Gears of War 4 |
Najnovší prírastok do Gears série. Ako dopadol ?
8.0
Počas siedmej generácie konzol som bol zástanca zelených, čiže Xbox komunity. Mal som možnosť zahrať si množstvo skvelých hier, často exkluzívnych a práve medzi tie patrila asi najvýraznejšia značka - Gears of War. Na starší xbox vyšli spolu tri plnohodnotné diely, ktoré osobne považujem za vrchol zábavy vtedajšie generácie keďže som všetky dohral viackrát. Odbočka Judgment má svojim prístupom k levelom nijako nenadchla a tak som ju vynechal.
Ako som vyššie spomínal v predošlej generácie som hral prevažne na xboxe, teraz to je inak a zvolil som PS4. Jediná hra (áno jediná, Halo nie je môj šialok kávy ako by povedala Dara), ktorá mi chýbala bola Gears of War 4. A tak, ako si môžete všimnúť minulý čas, časy sa zmenili a mal som možnosť zahrať si tento skvelý sequel parádnej hernej série. Môžem konštatovať, že štvorka v žiadnom prípade nerobí hanbu starým Gearsom, ba naopak ukazuje ako sa majú robiť pokračovania hier zdanlivo ukončených herných ság, poprípade inkarnácia na novú generáciu konzol.
Hra začína spomienkou na starých hrdinov a generálov prostredníctvom krátkych hrateľných častí z univerza starých hier – vojna proti locustom, kde v každej časti hrajete za inú postavu a v inom časovom zasadení. Po pár minútach nastáva strih a zrazu na obrazovke môžeme pozovrať skupinku neznámych, značne mladších postáv, kde do vašich rúk sa dostane típek v JD. Spolu s parťákmi Delom a Kait sa snažia ukradnúť „fabricator“ čo predstavuje zdroj energie pre ich malú dedinku, v ktore sa ako dezertéri COG usadili. Následné udalosti prinútia našu partičku opustiť svoje domovy a vyhľadať pomoc od povolanejších – pomoc nikoho iného ako starého veterána Marcusa Fénixa. Takže čas a priestor dostanú aj známejšie postavy aj keď teraz v mierne vedľajších úlohách. Do tohto okamihu som mal pocit, že hrajem odbočku (aj keď veľmi dobrú) od série, ale keď spostavy prevezmú „Gears“ brnenia a zbrane tento pocit pominul. A tak nasledujú ďalšie kapitoly – spolu ich je 5 čo predstavuje cca 9 hodín kvalitnej zábavy.
Faktory, ktoré sa mi oproti minulým dielom pačili viac je hneď niekoľko. Rád by som vyzdvihol sociálny aspekt a vzťahy medzi jednotlivými postavami. Najmä interakcia podľa mňa oproti minulým dielom je na vyššej úrovni, postavy medzi sebou viac kecajú a cítiť medzi nimi silné priateľské puto. Taktiež sa mi pozdával vzťah Marcusa a JD, ktorý celý čas poukazuje na nie veľmi pozitívne vzťahy v minulosti. Ak už sme pritom kecaní, z celej hry so mmal pocit že je oveľa viac zameraná na príbeh a pôsobí filmovejšie. Nie je to samozrejme Metal Gear Solid ale početnosť animačiek značné cítiť, čo je z môjho uhla pohľadu len dobre. Z príbehového hľadiska dôjde ku vtipným scénam, smutnejším scénam, megalomanským a prekvapivým scénam. Je vidieť vysokú produkčnú hodnotu, skvelé herecké výkony, ktoré vedia predať svoju postavu a tým vytvárajú uveriteľnejšie univerzum.
Z technickej stránky (najmä grafickej) mám zmiešané pocity. V hre sa objavujú scény ktoré podrývajú silu XONE (ako to napríklad ukázal Uncharted 4 aj na staršej verzii PS4). Avšak na druhej strane, najmä s pokročilou hodinou v príbehu tieto graficky nudné scény zamieňajú megalomanské prostredia, ktoré sú na značne vyššej grafickej úrovni. Takže ako som spomínal je to tak 50-50. Určite by sa z exkluzivity a first party štúdia dalo vytiahnuť viac, čím nechem povedať že je to nič úražajúce. Plus, ktorý som si všimol a celkom mi sedel bolo farebné zasadenie ktoré je pre Gears sériu špecifické. Jednotka bola umelecky ladená do zeleno-siva, dvojka do červena, trojka zase do žlta. Štvorka využíva modrú farbu a tak som rád že aj tento aspekt minulých dielov ostal zachovaný. Hudobná stránka je takisto na vyskej úrovni. Dabing je skvelý, sedí k postavám a taktiež aj dabing starých známych postav ostal zachovaný čo beriem všetkými desiatimi. Hudba nádherne dotvára atmosféru, dokáže byť velikánska ale aj smutnejšia.
Hrateľnosť sa vôbec nezmenila, avšak celkovo aj keď som hral na vyššiu obtiažnosť hardcore (tretia zo štyroch) mal som pocit, že hra je ťažšia, čo bolo dosiahnuté najmä inteligentnejšími nepriateľmi. Zamrzí nemožnosť (po vzore minulých dielov) tak častého melee útoku lancerom, pretože keď sa priblížite k nepriateľovi v 90% prípadoch skončíte na zemi a čakáte na oživenie od parťáka. Za zmienku stoja aj nové zbráne ktoré nejako nenadchnú ale ani neurazia. Vyskúšal som ich, boli použitéľné ale klasicky som zostal pri starých známych ktoré sú použiteľnejšie – proste lepšie J. V hre sa nachádzajú asi tri oblasti kde využívate vyššie spomínaný fabricátor na výrobu zbraní poprípade guľometov, návnad alebo malých hradieb. Tieto časti môže niekto vnímať ako oživenie hrateľnosti, ale pre mňa to bola tá viac nudnejšia časť hry, každý to môže vnímať inak. Slabšou stránkou hry pre mňa boli aj súboje s bossmi. V tejto oblasti by som vyzdvihol pravidlo troch, čo sa podľa mňa do akčnej hry nehodí a celkový dojem z týchto subojov na mňa pôsoboil ako keby som hral Crasha alebo Zeldu. Ostatné časti sú skvelé ako predtým, nechýba im svižnosť, zábavnosť a napätie. Pocit zo streľby je výborný a taktiež systém krytia funguje ako nikdy predtým
.
Takže nakoniec som rozmýšľal nad výslednou známkou a ak som si spriemeroval plusy a mínusy hry, celková nerozvážnosť a pocit po dohraní hry mi vyšlo to, čo môžeme vidiet. Môžeme sa na to pozerať z dvoch uhlov pohľadu. Jeden je ten, že hra je nadpriemerne zábavná, nezahanbuje minulé diely, nesie mnoho znakov minulých dielov a veľa aspektov taktiež vylepšuje. Tieto faktory nám k celkovému hodnoteniu pridávajú. Na druhej strane máme mínusy hry, ktoré predstavujú najmä malú inovatívnosť a ak už nejaké novinky sa v hre nachádzajú, nie sú ničím výnimočným. Hra verných fanúšikov neurazí, ba naopak nadchne ale nebude to už tak skvelý pocit ako keď hrali Gearsy prvýkrát. Pochopím ak noví hráči série si pridajú k hodnoteniu jeden bod. Každopádne svoju potrebu som uspokojil a tak už XONE (zatiaľ) nepotrebujem J
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / The Coalition Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|