F.E.A.R. |
PC
pridal Liddry 21.4.2006 o 11:56 pod používateľské recenzie
9.8
LIDDRYHO (MEGA ?) RECENZIA NA
F.E.A.R.
Predstavte si nasledovnú situáciu: Ste členom istej nemenovanej zásahovej jednotky a veliteľ Vás pošle "preskúmať" podivné veci,čo sa dejú v istom nemenovanom laboratóriu.
Dajaký šialenec sa zmocnil nadvlády perfetkne vyklonovaných ľudských vojakov,ktorých mala vláda samozrejme držať v tajnosti. Vy ste však ozbrojený až po zuby, takže si namýšlate,že keby niečo tak začnete ich kosiť jako anglický trávnik. Lenže tu je práve ten háčik. Zistujete, že celá akcia je dajako podozrivo naplánovaná a že cieľ začínate byť práve Vy. Pri "preskúmavaní" sa Vám začnú zdáť podivné veci, počujete podivne šeptajúce hlasy,ktoré nikto iný z Vašeho teamu nepočuje, na každom kroku sa Vám zjavuje vidina s malým dievčatkom. Začnete do nej strielať a nič. Vtedy postupne zisťujete,že ste odlišný od druhých. Že ste iný. Začnete sa sami sebe čudovať..Prečo sa mi to zdá?? A čo to má ako znamenať ??
...Tak takýto je približne hlavný aj pohlavný dej tejto hry.
F.E.A.R. alebo FEAR
Hneď pri úvodnom filmečku sa Vám poodhalí čo vlastne znamená táto skratka. F.E.A.R. ( First Encounter Asault Recoon ). Jednotka vytvorená vládou Spojených štátov. Jednotka určená pre "vyjednávanie" pri kontakte s paranormálnym javom. Jednotka, ktorej ste VY ako hlavný hrdina hry členom. Často krát sa ale táto hra spojuje aj s názvom FEAR ( z anglického prekladu,znamená STRACH ). A poviem Vám, po dohraní tejto FPS, slovné spojenie STRACH je na pravom mieste.
VOCO GOU ?
Ako som už naznačil na začiatku, ste elitným vojakom. A k tomu máte samozrejme a príslušné schopnosti. Zbraní máte na výber v celej hre haba dej. Lenže tu je ten ďalší háčik. Kedže ste "iba" vojakom a nie chodiaci priekupník, môžete zo sebou nosiť iba tri druhy strelných zbraní + dajaké tie granátiky. Zbrane sú rôznorodé a niekedy natrafíte na dve skoro úplne podobné vzhľadom a pomyslíte si: "Pche. Jaká šunta, takú som už mal". Lenže keby ste ju vyskúšali, zisťujete, že vzhľad je rovnaký ale palebná sila je o niečom inom. Na výber sa ponúka od 9mm pištole, cez MP5 Assault rifle, railgun až po EMP a raketomet.
Ďalšia vec, čo ma zaujala je starý, známy BULLETTIME. Nejde o nič iné len o spomalenie času. Pri tuhších súbojoch ( a takých není málo ) sa táto "funkcia" hodí jako riť na šerbel. Bullettime sa doplňá automaticky po jeho vypnutí, takže nemusíte hľadať žiadne špeciálne kartičky, medkity a podobné somarinky.
Zaújamvé je ale zbieranie tzv. upgradov,pomocou ktorých si zvyšujete maximálnu hladinu svojho zdravia a bullettime. Čiže ľudovo povedané: Čím viac upgradnete tým dlhšie Vám to vydrži bez nutnosti obnovenia.
Celkový dizajn levelov je podľa mňa na vysokej, priam geniálnej úrovni.
Fyzikálna stránka je to čo oproti ostatným FPS značne vyniká. V tejto hre si kľudne môžete povedať: "Toto je realistická hra". Hrniete sa skrz kanceláriu, na stolíku je položená plechovka, Vy sa prudko otočíte a čuduj sa svete. Prudkým otočením zpôsobíte mierny veterný tlak a plechovka spadne.:-0
Takéto a podobné fyzikálne efekty sú po celej hre roztrúsené stovky, ba aj tisíce.
