Gears of War 4 |
Začiatok novej trilógie...
10
Halo séria sa dočkala nového štartu ešte pred príchodom nástupcu Xboxu 360 a bolo jasné, že Microsoft musí využiť značku, ktorá nakopla Xbox 360 a stala sa ešte výkonnejšou než sa pôvodne plánovalo a tou bola séria Gears of War. Po dokončení tretieho dielu už Epic nechcel riskovať vývoj ďalšieho pokračovania, pretože by bol veľmi drahý a tak sa dohodol s Microsoftom o odkúpení značky. Vývoj nového dielu dostalo na starosť štúdio The Coalition, kde nechýbal ani Rod Fergusson, ktorý stál pri vývoji prvých dvoch dielov. Okrem remastru prvého dielu, bol vo vývoji aj regulárny štvrtý diel, na ktorý sa teraz pozrieme.
25 rokov po...
Ubehlo už 25 rokov od záchrany planéty Sera, Locusti aj s ich kráľovnou boli konečne zničený a mohol nastať mier. Od tej doby sa toho, ale veľa zmenilo. Ľudia musia hľadať palivo pre prežitie v nie zrovna ideálnych podmienkach, pretože planétu trápia silné búrky a obyvatelia začali žiť len v mestách a akákoľvek vychádzka mimo mesta nie je povolená. Aby toho nebolo málo tak do toho sa prebúdza silný protivník, ktorý sa dlhé roky pripravoval na nečakaný útok, aby vyplienil ľudskú rasu. Hlavný hrdina pôvodnej trilógie Marcus Fénix sa teda vracia na scénu, ale tentokrát už nie ako hlavná postava. V príbehu ma síce nemalú rolu, ale pánom na holenie je teraz jeho syn JD Fenix, ktorí sa so svojimi kolegami Delmontom "Del" Walkerom a brunetkou Kait Diaz preniká do základne COG a kradne zásoby.
Keďže sa jedná o začiatok novej trilógie tak príbeh sa rozbieha pomaly a tak sa dej sústredí na okolitý svet a hlavných hrdinov. Po pravde som neveril tomu, že starú partiu dokážu nahradiť, ale postupom času som si na nich zvykol a začal ich mať rád. Ale pomohlo k tomu aj to, že sa v hre objavia staré, známe postavy či už v menšej alebo väčšej roli a návrat niektorých postáv ma dosť prekvapil. Nostalgia tu šľape na plno. Príbeh je rozhodne veľmi dobrý, nenásilne nadväzuje na predošlé dieli a už sa nemôžem dočkať toho čo s nimi zažijem v ďalšom pokračovaní.
Čo dobre funguje zanechaj bez zmien
Gears of War 4 zbytočne nie je ničím iným, než len ďalším dielom zo ságy Gears of War. Fanúšikovia sa budú cítiť ako ryba vo vode, pretože od predošlej trilógie sa prakticky nič nezmenilo. Ovládanie je identické a ihneď vám padne do ruky a aj mechanizmy hrateľnosti vám budú známe. Ako už spomínali viacerí hráči a recenzenti, vývojári šli na istotu a nechceli riskovať niečo nové čo by nefungovalo a fanúšikovia ako ja by im to nedarovali. Mne osobne neprekážalo, že hrám v podstate piaty krát to isté, pretože hrateľnosť je výborná. Po pomalšom prvom akte, kde som likvidoval robotov, ktorí ma popravde najskôr zaskočili, že čo tu tieto stroje robia, ale nakoniec je ich prítomnosť odôvodnená a tak to nepovažujem za chybu. Po skončení prvého aktu sa hra rozbehne tak, že nebudete chcieť hru vypnúť, kým ju nedohráte. Nastúpia proti vám noví protivníci, ktorí sú nebezpečnejší než Locusti a vám nezostáva nič iné než ich rozstrieľať alebo naporcovať starou dobrou Lancerkou s motorovou pílou. Nepriateľov je hneď niekoľko druhov a každý sa líši útokmi a pohybom a postupom hry pôjdu po vás silnejší a nebezpečnejší nepriatelia, ktorým nerobí problém vás obehnúť alebo vás vytiahnuť z krytu a poslať vás na druhý svet. Vytiahnuť z krytu ich však môžete aj vy a efektívnou fatalitou ich okamžite zlikvidovať. Chce to trochu cviku, ale určite odporúčam sa to naučiť, pretože umelá inteligencia je na vysokej úrovni. Zo sledovania videa to nie je poznať, ale strety s nepriateľmi sú napínavejšie, pretože im nechýba dynamika. Ako už býva v sérií zvykom tak nechýba ani niekoľko menších bossov, ktoré sú dokonale spracované a hru obohacujú o ďalšiu dávku zábavy, pretože do nich nestačí len vyprázdniť zásobník, ale nájsť ich slabé miesto podobne ako napríklad v prvom dieli keď ste bojovali s Brumakom.
Bojovať nebudete holými rukami lebo sa vám do rúk dostane slušný arzenál. Čo si budeme nahovárať. Mojou najobľúbenejšou zbraňou bola a vždy bude stará, dobrá Lancerka, ktorú dostane JD od svojho otca. Je to proste nenahraditeľná zbraň, keď s ňou môžete rozstrieľať a aj naporcovať protivníka a do toho má aj skutočne brutálnu popravu a do toho všetkého strieka krv ako sa patrí. Ale klamal by som, keby som povedal, že s novými špeciálnymi zbraňami som sa nebavil. Overkill je výborná automatická brokovnica s ktorou som ihneď zlikvidoval silnejšieho robota a do toho má aj správny feeling. Sniperku Embar som moc nevyužíval, pretože som s ňou nemohol presnejšie zamieriť ako s klasickou sniperkou. Tri-Shot je nezastaviteľný guľomet, ktorý sa sa s ničím nemaže a z nepriateľa zostane mastný fľak. Mojou najobľúbenejšou zbraňou bola Buzzkill, ktorá naporcuje nepriateľa ako dobrá cirkulárka, ktorú má doma každý kutil.
24 hodín
Autori sú pravdepodobne fanúšikovia seriálu 24.hodín, kde Jack Bauer zachránil ľudstvo pred nejednou teroristickou hrozbou. Kampaň Gears of War 4 sa celá odohráva behom jedného dňa a z toho polovicu v noci. Ale aj napriek tomu vás hra behom piatich aktov zavedie na zaujímavé a rozmanité miesta s prepracovaným dizajnom. To, že je hra stále lineárna vôbec nevadí, pretože sú hry, ktoré správne fungujú len presne nalinkovanou cestou. Zostala ale zachovaná možnosť si v určitých momentoch vybrať z dvoch možných ciest čo poteší opäť hlavne pamätníkov. Hrateľnosť som už pochvaľoval vďaka svižnému tempu a potešila ma aj krátka ale za to intenzívna jazda na motorke. Čo mi však, ale zbytočne narúšalo dobre vyvážené tempo hry, bolo odrážanie vĺn nepriateľov. Vlny len naťahujú hernú dobu a pripomínali mi skôr mód Horda a tá podľa mňa v kampani nemá čo robiť. Herná doba je slušná a tých 8 až 10 hodín si užijete a bude záležať aj od zvolenej obtiažnosti a vašej šikovnosti. Sami vývojári odporúčajú kampaň prejsť na Hardcore obtiažnosti, pretože presne na nej je kampaň postavená. Hra má aj slušnú znovuhrateľnosť a okrem iných ciest môžete vyzbierať aj 50 psích známok. Ak máte náhodou aj nejakého dobrého kamaráta alebo kamarátku tak celú hru môžete prejsť aj v kooperácií pre dvoch hráčov či už v online alebo na rozdelenej obrazovke, čo je niečo čo sa dnes už len tak nevidí a za to majú u mňa vývojári obrovské plus.
HORDA
Už od druhého dielu patrí Horda medzi môj najobľúbenejší režim, kde sa musím brániť proti stále silnejším vlnám nepriateľov. V štvrtom dieli ho môžete hrať až piati a znova je o niečo prepracovanejší a zábavnejší než minule. K dispozícií je 10 máp a kde postavíte strelný guľomet alebo kryty či pasce je len a len na vás. Dôležité je mať, ale po ruke hráčov s ktorými sa dohodnete na stratégií, pretože s neznámymi hráčmi je to utrpenie a zničí vám to celý zážitok.
Unreal Engin v celej svojej kráse
Hra beží na štvrtej verzií Unreal Enginu a vyzerá naozaj prekrásne a dokazuje, že súčasný Xbox One rozhodne nepatrí do koša aj napriek oznámenému Scorpiu. Už predchádzajúca trilógia patrila medzi to najkrajšie čo sa dalo na Xboxe 360 zahrať a inak tomu nie je ani teraz. Opäť sa jedná o krásnu spracovanú akciu s výbornou grafikou, ktorá má v sebe veľa drobných detailov s dychberúcimi efektami a vynike hlavne pri búrkach, na ktoré počas hrania narazíte. Síce nie sú dynamické, ale majú vplyv pri bojoch, pretože vám môžu zničiť kryt, ale za to aj vy môžete tieto nepríjemné podmienky využiť vo svoj prospech a o to viac poteší, že hra aj v týchto náročnejších pasážach nemá problém sa držať v stabilnom stave ako na Xboxe tak aj na PC. Áno hra sa konečne vrátila aj na PC platformu a jedná sa o naozaj vynikajúci port. Autori sa pri remastri naučili pracovať s PC verziou hry a je to na aktuálnom dieli skutočne vidieť. Možnosť nadstavenia grafiky je skutočne bohatá a hru bez problémov rozbehnú aj slabšie stroje. Výbornú vizuálnu stránku doplňuje kvalitné ozvučenie s nezabudnuteľným soundtrackom, ktorý dokresľuje atmosféru. Toto všetko dopĺňa dokonalý dabing, kde vynikne hlavne Marcus, ktorému hlas prepožičal opäť John DiMaggio, ale nestratí sa medzi ním ani príjemný hlas JD Fenixa, o ktorý sa postaral herec Liam McIntyre, ktorého zviditeľnil hlavne seriál Spartacus: Blood and Sand, kde stvárnil samotného Spartacusa.
Je to už desať rokov od vydania prvého dielu. Za tých desať rokov sa toho v hrách zmenilo veľa a určite aj v osobných životoch fanúšikov série. Štúdio The Coalition prepojilo dve generácie hráčov, pretože tí čo hrajú Gears of War od začiatku sú o desať rokov starší a za ten čas majú už vlastnú rodinu a tak Marcusovi rozumejú. Čo na tom, že za ten čas sa v sérií nezmenilo takmer nič, pretože s tým problém mať nebudete. Nostalgická slza vám pomôže zakryť drobné nedostatky a vy zistíte, že séria Gears of War pod dohľadom skúseného Roda Fergussona je v správnych rukách. U mňa je aktuálne štvrtý diel ten najlepší zo série. Čakanie na ďalší diel bude skutočne náročné.
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / The Coalition Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|