Project: Snowblind |
PC
pridal MaK 12.4.2005 o 13:58 pod používateľské recenzie
7.6
Dostala sa mi pod ruky táto rozporuplne hodnotená hra, tak som sa jej rozhodol pozrieť na zúbky. Kde je teda pravda? Je hra pomerne slabá alebo je skvelá? Čítajte ďalej.
Príbeh sa celý odohráva v Hong Kongu v roku 2065 a aj keď ma moc nezaujal (v hre ide o zastavenie generála, ktorý chce zničiť elektronické zariadenia pomocou EMP), autorom patrí hold za spracovanie príbehu. Ten je rozprávaný formou animovaných scén v engine hry, ktoré jednoducho nemajú chybu. Perfektné je na animáciách rozmazanie obrazu ako vo filmoch, takže keď je obraz zaostrený na hlavného hrdinu vpredu, pozadie je rozmazané. Celkovo tieto animované scény zyšovali atmosféru z hry. Ešte dodám, že hra e zasadená do prostredia Deus Ex a v priebehu hrania budete mať občas pocit "jééj, to som už videl, to poznám".
Na začiatku hry sa ocitáte v koži vojaka Nathana Frost, ktorý po hrdinskom čine približne po 10 minútach takmer zomiera. Nie, nebojte sa, hra po 10 minútach nekončí, ale len začína. Nathan dostane boost v podobe implantátov, ktoré mu spočiatku umožňujú zapínať infra videnie, neskôr spomaľovač čas, vytvoriť okolo seba štít (vlastne dočasná nesmrteľnosť), zneviditeľniť sa a vystreliť energetický výboj. Tieto implantáty tvoria podstatnú časť hry a aj keď ich celú hru nemusíte ani raz použiť, s nimi je hra oveľa zábavnejšia.
Dostávam sa k štýlu hry. Tu ma čakalo prvé menšie sklamanie, ale potom som si zvykol. Hra je klasická arkádová strieľačka, nič viac. Ale narozdiel od napr. Red Faction 2, ktorej sa hra veľmi (hlavne graficky) podobá, Poject Snowblind sa vyznačuje skvelou atmosférou, ktorá vás chytí a nepustí. V hre sa neustále niečo deje a vy len idete ďalej a ďalej. Vďaka spolubojovníkom v niektorých misiách máte pocit, že nie ste sami a že má význam bojovať. Misie sa občas striedajú, a tak zatiaľ čo na začiatku len pobehujete po vašej základni a učíte sa, neskôr prídu na rad aj infiltračné misie, v ktorých si dokonca môžete vybrať, či budete postupovať ako Rambo, alebo ako tichý zlodej. Autori sa pred vypustením hry chválili, že vytvoria hru, v ktorej prenesú atmosféru bojov 2. svetovej vojny do bojov budúcnosti. A myslím si, že sa im to aj podarilo. Naviac, v dvoch misiách nastane príjemné osvieženie v podobe ovládania automobilov. Okrem toho môžete dokonca ovládať aj robotov a využiť zbrane nepriateľa vo svoj prospech.
Zbraňový arzenál. Čo o ňom povedať? V hre je dokopy 9 zbraní + 2 "predmety" a niekoľko druhov granátov. Všetky zbrane majú 2 druhy streľby, takže celkový počet je veľmi slušný. Horšie je, že väčšinu zbraní vôbec nevyužijete. Zbraňový arzenál mi pripadal dosť nevyvážený. Základný samopal som používal skoro celú hru, brokovnicu len keď mi v ňom došli náboje (naviac, brokovnica je v tejto hre pomerne slabá, pretože niektorých nepriateľov nezabijete ani z metrovej vzdialenosti) a energetické zbrane sa dali využiť len v pár úrovniach. Naviac, súboj s bossom vyzeral dosť komicky - jedna energetická zbraň vystreľuje v druhom móde "nanobotov", ktorí automaticky útočia na najbližší cieľ. A tak som vystrelil pár robotov, schoval sa za roh a čakal. Tomu sa teda hovorí napínavý súboj
Rad nepriateľov nie je ktovieako obsiahly, ale to si ani nestihnete všimnúť (vysvetlím neskôr). Proti vašim zbraniam sa postavia obyčajní vojaci s rôznymi zbraňami, neviditeľní vojaci, 3 druhy robotov, 1 niečo lietajúce podobajúce sa skôr na vrtuľník ako na lietadlo a 1 tank. Plus, medzi nepriateľov by sa dali počítať ešte automatické kanóny. A to je všetko.
Zatiaľ som nehovoril o grafike, ale hneď to napravím. Grafike vyzerá, no, ako to slušne povedať, veľmi rozmazane Textúry majú hrozné rozlíšenie, vyzerajú skôr ako v dobách grafických kariet Voodoo, modely sú obstojné, ale nič viac. Ako to, že obrázky vyzerajú celkom dobre? To hlavne vďaka rôznym efektom. Hra využíva Pixel Shadere v. 2 a je to vidno na každom kroku. Hre to dodáva určitú atmosféru, ale nemôžem sa zbaviť, že hra vyzerá až príliš konzolovo. Samozrejme, svoju daň si hra odnáša na hardvérových nárokoch. Na zostave AMD XP2500+, 1 GB RAM, GeForce 6600 GT hra v rozlíšení 1024*768 (vyššie sa nastaviť ani nedalo!) pri trilineárnom filteringu (teda nie na max. detailoch) občas nepríjemne trhala. Hlavne pri väčších bojoch. Na PC jednoznačne existujú aj lepšie optimalizované (a lepšie vyzerajúce) hry. Napríklad aj podobná arkádová strieľačka SW: Reepublic Commando sa mi graficky páčilo viac.
Keď už som sa pustil do záporov hry, tak to aj dorazím Tipnite si, aká je hracia doba tejto hry? 10 hodín? 20? Nenechajte sa vysmiať ani obalamútiť! Osobne sa nepokladám za veľkého hráča, ale hru som prešiel ani nie za 6 hodín, vrátane sledovania animácií! To je maximálna drzosť. Ako si môže niekto dovoliť v dnešnej dobe hru, ktorá vám vydrží na jedno odpoludnie? Áno, pri hre sa budete baviť, ale 6 hodín (max. však 10, ak ste slabší hráči) je strašne málo.
S dĺžkou hry súvisí aj fakt, že pozícia v hre sa dá ukladať len na vybratých miestach (max. 3 v každej misii), ale občas nájdete aj nano implantát, ktorý vás v prípade smrti oživí. Neprítomnosť save-ov teda nehodnotím záporne, aj keď hráči na PC sú na to zvyknutí. Naviac sa v hre nedá nastaviť obtiažnosť, ktoré je ale nastavená na pomerne prijateľnej úrovni. Slabší hráči môžu budú mať problémy, ale aspoň im hra dlhšie vydrží
Pôvodne som hre chcel udeliť 70 percent, ale potom som si spomenul, že hra obsahuje aj multiplayer. V hre sú celkovo 3 klasické módy hry pre viacerých hráčov - Deathmatch, Team Deathmatch a Assault. Prvé 2 vysvetľovať netreba, posledný je tímová hra, kde 2 tímy majú v základni generátor, ktorý druhý tím musí zničiť. Nič nové, ale aspoň niečo. Máp je v hre dosť, ale určite vás zaujíma to najhlavnejšie - ako sa to hrá? Najprv upozornenie - hra neobsahuje botov, takže ak si chcete zahrať, potrebujete živých (mŕtvi by moc neposlúžili ) hráčov. Hra nevyžaduje autentifikáciu CD kľúčom, ale nechcel by som vidieť ako by to dopadlo, keby ho vyžadovala. Hru cez internet som skúšal celkovo dvakrát - raz v noci a raz cez deň. Keď som dal vyhľadať zoznam hier, tak som bol čumel ako divá sviňa: na internete bežali jediný! server. Aj v noci, aj cez deň. Aby som ale nerobil predčasné závery, pripojil som sa. Žiadne prekvapenie ma ale nečakalo. Zopár hráčov sa preháňalo po celkom dobre spravených mapách a zabíjali sa navzájom. Nič, čo by hru odlišovalo od iných. Naviac bolo vidno, že sieťový kód bol stavaný narýchlo. Hra nielen že ohromne lagovala, ale hráči lietali, prepadávali sa pod zem, nedali sa zabiť, jednoducho hrôza. Verdikt: multiplayer v hre síce je, ale je prakticky nepoužiteľný pre nezáujem zo strany hráčov.
Finálny verdikt: hra ma zaujala svojou skvelou atmosférou a sci-fi tématikou zasadenou do sveta Deus Ex, ale 6 hodín je žalostne málo. Naviac, ak za takúto výrazne konzolovú strieľačku máte zaplatiť skoro 2000 Sk. Ako som písal, pôvodne som hre chcel udeliť 70 percent, ale za každý multiplayerový mód jej dávam pridávam 2 percentá. Nie za vlastnosti multiplayeru, ale za to, že vôbec v porte hre z konzol nejaký multiplayer je. Aj keď jeho užitočnosť je takmer nulová. Hru rozhodne neodporúčam, za tú cenu existuju oveľa lepšie hry.
Plusy
Celková atmosféra
Grafické efekty
Animované scény
Implantáty, vozidlá
Prítomnosť multiplayeru
Mínusy
Grafika snažiaca sa zastaralosť zakryť efektami
Nevyvážené zbrane
HROZNE KRÁTKA HRA
Spracovanie multiplayeru
Príbeh sa celý odohráva v Hong Kongu v roku 2065 a aj keď ma moc nezaujal (v hre ide o zastavenie generála, ktorý chce zničiť elektronické zariadenia pomocou EMP), autorom patrí hold za spracovanie príbehu. Ten je rozprávaný formou animovaných scén v engine hry, ktoré jednoducho nemajú chybu. Perfektné je na animáciách rozmazanie obrazu ako vo filmoch, takže keď je obraz zaostrený na hlavného hrdinu vpredu, pozadie je rozmazané. Celkovo tieto animované scény zyšovali atmosféru z hry. Ešte dodám, že hra e zasadená do prostredia Deus Ex a v priebehu hrania budete mať občas pocit "jééj, to som už videl, to poznám".
Na začiatku hry sa ocitáte v koži vojaka Nathana Frost, ktorý po hrdinskom čine približne po 10 minútach takmer zomiera. Nie, nebojte sa, hra po 10 minútach nekončí, ale len začína. Nathan dostane boost v podobe implantátov, ktoré mu spočiatku umožňujú zapínať infra videnie, neskôr spomaľovač čas, vytvoriť okolo seba štít (vlastne dočasná nesmrteľnosť), zneviditeľniť sa a vystreliť energetický výboj. Tieto implantáty tvoria podstatnú časť hry a aj keď ich celú hru nemusíte ani raz použiť, s nimi je hra oveľa zábavnejšia.
Dostávam sa k štýlu hry. Tu ma čakalo prvé menšie sklamanie, ale potom som si zvykol. Hra je klasická arkádová strieľačka, nič viac. Ale narozdiel od napr. Red Faction 2, ktorej sa hra veľmi (hlavne graficky) podobá, Poject Snowblind sa vyznačuje skvelou atmosférou, ktorá vás chytí a nepustí. V hre sa neustále niečo deje a vy len idete ďalej a ďalej. Vďaka spolubojovníkom v niektorých misiách máte pocit, že nie ste sami a že má význam bojovať. Misie sa občas striedajú, a tak zatiaľ čo na začiatku len pobehujete po vašej základni a učíte sa, neskôr prídu na rad aj infiltračné misie, v ktorých si dokonca môžete vybrať, či budete postupovať ako Rambo, alebo ako tichý zlodej. Autori sa pred vypustením hry chválili, že vytvoria hru, v ktorej prenesú atmosféru bojov 2. svetovej vojny do bojov budúcnosti. A myslím si, že sa im to aj podarilo. Naviac, v dvoch misiách nastane príjemné osvieženie v podobe ovládania automobilov. Okrem toho môžete dokonca ovládať aj robotov a využiť zbrane nepriateľa vo svoj prospech.
Zbraňový arzenál. Čo o ňom povedať? V hre je dokopy 9 zbraní + 2 "predmety" a niekoľko druhov granátov. Všetky zbrane majú 2 druhy streľby, takže celkový počet je veľmi slušný. Horšie je, že väčšinu zbraní vôbec nevyužijete. Zbraňový arzenál mi pripadal dosť nevyvážený. Základný samopal som používal skoro celú hru, brokovnicu len keď mi v ňom došli náboje (naviac, brokovnica je v tejto hre pomerne slabá, pretože niektorých nepriateľov nezabijete ani z metrovej vzdialenosti) a energetické zbrane sa dali využiť len v pár úrovniach. Naviac, súboj s bossom vyzeral dosť komicky - jedna energetická zbraň vystreľuje v druhom móde "nanobotov", ktorí automaticky útočia na najbližší cieľ. A tak som vystrelil pár robotov, schoval sa za roh a čakal. Tomu sa teda hovorí napínavý súboj
Rad nepriateľov nie je ktovieako obsiahly, ale to si ani nestihnete všimnúť (vysvetlím neskôr). Proti vašim zbraniam sa postavia obyčajní vojaci s rôznymi zbraňami, neviditeľní vojaci, 3 druhy robotov, 1 niečo lietajúce podobajúce sa skôr na vrtuľník ako na lietadlo a 1 tank. Plus, medzi nepriateľov by sa dali počítať ešte automatické kanóny. A to je všetko.
Zatiaľ som nehovoril o grafike, ale hneď to napravím. Grafike vyzerá, no, ako to slušne povedať, veľmi rozmazane Textúry majú hrozné rozlíšenie, vyzerajú skôr ako v dobách grafických kariet Voodoo, modely sú obstojné, ale nič viac. Ako to, že obrázky vyzerajú celkom dobre? To hlavne vďaka rôznym efektom. Hra využíva Pixel Shadere v. 2 a je to vidno na každom kroku. Hre to dodáva určitú atmosféru, ale nemôžem sa zbaviť, že hra vyzerá až príliš konzolovo. Samozrejme, svoju daň si hra odnáša na hardvérových nárokoch. Na zostave AMD XP2500+, 1 GB RAM, GeForce 6600 GT hra v rozlíšení 1024*768 (vyššie sa nastaviť ani nedalo!) pri trilineárnom filteringu (teda nie na max. detailoch) občas nepríjemne trhala. Hlavne pri väčších bojoch. Na PC jednoznačne existujú aj lepšie optimalizované (a lepšie vyzerajúce) hry. Napríklad aj podobná arkádová strieľačka SW: Reepublic Commando sa mi graficky páčilo viac.
Keď už som sa pustil do záporov hry, tak to aj dorazím Tipnite si, aká je hracia doba tejto hry? 10 hodín? 20? Nenechajte sa vysmiať ani obalamútiť! Osobne sa nepokladám za veľkého hráča, ale hru som prešiel ani nie za 6 hodín, vrátane sledovania animácií! To je maximálna drzosť. Ako si môže niekto dovoliť v dnešnej dobe hru, ktorá vám vydrží na jedno odpoludnie? Áno, pri hre sa budete baviť, ale 6 hodín (max. však 10, ak ste slabší hráči) je strašne málo.
S dĺžkou hry súvisí aj fakt, že pozícia v hre sa dá ukladať len na vybratých miestach (max. 3 v každej misii), ale občas nájdete aj nano implantát, ktorý vás v prípade smrti oživí. Neprítomnosť save-ov teda nehodnotím záporne, aj keď hráči na PC sú na to zvyknutí. Naviac sa v hre nedá nastaviť obtiažnosť, ktoré je ale nastavená na pomerne prijateľnej úrovni. Slabší hráči môžu budú mať problémy, ale aspoň im hra dlhšie vydrží
Pôvodne som hre chcel udeliť 70 percent, ale potom som si spomenul, že hra obsahuje aj multiplayer. V hre sú celkovo 3 klasické módy hry pre viacerých hráčov - Deathmatch, Team Deathmatch a Assault. Prvé 2 vysvetľovať netreba, posledný je tímová hra, kde 2 tímy majú v základni generátor, ktorý druhý tím musí zničiť. Nič nové, ale aspoň niečo. Máp je v hre dosť, ale určite vás zaujíma to najhlavnejšie - ako sa to hrá? Najprv upozornenie - hra neobsahuje botov, takže ak si chcete zahrať, potrebujete živých (mŕtvi by moc neposlúžili ) hráčov. Hra nevyžaduje autentifikáciu CD kľúčom, ale nechcel by som vidieť ako by to dopadlo, keby ho vyžadovala. Hru cez internet som skúšal celkovo dvakrát - raz v noci a raz cez deň. Keď som dal vyhľadať zoznam hier, tak som bol čumel ako divá sviňa: na internete bežali jediný! server. Aj v noci, aj cez deň. Aby som ale nerobil predčasné závery, pripojil som sa. Žiadne prekvapenie ma ale nečakalo. Zopár hráčov sa preháňalo po celkom dobre spravených mapách a zabíjali sa navzájom. Nič, čo by hru odlišovalo od iných. Naviac bolo vidno, že sieťový kód bol stavaný narýchlo. Hra nielen že ohromne lagovala, ale hráči lietali, prepadávali sa pod zem, nedali sa zabiť, jednoducho hrôza. Verdikt: multiplayer v hre síce je, ale je prakticky nepoužiteľný pre nezáujem zo strany hráčov.
Finálny verdikt: hra ma zaujala svojou skvelou atmosférou a sci-fi tématikou zasadenou do sveta Deus Ex, ale 6 hodín je žalostne málo. Naviac, ak za takúto výrazne konzolovú strieľačku máte zaplatiť skoro 2000 Sk. Ako som písal, pôvodne som hre chcel udeliť 70 percent, ale za každý multiplayerový mód jej dávam pridávam 2 percentá. Nie za vlastnosti multiplayeru, ale za to, že vôbec v porte hre z konzol nejaký multiplayer je. Aj keď jeho užitočnosť je takmer nulová. Hru rozhodne neodporúčam, za tú cenu existuju oveľa lepšie hry.
Plusy
Celková atmosféra
Grafické efekty
Animované scény
Implantáty, vozidlá
Prítomnosť multiplayeru
Mínusy
Grafika snažiaca sa zastaralosť zakryť efektami
Nevyvážené zbrane
HROZNE KRÁTKA HRA
Spracovanie multiplayeru
napísal MaK 12.4.2005
Páči sa mi!
7.6
PROJECT: SNOWBLIND
PC
Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|