Prince of Persia: Warrior Within

PC
pridal Rainbow 21.7.2005 o 13:28 pod používateľské recenzie

8.6


Ako dopadne druhé novodobé pokračovanie populárneho princa z Persie si nikto neodhadoval predpovedať. Hlavným dôvodom bola samotná princova osobnosť a celý obraz hry. Určite si pamätáte na prvý diel Sands of Time, ktorý bol taká rozprávka a ako keby z oka vypadol z rozprávok tisíc a jedna noc, či Aladinova lampa. Vo Warrior Within sa všetko zmenilo. Z princa sa stal stroj na zabíjanie a atmosféra je tentokrát temná. Či je to pre samotnú hru dobré alebo zlé asi budem musieť nechať na vás, až si hru vyskúšate. Aj tu si však budete môcť prečítať jeden názor.

Príbeh
Dej naväzuje priamo na prvý diel, kedy sa princ pohrával s pieskami času. Poštval si na seba dokonca samotný osud. Na Zem prišlo hmotné stelesnenie osudu, mocný Dahaka. On bol svojim spôsobom nesmrtelný, čo znamenalo, že princ má naozaj veľký problém. Nazačiatku vás čaká intro, v ktorom vás bude Dahaka prenasledovať. Až sa bude zdať, že vaša situácia je beznádejná, animácia sa zrazu prenesie na loď, ktorou princ cestuje na Stratený ostrov. Cestou jeho loď prepadnú a on sa po ťažkom boji ocitá na spomínanom ostrove. Žeby osud? Rozprestiera sa tam obrovská pevnosť, kde sídli mocná cisárovná. Princ si myslí, že musí dôjsť do minulosti, aby sa stretol s cisárovnou. Jej porážkou by sa malo zabrániť vzniku piesku času, čím by princ zmenil svoj osud a zbavil by sa tak Dahaku. Poviem už len toľko, že počas hry zažijete veľa dejových zvratov a v niektorých úsekoch som si nebol príliš istý, na čom vôbec som. Jednotlivé udalosti dosť bránili normálnej logike.

prostredia
Počas celej hry sa pohybujete na spomínanom Stratenom ostrove. Vlastne ani nie na ňom, ale na pevnosti, ktorá sa rozprestiera po celom ostrove. Aj z toho vám môže vychádzať, že je veľmi, veľmi veľká :). Po celej pevnosti sa nachádza množstvo portálov, ktoré budete musieť najskôr aktivovať a potom do nich budete ešte musieť vstúpiť. Je to vaša brána medzi minulosťou a budúcnosťou (alebo skôr princovou súčasnosťou). Je veľmi zaujímavé pozorovať, ako sa jednotlivé miestnosti pod náporom uplynutého času zmenili. Niektoré pasce dokonca aj prestanú fungovať, alebo fungujú len slabo. Teraz som sa však dostal k prvému mínusu hry. Je síce pekné, že sa pozrieme na prostredia v dvoch časoch, ale to aj mohlo stačiť. Na niektoré miesta sa totiž počas hry pozriete aj päťkrát, čo už trošku začínalo liezť na nervy. Do takej centrálnej haly sa budete vracať pravidelne počas celej hry.

Nástrahy pevnosti
Veľa ľudom budú asi chýbať hlavolamy, ktoré sú v tomto druhom diely podstatne jednoduššie ako v prvom (kde som sa niekedy naozaj dosť zapotil). Na druhú stranu, tu je zasa oveľa viac prepracovanejšia bojová časť. Pasce trochu strácajú na originalite, čo je celkom pochopiteľné vzhľadom na to, že prvý diel bol plný originality a bol to čerstvý závan do pola 3PS akcií. Myslím si však, že všetko čo bolo v prvom diely skvelé, tu je to potiahnuté k dokonalosti (až na hlavolamy :)). aby som niečo vymenoval, môžete sa opäť tešiť napríklad na otáčavé rezavé kotúče, jamy plné ostní, alebo aj napríklad na obrovské pohyblivé vysúvajúce kvádre, ktoré sa v pravidelných intervaloch vysunú a ak nebudete dosť opatrný, primáčknu vás ku stene. Medzi pascami je však aj veľa noviniek. Najzaujímavejšie prekonávanie pascí však bolo asi v mechanickej veži, kde boli ,,prekvapivo´´ rôzne zaujímavé mechanizmy, ktoré vám urobia nejakú tú vrásku na čele.

Princove pohyby a schopnosti
Pri prekonávaní pascí naozaj nečakajte od princa žiadne novinky. Opäť vie Matrixovo bežať po stene, či šplhať. Naschvál som povedal nazačiatok túto kombináciu, lebo často sa budete musieť rozbehnúť po stene, odraziť sa od nej, skočiť na lano, rozhúpať sa s ním po stene, v správnej chvíli pustiť a dobehnúť až na druhú stranu. Zažijete veľa podobných situácií. Často budete rúčkovať po rímsach nad priepasťami, či skákať zo stĺpu na stĺp, zatiaľ, čo sa rozpadajú. Niekedy to bude naozaj problém a schuti počastujete princa novými nadávkami. Princ má však úplne nové pohyby pri bojoch s nepriateľmi. Počas hry získa princ opäť piesok času, ktorý bude môcť používať. Základnou schopnosťou je vracať čas, čo sa zíde pri nepodarených skokoch. Počas boja budet môcť dokonca spomaliť čas, čím budete oveľa rýchlejší než vaši nepriatelia a aspoň nachvíľu si vydýchnete. Počas hry sa vám sprístupní aj niekoľko ďalších schopností. Princ ich však nemôže používať celý čas, lebo sa míňajú. Na začiatku budete mať iba tri použitia, postupom času ich bude šesť. Dopĺňate si ich z mŕtvych nepriateľov, alebo z okolitých debničiek. Počas hry dokonca nájdete aj rôzne truhlice. Tie keď rozseknete, sprístupnia sa vám v začiatočnom menu rôzne bonusy, ako videá, fotografie a podobne.

Kombá
Princ používa pri boji najrôznejšie kombá. To v prvom diely veľmi chýbalo, aj keď tých pár čo bolo tam, sa nachádza aj tu. Všetky asi naozaj používať nebudete, pretože ich je naozaj veľa, ale keď sa nejaké to kombo chcete naučiť, dajte si pauzu a pozrite combo list. Klasické je princové odrazenie sa od steny,od ktorej urobí ako keby šípku k nepriateľovi a prebodne ho cestou. Princ dokáže urobiť z nepriateľa aj živý štít. V tejto forme ho môže zlikvidovať niekoľkými spôsobmi. Veľmi rád som ho tak prebodával :). A naposledy ešte spomeniem kombo, kedy sa princ jednou rukou zachytí stĺpu, v lete sa okolo neho jednou rukou obtočí a druhou odsekne nepriateľom hlavu. Toto je ďalšia zmena. Princ je oproti jednotke oveľa krvavejší a nepriateľovi budete môcť odseknúť hlavu, či ho aj preseknúť napolovicu. Často smrte nepriateľov zhliadnete aj v spomalených záberoch. Počas hry budete môcť používať aj množstvo najrôznejších zbraní a kombá sa menia, keď budete mať zbrane v oboch rukách. Jednu máte primárnu, ktorú nemôžete zmeniť a druhú máte vždy od nepriateľov, čo môžu byť všelijaké sekery, kladivá, ale aj meče. Primárnych budete mať osem. Takú drevenú palicu si asi príliš neoblúbite, ale oveľa väčšia zábava je už s nasledujúcim mečom spider swordom. Ďalej vymenujem schorpion sword, lion sword a nemôžem zabudnúť napríklad ani na water sword. Nevymenoval som všetky, myslím, že ani tieto názvy vám toho až tak veľa nepovedali. Keď som už takto načrtol inventár, spomeniem aj to, že zdravie si opäť dopĺňate napitím sa z vody. Počas hry nájdete deväť life upgradeov. Hru si uložíte, keď sa napijete z fontánky. Tých je dosť veľa a sú umiestnené celkom rozumne.

