákona. Oproti prvému dielu, kde sa vaša hľadanosť delila na pokutu, zatknutie a zastrelenie, v dvojke je táto časť komplexnejšia a realistickejšia. Niekedy policajti nemusia vidieť vašu tvár a tak sa na zozname hľadaných objaví len vaše auto. V tom prípade je najlepšou voľbou zájsť si do auto servisu, kde si dáte auto prefarbiť, opraviť, umyť či zmeniť SPZ. Ak je policajtom známa aj vaša tvár, tak je potrebné zmeniť si oblečenie v niektorej z predajní, či proste počkať v tmavej uličke. Taktiež vás kvôli nejakej malej pouličnej bitke nebude naháňať celý policajný zbor ale len tí policajti, ktorí vás zbadajú pri čine. Policajti budú dokonca aj vyšetrovať krádeže v obchodoch a ak ste nejaký obchod vykradli, tak si buďte istý, že niekoľko dní tam určite nebudete vítaní. A všetci určite uvítajú, že policajti budú konečne naháňať aj niekoho iného, než vás :).
Bojový systém tiež dozná mnoho vylepšení a určite sa nebudú opakovať kŕčovité pästné súboje. Ako sme už mali možnosť vidieť z posledného gameplayu, použitie pästí bude oveľa väčšia zábava. Počas súboja budete môcť použiť štyri tlačidlá pre úder, úskok, blok a kop. Na svoje si prídu dokonca aj rôzne kombá, ktoré budú mať ničivejšie účinky. Samozrejme, častejšie sa dostanú na rad zbrane, odpovedajúce svojej dobe. V rámci reálnosti, ktorá je pre tvorcov na prvom mieste sa teda dostane na rôzne pištole, colty, thompsony a ďalšie zbrane. Z dostupných gameplayov sme mali možnosť vidieť aj množstvo prestreliek, ktorým nechýbalo rýchle, smrteľné tempo, plné napätia. Počas nich je potrebné sa neustále skrývať. Cover systém je veľmi podobný tomu z Gears of War, čo sa dá považovať jedine za klad. Netreba ale zabúdať, že nie je kryt ako kryt. Ak sa skryjete za drevený stôl, tak nečakajte, že vydrží celý zásobník Thompsona. Prostredie by malo byť interaktívne a hráč by mal vedieť využiť všetko okolo neho, každý predmet, ktorý Vito unesie, môže použiť na omráčenie nepriateľa. Vo väčšine misií by ste mali mať po boku aspoň jedného spoločníka, ktorým bude Joe a občas Henry Tomasino, Made Man rodiny Clementy, ktorý si vás a Joea zoberie pod svoje krídla. Kontroverzné reakcie ale vyvolal autoheal. Tu sa fanúšikovia rozdelili na dva tábory. Jeden autoheal víta a teší sa, že sa nebude musieť krčiť za každým rohom a zúfalo hľadať lekárničky. Druhý tábor sa ale oprávnene bojí až príliš nízkej obtiažnosti. Práve týchto sa snažili upokojiť tvorcovia tým, že bude možné si vybrať jednu z dvoch obtiažností, štandardnej a násilnej.
Obtiažnosť sa bude dať vybrať aj pri ovládaní vozidla. Na výber bude arkádovejšie ovládanie, ale aj reálnejšie. Samotných áut by malo byť okolo 60 druhov, opäť skoro identické kópie veteránov. Hra nebude obsahovať licenciu a tak sa stretneme so značkami z prvého dielu. Jazdný model je teda vďaka výberu snáď vyriešený. Model deštrukcie by mal byť prepracovanejší viac než v takom Burnoute a vaše auto by malo cítiť každý hrboľ na ceste. Do auta sa tento krát budete môcť dostať buď vypáčením zámku, čo bude zahŕňať malú medzihru, na ktorú pri utekaní pred policajtmi nemusíte mať čas a preto môžete proste rozbiť sklo. Obmedzovač rýchlosti sa má objaviť tiež. Mestom sa opäť budeme môcť previezť nadzemkou, taxíkom aj MHD.
Samotné mesto by malo obsahovať 20 štvrtí, v ktorých by každá budova mala byť vymodelovaná podľa skutočnej predlohy. Čím sa zaručí, že každá štvrť bude unikátna. K dispozícii bude mať hráč 10 míľ štvorcových, čo je dva krát viac ako v jednotke. Za mestom bude aj vidiek, no oproti prvému dielu o poznanie menší. Mnoho budov bude možné navštíviť aj vo vnútri a to bez akéhokoľvek loadingu. Z okien teda bude možné pozorovať to, čo sa deje vonku a ak tam zbadáte niečo zaujímavé, tak vám nič nebráni okamžite vybehnúť za tým von.
Save systém by mal spojovať systém z GTA a prvej Mafie. Hra by sa mala dať uložiť počas hry v jednom z bytov hlavných hrdinov a možno ešte aj na iných miestach, no zároveň bude autosave prístupný aj počas misií pred nejakým ťažkým úsekom, rovnako ako v jednotke.
Po grafickej stránke nie je Mafii čo vytýkať. Z gameplayov je vidieť nádherne spracované mesto, v ktorom aj tráva, či listy na stromoch vejú trojrozmerne. V hre by sa nemal objaviť ani jeden 2D objekt. Hra sa bude môcť pochváliť aj 120 rôznymi animáciami tváre a pohyby zaobstará 30 kostí.
Hudobný doprovod obstarajú licencované hity 40. až 50. rokov, takže sa je na čo tešiť.
Napriek tomu, že hra nemá hlavnú platformu, tak sa český dabing pravdepodobne objaví len v PC verzii, čo sa odôvodňuje malým konzolovým trhom u nás a našich susedov.
Preview sa blíži ku svojmu koncu, no napriek tomu je o hre známo mnoho zaujímavostí. Vedeli ste, že ako budete postupovať hrou, vaše meno bude mať v meste istú váhu a ľudia (aj policajti) sa ku vám budú podľa toho chovať? Niekedy bude dobré sa zastaviť na radnici a nechať tam istú sumičku ako úplatok. Peniaze budú hrať naozaj veľkú úlohu a nebudete vedieť kde ich skôr a načo míňať. Čo tak si zaplatiť strážcu, ktorý vám dá pozor na vaše auto? Milovníci pokru sa môžu vyblbnúť v bare, kde môžu dokonca aj vyvolať bitku. Vito ako bývalý vojak nebude mať problém rýchlo preliezť plot. V hre sa dokonca objaví mnoho easter eggov odkazujúcich na prvý diel. Potvrdená bola aj účasť niektorého z charakterov z jednotky, no nebolo povedané, či len ako easter egg, alebo sa objaví aj v príbehu aspoň okrajovo. Nuž, stačí navštíviť stránku imdb.com a pozrieť si, aké postavy sa objavia v pokračovaní a kto ich bude dabovať.
Nám zostáva už len dúfať, že vývojári vydanie hry neposunú a my sa pokračovania legendy dočkáme na jar roku 2010.
napísal BablAqUA 20.9.2009
Páči sa mi!
MAFIA 2
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Take 2 / 2K Czech Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|