Assassin's Creed |
Assassins Creed bola jedna z veľmi očakávaných hier roku 2008.
8.5
Assassins Creed bola jedna z veľmi očakávaných hier roku 2008. Malo to byť majstrovské dielo Ubisoftu. Niečo jedinečné, čo sa len tak často nevidí. Naplnili sa tieto sľuby, alebo to bolo iba kričanie do vetra?
Desmond Miles bol unesený spoločnosťou Abstergo. Ľudia tejto spoločnosti chcú od Desmonda, aby sa pomocou prístroja Enimus, vrátil do minulosti svojich predkov. Jeho predkovia boli tzv. assassíni (vrahovia). A tak Desmond ľahne na Enimus a prevtelí sa do svojho predka Altaira. S Desmondom sa ešte párkrát stretneme pri občasných sekvenciách. Ale väčšinu času budeme tráviť s Altairom. Z prítomnosti sa razom dostávame do minulosti, konkrétne do roku 1191 - obdobie tretej križiackej výpravy, kde prebiehajú nepokoje medzi saracénmi a križiakmi. Jedných vedie Saladin a druhých kráľ Richard. Altair patrí k skupine assassínov. Sú to vrahovia, ktorí sa na príkaz svojho pána, neštítia zabiť nikoho. Vodcom assassínov je starec Al Mualim a ich sídlom je pevnosť Masyaf. Altair ma za úlohu priniesť artefakt „kúsok raja”. No pri tejto akcii zlyhá a je degradovaný na najnižšiu hodnosť. Al Mualim mu dá ďalšiu šancu v podobe novej úlohy. Musí zabiť deväť mužov, tých deväť mužov, ktorí spôsobili nepokoje v krajine. Altair je rozhodnutý podujať sa tejto úlohy a splniť ju.
Všetky ciele, ktoré majú byť eliminované sa nachádzajú v troch lokáciach. Sú to tri veľké mestá, ktoré navštívite. Zavítate do Jeruzalema, nádherného veľkého mesta ponoreného do odtieňa zelenej farby. Potom sa poberiete do Damašku, ktorý je zahalený teplou oranžovou farbou, slnko pekne kontrastuje s tieňom a tvorí to nádhernú scenériu. Napokon sa náš hrdina vyberie aj do Aker. Tretie a posledné mesto. Je zničené vojnou, niektoré budovy sú rozpadnuté, valí sa z nich dym. Preto je mesto posiate smutným odtieňom sivej farby. Mestá sú spracované veľmi pekne a dobre tvoria atmosféru stredoveku. Ale v podstate sa všetky tri mestá, na seba dosť podobajú. Autori ich mohli spracovať viac rozdielne. Ako náhle som vstúpil s Altairom do mesta, prekvapilo ma, aké je to tu živé. Ulice nie sú prázdne, pohybuje sa po nich kopa ľudí. Od vojakov strážiacich brány a niektoré budovy, cez rečníkov a rôznych obyvateľov ktorý medzi sebou živo komunikujú, až po dotieravých žobrákov, ktorí vás budú otravovať, prosením o almužnu. Jednoducho na každom kroku stretnete nejakých ľudí. Okrem týchto troch miest, sa v hre ešte nachádza Masyaf – pevnosť assassínov. Medzi jednotlivými lokáciami sa presun uskutočňuje jazdou na koni. Altair je schopný nasadnúť na akéhokoľvek koňa a v zapätí už cvála do ďalšej lokácie.
Asi jedným z najzaujímavejších aspektov je Altairova akrobacia. Okrem toho že je vrahom, je aj niečo ako stredoveký parkourista. Neexistuje budova, na ktorú by Altair nevyliezol. Väčšinu času sa aj tak budete pohybovať viac po strechách ako po zemi. Za každú okenicu, mrežu, rímsu, výbežok sa dá chytiť a pomocou nej dostať hore. Altairove pohyby sú ladné a uveriteľné, budete plynule preskakovať zo strechy na strechu a nie je problém dostať sa prakticky kamkoľvek.
Jednou z najdôležitejších vecí v hre sú misie. No v tomto smere dostáva Assassins Creed ranu pod pás. Misie sú repetívne a v podstate vždy o tom istom. A preto už v krátkom čase nastáva krutý stereotyp. Poďme si priblížiť jednotlivé misie. Na začiatku úlohy vaše kroky smerujú do ústredne assassínov v danom meste. Tam od svojho spojenca dostávate pokyny ako ďalej. Vždy máte za úlohu eliminovať nejakú osobu, no prv musíte viesť vyšetrovanie. Vždy treba splniť minimálne tri vyšetrovania, aby ste sa niečo o danej osobe dozvedeli. Jednotlivé informácie o cieli sa dozvedáte od informátorov, alebo niekomu ukradnete nejaký list, poprípade niekoho zmlátite a ten hneď zaspieva. Tieto postavy lokalizujete tak, že postupne budete odkrývať časti mesta. To sa deje pomocou rozhľadní. V mesta je kopa vysokých veží, na ktoré sa Altair vyšplhá, vychutnáte si nádherný výhľad a zakončíte to elegantným skokom do sena. Keď ukončíte vyšetrovanie, je potrebné vrátiť sa na ústredňu v meste, tam dostanete pokyn, na eliminovanie daného človeka.
Keďže Altair je assassín, neľútostný zabijak, nemal by mať problém zabiť kohokoľvek. S jeho zbraňami a smrteľnými kombami budete nepriateľov sekať jedného za druhým. Jeho arzenál disponuje štyrmi zbraňami. Klasický dlhý meč, ktorý sa používa v bežných súbojoch, krátky meč- účinný voči obrneným templárom. K jeho výstroji patria aj malé vrhacie dýky, na odstraňovanie vzdialených cieľov. No Altairovou špecialitou je dýka schovaná v zápästí. Stačí prísť blízko k nepriateľovi, bodnúť ho, a skôr než dopadne na zem, už je náš assassín preč. Na boje sa pekne pozerá. Altair ovláda rôzne úhyby, dokáže odvrátiť útok a skvele prejsť do protiútoku. Pri útočení nepriateľa stačí stlačiť v čas tlačidlo pre útok a Altair plynulo odrazí nepriateľa. Hneď na to ho dorazí nejakým efektným a brutálnym spôsobom. Spôsoby ukončenia sú viaceré pre každú zbraň, tým pádom sa vám tak skoro neprejedia a stále vyzerajú skvostne. Čo pri súbojoch zamrzí, sú bitky s väčším počtom stráži. Obkľúčia vás a všetci na vás pozerajú, zrazu jeden zaútočí, potom sa stiahne a zaútočí ďalší a tak sa to opakuje. Rozhodne to nevyzerá reálne a uveriteľne.
Po zabití cieľa, je hneď celé mesto na nohách a snaží sa Altaira chytiť. Teraz sú dve možnosti, buď so všetkými bojovať a vyzabíjať ich (málo pravdepodobné), alebo druhý a lepší variant je útek. Najlepšie sa zbaviť stráži, je útek hlavne po strechách, tu stráže nie sú tak rýchle a skôr im utečiete. Ale pozor, ak sa chystáte vyliezť na budovu v ich blízkosti, neváhajú a začnú hádzať kamene. Ak Altaira trafia, v momente padá na zem, medzi rozzúrených nepriateľov. Z počiatku budete z hry nadšení, no po zistení že všetky misie sú o tom istom, začne hra čoskoro nudiť.
Ale určite sa nič nedá vytknúť grafickému spracovaniu. Grafika ma ohúrila hneď po zapnutí hry. Jednotlivé mestá, postavy, prostredie, to všetko je veľmi detailne spracované. Design a detaily budov sú jednoducho nádherné. Ruka v ruke s grafikou ide aj hudba. Skladby skvele pasujú do daného obdobia. Väčšinou hrá pokojná hudba, no pri súbojoch naberá na akčnosti a rýchlosti. Navyše hra je kompletne s českým dabingom, ktorý je na vysokej úrovni.
Assassins creed je slušná hra, aj keď nevyužila naplno svoj potenciál. Zaujme svojou grafikou, prostredím, free-runingom a súbojmi, no oproti tomu stojí stereotyp a repetívne úlohy.
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|