Nepriatelia a ostatné postavy v hre
Tých je veľa, veľa a veľa. Nazačiatku budete musieť bojovať proti akýmsi pirátom s maskami na hlave a veľmi malými postavami. Ďalej sú to akýsi zahalenci v červených róbach, akrobatky či už vo viditelnej alebo neviditelnej podobe, akási špeciálna garda, mal som pocit, že je to taká silnejšia forma spomínaných zahalencov. Nemôžem zabudnúť ani na vtáky, či divé psy. Jedným z najťažších nepriateľov budú však golemovia, ktorých sa dá poraziť jednoduchým trikom, ktorý vám však prezrádza pre istotu nebudem. Počas hry vás čaká asi šesť súbojov s bossmi, ktorí sa vyznačujú najmä veľkou výdržou. Hra sa chváli aj krásnymi ženami, ktoré sú v tejto hre dve a to Shaade a Kaileena. Nebudem vám hovoriť, kto je kto, to si zistíte počas hry sami. Spomeniem len, že aj v spojitosti s týmito dvoma ženami prebehne zaujímavý dejový zvrat. Práve som sa dopracoval určite k najnebezpečnejšiemu nepriateľovi a to je samotné stelesnenie osudu na Zemi, Dahaka. Niekoľkokrát vás totiž počas hry začne prenasledovať a vy mu musíte utekať. Keď je vo vašej blízkosti, zmení sa pohľad na scénu. Je to len na vás, aby vás nezničil. Musíte rýchlo prebehnúť cez pasce, až kým sa mu nestratíte. Niekedy je to naozaj náročné, ale je to len otázka niekoľkých pokusov a nakoniec to určite zvládnete.

Ovládanie a kamera
V spojitosti s Dahakom ma napadá ďalší problém a to je kamera a s ňou spojené ovládanie. Nie je nič horšie od toho, keď som utekal pred Dahakom, zrazu sa mi otočila kamera a je som začal utekať rovno na neho. Alebo pri behu po stene sa mi otočí kamera a ja vlastne len hádam, kam práve skáčem. Niekedy sa s kamerou nedá ani narábať a najhoršie bolo to, že som nevidel ani princa, ale len stenu, z ktorej druhej strany sa nachádzal. V ovládaní bolo najhoršie to, že často som len stláčal gombíky, kým sa mi princ pohol tam, kam som chcel. Blbé však bolo, keď som chcel skočíť na susedný stĺp a zatiaľ mi princ skočil do priepasti. To bolo vážne o nervy a musím za to dať hre nemilosrdne dole desať percent z hodnotenia.

Grafika
Po grafickej stránke je hra na veľmi dobrej úrovni. Nemôže sa síce úplne rovnať so súčasnými áčkovými titulmi, ale dokonale vystihuje temnú atmosféru nového princa. Autori použili ten istý engine a je na hre vidieť, že až na detaily sa grafika príliš nezmenila. Nemyslím si však, že vám to bude vadiť, lebo spomínaný prvý diel vyzerá aj v tejto dobe veľmi dobre. Aspoň sa hra spustí na plné detaily aj na trochu pomalších strojoch. Vlastne mi hra išla celú dobu plynule na plné detaily, až na jednu časť, ktorá sa odohrávala v jaskyne zahalenej v hmle.

Zvuky a Hudba
Hudba sa mi osobne veľmi páčila. Hrať vám bude najmä skupina Godsmack, aj keď som sa potešil, keď som počul niekoľkorát Metallicu. Ďalšia vec, ktorá doviedla tento druhý diel bližšie k dokonalosti a u mňa má hra určite plus, aj keď nie každému sa môžu pozdávať rockové a metalové tóny hrajúce vám do uší. Zvuková stránka je na tiež veľmi dobrej úrovni. Neviem však, či to bolo len u mňa, že najprv som počul v animáciach zvuk, až potom som videl obraz. Taktiež mi trochu vadili stále dookola sa opakujúce výkriky princa počas celej hry, ako aj jeho nepriateľov. To sú také malé vady na kráse.

Verdikt
Pre mňa osobne to bol určite lepší zážitok ako prvý diel. Jediné čo mi kazilo celkový dojem z hry a to naozaj, že veľmi, bola neposlušná kamera a ovládanie. Keď si však na ne zvyknete, zažijete perfektných 10 – 15 hodín zábavy.

Hratelnosť: 84%
Grafika: 89%
Zvuky: 88%
Spolu: 86%

Prince of Persia Warrior Within sa vám bude páčiť, pretože: má skvelú atmosféru, príbeh, výborne prepracovaný bojový systém, výbornú hudbu

Prince of Persia Warrior Within sa vám nemusí páčiť, pretože: Ostali problémy s kamerou a ovládaním, trochu zamrzia opakujúce sa výkriky princa pri boji a občas už môžu vadiť často sa opakujúce prostredia.

napísal Rainbow 21.7.2005



Páči sa mi!

8.6
PRINCE OF PERSIA: WARRIOR WITHIN

PC

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: akčná adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 30.11. 2004
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (3)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28494)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk