Medal of Honor: Pacific Assault

PC
pridal Chymus 29.8.2005 o 16:42 pod používateľské recenzie

8.2


Predstavovať sériu Medal of Honor by bolo zbytočným nosením dreva do lesa. Prvý diel vyšiel už v roku 1999 ešte na PSX a do dnešného dňa bola táto séria obohatená niekoľkými ďalšími titulmi určenými nielen pre rôzne konzoly, ale aj pre PC. Práve debut na PC s názvom Allied Assault zaznamenal mimoriadny úspech a po dvoch datadiskoch sa dočkali hráči na celom svete aj regulárneho pokračovania v podobe Pacific Assault. O tom, či tento diel dokázal prekonať vysoko nastavenú latku nielen Allied Assaultom, ale aj ďalšími kvalitnými FPSkami si povieme v ďalších riadkoch.

Prvá zmena oproti Allied Assault (AA) je zrejmá už z názvu – po európskych či afrických bojiskách v AA prichádza rad aj na tichomorie a tak sa prostredníctvom Pacific Assault (PA) staneme súčasťou konfliktu USA vs Japonsko. Hru poriadne ani nestihnete spustiť a už vás stihnú vytočiť reklamné logá, ktoré nie je možné preskočiť (?!). Po nich nasleduje ďalšie nemilé prekvapenie v podobe niekoľkosekundového loadovania a to ste neboli ešte ani v menu (?!). Samotné menu je však veľmi pekne spracované a jeho "background" je prispôsobený prostrediu, v ktorom sa v kampani nachádzate. Navyše toto pozadie menu nie je statické – vojaci sa hýbu, sem tam okolo nich prejde iný vojak, či počuť zvuk lietadla a k tomu hrá ešte rádio, ktoré informuje o dianí na fronte. Práve rádio mi ako prvé pripomenulo trošku Vietcong (podobností bolo viac).

Vlastníci Director’s Edition si môžu cez menu spustiť aj bonusový materiál, pod ktorý patrí šesť videí, napr. ako sa tvorila hra, či autentické zábery z vojny v tichomorí vrátane komentáru vojnových veteránov. Okrem toho je možné aktivovať aj pop-upy, ktoré počas hry poskytujú informácie o skutočných udalostiach vojny. Tieto pop-upy ma však skôr rozptyľovali a po pár minútach som ich vypol. Nápad je to určite zaujímavý, ale chcelo by to lepšiu realizáciu. Po každej misii si môžete prezrieť získané medaily, rôzne štatistiky vášho vojnového ťaženia či tzv. Hero Moments, ktoré sú v hre ukryté v misiách na niektorých miestach, neviete však kde.

Ale prejdime konečne k samotnej hre. Úvod je netradičný a dosť originálny – zapájate sa do útoku na ostrove Tarawa, lenže po tom, čo sa horko ťažko prebojujete na pláž, nasleduje drvivý útok šikmookých, ktorý nemáte šancu prežiť a nasleduje vaša smrť...Lenže v EA si predstavujú pod smrťou čosi iné a tak sa vám po tom, čo upadáte do bezvedomia, premieta celý priebeh vojny. Samozrejme všetko to začalo výcvikom vo vojenskom tábore v USA, čiže skôr ako sa vrhnete do boja s Japoncami, či chcete alebo nie, musíte absolvovať tréning. Ten je ale zvládnutý perfektne a na hláškach vášho svojského veliteľa sa skvele pobavíte. Práve tréning v PA sa asi najviac priblížil (podľa mňa) najlepšiemu tréningu, aký som kedy hral – samozrejme jedná sa o vynikajúci tréning vo Vietcongu.

Po absolvovaní tréningu nasleduje váš presun na Pearl Harbor v dobre známy deň – 7.decembra 1941. Sedíte si v jeepe a pozorujete idylku v tábore, tá však netrvá dlho a nad hlavou vám začne lietať doslova more japonských lietadiel (tzv. zerá). Ich cieľom nie je predviesť amíkom niekoľko akrobatických kúskov počas leteckého dňa, ale bombardovanie všetkého živého a hlavne potopenie strategicky dôležitých lodí v prístave. Musím uznať, že táto misia mala spád, rýchly priebeh a vašou úlohou nebude len záchrana potápajúcej sa lode či jej posádky, ale hlavne záchrana vlastného života. Po dohratí tejto misie asi každý uzná, že sa jedná o veľkolepú misiu, škoda len, že v takomto trende nepokračovali autori aj naďalej...

Už v ďalších misiách si uvedomíte, že hra sa hrá o čosi pomalším tempom ako AA, každý svoj krok musíte dobre zvážiť, pretože Japonci sú veľmi nebezpeční a ak sa dobre nekryjete, môžete začínať odznova. Veľkou zmenou oproti AA je to, že už nie ste naolejovaný nesmrteľný John Rambo, ale ste súčasťou tímu a v hre až na pár výnimiek budete postupovať s vašimi kolegami, s ktorými sa rýchlo spriatelíte a budete sledovať ich osudy po celú hru. Ďalšou výraznou zmenou je osoba doktora, ktorý vás v prípade potreby ošetrí a nahrádza tak hľadanie lekárničiek, v hre ich však niekoľko predsa len je. Aj tak je doktor asi najväčším plusom celej hry a predpokladám, že tento prvok využijú aj ďalšie vojnové hry. Jeho použitie je však obmedzené v závislosti od obtiažnosti hry.

