História vývoja Cyberpunk 2077 hry |
Ohliadnime sa po vývoji Cyberpunku 2077.
Pri niektorých hrách si zhŕňame celú sériu titulov, ktoré vyšli, ale pri Cyberpunku 2077 si históriu vieme zhrnúť ešte aj bez toho, aby vyšla vôbec prvá hra. Titul bol totiž ohlásený pre ôsmimi rokmi....
2012 - Vývoj začína
30.5.2012 - Ohlásenie
Na konci mája 2012, teda pred viac ako ôsmimi rokmi, ohlásil CD Projekt vývoj titulu Cyberpunk postaveného na klasickej papierovej RPG. Vtedy vytvorili šesť základných bodov, ktorými sa budú riadiť. Boli to:
- vytvoriť realistickú a brutálnu RPG pre dospelé publikum.
- predstaviť nelineárny príbeh plný života a detailov
- použiť rozšírené RPG prvky postavené na pen&paper RPG systéme
- pridať rozmanitú ponuku classov postáv
- ponúknuť gigantický arzenál zbraní s upgradmi, implantátmi a cool hi-tech hračkami
- vytvoriť nový štandard pre futuristické RPG hry s neobyčajným herným zážitkom
19.10.2012 - Finálny názov
O 5 mesiacov neskôr dostal titul finálny názov Cyberpunk 2077 a otvoril aj stránku. Pridali krátke video
2013 - Prvé detaily
11.1.2013 - Prvý teaser
Na ďalší rok dostala hra prvý teaser. Následne ukázali aj to, ako ho s poľskou playmate pripravovali.
13.3. 2013 - Multiplayer
Už v roku 2013 začal CD Projekt rozmýšľať nad multiplayerom a určite ho chceli do hry zapracovať. Ako vieme, na ňom sa stále pracuje a vyjde ako samostatný titul, alebo doplnok ku hre. Zatiaľ nevieme, čo presne ponúkne.
2015 - Hra je stále ďaleko od vydania
Potom bolo chvíľu ticho, len aby sme sa dozvedeli, že hra je stále ďaleko od vydania. Pridali, že sa na nej usilovne pracuje a aj to, že to bude ich najväčší titul, ale už vtedy upozorňovali, že bude úplne iný ako Zaklínač 3.
Z nejakých tajných neoverených zdrojov sa objavila informácie, že titul by mohol vyjsť na konci roka 2016
2016 - Stále je ďaleko od vydania
Neprekvapilo nás, že titul bol v roku 2016 stále ďaleko od vydania, znovu bolo potvrdené, že dostane multiplayer.
2017 - Stále v intenzívnom vývoji
Bol však stále v intenzívnom vývoji a spôsoboval CD Projektu znižovanie ziskov.
2018 - Prezentácia hry začína
Pred dvomi rokmi sme pocítili prvé náznaky toho, že sa titul blíži. Ožilo twitter konto hry. Následne vo februári sme počuli o hre ďalšie informácie a následne na E3 prišiel prvý trailer
12.6.2018 - Cyberpunk je FPS hra
Na E3 bolo ohlásené aj to, že hra bude fps titul. CD Projekt sa k úvodným prekvapivým reakciám rovno vyjadril s tým, že to bolo logické rozhodnutie pre intenzívnu akciu a vertikálne mesto. Ale dozvedeli sme sa viac aj o vzťahoch v hre a aj o tom, že vývoj sa sústredí na aktuálnu generáciu konzol a nie budúcu, pridali stealth a detaily mesta. Ako aj to, že vydanie hry môže byť ešte roky vzdialené a prakticky aj bolo, dva a pol roka. Vtedy totiž ešte nemali všetko dotiahnuté a aj preto ešte neukazovali gameplay
27.8. 2018 - Gamesom priniesol prvý gameplay
Z Gamescomu sme si dali prvé preview na hru z gameplayu, ktorý sme už vtedy videli a následne ho ukázali všetkým, avšak nie v plnej podobe, ktorú videli novinári za zatvorenými dverami. A doplnili sme to aj s interview s hlavným dizajnérom questov v hre.
Popri Gamescome už oficiálne ohlásila Nvidia podporu raytracingu v hre. Ktorý zo začiatku ešte nevedeli, ako hlboko bude zapracovaný, ale CD Projekt to s Nvidiou dotiahli skutočne veľmi dobre a je zapracované prakticky všetko od odleskov, cez svetlá až po tiene.
Z príbehových vecí sme sa dozvedeli, že vedľajšie misie budú unikátne a aj to, že rozhodnutia nemusia mať okamžitý vplyv na príbeh, ale môžu sa prejaviť neskôr. To platí už o základnom výbere štartu v hre, kde máte tri výbery, v každom začínate v inej časti mesta a máte niektoré odlišné možnosti.
Povedali aj to, že optimalizačný proces začali už na začiatku vývoja a hardvér nebude hru obmedzovať. Myslia tým staré najslabšie konzoly, aj keď toto tvrdenie je na pováženie.
2019 - Vývoj pokračuje
Po Gamescome sme o hre nepočuli až do jari 2019, kde sme videli video o vývoji Cyberpunku a zachytili sme aj prvé informácie o tom, že vydanie bolo plánované ešte na tento rok.
9.6. 2019 - Keanu prichádza na scénu
E3 predstavovačka bola pre CD Projekt veľkým úspechom, kde potichu spolu s Microsoftom predstavili jednu z hlavných postáv a to Keanu Reevesa. Ohlásený bol aj prvý dátum vydania a to na apríl 2020.
Keanu sa následne stal tvárou hry a rovno na E3 vytvoril aj You are Breathtaking meme, ktoré nakoniec hráči pretlačili aj ako achievement v hre. Keanu k tomu aj porozprával viac o svojej postave. Dozvedeli sme sa aj to, že vďaka Keanovi je možné aj filmové spracovanie hry.
Dozvedeli sme sa aj viac o raytracingu a jeho zapracovaní, kde ešte stále nevedeli, či ho zapracujú aj na odlesky a hovorilo sa len o ambient occlusion a diffused illumination. Nakoniec však pribudli aj raytracingové odlesky.
Ohlásená bola hudba od švédskej kapely Refused, pridala sa aj prvá ukážka ich skladieb. Z ďalších marketingových rečí sme sa dozvedeli, že engine Cyberpunku 2077 berie konzoly ako platformy prvej triedy. To, aby sa konzoloví hráči nebáli. Pridali aj informáciu, že Cyberpunk je veľmi noirová hra, ktorá ukáže, čo sa stane, keď svet zájde do extrémnych úprav ľudského tela. Zároveň potvrdili, že mapa hry je menšia ako v Zaklínačovi, ale hustejšia. Hra bola ohlásená aj pre Stadiu.
Popri Gamescome sme pridali ďalšie preview na hru a aj ďalšie interview, teraz s konceptovou výtvarníčkou, ktorá vytvárala svet po vizuálnej stránke. CD Projekt zverejnil Deep Dive video a aj oficiálne potvrdil multiplayer
Ďalšie marketingové reči pokračovali tým, že Keanu Reevesovi sa hra tak zapáčila, že zdvojnásobil účinkovanie. Objavila sa aj informácia, že sexuálne scény v hre sú snímané mocap technológiou. Plus prišla veľká dávka informácií o hre.
2020 - Rok plný odkladov, ale aj rok vydania
16.1. 2020 - Rok 2020 nezačal práve najšťastnejšie, či už pre samotný svet, alebo aj pre hru, kde rovno na začiatku ešte pred koronou autori vedeli, že aprílový dátum nestíhajú a vybrali si odklad do septembra, samozrejme odložil sa aj multiplayer, ten však tak skoro ani nečakáme. Vraj bol odklad pre oldgen konzoly, ale to sa ukázalo ako nepodložené, keďže v tom čase nemohla byť hra ani blízko dokončenia na žiadnu platformu.
Z ďalších celebrít si autori do hry pridali speváčku Grimes. Zároveň sa začal marketing na produktoch tretích strán, kde Xbox One X dostal špeciálnu konzolu, gamepad, Steelseries spravil Cyberpunk headset, Razer zase myš, OnePlus mobil a videli sme aj Cyberpunkový Old Spice. Plus určite je ešte veľa podobných veci.
18.6. 2020 Keďže E3 tento rok nebola, Cyberpunk sa ozval aspoň tým, že sa odložil zo septembra na november. Zároveň bolo ohlásené, že na nextgeny príde v dvoch fázach, prvý úvodný update len ponúkne vyššie rozlíšenia a vyšší framerate, plus nejaké detaily, a v roku 2020 príde plnohodnotný update aj s raytracingom.
Zároveň CD Projekt zmenil marketingovú stratégiu a začal s Night City livestreamami, ktorých bolo hneď niekoľko a približovali vždy inú časť hry. Popritom sme mali sériu videí a hra sa už ukázala aj s raytracingom
Posledné mesiace pred vydaním sa okolo CD Projektu objavila kauza s nadčasmi, kde si vo firme dali pracovné víkendy, aby všetko stihli.
Celý marketing nakoniec zavŕšili TV reklamy s Keanu Reevesom, ktoré boli hneď tri. Pridalo sa aj bližšie predstavenie postavy Johnyho Silverhanda a aj spolupráca s motorkovou firmou Keanua.
Tesne pred vydaním nás zaskočilo ďalšie odloženie, aj keď len krátke a z novembra sa presunuli na december. Konkrétne 10. decembra. Samozrejme, pre vychytanie posledných chýb, keďže hra sa už medzitým dostala do listovní a autori si vybrali viac času na day 1 patch.
Uzavrel nám to posledný rozsiahlejší gameplay trailer a aj detailné požiadavky na PC.
Teraz je už na rade len launch trailer a recenzie. Tie začnú vychádzať v pondelok.
10. decembra 2020 - vydanie
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >