Resident Evil 6 |
Resident - Sklamanie či úspech?
6.5
Tak, Resident Evil 6 je za mnou. A musím podotknúť. že som sklamaný. Očakával som od toho omnoho, ale naozaj omnoho viac. Našťastie ma to ale nesklamalo tak, ako najnovší film Resident Evil. Aj keď prekonať to by už bolo veľmi náročné.
Kto by čakal od vývojárov výrazné zlepšenie grafickej stránky oproti predošlej verzií (ako to býva u väčšiny hier) hneď na začiatku ostane zaskočený. Hra je takmer rovnakej kvality grafického spracovania ako tá predošlá. Čo je veľká škoda, a aj šok ak mám byť úprimný. Žiaľ to nie je zdaľeka jediné sklamanie, ktoré človek zažije.
Vývojári nám dali možnosť vybrať si z troch rôznych kampaní, z celkovo šiestich postáv. Nájdeme tam pôvodného, ostrieľaného bojovníka so zombie Leona, ktorý bojuje po boku s Helenou. Ako plus hodnotím možnosť co-op módu kde si hráči navzájom mnôžu dosť pomôcť a ušetriť veľa minutých rastliniek. Skalný fanúšik, ktorý hral aj pôvodné časti Residentu za Leona by v tomto momente očakával jedno - klasický boj so zombie ako si ho pamätáme a do akého sme sa zamilovali pred viac než desiatimi rokmi. Je pravda, že v tejto kampani narazíte na boj najmä so zombie; no sklamaniu sa nevyhnete keď po vás zombíci pália z automatických zbraní alebo vás naháňajú s mačetami v rukách. Od kedy som videl prvé game play video a jeho ponurú tmavú atmosféru (ktorú som naozaj veľmi očakával) tešil som sa na to ako malý chlapec. Hra tak aj začína a vy sa tešíte na to ako to bude všetko gradovať, napätie rásť, až kým sa nedočkáte vyvrcholenia. Žial musím väs opäť sklamať - hra je taká len zo začiatku, postupne sa mení na kombináciu RE 4 a RE 5 a to v podobe boja v rôznych jaskyniach s nepriateľmi vyzbrojenými automatickými zbraňami. Vývojári nás namiesto hlbokého, tmavého deja zaplavujú neustálou akciou a streľbou, čo je povedzme si - skvelé v hrách ako COD alebo BattleField, no do Residentu sa nehodí, teda aspoň určite nie za Leona. Heh! Ak si myslíte, že vás pohltí dej - taktiež ostanete sklamaný, je veľmi ľahko čitateľný, nenájdeme v ňom žiadne napätie či zvraty, jednoduchý a "o ničom". Ani vás neprekvapí keď po piatich hodinách čistého hrania narazíte na koniec.
V druhej kampani si môžete vybrať hrdinu z minulej časti Chrisa Redfielda resp. jeho spolubojovníka Piersa z agentúry pre boj s biologickým terorizmon - BSAA. Kto hral demo, ten iste pochopil, že táto časť bude preplnená akciou, streľbou a bojom. Je to tak, od začiatku do konca strielate na obrovské množstvo nepriateľov, ktorí sa z nepochopiteľných dôvodov stále zjavujú - jednoducho je ich nekonečno a tak radšej na väčšine miest šetrite muníciou alebo utekajte. Ako som uviedol táto časť hry je venovaná najmá hráčom bojoviek. Čo však je až absurdné - nepriatelia na akých narazíte. Čakáte boj so zombie? Prípadne aspoň na niečo také ako bolo v predošlej časti? NIE! Narazíte tu na také veci ako je napríklad (moje patentované názvy :) ) - pavúkoľud - čo je čudo ktoré má 6 až 8 nôh, behá po stenách, budovách a má trup a hlavu človeka. Poviete si - je to choré? NIE! Pretože toto monštrum po vás dokonca páli z automatickej zbrane, zatiaľ, čo je zavesené zo stropu dolu hlavou. Ale ani to nie je všetko, nájdete tu aj pštrosích mužov - tu už azda ani nemusím popisovať o čo sa bude jednať a čo bude samozrejme držať v ruke :)
Ako tretia príde kampaň za Jaka Mullera (syna známeho A. Weskera) resp. Sherry Birkin. Tuto nám to vývojári pokazili hneď na začiatku, keď moment prekvapenia a silu deju odstránili na úplnom začiatku. Ešte skôr než začnete hrať - zistíte že Jake je pre svet dôležitý lebo jeho telo obsahuje protilátky proti novému C-vírusu, ktorý vypustila nová Neo-Umbrella aby ovládla svet. A potom "staré známe" - akcia/streľba. Plno rôznych zmutovaných nepriateľov ako v prípade Chrisa. Dej je úplne o ničom.
Z minulých častí Residentu tu stretneme aj Adu Wong (známu zo 4tého dielu ságy), ktorá vám od začiatku až do konca bude piť krv a všemnožne znepríjemnovať život. Je to riaditeľka Neo-Umbrelly zodpovedná za všetko, čo sa vo svete deje. Či ju nakoniec pošlete pod "kytičky" alebo nie - to už si dietky moje zistite samy :)
Čo sa týka samotnej hrateľnosti hry - musím uznať, že tu vývojári urobili krok vpred a bola super. Zameriavanie nepriateľov išlo výborne. Čo je však mínus aj tu je v niektorých momentoch nepochopiteľná až absúrdna poloha kamery, keď utekáte pred napriateľom a nevidíte nič z toho čo je pred vami a čomu sa máte vyhnúť. A tak idete naslepo. Našťastie toto sa objaví len pár krát v hre, takže to nespôsobuje závažnejšie problémy.
Zaujímavé je aj samotné zobrazenie menu a HUD pri jednotlivých hráčoch, takže to na čo si zvyknete pri pri jednom hráčovi, bude vyzerať inač pri tom druhom. Osobne som nepochopil načo bolo dobré toto "vylepšenie" ale tak čo už. Aspoň že slotov na muníciu a zbrane je dostatok a tak môžete byť v každej fáze dobre vyzbrojený! Taktiež sa mi celkom páčili boje v ktorých sa namiesto streľby rozhodnete použiť hrubú silu. Nepriateľov hádžete o stenu, odkopávate im hlavy prípadne lámete väzy.
Ak by som to mal celé zhrnúť - hrateľnosť je veľmi dobrá a po tejto stránke nie čo v podstate čo vytknúť, horšie je to so samotným dejom - je tam istý pokus o zápletku a dej, avšak skôr by som to nazval patetickým pokusom ako niečim vydareným. Ak by ste sa chceli báť, zažiť momenty, kedy vám tep vyskočí na 300 a budete sedieť na ihlách - budete sklamaný, pretože tam nie je ani jeden. A tie pri ktorých sa o to snažili sú omnoho viac smiešne ako strašideľné. Veľké mínus sú taktiež "mutanti" s ktorými sa stretávate počas hry ako som už spomenul pštrosieho muža atď. A s tým čo ma sklamalo by som mohol pokračovať veľmi dlho.
Tejto hre by som dal 6,5 (aj to len s úcty k pôvodnému Residentovi), a dúfal, že vývojári nám v siedmej časti prinesú jednu skvelú kampaň namiesto troch pochabých.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|