Čo vás ale okrem Pearl Harbor v hre ešte čaká? Najskôr sú to nočné misie v džungli na atole Makin, kde mimo iného bude vašou úlohou zničiť japonskú rádiostanicu, ďalej vás čakajú misie v Guadalcanale, kde sa tiež prebrodíte džungľou plnou nebezpečných japončíkov a situáciu vám skomplikujú aj nebezpečné tanky. V rámci Guadalcanalu na vás čaká aj udržanie dôležitých pozícií pred drvivým náporom šikmookých, či zneškodnenie japonských lietadiel. Misie v Guadalcanale uzatvárajú na jednej strane originálne, ale na strane druhej dosť diskutabilné letecké misie. Letecké misie nie sú vo vojnových hrách žiadnou novinkou, rozdiel je však v tom, že tu nie je vašou úlohou len ovládanie guľometu a ostreľovanie japonských stíhačiek, ale po tom, čo váš pilot opustí lietadlo, musíte ešte aj lietadlo ovládať, čo sa myškou nerealizuje zrovna najlepšie. Ak k tomu pridáme ešte aj fakt, že popri otrasnom riadení musíte zničiť pozemné ciele, čaká na vás niekoľko frustrujúcich momentov, ktoré iba zbytočne predlžujú hraciu dobu. Koniec je opäť veľkolepý a po Omaha Beach v AA čaká na vás ďalšie vylodenie, tentoraz na ostrove Tarawa.

Po grafickej stránke hre veľmi niet čo vyčítať, ale možno jej vyčítať HW nároky, ktoré mám pocit nezodpovedajú grafike...Je to však len vec názoru a v prípade kvalitného HW vybavenia s tým problémy mať nebudete a hru si budete v pohode užívať na najvyšších detailoch, čo bol aj môj prípad. Taktiež zvuky sú zvládnuté na výbornú a skvele dotvárajú atmosféru bojov 2.svetovej vojny. Práve atmosféra je asi najväčším kladom celej hry a pri jej hraní sa rýchlo vžijete do kože amerického vojaka Tommyho Conlina.

Umelá inteligencia je zvládnutá dobre – nepriatelia sa kryjú, zasypávajú vás granátmi, navzájom sa dopĺňajú, lenže dokážu spraviť aj poriadne hlúposti a hlavne ich nezmyselné banzai útoky ich stoja život. Predsa len niekoľkokrát ma práve týmito útokmi nepriateľ poriadne prekvapil. Aj AI vašich kolegov v tíme je v poriadku, nikto nechce zomrieť na bojisku, všetci príkladne bojujú, napriek tomu neraz strieľali po súperovi aj pár minút a nebyť mojej rany z milosti asi by takto bojovali ešte pár rokov a vojna by sa asi v roku 1945 neskončila...Párkrát sa mi tiež stalo, že moji kolegovia v úzkom tuneli zablokovali cestu a nebyť mnou hodeného granátu medzi nich asi by som skákal a strieľal do nich márne. Určité pokyny dávať môžete, ale aj to nie vždy, iba vtedy keď sa vám vpravo hore zjavia príslušné ikony.

Hre sa však nevyhlo aj nemalé množstvo bugov, ktoré neraz vytvoria úsmev na tvári hráča. Ak stojí normálny dospelý muž celou svojou váhou na konáriku tenkom ako špáratko a konárik sa ani len neohne tak je to trochu divné. Jedine žeby amíci vážili len pár gramov...Ďalšou podobnou situáciou bolo, keď som súperovu výhliadkovú vežu odpálil a mŕtvy vojak v nej zostal ležať vo vzduchu. A podobne sa možno vyjadriť aj o situácii, keď si nás veliteľ zvolal k sebe a chcel dačo predniesť, lenže kým my sme čupiac čakali na jeho pokyny, on si veselo pár metrov od nás otočený úplne opačným smerom rozprával našu taktiku asi vtáčikom v džungli či dokonca raz už po dokončení "porady" sa všetci dvihli a šli plniť rozkazy, len veliteľ ešte kvočal a otváral ústa bez jediného slovíčka...

Hru možno zhrnúť nasledovne – všetko čo v hre urobíte je vopred dané, pretože alternatívne spôsoby, ktoré sa vám v MoHPA naskytnú na vyriešenie situácie môžete spočítať na prstoch jednej ruky. Vysoké HW nároky, zbytočné naťahovanie hracej doby nudnými misiami (hlavne letecké misie vyznievajú ako výkrik do prázdna), niekoľko zbytočných bugov, či niekedy podivné správanie vašich kolegov a nepriateľov kazia celkový dojem z inak kvalitnej vojnovej FPSky, ktorá by nemala chýbať v zbierke žiadneho fanúšika vojnových hier. Napriek tomu mám pocit, že pri Allied Assault či Call of Duty som sa zabavil viac...

napísal Chymus 29.8.2005



Páči sa mi!

8.2
MEDAL OF HONOR: PACIFIC ASSAULT

PC

Vývoj: EA / EA
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 11. 2004
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29283)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk