Heroes of Might & Magic 5 |
PC
pridal baklažán 19.7.2006 o 12:21 pod používateľské recenzie
7.8
Kto by nepoznal legendárnu ťahovú stratégiu, ktorá mnohým hráčom oživí spomienky no skoršie časy.
Hra sa odohráva vo fantasy svete a pôsobí viac-menej rozprávkovým dojmom. Čomu nasvedčuje aj to, že tu proti sebe bojujú sily dobra a zla.
Keď sme už pri tých rozprávkach, hádajte kto zvíťazí?
Sám neviem, pretože som hru ešte celú nedohral, ale strávil som pri nej pekných pár hodín na napísanie recenzie.
Hneď pri spustení si samozrejme okrem reklamy môžete pozrieť aj efektné video, ktoré má za úlohu nabudiť hráča a čiastočne priblížiť dej. A svoju úlohu splnilo dobre.
V hre sa stretnete so šiestimi rasami
Haven- klasický ľudia, ktorí využívajú aj gryfonov a archanielov. Inferno- skrátene, to sú tí zlí pekelníci, na pomoc majú diablov, ohnivé jednorožce, trojhlavé psy a podobnú háveď. Necropolis- nemŕtvy, samozrejme kostlivci, vampíry, smrtky,...
Dungeon- mix elfov a ďalších kreatúr žijúcich v podzemí. Sylvan- typický ušatí elfovia. Za zmienku stoja druidi a emerald dragoni, ktorí dokážu zamútiť vodu. Academy- tzv. Aladin´s company t.j. džinovia, orientálni čarodejníci, golemovia...
Napriek tomu, že majú jednotky z jednotlivých frakcií rôzne možnosti sú relatívne vyrovnané a každá jednotka z jednej rasy má približný ekvivalent u ostatných. Okrem iného majú niektoré jednotky aj druhý mód útoku. Niektoré dokážu čarovať iné napríklad oživujú padlé jednotky atď.
Ďaľšou dôležitou súčasťou vojska je hrdina, bez ktorého nie sú jednotky schopné samostatného pohybu po mape.(s hrdinom môže súčasne putovať sedem rôznych jednotiek bez ohľadu na množstvo z každého druhu) Hrdina pozitívne ovplyvňuje armádu zvyšovaním atacku, defense, morálky a iných abilít. Môže zasiahnuť do boja klasickým útokom na ktorúkoľvek jednotku na mape (okrem hrdinu) alebo využiť rôzne kúzla a prekliatia špecifické pre každú rasu. Nemôže sa ale pohybovať po bojisku ako ostatní. Jednotky nie sú schopné počas boja zaútočiť na súperovho hrdinu, no po zničení nepriateľského vojska putuje hrdina rovno do večných lovíšť.
Od začiatku som tu nečakal nejaký extrémny príbeh. Bol som však veľmi milo prekvapený ako ma hra rýchlo vtiahla do deja a hral som misiu za misiou len aby som sa dozvedel čo najviac.
V prvej kampani bojujete za Isabel (Haven). Kráľovstvo je vo vojne s frakciou Inferno. Snúbenica kráľa Isabel, ktorej sa nepáčilo zostať doma a starať sa o deti( ) sa namiesto toho vrhá do bojov, v ktorých úspešne zdoláva nepriateľa za nepriateľom.
Medzitým sa však dostáva do zajatia nie tak celkom zlého démona Agraela, ktorý po tuhom boji nie tak celkom zabije kráľa (manžela Isabely).
Nasleduje kampaň za Inferno, ktorého hlavným hrdinom je vyššie spomínaný démon Agrael. Táto kampaň je však plná zvratov takže vám už nič neprezradím, aby ste neprišli o zážitok...
Heroes má chytľavú hratelnosť. Nadšenie však s odohratými hodinami opadáva hlavne kvôli častým stereotypným bojom, v ktorých sa prostredie neuveriteľne opakuje.
V základnej verzii máte možnosť vybrať si z troch úrovní obtiažnosti pričom najľahšia je normal, ktorý napriek tomu dokáže často potrápiť.
Hra sa skladá z dvoch častí: 1. budovanie armády, rozvíjanie mesta, zbieranie pokladov, obsadzovanie baní, objavovanie mapy
2. samotné boje. Pri boji sa presuniete na novú minimapku. Rozostavíte si jednotky podľa vášho uváženia a počítač vylosuje poradie ťahov jednotlivých jednotiek. Boj sa môže začať.
Budete tu samozrejme dobývať mestá, v ktorých si môžete pomocou rozvíjania budov postaviť nové jednotky, kúpiť obliehacie zariadenia, poľnú nemocnicu, naučiť sa nové kúzla, vylepšiť jednotky.
Rozširovanie armády prebieha tak, že v meste postavíte príslušnú budovu a máte obmedzený počet jednotiek, ktoré môžete postaviť za jeden týždeň. Upgradom budov si môžete zvýšiť počet jedntotiek na týždeň, pričom jeden týždeň má ....(novinka)7 dní.
V meste si môžete kúpiť aj ďalšieho hrdinu, ktorého som však veľmi nevyužíval. Získavanie expov pre hlavného hrdinu bolo prednejšie.(Na jednu misiu môžete získať obmedzený počet lvl pre jedného hrdinu)
S niektorými hrdinami sa v kampani stretnete viackrát. Stalo sa mi napríklad, že s Isabel som prvýkrát nahral lvl 25 a keď som ju druhýkrát získal za Necropolis mala len lvl 15.
Ďalšia vec ktorá mohla byť vyriešená lepšie je, že každá rasa má vedľajšieho hrdinu vždy rovnako vyzerajúceho, bez ohľadu na to, že ikonka pri stavbe hrdinu v meste je iná. To znamená, že ak si kúpite v meste hrdinu s ikonkou ženy alebo muža v boji vyzerajú obaja rovnako.
S hrdinami tiež môžete získavať rôzne artefakty, ktoré pridávajú bonusové vlastnosti alebo zvyšujú základné atribúty. Samozrejme artefakty nie sú pohodené po mape len tak, ale strážia ich neutrálne jednotky, ktoré nie sú pod vedením žiadneho hrdinu, takže by nemalo byť problémom zdolať ich.
Bohužiaľ artefakty s vami neputujú do ďaľšej misie, čo je opäť mínusom.
Graficky je hra spracovaná dostatočne dobre na to, aby umocnila celkový dobrý dojem z hry. Žiadny next-gen sa však nekoná. Všetko je 3D samozrejme.(v bojoch mi jednotky pripomínali Warcraft III). A preto Heroes nie je žiadny extrémny HW žrút. Bežal mi plynulo na stredných detailoch pri 1024*768 na mojej zastaralej zostave. Rozprávkovú atmosféru umocňujú pestré farby, ktorých je v hre naozaj požehnane. Ešte by som vytkol, že v predelových videách postavy neotvárajú ústa.
K zvukom snáď len to, že príjemne sadnú do hry. Ale po opakovaných reloadoch so stúpajúcim adrenalínom som to všetko zhodil na tú prihriatu hudbu, ktorá sa neustále opakuje.
Chýbajú mi tu ale hlášky jednotiek. Namiesto toho aby zakričali niečo duchaprítomné len vykonajú prikázaný presun/útok.
Napriek spomínaným nedostatkom vás Heroes odmení hlavne dlhou hracou dobou (pre niekoho možno príliš) a hrateľnosťou ktorú podporuje hlavne nečakaný príbeh.
+ príbeh
+hrateľnosť
+naozaj pekná animácia miest
+množstvo kúziel
+znovuhrateľnosť
+- dĺžka hry
+-pre niekoho možno príliš rozprávková grafika a obtiažnosť
-chýbajúce hlášky jednotiek
-po čase začína byť stereotypné
That´s all folks
Hra sa odohráva vo fantasy svete a pôsobí viac-menej rozprávkovým dojmom. Čomu nasvedčuje aj to, že tu proti sebe bojujú sily dobra a zla.
Keď sme už pri tých rozprávkach, hádajte kto zvíťazí?
Sám neviem, pretože som hru ešte celú nedohral, ale strávil som pri nej pekných pár hodín na napísanie recenzie.
Hneď pri spustení si samozrejme okrem reklamy môžete pozrieť aj efektné video, ktoré má za úlohu nabudiť hráča a čiastočne priblížiť dej. A svoju úlohu splnilo dobre.
V hre sa stretnete so šiestimi rasami
Haven- klasický ľudia, ktorí využívajú aj gryfonov a archanielov. Inferno- skrátene, to sú tí zlí pekelníci, na pomoc majú diablov, ohnivé jednorožce, trojhlavé psy a podobnú háveď. Necropolis- nemŕtvy, samozrejme kostlivci, vampíry, smrtky,...
Dungeon- mix elfov a ďalších kreatúr žijúcich v podzemí. Sylvan- typický ušatí elfovia. Za zmienku stoja druidi a emerald dragoni, ktorí dokážu zamútiť vodu. Academy- tzv. Aladin´s company t.j. džinovia, orientálni čarodejníci, golemovia...
Napriek tomu, že majú jednotky z jednotlivých frakcií rôzne možnosti sú relatívne vyrovnané a každá jednotka z jednej rasy má približný ekvivalent u ostatných. Okrem iného majú niektoré jednotky aj druhý mód útoku. Niektoré dokážu čarovať iné napríklad oživujú padlé jednotky atď.
Ďaľšou dôležitou súčasťou vojska je hrdina, bez ktorého nie sú jednotky schopné samostatného pohybu po mape.(s hrdinom môže súčasne putovať sedem rôznych jednotiek bez ohľadu na množstvo z každého druhu) Hrdina pozitívne ovplyvňuje armádu zvyšovaním atacku, defense, morálky a iných abilít. Môže zasiahnuť do boja klasickým útokom na ktorúkoľvek jednotku na mape (okrem hrdinu) alebo využiť rôzne kúzla a prekliatia špecifické pre každú rasu. Nemôže sa ale pohybovať po bojisku ako ostatní. Jednotky nie sú schopné počas boja zaútočiť na súperovho hrdinu, no po zničení nepriateľského vojska putuje hrdina rovno do večných lovíšť.
Od začiatku som tu nečakal nejaký extrémny príbeh. Bol som však veľmi milo prekvapený ako ma hra rýchlo vtiahla do deja a hral som misiu za misiou len aby som sa dozvedel čo najviac.
V prvej kampani bojujete za Isabel (Haven). Kráľovstvo je vo vojne s frakciou Inferno. Snúbenica kráľa Isabel, ktorej sa nepáčilo zostať doma a starať sa o deti( ) sa namiesto toho vrhá do bojov, v ktorých úspešne zdoláva nepriateľa za nepriateľom.
Medzitým sa však dostáva do zajatia nie tak celkom zlého démona Agraela, ktorý po tuhom boji nie tak celkom zabije kráľa (manžela Isabely).
Nasleduje kampaň za Inferno, ktorého hlavným hrdinom je vyššie spomínaný démon Agrael. Táto kampaň je však plná zvratov takže vám už nič neprezradím, aby ste neprišli o zážitok...
Heroes má chytľavú hratelnosť. Nadšenie však s odohratými hodinami opadáva hlavne kvôli častým stereotypným bojom, v ktorých sa prostredie neuveriteľne opakuje.
V základnej verzii máte možnosť vybrať si z troch úrovní obtiažnosti pričom najľahšia je normal, ktorý napriek tomu dokáže často potrápiť.
Hra sa skladá z dvoch častí: 1. budovanie armády, rozvíjanie mesta, zbieranie pokladov, obsadzovanie baní, objavovanie mapy
2. samotné boje. Pri boji sa presuniete na novú minimapku. Rozostavíte si jednotky podľa vášho uváženia a počítač vylosuje poradie ťahov jednotlivých jednotiek. Boj sa môže začať.
Budete tu samozrejme dobývať mestá, v ktorých si môžete pomocou rozvíjania budov postaviť nové jednotky, kúpiť obliehacie zariadenia, poľnú nemocnicu, naučiť sa nové kúzla, vylepšiť jednotky.
Rozširovanie armády prebieha tak, že v meste postavíte príslušnú budovu a máte obmedzený počet jednotiek, ktoré môžete postaviť za jeden týždeň. Upgradom budov si môžete zvýšiť počet jedntotiek na týždeň, pričom jeden týždeň má ....(novinka)7 dní.
V meste si môžete kúpiť aj ďalšieho hrdinu, ktorého som však veľmi nevyužíval. Získavanie expov pre hlavného hrdinu bolo prednejšie.(Na jednu misiu môžete získať obmedzený počet lvl pre jedného hrdinu)
S niektorými hrdinami sa v kampani stretnete viackrát. Stalo sa mi napríklad, že s Isabel som prvýkrát nahral lvl 25 a keď som ju druhýkrát získal za Necropolis mala len lvl 15.
Ďalšia vec ktorá mohla byť vyriešená lepšie je, že každá rasa má vedľajšieho hrdinu vždy rovnako vyzerajúceho, bez ohľadu na to, že ikonka pri stavbe hrdinu v meste je iná. To znamená, že ak si kúpite v meste hrdinu s ikonkou ženy alebo muža v boji vyzerajú obaja rovnako.
S hrdinami tiež môžete získavať rôzne artefakty, ktoré pridávajú bonusové vlastnosti alebo zvyšujú základné atribúty. Samozrejme artefakty nie sú pohodené po mape len tak, ale strážia ich neutrálne jednotky, ktoré nie sú pod vedením žiadneho hrdinu, takže by nemalo byť problémom zdolať ich.
Bohužiaľ artefakty s vami neputujú do ďaľšej misie, čo je opäť mínusom.
Graficky je hra spracovaná dostatočne dobre na to, aby umocnila celkový dobrý dojem z hry. Žiadny next-gen sa však nekoná. Všetko je 3D samozrejme.(v bojoch mi jednotky pripomínali Warcraft III). A preto Heroes nie je žiadny extrémny HW žrút. Bežal mi plynulo na stredných detailoch pri 1024*768 na mojej zastaralej zostave. Rozprávkovú atmosféru umocňujú pestré farby, ktorých je v hre naozaj požehnane. Ešte by som vytkol, že v predelových videách postavy neotvárajú ústa.
K zvukom snáď len to, že príjemne sadnú do hry. Ale po opakovaných reloadoch so stúpajúcim adrenalínom som to všetko zhodil na tú prihriatu hudbu, ktorá sa neustále opakuje.
Chýbajú mi tu ale hlášky jednotiek. Namiesto toho aby zakričali niečo duchaprítomné len vykonajú prikázaný presun/útok.
Napriek spomínaným nedostatkom vás Heroes odmení hlavne dlhou hracou dobou (pre niekoho možno príliš) a hrateľnosťou ktorú podporuje hlavne nečakaný príbeh.
+ príbeh
+hrateľnosť
+naozaj pekná animácia miest
+množstvo kúziel
+znovuhrateľnosť
+- dĺžka hry
+-pre niekoho možno príliš rozprávková grafika a obtiažnosť
-chýbajúce hlášky jednotiek
-po čase začína byť stereotypné
That´s all folks
napísal baklažán 19.7.2006
Páči sa mi!
7.8
HEROES OF MIGHT & MAGIC 5
PC
Vývoj: Ubisoft / Nival interactive Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|