Jednou ale veľmi zaújmavou zaújmavosťou je počúvanie odkazov na telefónoch, ktorých majitelia už pravdepodobne čuchajú fialky. Proste a jednoducho príjdete k telefónu, stlačíte "USE" a hneď sa na Vás vyvalia odkazy. Niekedy je len jeden, niekedy viacej. Vypočutím každého odkazu si postupne dopĺňate príbeh a bližšie zisťujete čo sa vlastne stalo. Je to ako malá čiastočka do veľkého puzzle.
Počas svojej „rozprávkovej“ cesty narazíte na niekoľko druhov nepriateľov. Pri skorších leveloch sa na Vás vyvalí komando Vami dosť podobné. Čierny outfit , tvrdé brnenie, helma s čiernym sklom. Neskôr stretnete aj opancierovaných zabijákov s railgunom. Potom príjdu na radu tichý agenti s možnosťou teleportácie, dvojnohý robot a nakoniec si to rozdáte s duchmi. :-0
Celková atmosféra je jedinečná. Je to niečo jako kvalitný horrorový thriller. Počas hry sa na Vás vyvalia podivné a zároveň hrozné zvuky a hlasy, vždy keď to najmenej čakáte. Proste kvalitka. BeeR. A o audio stránke platí to isté. Majiteľia 5.1 reprákov a zvukovky s podporou ADVANCED EAX, HD AUDIO VISUALIZATION a podobné koreninky budú mať doma hotový zvukový cirkus.
GRAFICKÉ ORGIE
Je piatok poobede, povedal by som až podvečer. Príjdem z práce domov. Doma nikto. . Priateľka má v práci nočnú. Zoberiem teda zo stola gastro lístky a idem niekam na večeru.Vrátim sa domov najedený . Hmmm. Čo len budem robiť...chvílu som sa zamýšlal. Potom mi zasvietila žiarovka nad hlavou.
Strčím DVD do mechaniky a nainštalujem hru. Reštart PC ( ako správny údržbár ). Zapnem hru, zhliadnem úvodný filmeček. Som v menu a moja zostava je pripravená na orgie.
CPU: Pentium 4 3.2Ghz,socket 478, 512kb Cache (žiadne D verzie, Prescotty a pdobné riadiátory)
RAM: 2*512 DDR 400 Mhz CL2.5 KINGSTONE
VGA: Ati Radeon X850 Extreme-256 MB GDDR3, 520@1180 Mhz, PCI-Express 16x (zatiaľ netaktovaná)
Vypnuté všetky IRC a ICQ klienty, NOD antivir tiež dostal dovolenku.
V menu kliknem na OPTIONS. Prebehne automatické zisťovanie konfigurácie. Skoro všetky detaily mi nastaví na MEDIUM....Já ti dám Médium.:-0 Okamžite sú grafické nastavenia zmenené na nasledovné hodnoty: Všetky detail na MAXIMUM, 1280*1024, 6xAA, 16xAF.
Začnem hrať a po niekoľkých sekudnách si začínam zakusávať zuby. Nastavenia rýchlo znížené na 1024*768, 2xAA, 16xAF...SOFT SHADOWS samozrejme vypnuté, kedže moja grafická karta to nepodporuje...ostatné detaily ostávajú nastavené na Maximum. Hra ( teda PC ) sa konečne zhodli a umúdrili sa a už to fičí jako má. ...Po niekoľkých prejdených leveloch zisťujem, že vizuálna stránka tejto hry je skutočné dielo majstra. Grafické detaily, textúry, ťiene...jako v skutočnosti.
...Osobne sa Vám priznám.: Nemám moc v láske hry, pri ktroých si ešte pred jej vydaním pustíte dajaké to preview video, pozriete zopár in-game screenshotov a pomyslíte si: "Nó grafika hezká, hezká". Lenže pri samotnom spustení zisťujete, že na hranie na takých detailoch a nastaveniach potrebujete Dvoj-jadrový procesor, dve alebo v horšiom prípade štyri grafické karty s 512MB pamaťou a bohvie koľko RAM pamaťe k tomu. . Mne sa páčia hry, ktoré majú peknú grafiku ale zároveň niesú tak náročné na HW. (napr. Tomb Raider:Legends, King Kong, Half-Life 2). Keď má mať hra len peknú grafiku,nič iné a dej a ostatné "podrobnosti" zaostávajú, tak takú hru rád teda nemám. (Nepáčil sa mi napr. Far Cry)...Lenže FEAR je výnimka. Presne tá výjimka čo potvrdzuje pravidlo.
TAK ČO TEDA DODAŤ ?
FEAR sa podľa mojho názoru zapíše do dejín počítačových ( poprípade konzolových ) hier. Namakaná grafika, peckový soundtrack, horrorová atmosféria, žiadni mutanti , zaújmavý dej. Hráči na túto hru určite budú spomínať len a len v dobrom a fanúšikovia FPS hier si môžu utierať slinky z brady. ...Majitelia "DIRECTORS EDITION" verzie budú mať na DVD-čku k dispozícii "extra" videá v ktorých sa dozviete ako táto hra vznikala. Nájdete tam ale aj video o tajomnej dievčine menom Alma, ktoré sa Vám počas hry nie jedenkrát zjaví ako prízrak. A čo vlastne z toho vyplíva???... Dusná atmosféra = strach, strach = FEAR, FEAR = F.E.A.R.
KLADY
-grafika jak naozaj
-zvuky a soundtrack
-dusná, horrorová atmosféra
-otvorený koniec (...žeby datadisk alebo dvojka ??? )
-Direct X 8 mod (pre majiteľov slabších grafických kariet)
-realistická fyzika
-jedinečný nápad na príbeh
ZÁPORY
-s tou HW náročnosťou sa mohli aj troška klidniť
-neviem, nič iné ma nenapadá.
F.E.A.R.
Predstavte si nasledovnú situáciu: Ste členom istej nemenovanej zásahovej jednotky a veliteľ Vás pošle "preskúmať" podivné veci,čo sa dejú v istom nemenovanom laboratóriu.
Dajaký šialenec sa zmocnil nadvlády perfetkne vyklonovaných ľudských vojakov,ktorých mala vláda samozrejme držať v tajnosti. Vy ste však ozbrojený až po zuby, takže si namýšlate,že keby niečo tak začnete ich kosiť jako anglický trávnik. Lenže tu je práve ten háčik. Zistujete, že celá akcia je dajako podozrivo naplánovaná a že cieľ začínate byť práve Vy. Pri "preskúmavaní" sa Vám začnú zdáť podivné veci, počujete podivne šeptajúce hlasy,ktoré nikto iný z Vašeho teamu nepočuje, na každom kroku sa Vám zjavuje vidina s malým dievčatkom. Začnete do nej strielať a nič. Vtedy postupne zisťujete,že ste odlišný od druhých. Že ste iný. Začnete sa sami sebe čudovať..Prečo sa mi to zdá?? A čo to má ako znamenať ??
...Tak takýto je približne hlavný aj pohlavný dej tejto hry.
F.E.A.R. alebo FEAR
Hneď pri úvodnom filmečku sa Vám poodhalí čo vlastne znamená táto skratka. F.E.A.R. ( First Encounter Asault Recoon ). Jednotka vytvorená vládou Spojených štátov. Jednotka určená pre "vyjednávanie" pri kontakte s paranormálnym javom. Jednotka, ktorej ste VY ako hlavný hrdina hry členom. Často krát sa ale táto hra spojuje aj s názvom FEAR ( z anglického prekladu,znamená STRACH ). A poviem Vám, po dohraní tejto FPS, slovné spojenie STRACH je na pravom mieste.
VOCO GOU ?
Ako som už naznačil na začiatku, ste elitným vojakom. A k tomu máte samozrejme a príslušné schopnosti. Zbraní máte na výber v celej hre haba dej. Lenže tu je ten ďalší háčik. Kedže ste "iba" vojakom a nie chodiaci priekupník, môžete zo sebou nosiť iba tri druhy strelných zbraní + dajaké tie granátiky. Zbrane sú rôznorodé a niekedy natrafíte na dve skoro úplne podobné vzhľadom a pomyslíte si: "Pche. Jaká šunta, takú som už mal". Lenže keby ste ju vyskúšali, zisťujete, že vzhľad je rovnaký ale palebná sila je o niečom inom. Na výber sa ponúka od 9mm pištole, cez MP5 Assault rifle, railgun až po EMP a raketomet.
Ďalšia vec, čo ma zaujala je starý, známy BULLETTIME. Nejde o nič iné len o spomalenie času. Pri tuhších súbojoch ( a takých není málo ) sa táto "funkcia" hodí jako riť na šerbel. Bullettime sa doplňá automaticky po jeho vypnutí, takže nemusíte hľadať žiadne špeciálne kartičky, medkity a podobné somarinky.
Zaújamvé je ale zbieranie tzv. upgradov,pomocou ktorých si zvyšujete maximálnu hladinu svojho zdravia a bullettime. Čiže ľudovo povedané: Čím viac upgradnete tým dlhšie Vám to vydrži bez nutnosti obnovenia.
Celkový dizajn levelov je podľa mňa na vysokej, priam geniálnej úrovni.
Fyzikálna stránka je to čo oproti ostatným FPS značne vyniká. V tejto hre si kľudne môžete povedať: "Toto je realistická hra". Hrniete sa skrz kanceláriu, na stolíku je položená plechovka, Vy sa prudko otočíte a čuduj sa svete. Prudkým otočením zpôsobíte mierny veterný tlak a plechovka spadne.:-0
Takéto a podobné fyzikálne efekty sú po celej hre roztrúsené stovky, ba aj tisíce.
Jednou ale veľmi zaújmavou zaújmavosťou je počúvanie odkazov na telefónoch, ktorých majitelia už pravdepodobne čuchajú fialky. Proste a jednoducho príjdete k telefónu, stlačíte "USE" a hneď sa na Vás vyvalia odkazy. Niekedy je len jeden, niekedy viacej. Vypočutím každého odkazu si postupne dopĺňate príbeh a bližšie zisťujete čo sa vlastne stalo. Je to ako malá čiastočka do veľkého puzzle.
Počas svojej „rozprávkovej“ cesty narazíte na niekoľko druhov nepriateľov. Pri skorších leveloch sa na Vás vyvalí komando Vami dosť podobné. Čierny outfit , tvrdé brnenie, helma s čiernym sklom. Neskôr stretnete aj opancierovaných zabijákov s railgunom. Potom príjdu na radu tichý agenti s možnosťou teleportácie, dvojnohý robot a nakoniec si to rozdáte s duchmi. :-0
Celková atmosféra je jedinečná. Je to niečo jako kvalitný horrorový thriller. Počas hry sa na Vás vyvalia podivné a zároveň hrozné zvuky a hlasy, vždy keď to najmenej čakáte. Proste kvalitka. BeeR. A o audio stránke platí to isté. Majiteľia 5.1 reprákov a zvukovky s podporou ADVANCED EAX, HD AUDIO VISUALIZATION a podobné koreninky budú mať doma hotový zvukový cirkus.
GRAFICKÉ ORGIE
Je piatok poobede, povedal by som až podvečer. Príjdem z práce domov. Doma nikto. . Priateľka má v práci nočnú. Zoberiem teda zo stola gastro lístky a idem niekam na večeru.Vrátim sa domov najedený . Hmmm. Čo len budem robiť...chvílu som sa zamýšlal. Potom mi zasvietila žiarovka nad hlavou.
