Dead Space 2 |
Koniec Dead Space ostal otvorený a pokračovanie bolo nevyhnutné.
10
Koniec Dead Space ostal otvorený a pokračovanie bolo nevyhnutné. Pôvodne priamočiary sci fi horor sa rozrástol do epickej ságy a v súčasnosti už číta 4 hry a 2 filmy z Dead Space univerza. Preto dvojka nezačína presne tam, kde skončila jednotka. Čo sa odohralo medzi osvetľuje animovaný film nevalnej kvality Dead Space: Aftermath (zatiaľ len v angličtine).
Stoj, lebo mamička vystrelí!
Úvod má šialené tempo a jeden z najlepších herných rozbehov vôbec. Isaac sa prebúdza z kómy, do nemocnice sa valia hordy nekromorfov a začína zbesilý boj o život až prakticky do konca 15tej kapitoly. Hra sa ani na sekundu nezastaví, nespomalí nastolené tempo počas celých dvanástich hodín brutálnych a masakrálnych orgií. Žiadne loadingy, žiadne hluché miesto a žiaden stereotyp. Dvojka dokonale vychytáva chyby prvotiny a keď po adrenalínovej akcii exploduje celý vlak, vy visíte dole hlavou a okolo vás pobehujú nekromorfovia, modlíte sa aby tento zážitok nikdy neskončil.
„Isaac, tie potvory najľahšie zabiješ oddelením končatín! „ Ja viem, mám s tým bohaté skúsenosti.“
Dvojka je našliapnutá podobne ako film Votrelci. Isaac je jediný, kto vie, čo sa na stanici stalo. Kontaktujú ho poslední preživší a tentoraz to nie je nemý stroj na rezanie hnátov. Clarkovi vidíme do tváre, komunikuje s poslednými ľuďmi na stanici, snaží sa im pomôcť a nadviazať kontakt. Hráč sa tak viac vciťuje do deja a bojí sa o jeho život. Pod tým oceľovým oblekom sa skrýva osamelý hrdina, jediná šanca nenakazených ľudí na stanici, bojujúci proti hordám nekromorfov a zároveň vlastným vnútorným démonom.Marker mu vyvoláva halucinácie a manipuluje s ním cez jeho vedomie. Čo je ešte realita a čo výplod pekla? Iba jedno je isté, Marker musí byť zničený! Cesta Isaaca, lemovaná krvou, amputovanými hnátmi a vnútornosťami, prevedie hráča verným prostredím nemocnice, škôlky, starej známej lode USG Ishimura (áno ukvapne slzička nostalgie), vesmírnej stanice, podzemím a i otvoreným vesmírom. Veľakrát sa mi stalo, že som zastal a kochal sa len tak výhľadom na vesmír a monumentálnu kolóniu.
Ktorý z vás to potreboval amputáciu?
Herné mechanizmy sa zlepšili vo všetkých ohľadoch. Zvuk robí divy, a nečakané zazvonenie budíka či zvuky v potrubí vám samy o sebe dokážu privodiť infarktové stavy. Boj na blízko je zdokonalený a Isaac si rozdupávanie plaziacich sa bazmekov dokonale vychutnáva. Nekromorfov rozsekaný na súčiastky vydáva krásne čvachtavé krvavé zvuky a zbrane majú deštruktívne účinky. Okrem obligátnej rezačky pribudol kolíkomet, granátomet, sniperka, či ultimátna Contact Beam, ktorá po upgradnutí dokáže znehybniť a rozmliaždiť na kašu všetko živé. Vylepšený je aj pohyb vo vákuu, oblek má teraz na sebe trysky a vo voľnom vesmíre sa pohybujete ľahkosťou a eleganciou Iron Mana.
Iba Nekromorf bez hlavy je dobrý Nekromorf!
Osadenstvo Nekromorfov rozšíril pľuvač kyseliny, škriekajúce deti útočiace v kŕdľoch a extrémne nebezpečné, trojnohý obrovský tripody, vybuchujúce cysty na stenách a velociraptory medzi nekromorfami, tzv. Stalkery číhajúci v tmavých kútoch stanice.
EA napumpovalo do Dead Space 2 obrovské množstvo peňazí a je to aj vidno. Grafika je podstatne vylepšená a dáva KO všetkým rečiam o technickej zastaralosti konzol. Vybuchujúci vlak, výťah plný dobíjajúcich sa príšer, masívne solárne panely či obrovský stroj na hĺbenie tunelov raziaci si cestu cez podzemie porastené slizom stierajú tenkú hranicu medzi hrou a filmom a Dead Space 2 je tak priam pohlcujúcim zážitkom. Navyše dokonale uspokojuje celú škálu hráčov od sviatočných (Casual) až po najväčších masochistov (Hardcore). Hardcore mód je kapitola sama o sebe. Obtiažnosť síce ako normál, ale počas celej hry sa môžete sejvnúť iba trikrát! Čiže ak vás po 5 hodinách hrania rozmliaždi kúsok rozpadajúcej sa stanice počas letu voľným vesmírom, či nezbedný nekromorf vás zozadu prehryzne na dvoch malých Isaacov, máte smolu a idete odznova! Vidím v tom trochu problém, lebo hra obsahuje mnoho zákerných predskriptovaných scén a animácii, vrátane operácie vlastného oka.
Zvláštne! Mám také divné mravčenie v chrbte!
Na konci sa hra odtrhne z reťaze a vy doslova bežíte celý čas o život, bojujúc z posledných síl proti najstrašnejšiemu prvku z jednotky. Je späť a v plnej kráse!! Paradoxne je najslabšou častou práve koniec, ale keď sa odzačiatku pripravíte nato, že pokračovanie je isté, hru si užijete ako žiadnu inú. A posledná scéna je snáď jediná, kedy výraz zdesenia a hrôzy vystrieda nefalšovaný úsmev.
Plusy:
- Šialené tempo
- Miera brutality
- Žiaden loading
- Atmosféra
- Znovuhratelnosť
- Vylepšené súboje
- 12 hodinová kampaň
Mínusy:
-otvorený koniec
- finálny súboj
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Visceral Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|