F.E.A.R. |
PC
pridal trilobite 9.2.2006 o 15:14 pod používateľské recenzie
4.5
Predpokladam, ze vacsina z vas je uz s FEARom ako-tak zoznamena, preto preskocim uvod a podobne veci a pojdem rovno k veci (miestami iba bodovo, pretoze sa mi prilis nechce rozpisovat siahodlhe slovne orgie...).
Cely cas sa hovori ako ste "clenom elitnej jednotky v boji proti paranormalnym javom" - samo o sebe to znie SUPERMEGACOOL (a tesil som sa na to), no vysledok je asi ten, ze ste novacik a z tych paranormalnych javov uvidite tak mozno 5, alebo 6 a dokopy teda neviete, ci ste teroristicka organizacia pod zastitou nejakej vacsej a iba zabijate kade-koho naokolo, alebo naozaj to, co vam napisali autori na svojej webstranke.
Ako novacik musite nejako zacat a postupovat karierou, aby ste na konci hry mohli byt tym jedinym-pravym-ultranamakanym-superhrdinom co (znova) zachrani svet. Ale nie, v tejto hre nie!!! Tu ste sice novacik, no hned odzaciatku vas poslu na tu najtazsiu a najbrutalnejsiu akciu na svete! Ved to je logicke, v kazdej vojne to tak bolo, ze prveho regruta poslali eliminovat vodcu nepriatelskeho tabora zaisteneho milionom vojakov, tak preco sa cudovat?!
Skoda len, ze mate k dispozicii tak zly arzenal zbrani... Dodnes som neprisiel na dovod, preco by som mal pouzit railgun, ked klincovacka ma taky isty ucinok, podobne ako pistolky... Naozaj nejaka ta variabilita tych zbrani chyba. Dokopy mozno 3 typy zbrani (podla ucinku teda) a to je uz naozaj smutne (ved z tej klincovacky by sa dalo urobit ovela viac!!!).
Granaty pouzitelnostou tiez neoslnuju... (hlavne miny nie).
Ale pri tych absurdnych chodback po ktorych behate vam to moze byt jedno. Tazkopadny leveldesign (kde su casy Dukea?) pripomina Q1 alebo Doom, kde fakt neslo o nic ine, len to cele prejst a lamat si hlavu ze PRECO je to tak blbo navrhnute?
Najhorsie je, ze kym pri horeuvedenych dvoch to tolerujeme (pretoze su niekde inde, vo vesmire alebo com), tu sa jedna o kancelarie, v ktorych sa MUSI dat behat normalne, ale nieeee, kdeze, ani davku reality do levelov nedame (DeusEx kde siiiiiiiiii?).
Najhorsie su situacie, kedy aby ste sa dostali ku dveram na osmom poschodi musite napustit miestnost vodou. Wtf?! To ako aj logiku ma v realite?
Ale budiz, prekusneme, ved mame...
Oslnujucu grafiku! Naozaj prvy krat co som to videl mi hned oci sli vypadnu z jamiek a bezal som na zachod - FUJ, CO TO PREBOHA MA BYT?! Modely postav su sice vyborne urobene a maju pekne textury, no a tym aj koncim.
Prostredie je monotonne (to fakt ze Q4 mal vacsiu variabilitu prostredia), kockate textury (a tie pseudo 3D textury ktore ostavaju po dierach po strelach v stene)... No nic to, nech som to daval na HOCIAKE VELKE detaily (a nie len ja, ale kopa znamych) - vysledok bol rovnaky.
Cudujem sa, ze vobec takto hra moze vyzerat...
Mozno to vsetko zachranuju vase paranormalne schopnosti - stary (dobry?) bullettime. To uz nic originalnejsie neexistuje ako toto?! Dokonca aj nove NFS tym oplyva, omg, co je vela, to je moc~. Prakticky je nevyuzitelny, lebo ked ho naozaj treba, hra sa prehodi do toho modu sama a tam sa vam nemina. Tak teda?
Podla mna moze posobit iba ako stazenie hry, ked ho nepouzivate (s nim je to az prilis easy).
Sak ale to je hororova FPS! A kde? Prvych 20minut sa bojite a lakate, no potom je to stereotyp, pretoze NIC NOVE si autori nevymysleli, len opakuju tri situacie furt dokolecka dokola (mlinske koloooooooooooooooo)!
Tym padom niekedy v tretom leveli stratite stiesneny pocit a uz len viete "aha, tak tu sa to troska zmenilo, tak tu bude nepriatel" a hla, on tam aj je!
Moznoze ma hra peknu fyziku, ale vlastne ani to nie (mam 5.1 zvuk a: bud ked o nieco zakopnem, tak mi za chrbtom pada lavina o velkosti tej z LotR, alebo sa nic neudeje, lebo predmet sa ANI NEPOHNE).
Ovladanie zle nie je, ale moze vam to byt ukradnute, pretoze prakticky neni co ovladat. Nas supermeganovacikhrdina sice vie nejake tri fyzicky utoky bez zbrani, ale co z toho, ked nepriatel je uz davno mrtvy, kym si vas vobec vsimne?!
Toto vsetko samozrejme je korunovane NESKUTOCNYMI HW narokmi (a to hovorim ja, vid moj profil a configuraciu), no vysledok za to NAOZAJ nestoji (HL2 je krajsi a OVELA menej narocny...).
Vedel by som si to predstavit ako super koznolovu FPS, lebo tak aj vyzera. Ale to by sa najprv museli autori naucit prakticky kodovat (som si vedomy kto to urobil a preto nechapem, ako je mozne, ze to tak dopadlo...).
