The Witcher |
Prichádza Geralt z Rívie prekoná tvrdú konkurenciu?
PC
pridal N_GaGE092101 14.12.2009 o 20:55 pod používateľské recenzie
9.0
Poviedka, ktorú mnohí skúsení čitatelia označujú za perfektne spracovanú a perfektne napísanú, poviedka, ktorá ma veľký úspech nie len v slovanských krajinách ale aj v za-oceánských metropolách, poviedka, ktorá sa vypracovala na perfektné knižné fantasy a romány vďaka svojím verným čitateľom. Romány v ktorých je každý detail perfektne umelecky spracovaný a do bodky opísaný. Román v podaní dnes už svetoznámeho spisovateľa Andrzeja Sapkowského zažíva zlaté časy čo takto perfektné knižné dielo sa mu podarilo preniesť do virtuálneho sveta plného zvratov, napätých situácii a perfektnej atmosféry, ktorá tu dýcha každým zákutím a skrýva neodhalené tajomstvo. Márne by ste hľadali slávnejšieho poľského rodáka ako je Geralt z Rivie, ktorý preslávil svojho stvoriteľa Andrzeja Sapkowského. Mnohí si Geralta mýlia s klasickým bojovníkom, niektorí ho pokladajú za čarodejnicu s guľami, iní za temného navždy neodhaleného muža. Ako som už spomenul, nebolo by zle príbehy preniesť do audio-vizualného virtuálneho zážitku. Na úspech knižných noviel sa snažil najskôr nadviazať film a seriál. Ani v jednom prípade sa to však nepodarilo. Dôvera v PC hru, ktorá bola ohlásená vzápätí bola jednoducho otrasená. Tým skôr, keď vyšlo najavo že hru si berú, úplne neskúsení vyvojári ktorý mali k dispozícii relatívne zastaranú technológiu. Čakali sme veľmi dlho na dvd Zaklínač, no napokon sme sa dočkali. Výsledok predčil očakávania a mnohí dokonca označovali, a dodnes označujú Zaklínača za kráľa RPG žánru na rok 2007. Prečo? Jednoduchá otázka a jednoznačná odpoveď. Jedinečné fotorealistické grafické spracovanie, perfektný príbeh, veľmi dobrá hrateľnosť, briliante spracované dialógy, ktoré vyrážajú doslova dych a mnoho ďalších kladných vecí, ktoré Zaklínača robia perfektným RPG a zároveň hrou roka 2007. Napokon niet sa čomu čudovať. Stále pochybujete? Tak sa spoločne pozrime na opis veľmi kvalitného kúsku, ktorý si pochvaľuje nejeden vyberavý hráč.
Komplexný prepracovaný príbeh vás prekvapujúco privíta svojím svojským spracovaním, ktoré je jedinečné. Kvalita prepracovania príbehu sa môže kľudne rovnať príbehom, ktorý vytvorili kvalifikovaní svetoznámi vývojári. Postupom času vám príbeh vsunie do hry postavy, ktoré dôverne poznajú verní čitatelia a nadšenci Sapkowského románov a poviedok. Samozrejme, nebude chýbať energická čarodejnica Triss, či starý, životom zaklínača poučený zaklínač Vesemír. Herný príbeh je rozdelený na päť samostatných kapitol. Každá ponúka množstvo prepracovaných dialógov, hodiny kvalitného hrania a perfektnej zábavy, ktorá celkom isto neomrzí ani najvyberavejšieho hráča, ktorý má rád kvalitné RPG. Prvá kapitola hráča prekvapí a však nie práve najpríjemnejšie. V koži hlavného hrdinu Geralta z Rívie sa ocitáte v podhradí, kde medzi obyvateľmi koluje strach z pekelného psa, ktorý vedie nebezpečnú svorku, ktorá je nebezpečná i pre skúsených Zaklínačov. Otázka znie, prečo sa psy neustále objavujú hlavne v nočných hodinách? Prečo prenasledujú miestnych obyvateľov, ktorí nemajú proti svorke psov prakticky žiadnu šancu? Zostáva len na vás vypátrať a následne zničiť nebezpečnú skupinu, ktorá neustále ohrozuje miestnych obyvateľov. Ďalšie dejstvo vám predstaví chudobné, no dosť zaľudnené ulice Wizimy. Príchod možno nebude podľa vaších predstáv. Chudobní a hlavne starí ľudia trasľavým hlasom prosiaci o jedlo vás budú sprevádzať na každom kroku, či ľahšie ženy, ktoré neprestajne zvádzajú mužov najlepšie potužených alkoholom len aby si zarobili na živobitie. Najhorší