Elder Scrolls: Skyrim

Zbohom rodina, zbohom sociálny život, zbohom semestrálna práca, odchádzam na ďalekú cestu na sever...

PC
pridal life28 24.11.2011 o 17:36 pod používateľské recenzie

9.5


Nový diel série The Elder Scrolls, Skyrim, vám svoje krásy odhalí už v prvých sekundách hry. Hoci sa stávam väzňom, ktorého vlečú na popravu, obdivujem okolie, a očakávam, čo mi ten slávny Skyrim ukáže. Čakal som, kedy sa stanem tým, ktorý tvorí podstatu hry, človekom, ktorý porazí prírodu, Drakozrodeným.

 

Začiatok hry je pojatý akčne a ako je v sérii The Elder Scrolls zvykom, budeme sa predierať dungeonmi skôr, ako sa dostaneme do skutočného voľného sveta. Snáď pol hodinu som strávil pri tvorbe postavy, kombinovaním kadejakých rás (na výber až dvanásť), účesov a detailov, ktoré hra ponúka. Vybral som si urodzeného Imperiála, aj to len pre schopnosť obnovy. Každá z rás ponúka iný bonus, no je jedno ktorú si vyberiete, hrou sa budete prekopávať ako len chcete.




V úvodných scénach nakoniec pokladám hlavu na klát a čakám a úder sekery, ktorá mi má odseknúť palicu. V tej chvíli sa nad vašimi hlavami objaví drak a vzniká panika, z ktorej sa vďaka zhovievavým ľuďom dostanete živý. Práve tu sa dostanete do prvého dungeonu, koridorovaného tunelu. Dostanete prvé vybavenie, vyskúšate si prvý boj s ľuďmi, či zvieratami (myslím obrovského medveďa, ktorého som zobudil zo zimného spánku) a napokon sa predsa len dostanete von, na slobodu. Už prvé kroky krajinou Skyrimu vám budú servírovať krásne pohľady a živú prírodu aj v zasneženej oblasti. Niekde sa potuluje líška, inde zajac, svorka vlkov alebo motýle. Ja som to hneď využil a pozbieral čo sa dalo, luk, šíp a vlk = kožušina.

 

V najbližšej dedinke, do ktorej som mal na radu môjho záchrancu hneď zamieriť, som našiel kováča, u ktorého si vlastnoručne môžete ukovať zbroj. Nie je nad pocit, kedy si vyrobíte niečo, na čo ste museli šetriť, zbierať suroviny a spracovať ich. Suroviny je možné získať rôznymi spôsobmi. mlžete si ich vydolovať na ložiskách rudy, zbierať na lúkach a v lesoch, obchodovať a vymieňať alebo kradnúť. Skyrim má rovnaký systém otvárania zámkov šperhákmi ako Fallout, takže nie je problém sa dostať do cudzieho príbytku alebo do truhlice. Ak tam nenájdete pár zlatých, určite speňažíte aj drahokamy alebo nepotrebné zbrane a oblečenie. Za peniaze, ktoré získate plnením questov je možné si kúpiť to, čo nenájdete, dom (aj s upgradmi jednotlivých izieb), koňa, alebo si najmete niekoho, kto vás bude sprevádzať. I love you Lýdia.

 

Úvod hry sa nebude niesť v štýle prvého ročníka základnej školy, nikto vás nič nenaučí, je len na vás, ktorú vec budete ako často používať a teda, získavať skúsenosti. Prvý mág, ktorého stretnete vám dokáže predať niekoľko základých kúziel, a vtedy zistíte, akou cestou sa vyberiete. Cestou mága, ktorý ovláda majstrovskú mágiu, alebo bojovníka, ktorý rád šermuje okolo seba a namiesto holiaceho strojčeka používa bojovú sekeru. Či už sa pridáte na jednu, alebo druhú stranu, čakajú vás neuveriteľné dobrodružstvá. Univerzita v Ledohrade vás vyškolí v spomínanej mágii a bude odkrývať mytologické tajomstvá moci. Naopak, ako žoldnier v službách cisárskej légie budete odhaľovať celú politickú situáciu Skyrimu. Príbehová linka drakozrodeného by sa dala vtesnať do jednej tretiny hry, príbehy veľkých frakcií v Skyrime do druhej, a ostatné aktivity do tretej tretiny. Tie si predstavte ako veľmi zaujímavé príbehy jednotlivých ľudí, ktoré sa dozviete z množstva denníkov a listov. Každý príbeh sa rozvíja viac, ako by ste čakali a všetko to krásne do seba zapadá. Nakoniec je tu nový systém náhodných questov, ktorý štúdio Bethesda Softworks do hry zapracovalo. Tieto jednoduché questy sa budú generovať donekonečna, takže vždy ostane priestor na maximálne zveľadenie vašej postavy.

 

 

RPG systém nie je hodnotený skúsenostnými bodmi, či kreditmi za vykonané zadania. Vaša postava sa bude upgradovať súčtom levelov, ktoré dosiahnete rozvojom skúseností v používaní toho, či tamtoho. Či už sa zameriate na háčkovanie zámkov, na alchymistické prípravky alebyo na kúzla vyvolávania, vždy si skúsenosti prirátate aj k celkovému levelu vašej postavy. Pre najefektívnejší level-scalling je vhodné učiť sa z každého rožku trošku, nikdy neviete, ktorá schopnosť sa vám kedy hodí. Strom prideľovaných bodov je riešený hviezdnou oblohou, postava si rozdeľuje body medzi osemnásť schopností, ktoré znova obsahujú stovky perkov. Vylepšiť si môžete jednoručný, obojručný boj, obranu so štítom, kúzla liečenia alebo ničenia, kapsárstvo, alchymiu, spracovanie kovov, obchodovanie atd atd. V tejto položke hry určite strávite dlhé minúty, lebo z tak obrovskej ponuky si vybrať nie je vôbec jednoduché.

 

Skyrim mi ale v tomto príde dosť jednoduchý. Myslím nenáročný, dá sa zvládnuť aj dvoma, či troma najviac rozvinutými schopnosťami. Po dovŕšení vyšších levelov dokonca hra povoľuje a nepriatelia sa stávajú jednoduchšími. Moja spoločníčka dokázala skoliť nepriateľa už na dve rany. Aby som neprišiel o to kúzlo, nastavil som si o úroveň vyššiu obtiažnosť, takže znova to bola aká-taká výzva, s ňou aj kopa načítaní uloženej pozície. Stalo sa mi ale, že som občas narazil na fakt tuhého bossa, jeden drak ma dokázal zabiť dokopy trinásť krát, skúšal som proti nemu rôznu taktiku, zavolal som si naňho aj démonov, no posledný úder som mu zavesil až po nájdení niekoľkých veľmi zaujímavých kúskov zbraní a zbroje. Boj s drakmi je neuveriteľné epický. Nie je len silný nepriateľ, je to nádherné zviera a utori spracovali drakov naozaj luxusne. Až vám príde ľúto draka, ktorý sa počas letu nekontrolovateľne zrúti na zem a v bolestiach čaká, až ho niekto dorazí. Vyťahujem luk, majestátneho draka si ešte raz obzriem... Áno, aj takéto dojímavé momenty Skyrim vie vybaliť.

 

Skyrim je obrovský, zároveň si ale dokážete zapamätať jednotlivé lokality a hneď sa v nich zorientovať. Po objavení každého miesta sa budete môcť v budúcnosti rýchlo presúvať bez toho, aby ste kráčali peši celou krajinou, či museli namáhať koňa. Severská krajina, akou je provincia Skyrim je väčšinou zasnežená, od určitej nadmorskej výšky ale sneh začína opadať a na juhu dokonca nie je žiadny. Podľa polohy v Skyrime je tiež vidieť rozdiel vo vegetácii, obyvateľoch, zvieratách a počasí. Pokým na severe pobehujú horské kozorožce, mrože a zúria tam snehové búrky, na juhu sa premáva vysoká zver a občas sa strhe lejak. Trávnaté pláne striedajú horské masívy a priesmyky, nasledované zamrznutými jazerami.




