Sedem statočných objavuje záhadu The Cave |
Ron Gilbert a Double Fine pripravujú záhadu skrytú v jaskyni plnej hádaniek.
Na Eurogamer Expo v Londýne som narazil na dve hry, ku ktorým som sa opätovne vrátil. Prvou bol Grid 2 (dojmy) a druhou The Cave od Rona Gilberta, ktorú vydá SEGA v priebehu budúceho roka pre PC, PS3, Xbox360 a WiiU.
The Cave nie je typickou adventúrou, akú by ste čakali od tvorcu Monkey Island, ale od Double Fine, kde vzniká. Je to strelená cesta siedmych postáv, ktoré sa ocitajú pred vstupom do jaskyne s odhodlaním nájsť samých seba a k tomu aj poklad, ak nejaký na jej konci nájdu. Cieľ má každá iný, ale naraz ich so sebou môžete zobrať iba tri, z čoho vychádza, že ak chcete spoznať všetky, musíte The Cave dohrať trikrát.
Postavičky si namapujete na D-pad a potom sa medzi nimi jedným stiskom prepínate. V zmene hlavných hrdinov je badať vplyv Maniac Mansion, odkazov na iné adventúry je viac od streleného výberu postáv ako vystrihnutých zo Shaferových Psychonauts po drobnosti typu automat na Grog, ktorý sa ocitol aj v Monkey Island.
The Cave podporuje co-op pre troch hráčov súčasne, tí sa však musia držať pohromade, pretože hra nedelí obrazovku tak šikovne ako hry zo série LEGO. Pre trojicu je pripravených niekoľko prekážok, medzi ktorými sa presúvajú a používaú predmety na aktivovanie mechanizmov. Jednou z prvých úloh, je otvorenie mreží tromi pákami. Každá však leží na inom mieste, čo trochu vytvára problém pri orientácii viacerých hráčov, ktorí na seba musia čakať, i keď sa úroveň postupne dávkuje miestnosti.
Postavičky môžu niesť vždy iba jeden predmet naraz. V hre neexistuje žiaden inventár, čo nemáte v rukách to sa neráta. Použitie predmetov nie je permanentné a vybrané ani nezmiznú ako páčidlo, ktorým si do jaskyne otvoríte cestu. Navijak, ktorým potrebujte vytiahnuť za chvost hladné monštrum, je potrebné najskôr oživiť elektrickým prúdom po vložení poistky. Tú však musíte najskôr vybrať z rozvodovej skrine napájajúcej automaty na jedlo, ktorým nalákate monštrum.
Hra nepotrebuje žiaden text ani sprievodné bubliny, aby vám povedala čo máte robiť. Problémy sú jasne definované alebo na ne prídete skúšaním. Demo s úplným začiatkom predviedlo ešte jeden zaujímavý prvok - rozprávača, ktorým je samotná jaskyňa.
Aké tajomstvom ukrýva, nevieme, sedmička postáv však v podzemí narazí aj na iné stroskotané životy ako skrachovaného obchodníka, ktorý nemá čo predávať. Z The Cave dýcha atmosféra starých adventúr aj vďaka zvláštnemu výtvarnému štýlu s pokrútenými stenami a plochami, tak typické pre rannú tvorbu LucasArts.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: SEGA / Double Fine Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|