Devil May Cry (2013) |
Nový vývojári, ten istý vydavateľ, úspešná japonská séria. Zmenilo sa toho moc s príchodom ďalšieho dielu, ktorý reštartuje celú sériu? Uvidíme.
9.0
Keď nastane situácia, že nový diel populárnej hernej série zrazu dostane nových autorov, prípadne vydavateľa, väčšinou zbystrím pozornosť a tajne dúfam, aby to hre viacej neuškodilo ako prospelo. O niečo podobné sa pokúsil aj Capcom, ktorý je zodpovedný za sériu Devil may Cry. Aktuálny diel série dal na starosť vývojárom z Ninja Theory. Tí mali za úlohu oživiť, resp. inovovať sériu Devil may Cry. Tá doteraz pozostáva zo 4 dielov. To prečo sa v skutočnosti plnohodnotný piaty diel volá ,, DmC- Devil may Cry“ mi je osobne záhadou. Hneď v úvode môžem prezradiť, že vývojári si zvolili správnu cestu a výsledný dojem z hry je veľmi pozitívny.
Kde bolo tam bolo bol raz jeden človek menom Dante. Na prvý pohľad obyčajný človek. Čo ho odlišovalo od ostatných ľudí, bola jeho vnútorná stránka. Tá pozostávala okrem ľudskej stránky aj z kombinácie anjela a démona. Dante, tak na prvý pohľad pôsobil ako obyčajný človek, avšak v skutočnosti iba ním nie je. Je nephilim, čo je kríženec démona a anjela. A aké výhody majú takíto kríženci? Sú schopní, veľmi ľahko cestovať z jedného sveta do druhého a naopak...., heh. Rok 2013 je rokom prequelov. Niektoré herné série sa vracajú k svojim začiatkom a načrtnú/rozprávajú príbeh ako sa z hlavných hrdinov stali tí, ktorých z iných hier danej série dobre poznáme. Táto hra nie je vôbec výnimkou. Celá hra sa odohráva v Danteho mladosti. Raz v noci bol na divokej party a isto zažil veľmi divokú a rušnú noc. Žiaľ alkoholová opica je niekedy mocná zbraň a tak si Dante z minulého večera veľa nepamätá. Prvé sekundy hry sa nachádzate vo svojom prívese. Je krásny slnečný deň a vy ste práve vstali. Zrazu vám ďalšia z hlavných postáv- Kat, klope na dvere a varuje vás pred démonom. Následne sa démon zjaví pokúsi sa vás zabiť, no jediné čo sa mu na prvý pokus podarí je, že z vášho prívesu zostane len kopa šrotu.
Ako na hrateľnosť vplýva fakt, že ste nephilim? Máte k dispozícií 2 bojové módy a to anjelský a démonický. Každý z nich je niečím špecifický. Anjelský mód je zameraný prevažne na vysoké plošné poškodenie skupine nepriateľov a menšie poškodenie jednotlivcom, zatiaľ čo ten démonický je silnejší prevažne v boji proti jednotlivcom, avšak prevedenie úderov tu trvá o niečo dlhšie. Okrem toho je tu ešte vaše ľudské ja, ktoré je akousi kombináciou tohto všetkého.
K Danteho obľúbeným hračkám patrí jeho meč Rebelion a jeho lásky Ebony a Ivory. Okrem toho máte k dispozícií anjelskú kosu, či démonické ruky a pod. Z palných zbraní dostanete ešte ďalšie 2 avšak na lásky nič nemá. Počas hrania prídete do stretu s nepriateľmi, ktorí sú odolní voči určitému typu zbraní. Celá hrateľnosť stavia práve na tomto. Počas prechádzania jednotlivými úrovňami, vás vývojári doslova nútia striedať zbrane a útoky. V dôsledku toho isto zažijete vzrušujúcu akciu. Okrem tohto bola hrateľnosť obohatená o prítomnosť RPG prvkov. Z rôznych zdrojov, najmä však zo zabitých nepriateľov získavate orby. Tie sa odlišujú najmä farbou a účelom. Zatiaľ, čo jedny slúžia ako platidlo, iné vám doplnia zdravie, ďalšie suplujú úlohu exp bodov, za ktoré si v iných hrách vylepšujete svoju postavu. V hre tiež môžete nakúpiť akúsi obdobu elixírov, či permanentne zvýšiť život alebo démonickú energiu.... Na to je však potrebné navštíviť obchod. Ak máte dostatok démonickej energie, môže aktivovať špeciálny mód démona v ktorom Dante rozdáva vačšie poškodenie, dopĺňa sa mu život....