Séria The Elder Scrolls je známa svojimi prepracovanými dungeonmi a Skyrim nie je výnimkou. Sieť tunelov a jaskýń pod celým Skyrimom je taká bohatá, ako krajina tam vonku. Aj jaskyne majú svojich obyvateľov rôznych rás a tiež nemŕtvych. Lineárne dungeony majú navyše lepší level design, ako mal nepodarený Fallout, takže sa určite nestratíte. Niekoľko z nich skrýva v sebe logické puzzle, ktoré to celé skvele spestrujú. V hre ich mohlo byť naozaj viac. Drvivá väčšina jaskýň skrýva na konci finálneho mini-bossa, ktorý obvykle chráni vec, po ktorú ste sa v rámci questu do jaskyne vybrali. Inak môžete naraziť na jedinečné kúsky zbraní, zbroje alebo kníh, ktoré vás vycvičia v jednotlivých schopnostiach. Špecialitou sú potom dračie revy, ktoré sú rozosiate po celom Skyrime, na povrchu, aj pod zemou.

 

Dračie revy sú magické slová, ktoré dokáže použiť len drakozrodený. Na to, aby Dovahkiin dokázal použiť dračí rev je potrebná aj dračia duša, ktorou si rev odomkne. Povrchové mohyly, na ktorých sú dračie revy napísané zvyčajne chráni drak, takže zároveń s novým naučeným revom získate aj dušu. Stalo sa mi ale, že dračie pohrebisko, ako sa takýmto mohylám hovorí, strážilo viac drakov, a to už fakt začína zábava. Dračie revy je možné použiť kdekoľvek a kedykoľvek a pretože sa dobíjajú dosť dlho, dajú sa použiť len ako mocný bonus ku kúzlam alebo zbrani. Rôzne amulety či vylepšenia vám túto čakaciu dobu samozrejme znížia. Revov je tiež na výber nadmieru, takže sami zsitíte, ktorý rev na akého nepriateľa pôsobí najúčinnejšie. Ak ma otravuje obrovský medveď, vyšlem rev tlakovej vlny, ktorý z poltonového medveďa spraví bábiku a odhodí ho na desiatky metrov. Na iných neprateľov potom vyskúšam ľadovú smršť, ohnivú guľu, odzbrojenie alebo drakobijný rev.

 

Zaklínadlá, ktoré budete počas svojho putovania využívať sú rovnako rozvetvené. Deštruktívne kúzla sa vždy hodia do jednej ruky, do tej druhej si môžete zobrať ľahkú zbraň. Systém dvoch rúk je skvelý, kombinovať môžete naozaj ako situácia vyžaduje. Obrovská orkská sekera do oboch rúk? Nebeský meč popálenia do jednej a elfský štít do druhej ruky? Magická palica vrhania ľadovej búrky, alebo kúzlo upálenia? Na to si odpoviete sami, keď sa postupom hry naučíte, ktorý prostriedok pôsobí na háveď najlepšie.




Nepriateľské rasy a nepriatelia sú vcelku rozmanitý, no rád by som v hre videl aj trpaslíkov, nie len ich vybudované továrne s pokročilou technológiou. Vonku, v tej nehostinnej krajine narazíte na mačkovité šelmy, vlky, medvede a dokonca mamuty, ktoré žijú súdružne s obrami. Tí dokážu pekne podkúriť a jediné švihnutie ich kyjom znamená katapult niekde na obežnú dráhu. Neviem, či to je jedna z chýb v hre, alebo úmysel autorov, každopádne takto odstrelia každého pocestného, kto sa k nim priblíži. V horách potom môžete naraziť aj na prízračné šadové stvorenia, veľkých trollov a nakoniec banditov rôznych rás. Aj ich brlohy ukrývajú rôzne tajomstvá a nájdenie nejakého odkazu, ktorý banditi skrývajú, vám znova  spustí  zaujímavý quest. Počas ciest narazíte aj na kladné postavy, takže krajina vám vôbec nepríde taká pustá. Obchodníci, s ktorými si môžete vymeniť tovar, respektíve predať zbytočnosti, lovci, ktorí sa ženú za sobmi alebo legionárov, ktorí vedú väzňa. Aj vám napadlo ho oslobodiť?

 

Teraz pár osobných riadkov, ktoré normálne do recenzie nepatria. Kto nechce čítať pocity poctivého hráča, ktorý sa snaží prejsť každý kút, nech preskočí na ďalší odstavec. Chcem len povedať, že je len minimum hrier, pre ktoré som bol schopný prerušiť všetky ostatné činnosti. Dokonca som pár dní nekontroloval svoj web a redaktori mi začali písať, kde som. Pri fotení týchto screenshotov som strávil dokopy 4 hodiny, a to práve pre čaro Skyrimu. Rozhodol som sa, že odfotím aj nejaký dungeon, hrobku alebo proste niečo pod zemou a hneď pôjdem spať. A keďže mám jaskýň už dosť vyľudnených (čítaj vyvraždených), zamieril som na juh, kde mám ešte kopu neobjavených miest.

 

Cestou som ale našiel ďalšiu dračiu hrobku, ktorú okrem draka strážili aj nemŕtvi. Ja a Lýdia sme ich vyzabíjali a ja som získal skvelý meč, o niekoľko stupňov vyšší, ako mala moja obľúbená nebeská čepeľ. Ani tej som sa nechcel vzdať, a keďže som začínal byť ťažký, zamieril som do najbližšej dedinky. Niečo som predal a ľahší som sa vydal do spomínanej, doposiaľ neobjavenej hrobky. Celá táto cesta sa mi predĺžila na hodinu a nakoniec som v jaskyni našiel len pavúka. Pôjdem spať, len čo nájdem nejakú lepšiu, vydávam sa na ďalšiu cestu, tentokrát na juhovýchod. Chcem tým povedať, že čokoľvek sa v Skyrime rozhodnete robiť, ten systém objavovania a questov, ktoré sa vám vždy pripletú do cesty vás zamestnajú na celé hodiny. 

 

Náhodní ľudia, ktorých som stretol mi priniesli viac, ako by som našiel v nejakom dungeone. Stretol som sa s bohom márnivosti, ktorý mi daroval služby jeho temných pomocníkov, strážkyňa svetla mi zase darovala meč. Aj takéto na vás budú čakať, osobne, dokázal som sa naviazať na jeden kus môjho arzenálu a nechcel som ho vymeniť ani za zbraň podstatne lepšiu. Obrovskou výhodou TES V: Skyrim je, že čokoľvek spravíte vo svete, čokoľvek si položíte na poličku, alebo nájdete na zemi, vždy to ostáva v rovnakom stave. Nikde nič nemizne, ani sa neprepadáva pod zem. Inventár, do ktorého sa vám budú ukladať nazbierané predmety je celkovo rozdelený do niekoľkých skupín, či už písomnosti, zbrane, oblečenie alebo alchymistické prísady. Vnútri ale nie je žiadny filter na hľadanie lektvarov a všetkých ostatných druhov predmetov, čo z neho robí len neprehľadný zoznam. Navyše je prispôsobený na konzolové použitie.

 

Rovnako ostávajú myslené aj postoje ľudí k hrdinovi, ak sa napríklad pridáte ku družníkom, ľudia vás na ulici pozdravia, a poprajú všetko dobré, pretože ich mienka o družníkoch je v celom meste pozitívna. Ak už spomínam družníkov, cech bojovníkov v Bielom Priesmyku, po splnení všetkých podmienok sa môžete stať skutočne jedným z nich. Vlkodlakom. To vám pridá schopnosť premeniť sa na vlkodlaka a v tejto zvieracej podobe tyranizovať obyvateľov, či naopak, vysporiadať si pozemky s banditmi. Je to jedno z tajomstiev, ktoré mnohým hráčom ujdú, a jedno z morálnych rozhodnutí, ktoré v hre vykonáte. Až vykonáte závažný zločin, krádež alebo vraždu, dáte sa zatknúť, zaplatiť pokutu, alebo si to znova vyriadiť krvavou cestou. Je to len na vás. V severnej provincii sa môžete pobaviť všetkými aktivitami, ktoré si viete v stredoveku predstaviť. Obsluhovanie píly, rúbanie dreva, ostrenie zbraní, kovanie, zbieranie odpadkov, ťaženie rudy, zbieranie úrody či lovenie lesnej zveri.

 

Skyrim netrpí malým rozsiahlym svetom, netrpí chabou rozmanitosťou úloh a postáv no určite vás zaujíma vizualizácia, ktorou je Skyrim prezentovaný. Hru poháňa motor Creation Engine, ktorý je už síce starší, ale ponúka stále dostatočné možnosti a inovácie. Je to ale engine, ktorý si nespojíte so žiadnou inou hrou, ako The Elder Scrolls a Fallout. Aj Skyrim využíva jeho prvok, Radiant AI, ktorý vytvára realistické prostredie postáv. Ak by ste sledovali NPC postavu počas jej denných aktivít, boli by ste svedkami jej raňajok, obeda a večere, práce na poli alebo posedenia pri ohni. V hre majú naprogramovaných niekoľko ďalších činností, ktoré náhodne vykonávajú. Časom ale zistíte, že ich pobehovanie z jedného miesta na druhé je stereotypné. Dokonca ani ich reakcie na okolie nenesú žiadnu osobnosť. Ak sa ale stanem s postavami priateľom, dovolia sa mi najesť alebo si zobrať veci z ich domu. Na ulici som stretol dieťa, ktoré sa chcelo hrať na schovávačku. Dieťa sa naozaj bežalo schovať, ja som odrátal sto sekúnd, a vybral som sa ju hľadať. Ehm... a cestou som narazil na jeden skvelý quest... Čo? Aké dieťa?




Ako ale Bethesda pokročila so svojim enginom? Skyrimu dodáva skvelý vizuál engine, ktorý zvláda obrovské vykresľovanie, dynamické zmeny počasia, nasvietenie a vegetáciu a to pri jednom načítaní celej mapy. Pri pohľade z horských masívov vidíte tie zmiešané lesy, trávnaté pláne a hmlisté močiare. Pri bližšom pohľade je vidieť nádhernú vodu, detailnú vegetáciu a rôzne druhy stromov. Interíéry a mestá sa pre svoju detailnosť načítavajú samostatne, a je treba povedať, že každý interiér je natrieskaný vybavením a videl som len dva rovnaké. Ak ste ale hrali Zaklínača, ktorý tento rok vyšiel, je jasné, ktoré RPG vyzerá lepšie. Elder Scrolls proste vyzerá zastaralo, v podstate vylepšený Fallout 3. Na tak obrovský otvorený priestor to ale bohate postačuje, daň bola platená za dobrú optimalizáciu, aj napriek kolísajúcemu framerate. Na PC ponúka hra množstvo grafických nastavení a komu sa bude chcieť experimentovať, má možnosť si vylepšiť grafiku komunitnými módmi.

 

Engine tiež využíva Havok technológiu fyziky, ktorá sa ukáže v zaujímavých momentoch. Voda unáša vás a predmety hodené do nej, vietor ohýba stromy, plachty vejú vo vánku a mŕtve telá sa bezvládne kotúľajú dolu svahom. Telá môžete odtiahnuť do úkrytu a predmety môžete presúvať bez toho, aby ste ich museli brať do inventára. Nechýbajú ani fyzikálne bugy, kiksy, ktoré autori do hry vložili úmyselné alebo neúmyselne, každopádne sú zábavné a nekazia dojem z hry. Vedrom sa dá predavačovi zakryť hlava a vykrádačka môže začať bez obáv. Okrem iných, hra je posiata menšími chybami, ako napokon každá hra od Bethesdy. Levitujúce predmetay na poličke sú ale zanedbateľné v porovnaní s chovaním NPC postáv, nasledovníkov. Lýdia, ktorá putuje so mnou doteraz, má niekedy výpadky a ostáva stáť na mieste. Niekedy zase preruší moju stealth akciu a rozbehne sa priamo do hniezda banditov. Najčastejšie mi ale zavadzia vo dverách, čo je neznesiteľné. Ďalším príkladom sú pasce. Niekedy sa mi zdá, že osoba za mnou doslova odpozerá odomňa trasu, po ktorej prejde bezpečne, aby sa vyhla pasci, inokedy zase vojde do pasce niekoľko krát za sebou.

 

Bez povšimnutia ostali aj animácie, síce rozhovory s osobami sú rozvetvené a dá sa zistiť neuveriteľné množstvo informácií, postavy skrývajú akékoľvek emócie, pohyby či reakcie. Jediné, čo je vyšperkované na maximum je samotná postava Dovahkiina. Chôdza, beh aj prikrčenie pôsobia prirodzene v závislosti od toho, ktorá zbroj a zbraň je práve používaná. Posledné údery bývaju väčšinou spomalené v efektnej zakončovacej animácií, ktorých je v hre tiež neúrekom. Dostanete sa až po stínanie hláv. Vadilo mi aj občasné zasekávanie v teréne, no vždy som sa vyslobodil nejakým skákaním. Tieto chybyčky možno nie sú ani tak zanedbateľné ako píšem, no tá nálada, tá eufória Skyrimu, ktorá vás bude ovládať vám z hlavy vyženie myšlinku hľadať v hre niečo zlé. Namiesto „toto je zle a tamto je zle“ si budete hovoriť „tak toto je sila, ako sa s tým autori pohrali“. Je vidieť, že to tvorili umelci, pretože skyrim je umenie. Príkladná nočná scéna a pohybujúca sa hviezdna obloha nebola ešte nikdy krajšia. Pri pohľade na nádhernú auroru borealis, polárnu žiaru osvietenú dvoma obrovskými polmesiacmi a miliónmi hviezd sa pri tom proste musíte odfotiť. Láska k prírode je cítiť aj z takýchto momentov.

 

 

 

Videli ste prvý gameplay trailer? Trailer, v ktorom Dovahkiin prvý krát zakričal známe Fus Ro Dah? Ak vás zaujala chorálová hudba, ktorá sprevádzala nádherné scény Skyrimu, môžete sa tešiť na ňu pri každom epickom boji s drakom alebo získaní dračieho revu. Celkový hudobný doprovod je priam dokonalý. Orchestrálna hudba bude hrať pri každom súboji, pri tichej aj otvorenej akcii, pri objavovaní gigantických hôr, pri poletovaní motýľov nad tečúcim potokom aj pri vychádzajúcom slnku nad mlynom v osade. Soundtrack proste zabodoval na plnej čiare a aj on prispieva k majestátnej severskej atmosfére.

 

Prečo je Skyrim taký dobrý? Pretože vychádzali v poslednom čase nepodarené RPG hry? Dokáže prekonať Zaklínača? Nedokáže, Zaklínač je kráľ príbehových lineárnych koridorových RPG, so svojim knižným podkladom je ikonou v stredovekom svete. Zaklínač je iná trieda, iná liga. Skyrim je ale niečo iné. Je kráľom celého RPG žánru, a pretože Zaklínač 2 nie je klasické RPG, akých história sa nám rozvíjala až dodnes, môžeme The Elder Scrolls V považovať za právoplatného kráľa celého žánru, toho nami tvoreného, tvorivého, voľného a veľkolepého. Skyrim je jediná hra, pri ktorej som zavrel facebook na celé dni, ktorá ma neprestala baviť ani po päťdesiatke hodín, a hoci som toho už pochodil naozaj veľa, viem, že ma čaká ešte dlhá cesta, a to nie len pri pohľade na nerozvinutý strom mojich schopností.




Viete čo mám v pláne? Oženiť sa. Kúpiť si ďalší dom v druhom meste, po dokonalom porozumení sveta sečných zbraní sa chcem stať uznávaným alchymistom, chcem aby bola v Skyrime politická rovnováha, preto budem riešiť problémy frakcií, budem nakupovať a predávať, budem odlievať a kovať vzácne predmety a budem sa učiť čarovať. Chcem znova behať po svete, chytať motýle, naháňať líšky, utekať pred ľadovým trollom, podpaľovať necromancerov, a odpočívať pri polárnej žiare. Je to naozaj hra, do ktorej sa dá utiecť pred realitou a zažiť niečo, čo neponúkne žiaden film, žiadna kniha ani žiadny adrenalínový zážitok na kolotočoch.

 

A práve preto je Skyrim taký dokonalý. Epické dobrodružstvo Drakozrodeného, svet mágie, meča a nehostinného a obrovského sveta. Komu ide o grafiku, o neprehľadný inventár alebo hlúposť umelej inteligencie? Hra je predsa vytvorená preto, aby bavila ľudí. Prečo by mala byť zlá hra, ktorá ma pripúta na celé desiatky, či stovky hodín? Ak uvažujete presedieť celé vianočné prázdniny doma, zapnite si Skyrim. Ak ho zapnete počas školského obdobia, nuž, budete nútení simulovať chorobu.

 

Plusy:    - otvorený svet so skvelou vizualizáciou

               - niekoľko rás a možnosti postavy

               - systém levelovania a strom schopností

               - systém dvoch rúk, zbrane a mágia

               - epické dračie stvorenia a hlavný príbeh

               - činnosti a život v Skyrime

               - dungeony s hádankami

 

Mínusy: - miestami nepríjemná AI

               - nemožnosť zoradiť inventár

 


napísal life28 24.11.2011



Páči sa mi!

9.5
ELDER SCROLLS: SKYRIM

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Bethesda / Bethesda
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 11.11. 2011
 17.11. 2017 (,Switch)
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29416)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk