Devil May Cry (2013) |
Počiatok, na ktorom mladý rebel Dante bojuje po boku Vergila, stoja obaja hrdinovia pred neľahkou úlohou vytrhnúť svet, ovládaný skazenými ľudmi a démonmi z moci zla.
9.0
Úvod
Obezita, demencia, impotencia, jed, hnus dané slová, ktoré majú svoj zmysel a budú vás prenasledovať počas hry. Démoni, ktorí stoja za vami a presviedčajú vás k činom, ktoré oni sami chcú, aby ste ich páchali, sú neviditeľní, no oni ľudí vidia dobre a nenávidia ich. Skrz predpeklie zvané Limbo, vás prenasledujú a snažia sa vydobiť si svoje ciele šepkaním do ucha, spoza vášho ramena. Áno, to je svet, ktorý je skazený a nebezpečný, ľudia sa ľahko daju zlákať, keď su zlomený. Média a produkty, ktoré majú démoni pod palcom im len dodávajú silu sa vás zmocniť, jediný ktorý sa proti tomu postaví a má tu moc bojovať je Dante, syn zosnulého démona, Spardy.
Dej
Aj keď tvorcovia hovoria, že sa jedná o reštart série, nemyslia tým, že hra stratí svoj zmysel a nadveznosť na predošlé diely. V skutočnosti je to vysvetlenie počiatku, kto je Dante a odkiaľ pochádza. Hlavné je pochopenie príbehov starších dielov a najme vysvetlenie, prečo budú na svete démoni a ako sa sem dostali. Dante je rebel, ktorý už od útleho veku bojuje proti démonom, ktorí ho strašili v predpeklí , stráta spomienok na detstvo a nenávisť proti démonom z neho spravila neľútostného, no aj tvrdého bojovníka v nemilosrdnom svete, kde je ľudstvo slepo ničené zlom a ako stádo zfanatizovaných oviec sa hná za tým, čo im média naservírujú.
Mundus, meno, ktoré hneď bude známe a všetkým hráčom bude dávať jasný zmysel. Hlavný démon, ktorý všetko ovláda, neskutočne bohatý a mocný si sedí na svojej pohovke na najvyššom poschodí, odkiaľ ma nádherný výhlaď na svoje pekelné dielo, ktoré si vybudoval a prinútil aj tých najmocnejších vodcov a prezidentov, aby pred ním padli na kolená. Kedže už začínal zachádzať príliš ďaleko, postavila sa na odpor organizácia “the order“ ktorú vedie vodca zvaný Vergil. Jej cieľom je poukázať a bojovať proti skazenosti a hrozbe, ktorá sa skrýva aj tam kde ju nevidieť.
Aj napriek tomu, že Dante je známi solista a nemá rád spoločnosť, počas hry bude spolupracovať so spoločnosťou “the order“. Uvedomí si, že niekedy je predsa len dva, viac než jedna a pomoc sa hodí, aj keď on skôr bude väčším prínosom pre nich. Ovšem nieje treba sa bát, počas hrania sa mu nik nebude pchať do bojov, čiže si ich budete môcť užiť sami.
Grafika + Fyzika
Graficky to bolo príťažlivé, hrá si beží krásne na Unreal Engine 3 ako po másle. Prostredie je bravúrne spracované, aj keď najviac času strávite v predpeklí, vidno, že si tam tvorcovia upustili svoju laťku fantázie a poriadne sa tam vyhrali. Neustále sa meniace prostredie, ktoré vás chce zabiť a znepríjemniť vám vašu cestu, bude neustálou záležitosťou ako tiež zmeny gravitácie, ktoré vám občas zamotajú hlavu, sú tam bežné. No ako už som vravel, prostredie v predpeklí je nebezpečné a je to váš nepriateľ .
Fyzika pri bojoch sa nezmenila a ovplivňovanie prostredia nieje samovoľné, všetko je to tvrdo dané, čiže to je troška sklamanie, ale človek si to ani nebude počas hry všímať a nakoniec mu to aj bude jedno. Páčili sa mi tiene, i keď by to chcelo lepšie vyhladzovanie a to taktiež pri texturách (kedže som mal všetko na full, môžem s pokojom v srdci toto napísať, bez toho, aby som sa cítil previnilo). No musím oceniť zaujímavé a oku lahodné cut-scény, krásna mimika tváre na postavách, dodávaju naozaj reálny nádych. Grafikou som bol, až na drobné nedostatky, plne spokojný.
Ovládanie + Gameplay
Ovládanie hry pre PC je konečne aspoň pri tomto dieli skvelo prispôsobené, dokonca by som im aj zatlieskal, čo Capcom nevedel, Ninja Theory zvládol. Ovládanie je jasné ako facka a veľmi dobré sa na ňho zvyká, najme pri bojoch. Všetko je vysvetlené a hneď po ruke, len sa mi občas stalo, že som sa pomotal, ale postupne som si zvykol a potom to bola rutina.
Sýstem boja je jednoduchý, síce sa nedajú meniť štýli boja, ako v predošlích dieloch, bojujete rovnakým štýlom len s inými zbraňami, ktoré sa delia na kategórie : 3 démonické, 3 anjelské + 2 strelné zbrane, ktoré v priebehu hry ziskáte. Na začiatku samozrejme začínate klasikou, so svojím mečom Rebellion a pištolami Ebony & Ivory.... V hre je možnosť nákupu ( za červené orby ) itemov, doplnenie zdravia alebo démonickej sily počas hry. Taktiež je tam možnosť kúpiť celé crossy ( kríže ), ktoré inak môžete získať po štyroch eventoch za špeciálnymi dverami, ktoré je možné otvoriť iba ukrytými kľúčmi. Crossy sa delia na zelené a fialové. Zelený je na zväčšenie života a fialový zvyšuje dľžku účinnosti démonickej sily. Biele orby, získavané za zabíjanie nepriateľov, alebo za vaše vyhodnotenie na konci hry, môžete použiť na kúpu vylepšení pre nové útoky s danou zbraňou, alebo len vylepšenie sily daného útoku.
Nepriateľov je v hre celkom hojne, narazíte aj na veľa nových druhov, niektorí vám budú poriadne liezť na nervy. Bude sa vyskytovať aj určitý typ nepriateľa, na ktorého nebude nič iné platiť, než len zbrane z démonickeho a anjelského arzenálu. Narazíte samozrejme aj na bossov hry, ktorý vás otestujú, ako po fyzickej, tak po psychickej stránke a s každým úspešne porazeným bossom získate novú zbraň.
Počas bojov vás doprevádza elektronická hudba skupiny Noisia a Combichrist s metalovým nádychom, ktorý dokonca vydal svoj nový album na počesť hry. Svoj album nazvali “ no redemption“ obálku zdobí zvodný Dante obklopený nadržanými anjelmi (len ženského rodu, aby bolo jasno).
Záver
Dĺžka hry je postačujúca pre ukojenie svojich vášni, mne to zabralo cez 9 hodín, ale snažil som sa prezrieť každý kút a nájsť všetky stratené duše alebo kľúče. Je tu vysoká motivácia pre znovuhrateľnosť, pretože po prejdení určitej obtiažnosti sa vám otvoria dalšie, ktoré sú poriadne výzvi. Môžete si to znovu zahrať len preto, aby ste tentokrát našli všetky kľúče a lost souls, alebo si len mohli dopriať všetky vylepšenia.
Hra vo mne zanechala dobré pocity, aj napriek tomu, že som fanda najme tretieho a štvrtého dielu. Nebol som sklamaný, ba naopak, bol som milo prekvapený spracovaním a výborným dejom. Myšlienka hry vo mne niečo zanechala, donútilo ma to zamysliet sa nad týmto svetom, ktorý je prehnitý až do morku kosti, len ľudia si to nechcú priznať.
Dúfam, že moje zosumarizovanie je jasné a nezaujaté hatersky či fanboyovsky. Snažil som sa na hru pozerať aj kritickým očkom, tak či tak jej dávam vysoké hodnotenie. Pretože na hre som nevidel veľa mínusov, moja kritika na ňu nieje vysoká. Preto u mňa nový Devil May Cry obstál s hodnotením 9/10.
Plusy : Mínusy :
- Pekné grafické spracovanie - Menšie nedokonalosti grafiky
- Zaujímavý dizajn prostredia - Malá rôznorodosť démonov
- Plynulý gameplay
- Výborné soundtracky
- Prepracovaný súbojový systém
- Príbehová línia
- Znovuhrateľnosť
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: Capcom / Ninja Theory Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|