Strčím DVD do mechaniky a nainštalujem hru. Reštart PC ( ako správny údržbár ). Zapnem hru, zhliadnem úvodný filmeček. Som v menu a moja zostava je pripravená na orgie.
CPU: Pentium 4 3.2Ghz,socket 478, 512kb Cache (žiadne D verzie, Prescotty a pdobné riadiátory)
RAM: 2*512 DDR 400 Mhz CL2.5 KINGSTONE
VGA: Ati Radeon X850 Extreme-256 MB GDDR3, 520@1180 Mhz, PCI-Express 16x (zatiaľ netaktovaná)
Vypnuté všetky IRC a ICQ klienty, NOD antivir tiež dostal dovolenku.
V menu kliknem na OPTIONS. Prebehne automatické zisťovanie konfigurácie. Skoro všetky detaily mi nastaví na MEDIUM....Já ti dám Médium.:-0 Okamžite sú grafické nastavenia zmenené na nasledovné hodnoty: Všetky detail na MAXIMUM, 1280*1024, 6xAA, 16xAF.
Začnem hrať a po niekoľkých sekudnách si začínam zakusávať zuby. Nastavenia rýchlo znížené na 1024*768, 2xAA, 16xAF...SOFT SHADOWS samozrejme vypnuté, kedže moja grafická karta to nepodporuje...ostatné detaily ostávajú nastavené na Maximum. Hra ( teda PC ) sa konečne zhodli a umúdrili sa a už to fičí jako má. ...Po niekoľkých prejdených leveloch zisťujem, že vizuálna stránka tejto hry je skutočné dielo majstra. Grafické detaily, textúry, ťiene...jako v skutočnosti.
...Osobne sa Vám priznám.: Nemám moc v láske hry, pri ktroých si ešte pred jej vydaním pustíte dajaké to preview video, pozriete zopár in-game screenshotov a pomyslíte si: "Nó grafika hezká, hezká". Lenže pri samotnom spustení zisťujete, že na hranie na takých detailoch a nastaveniach potrebujete Dvoj-jadrový procesor, dve alebo v horšiom prípade štyri grafické karty s 512MB pamaťou a bohvie koľko RAM pamaťe k tomu. . Mne sa páčia hry, ktoré majú peknú grafiku ale zároveň niesú tak náročné na HW. (napr. Tomb Raider:Legends, King Kong, Half-Life 2). Keď má mať hra len peknú grafiku,nič iné a dej a ostatné "podrobnosti" zaostávajú, tak takú hru rád teda nemám. (Nepáčil sa mi napr. Far Cry)...Lenže FEAR je výnimka. Presne tá výjimka čo potvrdzuje pravidlo.
TAK ČO TEDA DODAŤ ?
FEAR sa podľa mojho názoru zapíše do dejín počítačových ( poprípade konzolových ) hier. Namakaná grafika, peckový soundtrack, horrorová atmosféria, žiadni mutanti , zaújmavý dej. Hráči na túto hru určite budú spomínať len a len v dobrom a fanúšikovia FPS hier si môžu utierať slinky z brady. ...Majitelia "DIRECTORS EDITION" verzie budú mať na DVD-čku k dispozícii "extra" videá v ktorých sa dozviete ako táto hra vznikala. Nájdete tam ale aj video o tajomnej dievčine menom Alma, ktoré sa Vám počas hry nie jedenkrát zjaví ako prízrak. A čo vlastne z toho vyplíva???... Dusná atmosféra = strach, strach = FEAR, FEAR = F.E.A.R.
KLADY
-grafika jak naozaj
-zvuky a soundtrack
-dusná, horrorová atmosféra
-otvorený koniec (...žeby datadisk alebo dvojka ??? )
-Direct X 8 mod (pre majiteľov slabších grafických kariet)
-realistická fyzika
-jedinečný nápad na príbeh
ZÁPORY
-s tou HW náročnosťou sa mohli aj troška klidniť
-neviem, nič iné ma nenapadá.
napísal Liddry 21.4.2006
Páči sa mi!
9.8
F.E.A.R.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|