Fallout 3 |
Tak teda. Úroveň radiácie v krvi normálna. Brokovnica po ruke a pip boy aktívny. Deň sa môže začať.
PC
pridal mathi4s 3.12.2009 o 9:17 pod používateľské recenzie
9.0
Už ste si niekedy predstavovali ako by vyzerala zem po nukleárnom holokauste? Lebo ja celkom často, hlavne po tom čo som objavil modlu RPG hier s názvom Fallout.
Už prešiel nejaký ten piatok od vydania prvých dvoch Falloutov(1997,1998). Človek na ich na dnešné pomery zaostalú grafiku povedať čo chce ale sú to stále unikátne a v mnohých smeroch nadčasové hry. Obsahovali tonu možností, skvelú atmosféru, obrovský svet, výborný príbeh a dobre prepracovaný systém súbojov. Interplay na nich v skratke odviedol výbornú prácu a dlho som sa tešil na trojku ktorá mala byť pôvodne vyrobená v rovnakom duchu. No kormidla vo vývoji trojky sa ujala taktiež veľmi ospevovaná Bethesda softworks a že jak to dopadlo? Čítajte ďalej.
Najvýraznejšia zmena je hádam prechod z 2d izometrického zobrazenia do 3d, čo je akýmsi trendom vo svete hier už veľmi veľmi dlho, ale aby som bol úprimný, u Fallouta by som to vôbec nečakal ani nežiadal. Výhoda je, že kým v pôvodných dieloch sme museli väčšinu deja renderovať pomocou výkonu našej fantázie, Bethesda nám prezentuje svet falloutu 3 v prekrásnej grafike, pri čom ostáva pri jedinečnej štylizacii a atmosfére prvých dvoch dielov.Ináč sa snaží byť verný pôvodným dieľom.
Vo Falloute 3 ako aj v predchodcoch je okrem hromady tzv. „volnočasovej“ aktivity aj hlavný príbeh ktorý síce dieru do sveta neurobí ale človeka na nejakú dobu nasýti. Po tom čo si navrhnete svoj výzor a základné atribúty začínate svoju púť ako babätko a postupne preskakujete dôležité úseky vášho mladého a zatiaľ nevinného života, veď to poznáte škola, skúšky, kamaráti, obrovské rádioaktívne šváby a tak ďalej. Len si tak kľudne žijete v podzemnom bunkri zvanom vault 101 kde mnoho ľudí našlo útočisko ešte počas nukleárnej vojny. A aj keď vojna sa už dávno skončila, správca vaultu je starý zatrpknutý dedo a nikoho na povrch nepustí. Nech si ten starý drdloš vraví čo chce, váš otec ktorého hlas mimochodom nahovoril Liam Neeson si svoju cestu z vaultu nájde, na čo sa udeje vzbura. Nepotrvá dlho a ochranka zrazu strieľa aj vaším smerom a vám nič iné nezostáva ako zachrániť si kožu. Zrazu stojíte za obrovskými ochrannými kovovými dverami a „bezpečnému“ vaultu dávate zbohom.
„War. War never changes“
Tretia svetová vojna nešetrí ani hlavné mesta ba práve naopak. Washington D.C.a jeho okolie kde sa dej z zväčša odohráva je rovnako ako zvyšok sveta rozbité na mraky. Na zemi ležia trosky domov, hračky detí, rozbité autá a milióny malých detailov ktoré si na prvýkrát človek sotva všíma. Do oči vám svieti slnko a tichúčko fúka vietor. Široko ďaleko niet živej duše na obzore ak nepočítate toho skoro dvojmetrového škorpióna čo sa za chvíľu s chuťou vrhne na vás. V hre niet metra štvorcového ktorého by sa nedotkol umelecký návrhár a je to na prvý pohľad vidno.
Okrem primitívnych foriem života ako škorpióny, mravce a podobnej hávedi prežila aj tá tzv. Inteligentná forma života, takže čoskoro narazíte na potomkov modernej civilizácie ktorý prežívajú ozajstne peklo na zemi. Že či im pomôžete je na vás. V jednom queste môžete dokonca tú hromadu smetí ktorú mnohý z nich nazývajú rodným mestom vyhodiť do vzduchu atomovkou, čo sa len tak v hrách nevidí. Neskôr stretnete aj mutantov s ktorými si vo väčšine prípadov len tak nepokecáte.. Výmena názorov prebehne prostredníctvom prestrelky na konci ktorej zostanete na živu buď vy alebo oni, príp nikto. Za zmienku stojí aj populácia ghoulov. tj. extrémne odporných za živa sa rozkladajúcich humanoidi, pričom sú to v podstate v pohode ľudia ktorý si radi krátia chvíle čiernym humorom, škoda že ich zvyšok tzv. normálneho obyvateľstva pustatiny neznáša, takže občas treba riešiť otázky rasizmu aj po konci sveta. Samozrejme spôsob riešenia väčšiny úloh je prenechaný úplne na vás a dostupné sú aj veľmi extrémne možnosti(ako už spomínaná atomovka).
Pre istotu si vezmite na začiatok nejaký ten kalašnikov alebo basebolku a môžete začať vyjednávať, obchodovať, kradnúť, hackovať, opravovať, opíjať sa alebo len tak zabíjať všetko čo vám vojde do cesty. A keď už začnete robiť questy, ktoré sú rôznorodé a napínavé, tak ich môžete tiež riešiť všelijak, zaleží samozrejme na tom v čom je dobrá vaša postava. Niekedy proste presvedčite nepriateľa aby prestal robiť hlúposti a radšej sa vzdal, inokedy hacknete nejaký ten terminál a vypnete bezpečnostné systémy, prip. Ich naprogramujete aby pomáhali vám. Takže obídete veľkú časť bojov samozrejme body skúseností dostanete v každom prípade. Ak by ste boli totálny fanatik do pacifismu tak skúste hrať hru tak že nezabijete ani jediného nešťastníka, osobne som to neskúšal to by som sa ochudobnil o poriadnu porciu zábavy ale vraj je to možné.
Ak sa rozhodnete hľadať svojho strateného otca, tak budiš. Až ho nájdete môžete ho zastreliť, okradnúť alebo pokračovať v hlavnom príbehu ktorého prejdenie trvá zhruba 30 hodín čistého času je to na vás. Na mape je aj hromada lokácií ktoré sa dajú preskúmať a vedľajších questov. Že ako hra skonči vám samozrejme nepoviem ale môžem povedať niečo o systéme vývoja postáv a súbojoch. Takže na začiatku si nastavujete základné atribúty ako sila, inteligencia, výdrž, ktoré neskôr už príliž meniť nebudete ,iba ak za dosť vysokú cenu. Po každom levely si ale vylepšujete dovednosti ako hacking, malé zbrane, veľké zbrane, lockpiking a podobné a na vyše si prdáte špecialnu schopnosť, tzv. perk. Napr jeden z nich sa volá ladykiller, ktorý spôsobí že sa vám v rozhovoroch so ženami objavia obvykle skryté možnosti vedenia dialógu. K tomu poviem len toľko že ženy vám budú padať k nohám a to nemyslím len obrazne. Ďalší zaujímavý perk je kanibalismus ale že na čo ten je si asi domyslíte.
Súboje vyzerajú na screenshotoch ako u klasickej 3d strielačke ale pravda je niekde inde. V hre sa dá hocikedy zastaviť čas pomocou systému VATS(vault, asisting, targeting, system), nastavíte do ktorej časti tela nepriateľovi chcete vystreliť a necháte čas znovu bežať. Množstvo úkonov ktoré takto môžete vykonať záleží na počte action points ktoré vyplývajú zo štatistík vašej postavy a od tých sa odvíja aj škoda ktorú takto na nepriateľovi napáchate. Takže žiadne FPS ale RPG jak remeň. Systém to nie je zlý ale z môjho pohľadu trpí prílišnou jednoduchosťou. V predošlích dieloch sa sa počas súbojov prepla hra do ťahového módu, na zemi sa objavila šesťuholníková mriežka a na action pointoch záležalo okrem toho koľko stihnete vystreliť aj to že kam stihnete dobehnúť, navyše vďaka izometrickému pohľadu bola hra prehľadnejšia a strategickejšia.. Až na hore spomínaný VATS je boj vo Fallout 3 uplne ako v Oblivione čo síce nie je vôbec zlá hra ale k ozajstnému RPG jej niečo chýba.
Ďalšia z mnohých veci čo má Fallout 3 s oblivionom spoločné je obrovský svet, škoda že horná hranica levelu vašej postavy je obmedzená na 20, nerád to vravím ale ziskať sa dá raz dva. Takisto je tu požehnané množstvo bugov ale vzhľadom na rozlohu herného sveta je na tom ešte celkom dobre.
Pozerám, že som sa nejak nechal touto recenziou uniesť. Takže je najvyšší čas udeliť verdikt. Napriek tomu v množstve vtipných hlášok a systéme súbojov Fallour 3 zaostáva za jeho predchodcami, no v iných oblastiach ako je atmosféra a prezentácia ich prekonáva. V každom prípade je to špičková hra a treba ju brať vážne.
+veľký svet
+čierna komédia a dráma v jednom
+atmosféra
+možnosti
-bugy
- na RPG prílišná jednoduchosť súbojov
-nízka hranica maximálneho levelu
Už prešiel nejaký ten piatok od vydania prvých dvoch Falloutov(1997,1998). Človek na ich na dnešné pomery zaostalú grafiku povedať čo chce ale sú to stále unikátne a v mnohých smeroch nadčasové hry. Obsahovali tonu možností, skvelú atmosféru, obrovský svet, výborný príbeh a dobre prepracovaný systém súbojov. Interplay na nich v skratke odviedol výbornú prácu a dlho som sa tešil na trojku ktorá mala byť pôvodne vyrobená v rovnakom duchu. No kormidla vo vývoji trojky sa ujala taktiež veľmi ospevovaná Bethesda softworks a že jak to dopadlo? Čítajte ďalej.
Najvýraznejšia zmena je hádam prechod z 2d izometrického zobrazenia do 3d, čo je akýmsi trendom vo svete hier už veľmi veľmi dlho, ale aby som bol úprimný, u Fallouta by som to vôbec nečakal ani nežiadal. Výhoda je, že kým v pôvodných dieloch sme museli väčšinu deja renderovať pomocou výkonu našej fantázie, Bethesda nám prezentuje svet falloutu 3 v prekrásnej grafike, pri čom ostáva pri jedinečnej štylizacii a atmosfére prvých dvoch dielov.Ináč sa snaží byť verný pôvodným dieľom.
Vo Falloute 3 ako aj v predchodcoch je okrem hromady tzv. „volnočasovej“ aktivity aj hlavný príbeh ktorý síce dieru do sveta neurobí ale človeka na nejakú dobu nasýti. Po tom čo si navrhnete svoj výzor a základné atribúty začínate svoju púť ako babätko a postupne preskakujete dôležité úseky vášho mladého a zatiaľ nevinného života, veď to poznáte škola, skúšky, kamaráti, obrovské rádioaktívne šváby a tak ďalej. Len si tak kľudne žijete v podzemnom bunkri zvanom vault 101 kde mnoho ľudí našlo útočisko ešte počas nukleárnej vojny. A aj keď vojna sa už dávno skončila, správca vaultu je starý zatrpknutý dedo a nikoho na povrch nepustí. Nech si ten starý drdloš vraví čo chce, váš otec ktorého hlas mimochodom nahovoril Liam Neeson si svoju cestu z vaultu nájde, na čo sa udeje vzbura. Nepotrvá dlho a ochranka zrazu strieľa aj vaším smerom a vám nič iné nezostáva ako zachrániť si kožu. Zrazu stojíte za obrovskými ochrannými kovovými dverami a „bezpečnému“ vaultu dávate zbohom.
„War. War never changes“
Tretia svetová vojna nešetrí ani hlavné mesta ba práve naopak. Washington D.C.a jeho okolie kde sa dej z zväčša odohráva je rovnako ako zvyšok sveta rozbité na mraky. Na zemi ležia trosky domov, hračky detí, rozbité autá a milióny malých detailov ktoré si na prvýkrát človek sotva všíma. Do oči vám svieti slnko a tichúčko fúka vietor. Široko ďaleko niet živej duše na obzore ak nepočítate toho skoro dvojmetrového škorpióna čo sa za chvíľu s chuťou vrhne na vás. V hre niet metra štvorcového ktorého by sa nedotkol umelecký návrhár a je to na prvý pohľad vidno.
Okrem primitívnych foriem života ako škorpióny, mravce a podobnej hávedi prežila aj tá tzv. Inteligentná forma života, takže čoskoro narazíte na potomkov modernej civilizácie ktorý prežívajú ozajstne peklo na zemi. Že či im pomôžete je na vás. V jednom queste môžete dokonca tú hromadu smetí ktorú mnohý z nich nazývajú rodným mestom vyhodiť do vzduchu atomovkou, čo sa len tak v hrách nevidí. Neskôr stretnete aj mutantov s ktorými si vo väčšine prípadov len tak nepokecáte.. Výmena názorov prebehne prostredníctvom prestrelky na konci ktorej zostanete na živu buď vy alebo oni, príp nikto. Za zmienku stojí aj populácia ghoulov. tj. extrémne odporných za živa sa rozkladajúcich humanoidi, pričom sú to v podstate v pohode ľudia ktorý si radi krátia chvíle čiernym humorom, škoda že ich zvyšok tzv. normálneho obyvateľstva pustatiny neznáša, takže občas treba riešiť otázky rasizmu aj po konci sveta. Samozrejme spôsob riešenia väčšiny úloh je prenechaný úplne na vás a dostupné sú aj veľmi extrémne možnosti(ako už spomínaná atomovka).
Pre istotu si vezmite na začiatok nejaký ten kalašnikov alebo basebolku a môžete začať vyjednávať, obchodovať, kradnúť, hackovať, opravovať, opíjať sa alebo len tak zabíjať všetko čo vám vojde do cesty. A keď už začnete robiť questy, ktoré sú rôznorodé a napínavé, tak ich môžete tiež riešiť všelijak, zaleží samozrejme na tom v čom je dobrá vaša postava. Niekedy proste presvedčite nepriateľa aby prestal robiť hlúposti a radšej sa vzdal, inokedy hacknete nejaký ten terminál a vypnete bezpečnostné systémy, prip. Ich naprogramujete aby pomáhali vám. Takže obídete veľkú časť bojov samozrejme body skúseností dostanete v každom prípade. Ak by ste boli totálny fanatik do pacifismu tak skúste hrať hru tak že nezabijete ani jediného nešťastníka, osobne som to neskúšal to by som sa ochudobnil o poriadnu porciu zábavy ale vraj je to možné.
Ak sa rozhodnete hľadať svojho strateného otca, tak budiš. Až ho nájdete môžete ho zastreliť, okradnúť alebo pokračovať v hlavnom príbehu ktorého prejdenie trvá zhruba 30 hodín čistého času je to na vás. Na mape je aj hromada lokácií ktoré sa dajú preskúmať a vedľajších questov. Že ako hra skonči vám samozrejme nepoviem ale môžem povedať niečo o systéme vývoja postáv a súbojoch. Takže na začiatku si nastavujete základné atribúty ako sila, inteligencia, výdrž, ktoré neskôr už príliž meniť nebudete ,iba ak za dosť vysokú cenu. Po každom levely si ale vylepšujete dovednosti ako hacking, malé zbrane, veľké zbrane, lockpiking a podobné a na vyše si prdáte špecialnu schopnosť, tzv. perk. Napr jeden z nich sa volá ladykiller, ktorý spôsobí že sa vám v rozhovoroch so ženami objavia obvykle skryté možnosti vedenia dialógu. K tomu poviem len toľko že ženy vám budú padať k nohám a to nemyslím len obrazne. Ďalší zaujímavý perk je kanibalismus ale že na čo ten je si asi domyslíte.
Súboje vyzerajú na screenshotoch ako u klasickej 3d strielačke ale pravda je niekde inde. V hre sa dá hocikedy zastaviť čas pomocou systému VATS(vault, asisting, targeting, system), nastavíte do ktorej časti tela nepriateľovi chcete vystreliť a necháte čas znovu bežať. Množstvo úkonov ktoré takto môžete vykonať záleží na počte action points ktoré vyplývajú zo štatistík vašej postavy a od tých sa odvíja aj škoda ktorú takto na nepriateľovi napáchate. Takže žiadne FPS ale RPG jak remeň. Systém to nie je zlý ale z môjho pohľadu trpí prílišnou jednoduchosťou. V predošlích dieloch sa sa počas súbojov prepla hra do ťahového módu, na zemi sa objavila šesťuholníková mriežka a na action pointoch záležalo okrem toho koľko stihnete vystreliť aj to že kam stihnete dobehnúť, navyše vďaka izometrickému pohľadu bola hra prehľadnejšia a strategickejšia.. Až na hore spomínaný VATS je boj vo Fallout 3 uplne ako v Oblivione čo síce nie je vôbec zlá hra ale k ozajstnému RPG jej niečo chýba.
Ďalšia z mnohých veci čo má Fallout 3 s oblivionom spoločné je obrovský svet, škoda že horná hranica levelu vašej postavy je obmedzená na 20, nerád to vravím ale ziskať sa dá raz dva. Takisto je tu požehnané množstvo bugov ale vzhľadom na rozlohu herného sveta je na tom ešte celkom dobre.
Pozerám, že som sa nejak nechal touto recenziou uniesť. Takže je najvyšší čas udeliť verdikt. Napriek tomu v množstve vtipných hlášok a systéme súbojov Fallour 3 zaostáva za jeho predchodcami, no v iných oblastiach ako je atmosféra a prezentácia ich prekonáva. V každom prípade je to špičková hra a treba ju brať vážne.
+veľký svet
+čierna komédia a dráma v jednom
+atmosféra
+možnosti
-bugy
- na RPG prílišná jednoduchosť súbojov
-nízka hranica maximálneho levelu
napísal mathi4s 3.12.2009
Páči sa mi!
9.0
FALLOUT 3
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Bethesda Softworks / Bethesda Softworks Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|