The Witcher 2: Assassins of Kings |
Geralt a jeho povestné dva meče sú späť.
8.0
"Pravdou je, že nenájdeš žiadne odpudivejšie než ona monštra, vedmáky zvaná, ktoré stoja proti všetkej prirodzenosti, lebo sú zplozenci ohavného bosoráctva a démonov vyzývania. Sú to lotri bez cti, svedomia a zábran, pravými stvoreniami pekla, iba krviprelievania schopnými."
Takto by sme mohli charakterizovať obyčajného zaklínača. Geralt je späť a s ním všetky jeho problémy.
Hra sa začína prebudením zo svojho zlého sna, kde ho naháňa Divoký Hon. Ked sa náš hrdina zobudí a vyjde zo stanu, prvé čo mi udrelo do očí bola prekrásna grafika. Poliaci si vytvorili svoj vlastný Red Engine a ten je úžasný. Nadsvietenie poludňajšieho slnka, tiene, uvidíte ako sa tajomne dvíha hmla, všetko je to tu perfektne spravené a autorom sa znova podarilo predložiť atmosféru z knižnej podoby na PC.
Hra má opäť skvelý príbeh a dej bude sa vyvíjať podľa toho, ako sa budete rozhodovať. Príbeh je plný zvratov a intríg kde čarodejnice spolu s kráľmi budú viesť nezmyselné vojny na severe kráľovstiev. Lenže sa stane čosi nečakané. Králi začnú zomierať rukou neznámeho vraha a Geralta obvinia z vraždy. Zaklínač preto celým dejom tejto hry hľadá svojho vraha, aby očistil svoje meno. Hra ponúka 3 konce celkovo nám zaberie okolo 25 - 30 hodín hrania. Stretneme tu kopec starých známych ako napríklad stále nespokojného trpaslíka Zoltana, barda Marigolda ktorý sa vždy dostane do nejakých problémov alebo krásnu čarodejnicu Triss ktorá bude opäť pomáhať nášmu zaklínačovi strastiplnou cestou životom.
Hlavným prvkom tejto RPG je boj. Geralt má opäť dva meče jeden strieborný a jeden železný. Tu autori spravili malú kozmetickú zmenu kde meče nemá Geralt už prekrížené, ale prehodené cez pravé rameno v dvoch kožených pochvách (kde podľa môjho názoru to vyzerá omnoho lepšie). Autori takisto zmenili štýl boja či už k lepšiemu, alebo horšiemu to je vec vkusu. Mne osobne vyhovoval štýl boja z jednotky. Hrdina má dva základné útoky jeden rýchly a druhý silný, ktoré môže navzájom kombinovať s dlhými skokmi a kotúľmi okolo svojich nepriateľov. Ďalej v hre nájdeme ukazovateľ adrenalínu, ktorý sa dopĺňa zabíjaním nepriateľov. Ak ho nabijeme naplno Geralt peknou animáciou zlikviduje okolo seba húf nepriateľov. Hrdina stále ovláda znamenia ktoré mu dopomáhajú v ťažkých bojoch. Máme tu Aard ktoré slúži na odhodenie prekážok a omráčenie protivníka, Igni ktorými môže zapáliť všetko živé, ale aj napríklad zhasínať fakle čo mu pomôže v niektorých stealth misiách, Yrden ktoré vytvára na zemi magickú pascu s ktorým môžeme ochromiť a znehybniť protivníka, Quen ktoré nás ochraňuje voči útokom a Axie s ktorým môžeme oslepiť nepriateľa. V hre pribudla možnosť hádzať s otrávenými dýkami a rôznymi vybuchujúcimi petardami. U obchodníkov si môžeme zakúpiť rôzne recepty, pasce a nákresy ktoré si u kováča či obchodníka môžeme nechať vykovať novú zbraň, alebo nejaké to pekné brnenie. V hre ich máme okolo 25 a každé je inak spracované (nie len prehodená farba a pridaný ten hrudný plát navyše), ale kompletne do detailov vypiplané zbroje.
Ako správny zaklínač si musíte pred bojom vyrobiť nejaký ten elixír či nápoj ktorý nám pomáha v bojoch. Veľmi ma sklamalo, že nápoje môžete piť len pred bojom, takže neviete koľko si ich spraviť a kedy ich piť (oproti jednotke kde ste ich mohli piť kedykoľvek). Na výrobu nápojov sú potrebné ingrediencie, ktoré získavame od všadeprítomnej havede. Aby hrdina vedel čerpať tieto "suroviny" z príšer potrebuje získať nejaké tie vedomosti buď čítaním kníh, alebo Geralt častým zabíjaním naberie skúsenosti a anatómiu od padlých nebožtíkov. Stretneme sa s krvavými trollmi, pavúkmi, utopencami či s obrovským drakom. Za ich zabíjanie a plnenie všemožných úloh dostávame potrebné skúsenosti, ktoré nás vyšvihnú na ďalšiu úroveň. Tam môžeme tieto skúsenosti utratiť na rôzne talenty. Vývojový strom je košatý a opäť sa nedá všetko vylepšiť na maximum. Celkovo má štyri vetvy: základný výcvik, šermiarsky, alchymistický a magický. Geraltove atribúty môžeme vylepšiť mutagenom, ktorý získavame z padlých príšer.
V hre existuje niekoľko minihier ako napríklad: pästné súboje, hranie kociek, či pretláčanie rúk alá páka. Všetko sa odohráva pomocou malých sekvencií, kde musíme stláčať rôzne klávesy pokiaľ ide o pästný súboj, alebo v pretláčaní rúk musíme udržať kurzor myši v jednej rovinke ktorá sa pohybuje. Hudba celkom ujde, nie je zlá, ale podľa mňa na jednotku nemá. S inventárom som rozhodne problém nemal a oproti jednotke je krajší a prehľadnejší. Prostredia si zväčšili svoju rozlohu a pridalo im to na atmosférickom dizajne. Hre pribudla novinka ako lezenie po rebríku, zoskoky z kopca, či nejaké to šplhanie čo opticky pridáva na zväčšenia rozlohy kde sa Geralt môže ocitnúť. Rozšírená edícia dostala všetky DLC, ktoré boli po hre vydávané ako možnosť si zmeniť účes, tajomného obchodníka, či sadu bojových animácií a v hre pribudlo niekoľko príbehových sekvencií vrátane nového intra a outra.
Na záver by som chcel dodať, že som hral Rozšírenú Edíciu, kde som našiel minimum chýb a bugov. Áno sú tam nejaké mušky ktoré mi vadili ako napríklad neposlušná fyzika (Geraltovi skákali vlasy do všetkých strán čo pôsobilo komicky) a sem tam zaseknutie mini-mapy . Prečo som ju ohodnotil len ôsmimi bodmi namiesto desiatich ? Postupom času som bol z hry sklamaný, netvrdím že hra je zlá to nie, ale chýbal mi ten pocit z jednotky. Veľké mesto, plno ľudí (áno aj tam je mesto) no nebude také veľké ako bola Wyzima, kde ste riešili osudy všedných ľudí. Veľký mínus je veľmi krátka tretia kapitola, nevyvážená hra z hľadiska výbavy a český dabing ktorý som si v jednotke užíval. Z jedným brnením ktoré som získal z uloženej pozície predchádzajúcej hry som pohode došiel niekde do stredu druhej kapitoly. Taktiež obchodníci zbytočne ponúkajú v tretej kapitole veľa druhov nepotrebných vecí. Napríklad meče môžem nájsť okolo 9 a to v poslednej kapitole ! A dve kapitoly pred tým som si vystačil s jedným ktorý som si dvakrát vylepšil. Dej sa na konci zamotáva a bude tam kopec kráľov, panovníkov a čarodejníc kde sa vám môže spraviť z toho mižmaž. Možno som veľký detailista a čakal som viac než sa plánovalo.
Suma sumárom - Zaklínač 2: Vrahovia Kráľov má menšie chyby ktoré sa dajú prekuknúť, ale nič na tom nemení, že je skvelá hra po všetkých stránkach a tak hor sa do Severného Kráľovstva lebo príbeh Zaklínača na vás čaká.
Hlavné klady:
- rozhodnutia, ktoré zmenia príbeh
- dobre vybalancované obtiažnosti
- boj a všetko čo s ním súvisí
- dokonalá grafika a slušný poľský dabing
- dialógy a rozhodnutia
- obsah vylepšenej edície
- optimalizácia
Hlavné zápory:
- niekoľko chýbajúcich prvkov z jednotky
- krátka tretia kapitola
- nevybalancovaná výbava zbraní a vybavenia
- pár drobných animácií
- čakanie na Zaklínač 3 :)
PC
Xbox 360 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt RED Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|