Jedným z hlavných vecí na hrách tohto žánru je súbojový systém. Tu sa ho ľahko naučíte, rýchlo vám prejde do krvi, pretože číta len niekoľko pohybov pre každú zbraň. Jeho princíp však spočíva v kombinovaní úderov, aby ste tak vytvorili efektné kombá, ktoré nielenže dobre vyzerajú, ale aj niektorým nepriateľom riadne zatopia. Trebárs vyhodíte nepriateľa do vzduchu, tam ho pár krát seknete, kosou si ho pritiahnete na dostatočnú vzdialenosť, ak bude potrebné a potom špeciálnym úderom si s ním budete pinkať ako s loptičkou o zem. Ak ešte vydrží, toto všetko zakončíte efektným plošným úderom na zem.
Obrovskú pochvalu si zaslúžia vývojári za dizajn jednotlivých misií. Každá z nich mi prišla niečím originálna a výnimočná. Prečistíte jednu výrobnú fabriku od všetkého nepotrebného, pozriete sa do väzenia, ktoré sa nachádza pod vodou, navštívite svoj dom, či zavítate do nočného klubu a pod. Nočný klub je jedna z mála oblastí, ktorá sa mi nehorázne páčila svojim celkovým spracovaním.
Počas prvého hrania som doslova hltal každý okamih, každú drobnú vec, pretože má táto hra dokázala vtiahnuť do svojho sveta. Veľmi ma mrzel fakt, že koniec prišiel po zhruba 8 hodinách. Na druhej strane je 8 hodín to lepšie, čo nám vývojári môžu ponúknuť v dnešnej dobe. V prípade, že by ste sa rozhodli splniť si všetky achievementy sa herná doba vyšplhá na nejakých zhruba 12 hodín. Ak k tomu ešte pridáme nedávno vydané DLC s názvom Vergils Downfall, celková herná doba narastie na zhruba 15 hodín.
Čo mi na hre vyslovene prekážalo je prítomnosť ôsmich obtiažnosti. Stále neviem pochopiť to, že som prešiel hru za 8 hodín na druhú obtiažnosť. Po nejakom časte som si odomkol posledné obtiažnosti a predposlednú som absolvoval za menej ako polovicu času. V prípade, že budete chcieť mať hru prejdenú na 100% pripravte sa na fakt, že skôr či neskôr nastúpi stereotyp. Keďže som sa o to pokúsil tak, v mojom prípade nastal a často som hru vypol a venoval sa niečomu inému. Hrať to isté po ôsmy krát už žiaľ, nie je až tak zábavné.
Grafickú stránku hry zabezpečuje známy Unreal Engine 3. Celkový dojem z grafiky je veľmi pozitívny, nečakajte však žiadne zázraky a lá najnovší Crysis, či pripravovaný Battlefield 4... Na druhej strane sa to všetko dobre hýbe aj na priemerných strojoch, takže si hru užijú doslova všetci nadšenci. Rád by som pochválil aj ľudí, ktorí pracovali na animáciach. Sú síce vytvorené v prostredí enginu, ale je radosť na ne pozerať.
Čoby to bolo za DmC, keby malo otrasnú hudbu. Zvukári sa v tomto dielku naozaj snažili a výsledok je veľmi ohromujúci. Tempo hudby sa ako vždy odvíja od situácie, v ktorej sa nachádzate. V hre nájdete prevažne metalové a rockové skladby, ktoré sú jedným slovom úžasné a sedia tam ako uliate, navodzujú tú správnu atmosféru a vy tak veľmi rýchlo strácate pojem o čase. Ani sa nenazdáte a z rána môže byť povedzme večer .
Nový Devil may Cry je jedným slovom úžasný, avšak nie bez chýb. Krásne sa to hrá, akcia vám rýchlo prejde do krvi, celkový vizuál hry vás rozhodne neodpudí, úžasná hudba, ktorá vám bude hrať do uší a Dante. No on je skrátka fajn charakter. Toto je len spŕška pozitív, ktoré dostanete ak venujete čas tejto hre. Nové DmC je jednoznačne najlepšia bojovka akú v dnešnej dobe môžeme nájsť na PC platforme.
Klady:
+ Dante
+ súbojov systém
+ audio
+ celkový vizuálny dojem z hry
+ RPG prvky
+ level design
Zápory:
- Zbytočne veľký počet obtiažností
- Stereotyp v prípade, že budete chcieť splniť všetky achievementy
- niekomu môže vadiť malá herná doba
Pár slov ohľadne nového DLC:
Toto DLC rozpráva príbeh Danteho brata Vergila. Po ťažkom súboji takmer zomrel a jeho duša sa dostáva do pekla. Celé DLC sa točí okolo toho ako sa z trosky Vergila, stane nový pán podsvetia, ktorý okrem zatrateného otca už nikoho nemá. Celé DLC však pôsobí nedobrým dojmom. Všetko je narýchlo spravené, zlepené, animácie sú kreslené a za mňa, by som bol radšej, keby tam ani neboli. Jeden boss je úplne štandardný, klasický, ničím výnimočný a nudný. Postava Vergila so sebou prináša nové kombá, ktoré isto hráčov zaujmú. Mne však prišla sympatickejšia postava Danteho a tiež sa mi s ním lepšie robili bojové údery.
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: Capcom / Ninja Theory Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|