Minecraft |
Minecraft sem, Minecraft tam... Prišiel z niečoho čo bolo prednedávnom nič, od niekoho kto nebol nikto...
Minecraft sem, Minecraft tam... Prišiel z niečoho čo bolo prednedávnom nič, od niekoho kto nebol nikto... A zrazu je ho plný internet, kopec spamu, otázok a cirkusu všeobecne. Ja som ale mal to šťastie sa o ňom dozvedieť pred tým všetkým rozruchom a tak nazrieť pod povrch a zistiť prečo sa veci začali mlieť.
Najprv ale treba objasniť na pohľad jednoduchú otázku: Čo, respektíve o čom je Minecraft? K tejto otázke sa aj samotný autor nevie poriadne a jednoducho vyjadriť - takže ja na to pôjdem systematicky: Je to hra postavená v surrealistickom stredovekom fantasy svete, ktorý sa donekonečna generuje a v ktorom je každý kubický meter rozdelený neviditeľnými rovinami. Všetko v tomto svete je založené na hranách, stranách a nenachádzajú sa v ňom žiadne výrazné kruhy či oblé tvary. Hráčova postava je tiež panák zložený z hranolov, rovnako ako všetko tvorstvo. Nachádzajú sa tu dobre známe veci ako zem, vzduch, voda, oblaky, modré nebo, stromy, slnko... A nie je tu žiadny cieľ, žiadny príbeh, žiadne budovy, žiadni iní ľudia. Hráč je vlastne jediný svojho druhu, vyhodený do sveta, s dvoma rukami schopnými zabezpečiť svojmu majiteľovi prežitie. Niežeby potreboval jesť aby nezomrel od hladu - v Minecrafte sa prežíva na inom princípe.
Na oblohe je slnko, ktoré je znamením svetla - keď je svetlo, vidno dobre a po krajine veselo poskakujú prasce, ovečky a podobný neškodný dobytok. Ale keď to slnko zájde a zotmie sa, výjde mesiac - potom začnú vyliezať milunké kockaté potvory, milunké kockaté kostry, milunkí kockatí zombie, milunké kockaté obrovské pavúky, ktorých jediným cieľom je roztrhať vaše milunké kockaté telíčko na milunké malinké kocočky. Existuje len jediný spôsob ako sa pred nimi uchrániť - postaviť prístrešok a od tmy sa izolovať múrom. Dom sa ale z ničoho postaviť nedá - treba najprv zozbierať potrebný materiál. Môže to byť hlina, drevo, kameň... Problém je v tom, že nie všetok materiál sa dá pozbierať rukou. Treba si najskôr vyrobiť nástroje, ktoré sa robia z dreva, ktoré, čuduj sa svete, sa dá rúbať zo stromu holými rukami. Na vytvorenie nástroja ho treba vložiť do špeciálnej mriežky vo vašom inventári, kde sa ďalej dá opracovať na kocky dosiek, zo štyroch dosiek vedľa seba sa robí pracovný stolček ktorý umožňuje použitie väčšej mriežky potrebnej na zložitejšie nástroje. Z dvoch dosiek umiestnených v mriežke nad sebou sa urobia palice... Palice sa dajú použiť ako rúčka na nástroj, napríklad krompáč. Ten sa tiež robí kombináciou v mriežke. Keď už máme krompáč a chceme si spraviť dom, musíme sa prehrabať hlinou ku kameňu - na to treba lopatu, ktorá sa, ako inak, tiež robí v mriežke. A keď sa už prehrabeme lopatou ku kameňu, môžme začať ťažiť kameň, z ktorého sa neskôr dá vyrobiť dom.
Takto sa dá prežiť prvá noc, potom je úplne jedno čo budete robiť. Robiť sa toho dá robiť veľa - založenie záhradky pomocou motyky, jej zavlažovanie pomocou kýblika, stavba hradu, skúmanie tmavých jaskýň, dobývanie vzácnych rúd (ktoré sa neskôr použijú na výrobu lepších nástrojov), stavba železnice, podvodného mesta, plavenie sa na mori, objavovanie skrytých tajomstiev... Alebo objavovania nových spôsobov ochrany proti príšerám, napríklad nové pasce, múr, ktorý sa na princípe zalievania lávy vodou sám opraví, metače kociek TNT, stavanie obrovských kalkulačiek pomocou červeného kameňa, ktorý sa správa ako elektrina, šialené pobehovanie po noci a strieľanie lukom na všetko čo sa hýbe... Možností čo robiť je neúrekom.
Takto vyzeral Minecraft pred pár mesiacmi, tak vyzerá aj teraz. Jediný rozdiel je v popularite. Pred pár mesiacmi to bola moja malá indie hra s častými updatami. Komunita bola malá, ľudia si vzájomne ukazovali svoje hrady a kravinky... Potom si ho všimlo Valve (tuším kvôli tomu zmeškali jeden update Team Fortress 2 - hrali Minecraft), a tým sa začala lavína, ktorá spamovala sociálne siete ako Facebook, Twitter a Reddit. Teraz mi hra skôr príde ako prerastená húsenica. Autor nemá čas na robenie updatov, zakladá si spoločnosť v Štokholme a najíma ľudí. Ktovie ako sa to celé skončí...
Podľa odhadov výjde hra v roku 2012.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|