fakt na celej veci je, že v oblasti, kde sa práve nachádzate sa šíri podivný mor, ktorý ničí jedného obyvateľa za druhým. Wizima vám vďaka tomu ponúkne práce až nad hlavu a ako sa hovorí nebudete vedieť čo skôr. Úlohy nebudú stereotypné a monotónne, čiže žiadné opakujúce sa bezhlavé vraždenie. Do vaších rúk pribudne aj detektívna práca ktorá nebude vôbec ľahká ako sa na prvý pohľad zdá. Široké spektrum podozrivých, ale aj množstvo zápletok vám prácu budú len sťažovať. Popri práci detektíva si môžete vaše zaklínačské príslušenstvo zahriať v takzvaných stokách. Ide vlastne o klasické kanalizačné vývody, ktoré vedú z mesta a v temných neosvetlených a navyše smradľavých uličkách na vás budú číhať z bažín síce slabšie príšery, no v značne veľkom množstve.
Jednoznačný plus, ktorý by som si dovolil pripomenúť hneď na začiatku je to, že hra má v sebe silu, ktorá pôsobí na hráča veľmi silným pozitívnym dojmom z hrania. Ako som spomenul v úvode celková hra má perfektne spracovaný príbeh, no nespomenul som dôležitejšiu vec a to, že dianie a vývin príbehu môže hráč do určitej miery ovplyvniť podľa vlastných predstáv vďaka perfektne spracovaným dialógom, ktoré sú typickým znakom hry. Je čo i len na oko vidieť, že autori sa s dialógmi značne potrápili, ale na druhej strane výsledok sa ukázal v pozitívnom svetle. Geralt, ktorý pôsobí na ľudí čudným dojmom sa v sekunde môže stať dobrou dušou, a tak napríklad osud čarodejnice môže ovplyvniť len on. Len jeho slová, ktoré sú vo vaších rukách. Je teda len na vás, či čarodejnicu necháte na po-spás rozzúreným miestnym beštiám, ktoré sa rozhodnú šarmantnú a sympatickú čarodejnicu upáliť, alebo sa o miestnych postaráte tak povediac krčmovým spôsobom, a vyhrozíte sa ostrými slovami s ostrým nabrúseným oceľovým mečom v ruke. Questov, úloh a príkazov má hra veľké rozsiahle množstvo, čiže s hlavnou postavou sa hráč bude pohybovať veľmi veľa. Avšak nedá mi to a musím spomenúť aj dosť výrazné mínusy, ktoré hráčovi dosť kazia celkový dojem z hry. Tým chcem povedať že pohyb po krajine ako taký je obmedzený, čiže žiadné veľké túry a cesty sa v tomto prípade konať nebudú, ale napokon ani sa nemajú prečo, keďže v otvorenej prírode nie je čo pozorovať. Každého hráča možno zarazí fakt, že skákanie a preskakovanie rozličných objektov je v hre obmedzené, s postavou sa neprebrodíte cez väčšie kríky, alebo nepreskočíte menšie objekty, čo teda na mňa ako na hráča nepôsobilo veľmi dobre. Nedá mi nespomenúť dôležitý a snáď najlepší aspekt, ktorý sa nesie pod názvom grafické spracovanie. Skvelé, perfektné a neviem ešte aké grafické spracovanie kraľuje v hre tentoraz pod vedením prepracovaného grafického enginu Aurora. Tento engine zaručuje prvotriedný grafický zážitok, či už prepracované tiene, ktoré hráčovi pri hraní vyrážajú dych, alebo realistické pohyby a gestikulácia. O perfektných grafických efektoch už ani nehovorím. Po pridaní skvelej hudby a prepracovaného českého dabingu sme len kúsok od reality. Veľký a zároveň ďalší perfektný plus dodávajúci hre nádherný výsledný efekt je AI NPC postáv. Postavy žijú svoj vlastný život, a podieľajú sa na perfektnom spracovaní mesta ktoré je v hre neuveriteľné živé. Často budete pri predieraní sa mestom počuť zvlášť podivné pazvuky a dialógy z reči miestnych ľudí a poznámky, ktoré adresujú vám nie sú vždy práve pozitívne. NPC dokonale reagujú na akúkoľvek situáciu. Dážď alebo akýkoľvek rozruch vie pekne miestnych rozrušiť a je radosť pozorovať ako na to všetko reagujú. Inventár v hre nie je práve extrémne obsažný, ale napokon zozbierané veci vám nezaplnia toľko miesta, keďže počas hry nebudete zbierať zbrane, rôzny zbroj a podobne.
Boj a bojová výstroj v hre nie je extra bohatá a obsažná ale napokon Geralt je postupom hry a skúsený zaklínač, čary a mágia sú prvoradé. Bojový arzenál a výstroj predstavuje ľahký a praktický odev, ktorý vážne slúži možno len na zakrytie citlivých miest, pretože nepredstavuje žiadne masívne kovové platne ani nič podobné. No ľahký určite nie je. Medzi bojové zbrane patrí oceľový meč, s ktorým vie Geralt naozaj zachádzať na majstrovskej úrovni. Samotný boj je tak povediac interaktívny a ojedinelý, hráčovi ponúka mnohé možnosti, ktoré výrazne ovplyvňujú celkový boj. Počas samotného boja si budete môcť prepínať jednotlivé štýly útoku. Táto možnosť je dôležitá najmä pri type situácie v akej sa Geralt nachádza, pokiaľ ide na neho skupinka frajerov ozbrojených až po zuby. V tomto okamihu dobre poslúži skupinový štýl, v ktorom sa cíti hlavná postava ako ryba vo vode a niet sa čo diviť s mečom stvára naozaj kuriózne kúsky. Pokiaľ sa jedná osamoteného mariňáka, tak v tom prípade dobre poslúži silný štýl, ktorý je viac menej pochopiteľne o sile ako o šermovaní. Strelné zbrane Geralt nepoužíva, ale ako som už spomenul, dokonale ich nahradí kvalitný meč. Pri ňom sa útočnosť, alebo lepšie povedané sila, dá vylepšiť rôznými brúsnymi kameňmi,olejmy amuletmi a podobnými pomôckami. Bojové schopnosti si môžete preveriť aj v klasických krčmových pästných súbojoch. Je v nich aj šanca privyrobiť si, no nečakajte peňažné kvantá. Na druhej strane tých pár zlatých po pribudnutí do rozpočtu neuškodí. Cena stávky záleží od osoby s ktorou sa rozhodnete zápasiť. Mestský hostinec vám ponúka aj iné hry. Tvrdé päste môže nahradiť jemný staroveký kockový poker. Z hľadiska hráča sa jedná možno o niečo interaktívnejšie a zábavnejšie privyrobenie, ako bitky o peniaze. Dobré je to, že pri pokri si môžete privyrobiť viac zlatých ako pri súbojoch, a máte aj väčšiu šancu na úspech. Takže minihry ktoré sú v hre vám príjemne obohatia samotnú hru a to je ďalší interaktívny a myslím že pekný plus. Každopádne mi dá každý za pravdu, že v mnohých RPG sa podobné možnosti nevyskytujú. Vyspelosť samotnej hry je na vysokej úrovni čo dokazuje aj fakt, že v hre sa dajú miešať lektvary. Nič by na tom všetko nebolo zaujímavé, ak by som nespomenul systém miešania, ktorý je vážne prepracovaný a do každého detailu premyslený. Na každý lektvar a odvar je potrebný určitý základ, ktorý je v tomto prípade braný ako recept. Bez receptu majú jednotlivé elixíry negatívne účinky. Bohu žiaľ, tieto účinky zistíte až po požití nápoja. Další dôležitý aspekt sú prísady, ktoré majú každá svoj špecifický názov. Pokiaľ dáte do nádoby umiestnenej nad ohňom prísady v zlom poradí, tak z elixíru nič nebude.
Zaklínač je celkovo veľmi obsažná a obsahuje veľa zábavy na dlhé hodiny hrania. O hre by sa tu dalo ešte dlho písať, pokiaľ hráč čítal poviedky alebo romány z dielne Sapkowského a obdivoval dokonalé dialógy. Čo sa týka zhodnotenia grafiky, tak fotorealistická grafika doslova nadchýňa hráča každým kúskom a vytvára skvelú atmosféru, či už hry samotnej, alebo perfekte spracovaných výnimočných ukážiek. Dovolím si povedať, že hra by bez akýchkoľvek problémov mohla konkurovať herným titulom ako napríklad Oblivion alebo sérii Gothic. Na záver by som len chcel pripomenúť, že hra je ďalší skvelý kúsok medzi RPG, ale čo je na tom najlepšie? Predsa fakt, že hru vyvinuli poľskí vyvojári. Konečne sa môže aj Európa a my spolu s ňou popýšiť kvalitnými vyvojármi. Každopádne by si mal každý fanúšik RPG zahrať Zaklínača. No nie len ten, pretože si myslím, že hra zaujme širokú škálu ľudí a je len na nich či obetujú zopár peňazí a ponoria sa do nekonečného sveta a skvelej atmosféry Zaklínača.
Plusy
-Príbeh
-NPC inteligencia
-Grafika
-Atmosféra
-Spracovanie mesta
-Soundtrack
Mínusy
-Zdlhavé nahrávanie
-Pohyb
-Bugy a technický charakter
Komplexný prepracovaný príbeh vás prekvapujúco privíta svojím svojským spracovaním, ktoré je jedinečné. Kvalita prepracovania príbehu sa môže kľudne rovnať príbehom, ktorý vytvorili kvalifikovaní svetoznámi vývojári. Postupom času vám príbeh vsunie do hry postavy, ktoré dôverne poznajú verní čitatelia a nadšenci Sapkowského románov a poviedok. Samozrejme, nebude chýbať energická čarodejnica Triss, či starý, životom zaklínača poučený zaklínač Vesemír. Herný príbeh je rozdelený na päť samostatných kapitol. Každá ponúka množstvo prepracovaných dialógov, hodiny kvalitného hrania a perfektnej zábavy, ktorá celkom isto neomrzí ani najvyberavejšieho hráča, ktorý má rád kvalitné RPG. Prvá kapitola hráča prekvapí a však nie práve najpríjemnejšie. V koži hlavného hrdinu Geralta z Rívie sa ocitáte v podhradí, kde medzi obyvateľmi koluje strach z pekelného psa, ktorý vedie nebezpečnú svorku, ktorá je nebezpečná i pre skúsených Zaklínačov. Otázka znie, prečo sa psy neustále objavujú hlavne v nočných hodinách? Prečo prenasledujú miestnych obyvateľov, ktorí nemajú proti svorke psov prakticky žiadnu šancu? Zostáva len na vás vypátrať a následne zničiť nebezpečnú skupinu, ktorá neustále ohrozuje miestnych obyvateľov. Ďalšie dejstvo vám predstaví chudobné, no dosť zaľudnené ulice Wizimy. Príchod možno nebude podľa vaších predstáv. Chudobní a hlavne starí ľudia trasľavým hlasom prosiaci o jedlo vás budú sprevádzať na každom kroku, či ľahšie ženy, ktoré neprestajne zvádzajú mužov najlepšie potužených alkoholom len aby si zarobili na živobitie. Najhorší fakt na celej veci je, že v oblasti, kde sa práve nachádzate sa šíri podivný mor, ktorý ničí jedného obyvateľa za druhým. Wizima vám vďaka tomu ponúkne práce až nad hlavu a ako sa hovorí nebudete vedieť čo skôr. Úlohy nebudú stereotypné a monotónne, čiže žiadné opakujúce sa bezhlavé vraždenie. Do vaších rúk pribudne aj detektívna práca ktorá nebude vôbec ľahká ako sa na prvý pohľad zdá. Široké spektrum podozrivých, ale aj množstvo zápletok vám prácu budú len sťažovať. Popri práci detektíva si môžete vaše zaklínačské príslušenstvo zahriať v takzvaných stokách. Ide vlastne o klasické kanalizačné vývody, ktoré vedú z mesta a v temných neosvetlených a navyše smradľavých uličkách na vás budú číhať z bažín síce slabšie príšery, no v značne veľkom množstve.
Jednoznačný plus, ktorý by som si dovolil pripomenúť hneď na začiatku je to, že hra má v sebe silu, ktorá pôsobí na hráča veľmi silným pozitívnym dojmom z hrania. Ako som spomenul v úvode celková hra má perfektne spracovaný príbeh, no nespomenul som dôležitejšiu vec a to, že dianie a vývin príbehu môže hráč do určitej miery ovplyvniť podľa vlastných predstáv vďaka perfektne spracovaným dialógom, ktoré sú typickým znakom hry. Je čo i len na oko vidieť, že autori sa s dialógmi značne potrápili, ale na druhej strane výsledok sa ukázal v pozitívnom svetle. Geralt, ktorý pôsobí na ľudí čudným dojmom sa v sekunde môže stať dobrou dušou, a tak napríklad osud čarodejnice môže ovplyvniť len on. Len jeho slová, ktoré sú vo vaších rukách. Je teda len na vás, či čarodejnicu necháte na po-spás rozzúreným miestnym beštiám, ktoré sa rozhodnú šarmantnú a sympatickú čarodejnicu upáliť, alebo sa o miestnych postaráte tak povediac krčmovým spôsobom, a vyhrozíte sa ostrými slovami s ostrým nabrúseným oceľovým mečom v ruke. Questov, úloh a príkazov má hra veľké rozsiahle množstvo, čiže s hlavnou postavou sa hráč bude pohybovať veľmi veľa. Avšak nedá mi to a musím spomenúť aj dosť výrazné mínusy, ktoré hráčovi dosť kazia celkový dojem z hry. Tým chcem povedať že pohyb po krajine ako taký je obmedzený, čiže žiadné veľké túry a cesty sa v tomto prípade konať nebudú, ale napokon ani sa nemajú prečo, keďže v otvorenej prírode nie je čo pozorovať. Každého hráča možno zarazí fakt, že skákanie a preskakovanie rozličných objektov je v hre obmedzené, s postavou sa neprebrodíte cez väčšie kríky, alebo nepreskočíte menšie objekty, čo teda na mňa ako na hráča nepôsobilo veľmi dobre. Nedá mi nespomenúť dôležitý a snáď najlepší aspekt, ktorý sa nesie pod názvom grafické spracovanie. Skvelé, perfektné a neviem ešte aké grafické spracovanie kraľuje v hre tentoraz pod vedením prepracovaného grafického enginu Aurora. Tento engine zaručuje prvotriedný grafický zážitok, či už prepracované tiene, ktoré hráčovi pri hraní vyrážajú dych, alebo realistické pohyby a gestikulácia. O perfektných grafických efektoch už ani nehovorím. Po pridaní skvelej hudby a prepracovaného českého dabingu sme len kúsok od reality. Veľký a zároveň ďalší perfektný plus dodávajúci hre nádherný výsledný efekt je AI NPC postáv. Postavy žijú svoj vlastný život, a podieľajú sa na perfektnom spracovaní mesta ktoré je v hre neuveriteľné živé. Často budete pri predieraní sa mestom počuť zvlášť podivné pazvuky a dialógy z reči miestnych ľudí a poznámky, ktoré adresujú vám nie sú vždy práve pozitívne. NPC dokonale reagujú na akúkoľvek situáciu. Dážď alebo akýkoľvek rozruch vie pekne miestnych rozrušiť a je radosť pozorovať ako na to všetko reagujú. Inventár v hre nie je práve extrémne obsažný, ale napokon zozbierané veci vám nezaplnia toľko miesta, keďže počas hry nebudete zbierať zbrane, rôzny zbroj a podobne.
Boj a bojová výstroj v hre nie je extra bohatá a obsažná ale napokon Geralt je postupom hry a skúsený zaklínač, čary a mágia sú prvoradé. Bojový arzenál a výstroj predstavuje ľahký a praktický odev, ktorý vážne slúži možno len na zakrytie citlivých miest, pretože nepredstavuje žiadne masívne kovové platne ani nič podobné. No ľahký určite nie je. Medzi bojové zbrane patrí oceľový meč, s ktorým vie Geralt naozaj zachádzať na majstrovskej úrovni. Samotný boj je tak povediac interaktívny a ojedinelý, hráčovi ponúka mnohé možnosti, ktoré výrazne ovplyvňujú celkový boj. Počas samotného boja si budete môcť prepínať jednotlivé štýly útoku. Táto možnosť je dôležitá najmä pri type situácie v akej sa Geralt nachádza, pokiaľ ide na neho skupinka frajerov ozbrojených až po zuby. V tomto okamihu dobre poslúži skupinový štýl, v ktorom sa cíti hlavná postava ako ryba vo vode a niet sa čo diviť s mečom stvára naozaj kuriózne kúsky. Pokiaľ sa jedná osamoteného mariňáka, tak v tom prípade dobre poslúži silný štýl, ktorý je viac menej pochopiteľne o sile ako o šermovaní. Strelné zbrane Geralt nepoužíva, ale ako som už spomenul, dokonale ich nahradí kvalitný meč. Pri ňom sa útočnosť, alebo lepšie povedané sila, dá vylepšiť rôznými brúsnymi kameňmi,olejmy amuletmi a podobnými pomôckami. Bojové schopnosti si môžete preveriť aj v klasických krčmových pästných súbojoch. Je v nich aj šanca privyrobiť si, no nečakajte peňažné kvantá. Na druhej strane tých pár zlatých po pribudnutí do rozpočtu neuškodí. Cena stávky záleží od osoby s ktorou sa rozhodnete zápasiť. Mestský hostinec vám ponúka aj iné hry. Tvrdé päste môže nahradiť jemný staroveký kockový poker. Z hľadiska hráča sa jedná možno o niečo interaktívnejšie a zábavnejšie privyrobenie, ako bitky o peniaze. Dobré je to, že pri pokri si môžete privyrobiť viac zlatých ako pri súbojoch, a máte aj väčšiu šancu na úspech. Takže minihry ktoré sú v hre vám príjemne obohatia samotnú hru a to je ďalší interaktívny a myslím že pekný plus. Každopádne mi dá každý za pravdu, že v mnohých RPG sa podobné možnosti nevyskytujú. Vyspelosť samotnej hry je na vysokej úrovni čo dokazuje aj fakt, že v hre sa dajú miešať lektvary. Nič by na tom všetko nebolo zaujímavé, ak by som nespomenul systém miešania, ktorý je vážne prepracovaný a do každého detailu premyslený. Na každý lektvar a odvar je potrebný určitý základ, ktorý je v tomto prípade braný ako recept. Bez receptu majú jednotlivé elixíry negatívne účinky. Bohu žiaľ, tieto účinky zistíte až po požití nápoja. Další dôležitý aspekt sú prísady, ktoré majú každá svoj špecifický názov. Pokiaľ dáte do nádoby umiestnenej nad ohňom prísady v zlom poradí, tak z elixíru nič nebude.
Zaklínač je celkovo veľmi obsažná a obsahuje veľa zábavy na dlhé hodiny hrania. O hre by sa tu dalo ešte dlho písať, pokiaľ hráč čítal poviedky alebo romány z dielne Sapkowského a obdivoval dokonalé dialógy. Čo sa týka zhodnotenia grafiky, tak fotorealistická grafika doslova nadchýňa hráča každým kúskom a vytvára skvelú atmosféru, či už hry samotnej, alebo perfekte spracovaných výnimočných ukážiek. Dovolím si povedať, že hra by bez akýchkoľvek problémov mohla konkurovať herným titulom ako napríklad Oblivion alebo sérii Gothic. Na záver by som len chcel pripomenúť, že hra je ďalší skvelý kúsok medzi RPG, ale čo je na tom najlepšie? Predsa fakt, že hru vyvinuli poľskí vyvojári. Konečne sa môže aj Európa a my spolu s ňou popýšiť kvalitnými vyvojármi. Každopádne by si mal každý fanúšik RPG zahrať Zaklínača. No nie len ten, pretože si myslím, že hra zaujme širokú škálu ľudí a je len na nich či obetujú zopár peňazí a ponoria sa do nekonečného sveta a skvelej atmosféry Zaklínača.
Plusy
-Príbeh
-NPC inteligencia
-Grafika
-Atmosféra
-Spracovanie mesta
-Soundtrack
Mínusy
-Zdlhavé nahrávanie
-Pohyb
-Bugy a technický charakter
napísal N_GaGE092101 14.12.2009
Páči sa mi!
9.0
THE WITCHER
PC
Vývoj: Atari / CD Projekt Red Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|