Gothic IV - Arcania |
Najnovší diel Gothicu aké sú z neho dojmy ? Prepíše "chyby" svojich predchodcov ?
7.5
Tak existujú hry ktoré sa zapíšu svojou hrateľnosťou (diablo, starcraft) a niektoré zas svojou nádhernou grafikou. Bohužiaľ tu platí ten druhý prípad...
Tak začal by som tým že som ozajstný fanda RPG a Gothicu. Tento Gothic ma niečim zaujal a to tým že má krásnu grafikou, príbehom a gothicovským svetom. Nie len priaznivci RPG určite poznajú sériu Gothic. Po kvalitných prvých dvoch dieloch a nedotiahnutej tretej časti tu máme štvorku. Štvrtý gothic prešiel rôznymi radikálnymi zmenami ktoré bolo citiť už od začiatku. Vývojara ktorý mala značku "Gothic" sa zmenil a osud o Gothicu sa postaral Spellbound. Výsledok máme už tu a prospela táto zmena vývojara Gothicovi?
Príbeh:
Začiatok začína trochu na môj kus ochabene najviac úvodné video mohlo byť lepšie ale nebudeme súdiť hru podľa jedného videa že ? Bezmenný hrdina ktorého sme poznali v minulých dieloch sa zmenil. Ako by som naznačil pekne príbeh a zároveň nevyzradil všetko ? Tak "bývalý" hrdina je iný ako kedysi. Niečo sa zmenilo... Chce vykonať " menšie zlo" dobyť" a zjednotiť všetkú známy svet pod menom Rhobar III a aj ten pod ktorým začína náš Nový Bezmenný hrdina. Čo ho donutila spraviť takúto vec ? Kto mal dostatok síl aby ovládol takú mocnú bytosť ? Na to musíte prísť už sami... Počiatok príbehu začína zaľúbením hrdinu do sedliackeho dievčaťa, no lenže sa udeje veľa intríg. Svet sa mení, vojny príchádzajú a odchádzajú a nanešťastie zasiahne to životy aj týchto zaľúbencov. Hrdina stratí to čo miloval a rozhodne sa postaviť osudu čelom.
Hra:
Hra z časti nadväzuje na svojich predchodcov a je to cítiť. Stretneme tu starých známych z predošlých dielov ktorý nám pomôžu nášmu hrdninovi vykonať svoju pomstu. Nepovedal by som že hra je zlá, ale nie je to úplný Gothic. Autori sa snažili túto hru aj predstaviť našim zámorským kolegom, a tak sa rozhodli kopu vecí zmeniť. Viac - menej som mál pocit že tento diel má mierny konzolový nádych, ktorý sa postupne vytracuje. Naviac mi chýbalo pri hraní tejto hry voľnosť a to doslovne. Hra je príliš lineárna a má pomerne rýchly spád (čo je pre niekoho dobre) súbojový systém sa zmenil k lepšiemu ale nieje to boh vie čo. K dialógom nemám nejaké výčitky obsahovo sú dobré nebudete sa nudiť no v praxi sa musíte len doklikať a to už nieje je tak zábavné. Pri rozhovoroch má hrdina možnosť položiť len správne otázky, ktoré ho striktne navedú k cieľu. Netreba ani čítať (až na pár výnimiek) Úlohy sú nápadité oproti Gothicu 3 sú lepšie vymyslené a spravené len sa často opakuje pojem "zabij a prines" bez vedľajších a možných ciest. Celkom zaujímavo riešené, aj keď nie výnimočné, je odomykanie zámok, kde hráč musí v správnom okamihu klikať na znázornené zámky ktoré ako hráčovi naskakujú. čo mi chýbalo u tejto hry je pridanie sa k nejakej frakcii alebo si pekne vykovať meč ( môžeme to spraviť, ale je to spravené počas zapauzovania hry a nie ako u minulých dielov), taktiež môžeme si spraviť nápoj podľa všeliakých receptov ktoré je chvalabohu tejto hre dosť.
Bojový systém:
Tak tu sa toho zmenilo si myslím naviac. Hrdina ovláda klasické výpady dopredu, bráni sa a pridáva omračujúci úder. Popri tom sa môže klasicky sa vykrývať a uberať kotúľe do všetkých strán, tým pádom boje sú dlhšie a napínavejšie. Nielen hrdina disponuje takýmito údermi ale aj jeho nepriatelia ktorý to podľa danej obtaižnosti využívajú. Hra mi pripadala veľmi ľahká a to som hral na najťažšej úrovni, no neskôr boli aj frustrujúce časťi hry kde to trebalo povoliť. Hra obsauhe 3 vetvy boja a to : boj na blízko, lukostrelba a mágia. Všetky menované sú rovnocenné a je ťažko rozhodnúť ktorá je najlepšia. Lukostrelba je tu zobrazená snáď najlepšie za celú sériu Gothicu, pri sterlbe s lukom nám udáva presnosť aj vietor ktorý veje na našom peknom ostrove, aj takéto drobnosti prirastú k hráčom srdcu. Mágia je spravená pekne a každý hráč si nájde svoje miesto pri vyberaní kúziel ktoré nie sú oproti predchodcom naviac, ba dokonca môžem povedať že je ich tu menej ako v minulých dieloch.
Hrdina:
Kto čakal hrdinu ako v minulých dieloch je na omyle. Hrdina je v celku iný a jeho výzor nemusí sadnuť každému. Pre niekoho pôsobí ako Emo a pre druhých príjemne spestrenie hry. Všetko, čo je spojené s vývojom hrdinu je zhrnuté na jednej obrazovke vo forme nesympatických liniek ktoré nám zobrazujú jeho nabudnutú silu ktoré zbierame zabíjaním všeliakej havede. Čo ma rozzúrilo je to, že už rovno si hráč vylepší svoju danú schopnosť bez toho aby našiel svojho učiteľa ktorý ho to naučí, ako v predošlých dieloch. Hru mi rušilo pomerne veľa ukazujúcich elementov ktoré našťastie išlo vypnúť. Ako napríklad výkričniky pri plnenie úloh, ako aj mini mapu, zvýraznenie okolia a pod.
Svet a monštrá:
Svet je krásne urobený, najväčšie prekvapenie tejto hry. Neraz som sa kochal krásnymi výhľadmi na krajinu a hory. Grafika v tejto hre je okúzlujúca a najkrajšia aké som videl, no potrebujete na to poriadnu mašinku. Venie stromov a dážď je tu exlentne spravený a ked idete takým krásnym vymodelovaným lesom dostávate chuť si niekam vysť na túru. Hra obsahuje rôzne scénárie ako bažinu, mestá, ďzungle a lesy. Čo by to bol za les keby v ňom nikto nežil že ? Na našom ostrove Arghaan exisuje kopu zverín a príšer, ktoré sú zachované po predošlých dieloch no autori sa rozhodli pridať aj niektoré nové. Ako som spomínal ako u svete tak u nepriateľov je krásne vymodelovaná grafika ktorá si zaslúži pochvalu, no háčik je v tom že sa často opakujú a rozhodne je málo typov nepriateľov. Taktiež mi svet jeden čas pripadal pustý a samotný a niekde pekne plný, čo autori nevyriešili najlepšie.
Záver:
Táto hra má svoje mušky ktoré zhoršujú túto milovanú hru a ak by bola možnosť pokračovania tejto hry, tak radšej nech sa o to postarajú bývalý vývojari. Hra nie je zlá, ale ani nenadchla a nemusí každému sadnuť, každý si urobí o tom svoj názor. No ak chcete pokračovať v Gothicovskom príbehu a ste zvedavý ako to bude pokračovať tak to zrele odporúčam.
Hlavné klady:
- príbeh a jeho zpracovanie
- starí známi a ich dialógy
- rozmanitý herní svet
- grafika
- niekoľko odkazov na predošlé diele
- závěrečný souboj
- hudba
- minimum bugů (aspoň ja som na nejaké vážnejšie nenarazil)
- niektorí protivníci dajú hrdinovi fakt zabrať
Hlavné zápory:
- nemožnosť pridanie sa ku frakcií
- přílišná linearita
- HW nároky
- málo vedľajších úloh
- stiestnenný svet (nemožnosť voľného pohybu)
- často sa opakujúce sa tváre postáv
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: JoWood / Spellbound Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|