DirectStorage v Ratchet & Clank nefunguje, skôr hru spomaľuje |
DirectStorage autori zapracovali zle, lepšie ide hra bez neho.
Síce Ratchet & Clank: Rift Apart vyšlo na PC aj so zapracovaním RTX IO, a teda s DirectStorage 1.2 (pre Nvidia karty), zdá sa, že ho autori zapracovali zle. Na rozdiel od Portal Prelude RTX tu hre nepomáha, naopak ju ťahá dole.
Totiž testy v computerbase ukázali, že ak vymažete directstorage dll súbory (dstorage.dll a dstoragecore.dll), hra ide na Nvidia kartách výrazne lepšie a na AMD kartách približne rovnako. Plus hovoria aj to, že dĺžka nahrávania zo SSD zostáva rovnaká. Je to tak len ďalšia z nedokončených vecí v hre, kde autori zjavne veľa vecí Nvidii nasľubovali a nestíhali.
Na Nvidia karte RTX 4080 stúpol po vymazaní súborov framerate o približne 10 percent a o 26% vylepšilo 1% FPS, a teda odstránili aj mikrosekania. Na AMD karte sa to pohybuje len o 1% hore dole. Zároveň zrýchlenie majú mať aj Intel karty, tie computerbase netestovalo.
Nahrávanie zostáva prakticky rovnaké, a ak hráte na HDD alebo pomalšom SSD, tak sa bez DirectStorage minimalizujú sekania a ešte viac zvyšuje framerate. Totiž bez DirectStorage sú framerate prakticky rovnaké na pomalom a aj rýchlom SSD, ale so zapnutým DirectStorage sa s rýchlosťou disku z nejakého dôvodu znižuje aj framerate.
Akoby to nestačilo a čo je ešte zvláštnejšie, DirectStorage hru ešte viac spomalí so zapnutým ray tracingom v 4K.
Netestovali rôzne konfigurácie ako slabšie procesory, slabšie karty, ale používatelia na internete tiež naznačujú podivné správanie hry. Momentálne, ak máte Nvidia kartu alebo pomalší disk, je zrejme lepšie DirectStorage súbory vymazať (respektíve premenovať, aby ste ich potom mohli vrátiť).
Zrejme tieto problémy sú aj dôvod, prečo Nvidia nezverejnila benchmarky hry, čo by bežne hneď spravila, rovnako ani Digital foundry sa na nahrávanie bližšie nepozrelo. Je možné, že hra nemá textúry komprimované s gdeflate, a teda aj ak by ich DirectStorage nahral do grafickej pamäte, nepomôže si tým. Ale možno len autori niečo zle nakonfigurovali alebo zapracovali a ide to celé zle. Reálne by ani na HDD nemali byť pri správnom zapracovaní DirectStorage zasekávania, maximálne len neskoršie nahratie textúr.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Vývoj: Sony / Insomniac Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|