Resident Evil 4 |
PS2
pridal pRo_gaMer 15.8.2005 o 20:57 pod používateľské preview
10
Bol práve podvečer. Starým, lístím zapadaným lesom, tak identickým s Európou v ktorej sa nachádzal brázdilo auto, ktoré po prechode dolámaným mostom zastalo pri malej lesnej cestičke. Dusná atmosféra ktorá vládla v aute by sa dala krájať nožom. Na predných sedadlách sediaci muži v okuliaroch vyzerali na tvrdých chlapíkov, a ani vzadu sediaci muž s bujnou ofinou nebol žiadny amatér. Muž vzadu sa volal Leon S. Kennedy a malá jazda lesom nebola ničím iným než ďalšou rutinnou misiou v jeho biednom živote. Dostal totiž návrh, ktorý sa neodmieta. Úlohu, ktorú nemožno nesplniť...
Resident Evil je herná séria ktorá ako prvá z hier vstúpila na voľakedy veľmi tenký ľad zvaný survival horror. Herný štýl ktorý na vtedajšiu dobu ponúkala bol nielen prevratný, ale aj dokonalo hrateľný, čo bolo pred rokmi hlavnou podmienkou úspechu hry. Vtedajšie herné počiny vynikali totiž len v jednom. Prestrieľať sa a hlavne sa baviť. Žiadne príbehy ani dejové zvraty hráči nazvem to „dávnych vekov“ nepoznali, až do chvíle, kým sa na trhu neobjavil staručký Resident Evil. Koktail namiešaný dokonalým technickým spracovaním a hlavne hrateľnosťou ktorú hráči vtedy tak uctievali obsahoval aj ingredienciu, dovtedy nevídanú. A tou bol strach! Strach ktorý prenikal až do morku kosti a ktorý nenechal žiadnu dušu pokojnú. Po desivom zážitku s prvou časťou autori nemohli svojho remesla povesiť na klinec, a tak sme sa dočkali pokračovania. A to nie jedného ale dokonca viacerých. Problémom však bolo, že i keď grafika stúpala po rebríku do závratných výšok, strach sa nejak utiahol a dal prednosť neutíchajúcej akcii. Klepanie sa pri svetle sviečky sa náhle premenilo na zbesilú jazdu krvou zaliatou krajinou s pop-cornom v ruke a colou na stole. Každou ďalšou vydanou časťou sa preto počet fanúšikov znižoval a ostávali len krajní priaznivci žánru survival horror. No čo už...nič netrvá večne.
Po mierne rozporuplnej dvojke a o niečo lepšej trojke však autori neotáľali, a v budúcnosti sa im leskli ďalšie zisky, ktoré by sa dali z Residentu ešte vyžmýkať. Tohtoročné pokračovania epizodickej formy zvané Outbrake a Outbrake File 2, ktoré sa zameraním snažili priblížiť k multiplayeru však u kritikov pohoreli, a ani na zahraničných weboch im nebola dopriata pochvala. Po skvelom štarte sa Resident Evil pomaly blížil do záhuby a svetlom na konci tunela bolo len štvrté pokračovanie, ktoré by biedny stav tohto kultu na PS2 ako tak mohlo vylepšiť. V hlavách hráčov však neutíchala jedna myšlienka. Či svetlom na konci tunela v ktorom všetci videli záchranu nebude len proti idúci vlak, ktorý by už načisto zmietol všetky skryté karty ktoré vývojári držia tak pevne v rukách. Tým myslím či štvrté pokračovanie nebude rovnaký prepadák ako tohtoročné Capcomové počiny. Primárna Gamucube verzia sa už nejaký ten čas zohrieva na pultoch obchodov a my staromilci ešte len čakáme na tú našu...PS2 verziu. Konverzia na túto platformu bola istá už dávnejšie, takže obavy boli zbytočné. Dlhé obdobie neskutočného čakania sa však pomaly ale isto blíži k svojmu koncu a my sa onedlho budeme môcť presvedčiť, či to naozaj bol proti idúci vlak, alebo záchrana survival horroru a celkový posun vpred v tomto žánri.
Keď som vystúpil, ako prvý mi udrel do nosa pravý zápach sviežeho vzduchu spojeného so stuchnutým starým lesom. Inštrukcie od chlapíkov v aute boli jasné. Mám sa vydať rovno po úzkej, trávou zarastenej cestičke, ktorá ma má priviesť do neďalekej dediny. Po krátkom putovaní hnedo-červeným lesom som narazil na prvé chatrče. Staré a schátralé dedinské prístrešky by sa totiž ťažko dali označiť za domy. Miesto bolo opustené až do chvíle kým som nezazrel chlapa špehujúceho ma cez napoly rozbité drevené žalúzie. Pri strete našich pohľadov však rýchlo zmizol a ja som mal vtedy na srdci len jediný pocit a to dostať sa k nemu a zistiť nejaké informácie, ktoré by mi pomohli. Dom bol prázdny a temný. Jemné svetlo presvitajúce cez diery v žalúziách ktoré tento dom ponechávali v temnote ukrytý pred slnečným svetlom bolo okrem rozhoreného kozubu jediným faktorom zaisťujúcim istotu. Pred kozubom stál muž a niečo prihadzoval do ohňa. Po mojom pozdrave sa ani neotočil a naďalej vykonával svoju činnosť. Neistota ktorá vo mne vzplanula sa nedá opísať, a nervozita sa u mňa prehlbovala každou sekundou. Napokon som k nemu pristúpil a pozorne som mu predložil fotografiu dievčaťa kvôli ktorému som tu. Neistý pohľad jeho odpudivých očí vo mne vyvolal zvláštne pocity. V okamihu sa však bez slov otočil. Nemý výraz spočiatku bezbranného chlapa sa však náhle premenil na zúrivý, a so sekerou v ruke sa na mňa bezočivo rozohnal...nebol čas na premýšľanie, musel zomrieť, buď ja, alebo on......vybral som si správne!
Okienko prózy tak máme úspešne za sebou, a preto sa poďme pozrieť, čo to na nás chlapíci z Capcomu pripravili tentokrát. Príbeh som už nežne načrtol, tak už len okrajovo. Náš hlavný hrdina Leon S. Kennedy dostal úlohu, ktorá ako som už spomenul sa neodmieta. A tou je záchrana prezidentovej dcéry. Ako vyslúžili agent špeciálneho určenia už náš Leon zdolal nejedno peklo, no to čo naňho čaká v Európskych lesoch sa popísať nedá. Okrem chlapíka v prvej chvíli snažiaceho sa zavraždiť ho tu totiž objavil hŕbu do krvi bojujúcich dedinčanov odhodlaných v každej chvíli zbaviť sa neželaného hosťa. A tým práve Leon je. Prvá zmena je však hneď viditeľná. Nepriatelia už nie sú zombie. Podľa prikrčenej chôdze, blbému výrazu v tvári a chladnokrvných chúťkach však s prvotných dojmov môžem usúdiť, že ide o ich vzdialených a zároveň stratených bratrancov. Ich skutočnú identitu ale spoznáme až ten krásny deň, keď hra oficiálne vyjde. Príbeh zatiaľ vyzerá veľmi snubne a môžeme od neho očakávať nečakané zvraty a zaujímavý prekvapivý záver. Do detailu vypiplaný dej je už úplnou súčasťou Residenta a tak ani štvorka nie je v tomto pravidle výnimkou.
Hrateľnostne to vyzerá rovnako dobre ako s príbehom, a preto môžeme očakávať skvelú zábavu. Za najvýraznejší pokrok považujem vypustenie fixnej kamery, ktorú nahradí pohľad z tretej osoby, tak často používaný v konzolových hrách. Túto zmenu považujem za výrazný krok vpred oproti predošlým dielom a takisto prehľad o situácii sa zlepší. Zo zbraní sa dalo s videí zistiť len niekoľko kúskov, ktoré obsahujú nôž, granáty, pištoľ a samozrejme v tejto sérii tak potešujúco používaná brokovnica. Inventár tu rozhodne nekončí a rozhodne sa môžeme tešiť aj na niečo viac. Okrem klasických prestreliek však máte možnosť aj bojovať zblízka. Keď totiž nepriateľa trafíte, môžete ho zraziť k zemi s párom účinných kopov. Rovnako aj veľmi prítulného dedinčana ktorý vás nebude chcieť pustiť môžete striasť jednoduchým pohybom analógu zo strany na stranu. Na akciu budete používať prakticky jedno tlačidlo ktorého funkcia sa mení v závislosti od vášho postavenia. Pohyb ktorý vykonáte sa vám totiž zobrazí v dolnej časti obrazovky. Práve kvôli tomu je ovládanie intuitívne. Obrovská je interaktivita s prostredím, pretože rozstreliť môžete prakticky hocičo. V krabiciach môžete nájsť od klasických nábojov aj špeciálne rastlinky slúžiace na uzdravovanie. Tie môžete používať v inventári, v ktorom sa vám zobrazia prakticky všetky predmety ktoré vlastníte a môžete ich samozrejme aj kombinovať. Takisto aj dvere sa dajú rozkopávať a prakticky každý predmet obsahuje svoj pohyb alebo interaktivitu.
O zábavu a dokonalú atmosféru preto máme postarané a tak si rozoberieme aj grafické spracovanie a zvukovú stopáž. Z vypusteného videa patriaceho konzole PlayStation 2 máme možnosť všimnúť si hlavne dokonalé do každého malinkého detailu prepracované modely postáv. Tie sú až k zamysleniu dokonalo vytvorené s presnosťou na milimeter. Rovnako dobre sú na tom aj prostredia a aj keď PS2 už má svoj vek, zázraky sa stále dejú a rovnaký môžeme očakávať aj v RE4. Mierne rozmazané okolité prostredia tvoria spolu s postavami ďalší graficky dokonalý projekt. Pri rozdieloch s Gamucube verziou by sa patrilo spomenúť mierne grafické spomalenie, pretože GC je jednoznačne o niečo mladší ako PS2. Rovnako sa dajú čakať aj dlhšie loadovacie screeny no, žiaden extra dlhý čas to nebude. O zvukovej kulise toho zatiaľ veľa nevieme no dá sa čakať nervózna hudba a priestorový Dolby ProLogic II. Vo videách sa dá všimnúť aj zmena hudby s objavením nepriateľa a aj zvuky zbraní neznejú vôbec zle. Po technickej stránke zatiaľ hra vyznieva naozaj príťažlivo.
Chlap s naostrenou sekerou nebol však jediným nepriateľom. Zrazu začali prichádzať ďalší a každú chvíľu sa objavil nejaký chlapík s odhodlaním zabiť ma. Zatiaľ žijem. Cestou som pomaly naberal na neistote. Fotografiu s prezidentovou fotkou týmto zúrivým dedinčanom nemôžem ukazovať, lebo mám pocit, že by o ňu nejavili záujem. Neviem ako dlho to ešte bude trvať. Bez ohľadu na následky však musím v ceste pokračovať a splniť zadanú úlohu. A popri tom aj prežiť....
Prvé pocity....
Najnovšie pokračovanie nesmrteľného otca hororového žánru vyzerá viac ako dobre. Autori pochopili, že pridaním krvi a novej grafiky sa nič nevyrieši, a preto zvolili nový inovatívny systém plný zmien. Hra vychádza v novembri tohto roku a preto vám nemôžem odporučiť nič iné než len netrpezlivo čakať na návrat kráľa a popri tom dookola sledovať videa na webe, presne ako to robím ja. Myslím si totižto, že RE4 má veľké ambície stať sa kráľom konzoly PS2, pretože zároveň to bude aj jeden z posledných očakávaných titulov tejto hracej skrinky.
Resident Evil je herná séria ktorá ako prvá z hier vstúpila na voľakedy veľmi tenký ľad zvaný survival horror. Herný štýl ktorý na vtedajšiu dobu ponúkala bol nielen prevratný, ale aj dokonalo hrateľný, čo bolo pred rokmi hlavnou podmienkou úspechu hry. Vtedajšie herné počiny vynikali totiž len v jednom. Prestrieľať sa a hlavne sa baviť. Žiadne príbehy ani dejové zvraty hráči nazvem to „dávnych vekov“ nepoznali, až do chvíle, kým sa na trhu neobjavil staručký Resident Evil. Koktail namiešaný dokonalým technickým spracovaním a hlavne hrateľnosťou ktorú hráči vtedy tak uctievali obsahoval aj ingredienciu, dovtedy nevídanú. A tou bol strach! Strach ktorý prenikal až do morku kosti a ktorý nenechal žiadnu dušu pokojnú. Po desivom zážitku s prvou časťou autori nemohli svojho remesla povesiť na klinec, a tak sme sa dočkali pokračovania. A to nie jedného ale dokonca viacerých. Problémom však bolo, že i keď grafika stúpala po rebríku do závratných výšok, strach sa nejak utiahol a dal prednosť neutíchajúcej akcii. Klepanie sa pri svetle sviečky sa náhle premenilo na zbesilú jazdu krvou zaliatou krajinou s pop-cornom v ruke a colou na stole. Každou ďalšou vydanou časťou sa preto počet fanúšikov znižoval a ostávali len krajní priaznivci žánru survival horror. No čo už...nič netrvá večne.
Po mierne rozporuplnej dvojke a o niečo lepšej trojke však autori neotáľali, a v budúcnosti sa im leskli ďalšie zisky, ktoré by sa dali z Residentu ešte vyžmýkať. Tohtoročné pokračovania epizodickej formy zvané Outbrake a Outbrake File 2, ktoré sa zameraním snažili priblížiť k multiplayeru však u kritikov pohoreli, a ani na zahraničných weboch im nebola dopriata pochvala. Po skvelom štarte sa Resident Evil pomaly blížil do záhuby a svetlom na konci tunela bolo len štvrté pokračovanie, ktoré by biedny stav tohto kultu na PS2 ako tak mohlo vylepšiť. V hlavách hráčov však neutíchala jedna myšlienka. Či svetlom na konci tunela v ktorom všetci videli záchranu nebude len proti idúci vlak, ktorý by už načisto zmietol všetky skryté karty ktoré vývojári držia tak pevne v rukách. Tým myslím či štvrté pokračovanie nebude rovnaký prepadák ako tohtoročné Capcomové počiny. Primárna Gamucube verzia sa už nejaký ten čas zohrieva na pultoch obchodov a my staromilci ešte len čakáme na tú našu...PS2 verziu. Konverzia na túto platformu bola istá už dávnejšie, takže obavy boli zbytočné. Dlhé obdobie neskutočného čakania sa však pomaly ale isto blíži k svojmu koncu a my sa onedlho budeme môcť presvedčiť, či to naozaj bol proti idúci vlak, alebo záchrana survival horroru a celkový posun vpred v tomto žánri.
Keď som vystúpil, ako prvý mi udrel do nosa pravý zápach sviežeho vzduchu spojeného so stuchnutým starým lesom. Inštrukcie od chlapíkov v aute boli jasné. Mám sa vydať rovno po úzkej, trávou zarastenej cestičke, ktorá ma má priviesť do neďalekej dediny. Po krátkom putovaní hnedo-červeným lesom som narazil na prvé chatrče. Staré a schátralé dedinské prístrešky by sa totiž ťažko dali označiť za domy. Miesto bolo opustené až do chvíle kým som nezazrel chlapa špehujúceho ma cez napoly rozbité drevené žalúzie. Pri strete našich pohľadov však rýchlo zmizol a ja som mal vtedy na srdci len jediný pocit a to dostať sa k nemu a zistiť nejaké informácie, ktoré by mi pomohli. Dom bol prázdny a temný. Jemné svetlo presvitajúce cez diery v žalúziách ktoré tento dom ponechávali v temnote ukrytý pred slnečným svetlom bolo okrem rozhoreného kozubu jediným faktorom zaisťujúcim istotu. Pred kozubom stál muž a niečo prihadzoval do ohňa. Po mojom pozdrave sa ani neotočil a naďalej vykonával svoju činnosť. Neistota ktorá vo mne vzplanula sa nedá opísať, a nervozita sa u mňa prehlbovala každou sekundou. Napokon som k nemu pristúpil a pozorne som mu predložil fotografiu dievčaťa kvôli ktorému som tu. Neistý pohľad jeho odpudivých očí vo mne vyvolal zvláštne pocity. V okamihu sa však bez slov otočil. Nemý výraz spočiatku bezbranného chlapa sa však náhle premenil na zúrivý, a so sekerou v ruke sa na mňa bezočivo rozohnal...nebol čas na premýšľanie, musel zomrieť, buď ja, alebo on......vybral som si správne!
Okienko prózy tak máme úspešne za sebou, a preto sa poďme pozrieť, čo to na nás chlapíci z Capcomu pripravili tentokrát. Príbeh som už nežne načrtol, tak už len okrajovo. Náš hlavný hrdina Leon S. Kennedy dostal úlohu, ktorá ako som už spomenul sa neodmieta. A tou je záchrana prezidentovej dcéry. Ako vyslúžili agent špeciálneho určenia už náš Leon zdolal nejedno peklo, no to čo naňho čaká v Európskych lesoch sa popísať nedá. Okrem chlapíka v prvej chvíli snažiaceho sa zavraždiť ho tu totiž objavil hŕbu do krvi bojujúcich dedinčanov odhodlaných v každej chvíli zbaviť sa neželaného hosťa. A tým práve Leon je. Prvá zmena je však hneď viditeľná. Nepriatelia už nie sú zombie. Podľa prikrčenej chôdze, blbému výrazu v tvári a chladnokrvných chúťkach však s prvotných dojmov môžem usúdiť, že ide o ich vzdialených a zároveň stratených bratrancov. Ich skutočnú identitu ale spoznáme až ten krásny deň, keď hra oficiálne vyjde. Príbeh zatiaľ vyzerá veľmi snubne a môžeme od neho očakávať nečakané zvraty a zaujímavý prekvapivý záver. Do detailu vypiplaný dej je už úplnou súčasťou Residenta a tak ani štvorka nie je v tomto pravidle výnimkou.
Hrateľnostne to vyzerá rovnako dobre ako s príbehom, a preto môžeme očakávať skvelú zábavu. Za najvýraznejší pokrok považujem vypustenie fixnej kamery, ktorú nahradí pohľad z tretej osoby, tak často používaný v konzolových hrách. Túto zmenu považujem za výrazný krok vpred oproti predošlým dielom a takisto prehľad o situácii sa zlepší. Zo zbraní sa dalo s videí zistiť len niekoľko kúskov, ktoré obsahujú nôž, granáty, pištoľ a samozrejme v tejto sérii tak potešujúco používaná brokovnica. Inventár tu rozhodne nekončí a rozhodne sa môžeme tešiť aj na niečo viac. Okrem klasických prestreliek však máte možnosť aj bojovať zblízka. Keď totiž nepriateľa trafíte, môžete ho zraziť k zemi s párom účinných kopov. Rovnako aj veľmi prítulného dedinčana ktorý vás nebude chcieť pustiť môžete striasť jednoduchým pohybom analógu zo strany na stranu. Na akciu budete používať prakticky jedno tlačidlo ktorého funkcia sa mení v závislosti od vášho postavenia. Pohyb ktorý vykonáte sa vám totiž zobrazí v dolnej časti obrazovky. Práve kvôli tomu je ovládanie intuitívne. Obrovská je interaktivita s prostredím, pretože rozstreliť môžete prakticky hocičo. V krabiciach môžete nájsť od klasických nábojov aj špeciálne rastlinky slúžiace na uzdravovanie. Tie môžete používať v inventári, v ktorom sa vám zobrazia prakticky všetky predmety ktoré vlastníte a môžete ich samozrejme aj kombinovať. Takisto aj dvere sa dajú rozkopávať a prakticky každý predmet obsahuje svoj pohyb alebo interaktivitu.
O zábavu a dokonalú atmosféru preto máme postarané a tak si rozoberieme aj grafické spracovanie a zvukovú stopáž. Z vypusteného videa patriaceho konzole PlayStation 2 máme možnosť všimnúť si hlavne dokonalé do každého malinkého detailu prepracované modely postáv. Tie sú až k zamysleniu dokonalo vytvorené s presnosťou na milimeter. Rovnako dobre sú na tom aj prostredia a aj keď PS2 už má svoj vek, zázraky sa stále dejú a rovnaký môžeme očakávať aj v RE4. Mierne rozmazané okolité prostredia tvoria spolu s postavami ďalší graficky dokonalý projekt. Pri rozdieloch s Gamucube verziou by sa patrilo spomenúť mierne grafické spomalenie, pretože GC je jednoznačne o niečo mladší ako PS2. Rovnako sa dajú čakať aj dlhšie loadovacie screeny no, žiaden extra dlhý čas to nebude. O zvukovej kulise toho zatiaľ veľa nevieme no dá sa čakať nervózna hudba a priestorový Dolby ProLogic II. Vo videách sa dá všimnúť aj zmena hudby s objavením nepriateľa a aj zvuky zbraní neznejú vôbec zle. Po technickej stránke zatiaľ hra vyznieva naozaj príťažlivo.
Chlap s naostrenou sekerou nebol však jediným nepriateľom. Zrazu začali prichádzať ďalší a každú chvíľu sa objavil nejaký chlapík s odhodlaním zabiť ma. Zatiaľ žijem. Cestou som pomaly naberal na neistote. Fotografiu s prezidentovou fotkou týmto zúrivým dedinčanom nemôžem ukazovať, lebo mám pocit, že by o ňu nejavili záujem. Neviem ako dlho to ešte bude trvať. Bez ohľadu na následky však musím v ceste pokračovať a splniť zadanú úlohu. A popri tom aj prežiť....
Prvé pocity....
Najnovšie pokračovanie nesmrteľného otca hororového žánru vyzerá viac ako dobre. Autori pochopili, že pridaním krvi a novej grafiky sa nič nevyrieši, a preto zvolili nový inovatívny systém plný zmien. Hra vychádza v novembri tohto roku a preto vám nemôžem odporučiť nič iné než len netrpezlivo čakať na návrat kráľa a popri tom dookola sledovať videa na webe, presne ako to robím ja. Myslím si totižto, že RE4 má veľké ambície stať sa kráľom konzoly PS2, pretože zároveň to bude aj jeden z posledných očakávaných titulov tejto hracej skrinky.
napísal pRo_gaMer 15.8.2005
Páči sa mi!
10
RESIDENT EVIL 4
PS2
PC Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|