Co uz, je to velka skoda a sklamanie (ale pri PC hrach som si uz zvykol...).
Cely cas sa hovori ako ste "clenom elitnej jednotky v boji proti paranormalnym javom" - samo o sebe to znie SUPERMEGACOOL (a tesil som sa na to), no vysledok je asi ten, ze ste novacik a z tych paranormalnych javov uvidite tak mozno 5, alebo 6 a dokopy teda neviete, ci ste teroristicka organizacia pod zastitou nejakej vacsej a iba zabijate kade-koho naokolo, alebo naozaj to, co vam napisali autori na svojej webstranke.
Ako novacik musite nejako zacat a postupovat karierou, aby ste na konci hry mohli byt tym jedinym-pravym-ultranamakanym-superhrdinom co (znova) zachrani svet. Ale nie, v tejto hre nie!!! Tu ste sice novacik, no hned odzaciatku vas poslu na tu najtazsiu a najbrutalnejsiu akciu na svete! Ved to je logicke, v kazdej vojne to tak bolo, ze prveho regruta poslali eliminovat vodcu nepriatelskeho tabora zaisteneho milionom vojakov, tak preco sa cudovat?!
Skoda len, ze mate k dispozicii tak zly arzenal zbrani... Dodnes som neprisiel na dovod, preco by som mal pouzit railgun, ked klincovacka ma taky isty ucinok, podobne ako pistolky... Naozaj nejaka ta variabilita tych zbrani chyba. Dokopy mozno 3 typy zbrani (podla ucinku teda) a to je uz naozaj smutne (ved z tej klincovacky by sa dalo urobit ovela viac!!!).
Granaty pouzitelnostou tiez neoslnuju... (hlavne miny nie).
Ale pri tych absurdnych chodback po ktorych behate vam to moze byt jedno. Tazkopadny leveldesign (kde su casy Dukea?) pripomina Q1 alebo Doom, kde fakt neslo o nic ine, len to cele prejst a lamat si hlavu ze PRECO je to tak blbo navrhnute?
Najhorsie je, ze kym pri horeuvedenych dvoch to tolerujeme (pretoze su niekde inde, vo vesmire alebo com), tu sa jedna o kancelarie, v ktorych sa MUSI dat behat normalne, ale nieeee, kdeze, ani davku reality do levelov nedame (DeusEx kde siiiiiiiiii?).
Najhorsie su situacie, kedy aby ste sa dostali ku dveram na osmom poschodi musite napustit miestnost vodou. Wtf?! To ako aj logiku ma v realite?
Ale budiz, prekusneme, ved mame...
Oslnujucu grafiku! Naozaj prvy krat co som to videl mi hned oci sli vypadnu z jamiek a bezal som na zachod - FUJ, CO TO PREBOHA MA BYT?! Modely postav su sice vyborne urobene a maju pekne textury, no a tym aj koncim.
Prostredie je monotonne (to fakt ze Q4 mal vacsiu variabilitu prostredia), kockate textury (a tie pseudo 3D textury ktore ostavaju po dierach po strelach v stene)... No nic to, nech som to daval na HOCIAKE VELKE detaily (a nie len ja, ale kopa znamych) - vysledok bol rovnaky.
Cudujem sa, ze vobec takto hra moze vyzerat...
Mozno to vsetko zachranuju vase paranormalne schopnosti - stary (dobry?) bullettime. To uz nic originalnejsie neexistuje ako toto?! Dokonca aj nove NFS tym oplyva, omg, co je vela, to je moc~. Prakticky je nevyuzitelny, lebo ked ho naozaj treba, hra sa prehodi do toho modu sama a tam sa vam nemina. Tak teda?
Podla mna moze posobit iba ako stazenie hry, ked ho nepouzivate (s nim je to az prilis easy).
Sak ale to je hororova FPS! A kde? Prvych 20minut sa bojite a lakate, no potom je to stereotyp, pretoze NIC NOVE si autori nevymysleli, len opakuju tri situacie furt dokolecka dokola (mlinske koloooooooooooooooo)!
Tym padom niekedy v tretom leveli stratite stiesneny pocit a uz len viete "aha, tak tu sa to troska zmenilo, tak tu bude nepriatel" a hla, on tam aj je!
Moznoze ma hra peknu fyziku, ale vlastne ani to nie (mam 5.1 zvuk a: bud ked o nieco zakopnem, tak mi za chrbtom pada lavina o velkosti tej z LotR, alebo sa nic neudeje, lebo predmet sa ANI NEPOHNE).
Ovladanie zle nie je, ale moze vam to byt ukradnute, pretoze prakticky neni co ovladat. Nas supermeganovacikhrdina sice vie nejake tri fyzicky utoky bez zbrani, ale co z toho, ked nepriatel je uz davno mrtvy, kym si vas vobec vsimne?!
Toto vsetko samozrejme je korunovane NESKUTOCNYMI HW narokmi (a to hovorim ja, vid moj profil a configuraciu), no vysledok za to NAOZAJ nestoji (HL2 je krajsi a OVELA menej narocny...).
Vedel by som si to predstavit ako super koznolovu FPS, lebo tak aj vyzera. Ale to by sa najprv museli autori naucit prakticky kodovat (som si vedomy kto to urobil a preto nechapem, ako je mozne, ze to tak dopadlo...).
Co uz, je to velka skoda a sklamanie (ale pri PC hrach som si uz zvykol...).
napísal trilobite 9.2.2006
Páči sa mi!
4.5
F.E.A.R.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|